• Šobrīd

    weather img

    Rīga +9°C

    Lietots auto: Škoda Yeti (09–17) – ekspertu atsauksmes

    Pirkšanas padomi
    Auto Bild
    Auto Bild
    30. aprīlis, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Škoda Yeti ir patiesi populārs: starp mazajiem apvidniekiem tas ir viens no iecienītākajiem. Arī tādēļ, ka katrs zina: Škoda ir tas pats, kas Volkswagen, tikai lētāks.

    Yeti – tas izklausās kā kaut kas liels un spēcīgs. Spēcīgs jā, bet liels gan ne. Mazais čehu rāpotājs ir drīzāk tāds kā suviņš, kas nu jau pēc sešiem ražošanas gadiem par sakarīgu cenu pieejams lietoto auto tirgū. Ja vien nebūtu tam problēmas ar sadales vārpstas piedziņu. Mūsu testa automobilim, kam zem pārsega rūc 1,2 litru TSI benzīna motors, nācies jau piedzīvot motora revīziju, vēl nesasniedzot 60 000 km robežu. Problēma: ražošanas laikā štancēšanas instrumentu ilgā dīkstāve izberza vagas ķēdes posmos.

    Sekas: ķēde priekšlaikus izstiepās, pārlēca, vairs nesakrita vadības laiki – sākās īsts sajukums ar vārstiem.

    Škoda uz šo noreaģēja un dažu labu remontu veica uz sava rēķina. No sākuma bija problēmas arī ar dubultā sajūga pārnesumkārbām. Vai tas nozīmē, ka Yeti tomēr nemaz nav tik labs? Katrā gadījumā šī piecvietīgā mašīna savā ražošanas mūža laikā ir attīstījusies un nobriedusi. Tā bija jau no paša sākuma. Augsto sēdekļu pozīciju atzinīgi novērtē ne tikai vecākā paaudze. Turklāt tas ir arī pārskatāms, apdares kvalitāte ir laba, bet salonu un bagāžnieku iespējams pielāgot visdažādākajām vajadzībām.

     Ērti: līdz 1,90 m gariem pasažieriem priekšā sēdēt ir ērti. Taču aizmugurē gan nav tik omulīgi.

    Bagāžnieks ar savu 405 l tilpumu nav tas ietilpīgākais, taču, kad tiek izņemti aizmugurējie sēdekļi, kuri tāpat ir pārāk neērti garāka auguma pasažieriem, tad aizmugurē pietiek vietas 1760 l bagāžas. Rūsa sastopama pavisam reti. Dažreiz brūnais mēris pārņem aizmugurējo vāku. Kopš 2013. gada beigām iespējams iegādāties Yeti feisliftu. Šā modeļa pazīmes: jauni buferi priekšā un aizmugurē, kantaini miglas lukturi priekšā. Starp citu, 1,8 TSI modelis 100 000 km izturības testu izturēja ar atzīmi –1 (jo zemāka atzīme, jo labāk).

    Visu cieņu. Vienīgās, kas izrādījās mazāk izturīgas, bija aizmugurējo durvju blīvgumijas. Škoda šajā ziņā no 2011. gada pavasara bija jāveic uzlabojumi. Mūsu testētājiem nekādu prieku nesagādāja arī visai gausā navigācijas sistēma Amundsen. Taču garnadžus tas līdz šim nav traucējis visai bieži uzlauzt šo modeli, jo navigācijas sistēma ir ļoti ātri nomontējama. Ja baidāties no šāda riska, tad jums vajadzētu izvēlēties mašīnu bez navigācijas sistēmas.

     Yeti vismazākais motors (1,2 TSI) darbojas stīvi, labāka izvēle būtu 2,0 TDI.

    Tas mūs nokaitināja

    Jau no VW modeļiem zināmajām ražošanas laikā radītajām vadības ķēžu problēmām (tikai benzīna motoriem) un to izraisītajiem motoru defektiem vēl neplānotus servisa apmeklējumus izraisīja sadales vārpstas fāzu regulators (arī 1,8/2,0 TSI motoriem) un ķēdes spriegotājs. Mātes kompānija VW sāka servisu akciju un daļēji arī vecākajiem modeļiem uz sava rēķina nomainīja cietušās detaļas.

    Defekti:

    • Turbokompresors. Ja tajā ir defekts, nomaiņa maksās aptuveni 1600 eiro. Ja bojāts tikai zemspiediena korpuss, remonts izmaksās uz pusi mazāk.
    • Logu pacēlāji. Dažreiz sadumpojas elektronika, bet citreiz – mehāniskās detaļas.
    • Zobsiksna (TDI) Pēc 150 000 kilometriem tā jāmaina. Ieteikums: pie reizes nomainīt ūdenssūkni un spriegotājrulli.

    Iespaids

    Benzīna motoru bojātās vadības ķēdes Škoda ir izmaksājušas dārgi. Daudzi pircēji izvēlas automobiļus ar priekšpiedziņu – jo tie ir lētāki.

    Rezumējums

    Mums patiešām patīk Yeti, jo tas nav nekāds lielīgs apvidnieks, bet gan vienkārši simpātisks autiņš. Jā, bagāžnieks varētu būt lielāks un komforts varētu būt nedaudz labāks – taču kopumā šis S izmēra rāpotājs man šķiet visnotaļ pārliecinošs. Pat ja tas ir vienkāršs priekšpiedziņas auto.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+