Lietots auto: Škoda Fabia Combi 100 000 km izturības tests

Šāds no pašiem pamatiem labs, saprātīgs universālis, kurš spēj daudz vairāk par dažiem modernajiem SUV un kurš nobrauc izturības testu bez jebkādām problēmām – un tad: pārplīst kabelis. Kā tas notika?
100000km tests
Auto Bild
28. janvāris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Tas nav nekāds vilks aitas ādā - tas ir startera kabelis. Un šis vilks izlīda, kad Fabia bija nobraukusi 83 000 kilometru. Bez čīkstēšanas, bez defektiem. Bez mazākā iemesla mūsu mazulis vairs negribēja iedarboties. Mēs pagaidījām, pēc 15 minūtēm atkal varēja to iedarbināt, bet tad gan bija beigas. Braucam uz servisu. Tur neko neatrada, un aizsūtīja mūsu Škoda atpakaļ uz AUTO BILD apakšzemes garāžu, kur vairs nekas nedarbojās.

Kā zaļais universālis nākamajā rītā nonāca līdz evakuatora āķim, bija ne vien lieki, bet arī dārgi: palikšana uz ceļa un neplānots servisa apmeklējums izturības testā maksā 18 kļūdu punktus – un līdz ar to šis pašos pamatos tik labais automobilis var aizmirst atzīmi Viens. Te nu arī testētāji varēja vaidēt: «Ak, cik muļķīgi!»

Jo Fabia Combi iepriekšējā pusotra gada laikā ar smagu, kilometriem garu darbu bija iekarojusi visu simpātijas. Kamēr visapkārt uz augšu šaujas SUV un kompaktie kļūst arvien dārgāki, Škoda uzbūvē šādu daudzpusīgu mazo automobili ar lielu bagāžnieku un mundru motoru par ģimenei draudzīgu cenu. Tieši 23 870 eiro maksāja 1.2 TSI Style, kas Škodas rallija zaļā krāsā pat attāli vairs nelīdzinājās garlaicīgam pamperu pārvadātājam.

Ietilpīgais universālis

Vietas aizmugurē nav pārāk daudz, bet īsām distancēm aizmugurējais sēdeklis ir pieņemams. Ja vajag pārvadāt kravu, kopējā telpa ir visai iespaidīga šāda izmēra auto.

«Tas taču ir tikai mazais auto,» jebkuram, kurš ar šo sākotnējo viedokli iekāpa Fabia, pa ceļam tika izskalotas smadzenes, viņš tika apgaismots un beigās izkāpa ārā ar jau citu viedokli: «Tas taču ir labāks par Golf!» Nu, jā, vismaz daudzpusīgāks, jo Škoda savu 4,26 m garumu – no ārpuses tieši Golf izmērs – sadala citādi.

Aizmugurējais sēdeklis ir nedaudz mazāks, bet ne tik ļoti, lai tas tiešām būtu izjūtams kā trūkums, toties bagāžnieks ar divu augstumu grīdu ir daudz ietilpīgāks (530–1395 l), tādēļ tajā bez problēmām iespējams novietot bērnu ratiņus.

 

Un jaunu vecāku, sportisku riteņbraucēju vai gudru pircēju sapnis ir gatavs – šiem cilvēkiem nav nepieciešams metāla kalns SUV izskatā, toties nepieciešams bez liela trokšņa veikt 90% visu ikdienas pārvadājumu.

Universālis, kurš tikpat labi tiek galā gan ar parkošanos, gan ceļojuma bagāžu, ir jau teju aizmirsts automobiļa formāts. Kopš Polo Variant beigām palicis vairs tikai Renault Clio Grandtour – un Fabia. «Šveices nazis uz riteņiem,» tā to nodēvēja redaktors Vilijs Koks. Pa lielajām durvīm viegli iekāpt, pa augstajiem logiem ir laba redzamība arī tur, kur kaste ar taisnajām līnijām beidzas. Katrā ziņā šim auto nemaz nav nepieciešami parkošanās sensori.

Fabia salons

Darba vieta, kas nerada jautājumus. Priekšējais panelis burtiski izskaidro pats sevi. Ar viedtālruni, kabeli un Carplay Fabia ienāk internets

Iekšpusē Fabia piedāvā līdzīgi būvētā Polo gēnus. Daudz novietņu, intuitīva apkalpe un «navigācijas sistēma, kas atradīs katru akmeni arī Francijas dziļākajos laukos,» kā borta žurnālā piezīmēja žurnāla interneta izdevuma redaktors Pēters Fišers. Labais Carplay savienojums bez aizķeršanās mazajā universālī ienesa lielo, plašo interneta pasauli. Vienīgais, kas traucēja, bija mazais salona atpakaļskata spogulis, kā arī priekšējie sēdekļi, kuru sēdvirsmas kļuva arvien nestabilākas.

Turklāt dažreiz patraucēja elektronika. Lietus sensora izpratne par slaucīšanu atšķīrās no lielākās daļas braucēju izpratnes, jo tas vai nu sāka slaucīt pārāk vēlu, vai arī turpināja kustēties vēl tad, kad logs jau sen bija sauss. Sēdekļu apsilde pēc 84 016 km uz brīdi izslēdzās, bet beigās arī labās puses aizmugurējam lukturim pazuda kontakts.

Plašais Style aprīkojums (to skaitā miglas lukturi, brīvroku sistēma, 16 collu riteņi) pievieno vienkāršajam Škoda patīkamu luksusa devu, bet vai šeit tiešām bija nepieciešamas zemprofila riepas? Tās sniedza «patīkamu klusumu ceļojuma laikā», toties uz sliktākas kvalitātes ceļa klupa un grabēja. Skaidrs, ka uz sausa ceļa platās riepas bremzēja lieliski (36,1 m). Bet spēcīga lietus laikā bremzes iedarbojās tik vēlu, ka mūsu autors Martins Pūcs pat saskatīja šeit «drošības risku».

Škoda tehnika

Atpūtas pauze Mīricas lidmašīnu parkā. Tā ir pēdējā savu laiku nokalpojušo Breguet Atlantic tipa armijas lidaparātu pieturvieta

Tieši garajās distancēs Škoda pierādīja, cik tuva nu jau ir mātes koncerna VW kvalitātes latiņa. 1,2 l dzinējs mierīgi murrāja, pateicoties septiņpakāpju DSG garajiem pārnesumiem. Pat pie uzstādīta 160 km/h ātruma tam saskaņā ar borta datoru pietika tikai ar pieņemamiem 6,5 l uz 100 km.

Mēs vēl aizvien skumstam pēc mazā četrcilindru motora patīkamās skaņas un klusās gaitas, kura sāka izklausīties samocīta tikai pēc Kickdown funkcijas ieslēgšanās un pie augstiem apgriezieniem, kopš pagājušajā rudenī parādījās tā pēctecis. 1,0 l trīscilindru dzinējs jaunajā Polo ne uz mirkli nebeidz uztraukti drebēt.

Diemžēl Fabia no VW plauktiņa mantojusi ne tikai labo, bet arī tiešās slēgšanās transmisiju. Ieskaitot tās jau zināmās komforta problēmas. Aukstā starta brīdī tā mēdz noraustīties kā braucējs iesācējs, kurš spēlējas ar sajūgu. Ja te vēl iesaistās Start-Stop sistēma, kas pie luksofora reaģē ar sliņķa letarģiskā miega cienīgu enerģiju, tad pēc pirmā akseleratora pedāļa nospiešanas vēl ilgi nekas nenotiek, bet tad Fabia pēkšņi pamostas un lec uz priekšu kā nobijusies.

Pilsētas satiksmē šīs sistēmas darbība ir īstas šausmas! Vienīgais, kas te palīdzēja, – izslēgt Start-Stop.

Kalnos, kad paaugstinātas slodzes apstākļos notika braukšana augšup, dubultā kārba bija nervozi jāslēdz šurpu un turpu. Te palīdzēja sporta režīma ieslēgšana: tas pārnesumus noturēja ilgāk.

Pa ceļam pamanījām blāvos lukturus: to spīdēšanas spēja vairāk atbilst vecam Polo un nepiestāv modernam Fabia.

Beigu demontāžas laikā DEKRA eksperti Ginters Šīle un Markuss Konstantīns atrada gan vaļā atnākušus pārsegus virs izpūtēja, kā arī rūsas aizmetņus zem numurzīmes apgaismojuma lampiņām. Tas nozīmē – vēl divi papildu mīnusi.

Šis (nedaudz pārāk īsais) kabelis sabojā visu veiksmīgo izturības testu

Taču vislielākā kļūda bija palikšana uz ceļa īsi pirms testa beigām. Tās iemesls gan bija vesela nelaimīgu sakritību ķēde: rūpnīcā bija nomērīts pārāk īss startera kabelis, tādēļ tas bija pārāk stingri nostiepts. Rezultāts: pārāk liela slodze. Tas notrūka, diemžēl tas nav atsevišķs gadījums, jo Škoda jau šo kļūmi ražošanas laikā ir labojusi. Volfsburgas centrālā mītne ir to uzmanīgi izanalizējusi, galu galā tieši viņi piegādā motoru uz Čehiju.

Rezultāts: nospriegojums un vibrācijas ir novedušas pie kabeļa pārtrūkšanas, VW šāda kļūda vēl nekad neesot sastapta. Labot uz servisu? Nevajag. Škoda panāk pretī, un katram klientam tiks nomainīts jauns startera kabelis. Tas arī būtu mazākais, ja reiz tik muļķīgi sanāca.

100 000 km testa rezultāti

 

  1. Nekādi lielie lukturi - Halogēnie projektora tipa lukturi! Nākamajai Fabia jau kā papildaprīkojums tiks piedāvāti arī LED lukturi.
  2. Smalka mašīnīte - Pilna jauda, mirdzošas cilindru darba virsmas, tīri vārsti, nav eļļas patēriņa.
  3. Lielisks zaļums - Uzkrītošā krāsa iztur arī biezuma mērītāja pārbaudi. Vienmērīgs krāsojums uz virsbūves un durvīm.
  4. Viltus trauksme - Īsi pirms testa beigām Fabia ziņo par aizmugurējā labās puses luktura darbības traucējumiem. Braucot nekas nav manāms. Arī sīkumainā detaļu pārbaude neuzrāda defektu.
  5. Ieplaisājuši - Aizmugurējo amortizatoru darbaspējas ir pilnībā saglabājušās, un nav arī manāma norasošanas tendence. Taču abas atdures plāksnes gan ir jau nedaudz ieplaisājušas.

 

Šos defektus mēs pamanījām

Rezumējums

Gandrīz trāpīts - bet ar to arī viss ir beidzies. Fabia Combi pēc 100 000 km ir visnotaļ ieteicams kā praktisks ikdienas varonis un daudzpusīgs ģimenes draugs, un tomēr – rezultāts ir vien apmierinošs. Tāds sīkums kā pārāk īss startera kabelis, kas beigās pārplīsa, un mēs palikām uz ceļa, neļāva sasniegt labāku rezultātu. Ranga tabulā tikai 34. vieta.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs