• Šobrīd

    weather img

    Rīga +16°C

    Lietots auto: Renault Clio Grandtour 100 000 km izturības tests

    Lietots auto
    Auto Bild
    Auto Bild
    15. aprīlis, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Šoreiz 100 000 km izturības testā viesojas Renault Clio Grandtour. Varētu teikt, lai tā būda rūc. Kāpēc? Franči prot būvēt universāļus. Šis mazulis mums ļoti patika… līdz sākās trokšņi.

    Renault dizains un izturība

    «MĪLĪGA, maza automašīna.» Tā labprāt saka sievietes, taču dīvaini tas izklausās no vīriešu kārtas testētāja mutes. Tas liecina par simpātijām pret mazo universāli, kurā nav nekā no konkurentu kantainās garlaicības. «Mīlīgs», kā apgalvo borta žurnāls, ir Clio Grandtour, kurš iemieso Renault dizainu tā skaistākajā izpildījumā, turklāt mūsu izturības testa automobilis ietērptsugunssarkanā metāliskā krāsā.

    Parasti jau tāds mazs universālis iemieso tīru praktisko vērtību jauno vecāku pamperu fāzē, jo Golf gabarītos tas spēj piedāvāt lielāku bagāžnieku (443–1380 l) par ģimenei draudzīgām cenām: savulaik Clio Grandtour Luxe ar 90 ZS benzīna dzinēju maksāja 20 240 eiro, šajā cenā ietilpa arī parkošanās asistents City Pack un multimediju sistēma R-Link, ar kuru drīz vien sākās problēmas. Pēc 8681 kilometra karšu ieeja vairs pareizi nenofiksēja SD karti, līdz ar to navigācijas sistēma vairs nespēja darboties.

     Mēs negribam būt ļauni: pat ja Clio nesasniedz nekādu izcilu rezultātu, Pudaglas vējdzirnavas Ūzedomā tik un tā klab skaļāk

    Renault vajadzēja divreiz šo portu nomainīt garantijas ietvaros, taču navigācijas sistēma turpināja demonstrēt citus savus trūkumus: procesa laikā tā pēkšņi pārstāja darboties, norādīja kilometriem tālākus nepareizus mērķus vai arī nosauca nepareizus ātruma ierobežojumus. Dažreiz darbojās triks ar kartes izņemšanu un atkal ielikšanu atpakaļ, dažreiz palīdzēja vienkārši gaidīšana. Elektroniskajai pacietības spēlei pievienojās sūdzības par apdares kvalitāti, kuras pēc simpātiskā pirmā iespaida šķita kā auksta duša.

    «Clio pēc 30 000 km izskatās tikpat nolietots kā citi kandidāti tikai izturības testa beigās,» rakstīja redaktors Kristofers Klausens. Jostu sprādzes uz durvju cietā plastmasas apšuvuma atstāja neglītas skrāpējumu pēdas, paklājs uz bagāžnieka grīdas bija ļoti nodilis – apdares materiālu kvalitāte krasi kontrastēja ar mašīnas izskatu. Acīmredzot Renault ir mēģinājuši ietaupīt nepareizajā vietā. Klausens: «Clio diemžēl pārāk atgādina lēto Dacia Sandero.»

     Grandtour izskatās sportiskāks nekā patiesībā: stūres darbība par vieglu, šasija uzskatāma drīzāk par ērtu. Labi: zemā bagāžnieka apmale.

    Lēto Dacia? Tas izklausās kā nopietns pārmetums, taču mūsu testa automobiļa gadījumā tas vairākkārt apstiprinājās.

    Piemēram, sākot no 140 km/h ātruma reizēm caur durvju blīvēm jūtami un skaļi svilpoja vējš, uz stūres bija jūtamas asas plastmasas šķautnes.

    Lai kaut nedaudz normāli sasildītu salonu, bija pamatīgi jāuzgriež apkure. Metāliskā džinkstēšana, aizverot durvis, un skaļais ripošanas troksnis (riteņu arkās nebija pietiekami daudz blīvējuma) norādīja, ka Grandtour vēl vajadzēja pamatīgāk pieslīpēt. Turklāt vēl jāmin arī ierīču darbība, ko tikai daļēji var uztvert kā franciski šarmantu. Mēs vēl varētu Clio piedot, ka skats uz aizmuguri šī mazā dizaina karaļa gadījumā burtiski kliedz pēc atpakaļskata kameras.

    Taču mums nepatika nevajadzīgi zemu novietotā starta poga, nervozais lietus sensors vai temperatūras rādītājs, kas zem mīnus trim grādiem ieslīga ilgstošā mirguļošanā. Degvielas uzpildes laikā pistole noklakšķ vēl tad, kad tvertnē būtu vieta vēl vienpadsmit litriem, un logu tīrāmā šķidruma uzpildīšana šaurās atveres dēļ var ilgt pat vairākas minūtes.

     Klavieru lakas dekori un logotips rada traucējošu atspīdumu.

    Pateicoties šādiem sīkumiem, Clio pazaudēja daudzu braucēju simpātijas. Mūsu Franciju un visu francisko mīlošajam kolēģim FrankamB. Meijeram pat nācās ierakstīt borta žurnālā pamudinājumu: «Uzrakstiet taču arī vienreiz kaut ko labu!» Labprāt, jo arī tā netrūka, sākot jau ar ērtajiem sēdekļiem līdz pat praktiskajai sīkumu novietnei virs cimdu nodalījuma. Clio rokas bremze vēl aizvien ir īsta svira! Durvju aizslēgšanas sistēma ar starta karti, kura automātiski atver un aizver durvis, daudziem testētājiem šķita vienkārši ģeniāla – līdz kolēģis Klaudiuss Maincs atmaskoja Keyless Go sistēmas drošības vājās vietas.

    Renault dzinējs

    Daudzi braucēji dusmojās par neparasto trīscilindru motoru ar tikai 898 cm³, kura jauda, pateicoties turbokompresoram, ir 90 ZS un kurš Twingo modelī ir īsts spridzeklis. Viens no tiem mūsdienu tilpuma mazulīšiem, kuri uz papīra paveic īstus taupīšanas brīnumus (normētais patēriņš ir 4,5 l/100 km), taču ikdienā prasa pamatīgu pacietību. Pēc izjūtām spriežot, šis motors sagādā tikai tik daudz jaudas, kā pēc maigi nospiesta akseleratora pedāļa.

     Trīscilindru motors motortelpā šķiet mazs, bet plašajā bagāžniekā trūkst varbūt vienīgi pāris sīkumu novietņu

    Ar pilnu mašīnu vai pēc pirmā paugura parādīšanās pie apvāršņa 1155 kg smagais Clio pamatīgi aizelšas – te gan lielā mērā pie vainas varētu arī būt transmisijas garie pārnesumi. Un tādēļ tie, kuri mēģina TCe 90 piešķilt nelielu uguntiņu, ātri vien sasniedz degvielas patēriņu, kurā astotnieks rakstāms vēl pirms komata. Vidējais cipars testa beigās bija 7,7 l. Motors vismaz izturēja testu bez manāma nolietojuma pazīmēm, kā to pēc demontāžas apstiprināja DEKRA eksperts Ginters Šīle. Līdz tam brīdim pirmā pārnesumkārba jau sen bija uzteikusi darbu. Pēc 35 000 km borta žurnālā sāka krāties ieraksti par to, ka pārnesumi sāk ķerties.

    Kad pie 50 571 km katru pārslēgšanu sāka pavadīt arī klabēšanas skaņa, tad Clio drošības pēc tika aizripināts uz servisu, kur Renault arīdzan drošības pēc nomainīja pārnesumkārbu.

    Vēlāka diagnostika atklāja, ka bojāts lodveida gultnis jau bija atstājis nejaukus skrāpējumus un drīzumā draudēja vispārējs bojājums.Pateicoties šim lielajam defektam, Clio izturības testa atzīme jau bija pamatīgi sabojāta. Transmisijas defekts Auto Bild testā nozīmē 20 punktus un labākajā gadījumā divnieku ar mīnusu liecībā – līdz ar to šis universālis jau nespēja sasniegt to rezultātu, kas izdevās Dacia Lodgy, –pavisam pikanta informācija, jo runa ir par lētāko meitas uzņēmumu Dacia. Nu vairs nevienam Clio nešķita mīlīgs…

    100 000 km izturības testa secinājumi

    Izjaukto Clio gandrīz nebija, par ko kritizēt.

    • Krāsa mirdz pilnīgi nepamatoti

    Ugunssarkanā metāliskā krāsa ir uzklāta salīdzinoši biezā kārtā un vienmērīgi. Arī uz mašīnas priekšpuses izturības tests nav atstājis tikpat kā nekādas pēdas.

    • Slikti novietota

    SD kartes ar navigācijas datiem ieeja atrodas centrālajā konsolē. Te bieži vien tiek nomests maks, atslēgas utt. Rezultāts: problēmas ar kontaktiem.

    • Slikta caurlaidība

    Ja vēlaties papildināt logu šķidrumu, apbruņojieties ar pacietību. Tvertni sargā sietiņš ar tik mazām acīm, ka uzpildīšana caur to notiek ļoti lēni.

    • Neapgaismotas podziņas

    Protams, ka uz stūres ir pogas kruīzkontrolei un balss vadībai, taču tās ir neapgaismotas. Naktī nākas tās tumsā meklēt pēc taustes.

    • Uz šasijas nav stūres

    Šasijas komponenti ir iekonservēti tikpat labi kā Dacia Lodgy gadījumā. Tāpat kā rumāņu meitas uzņēmums, arī Renault negrib neko atstāt nepadarītu.

    • Dīvains risinājums

    Par papildu 70 eiro ir pieejams pilnizmēra rezerves ritenis. Tas novietots zem mašīnas aizmugures. Lai avārijas gadījumā tam piekļūtu, Renault ir izdomājuši sarežģītu mehānismu un pievienojuši juceklīgu instrukciju. Mūsu ieteikums: labāk uzreiz izsauciet avārijas dienestu.

     Tāda izskatās rezerves riteņa noņemšanas instrukcija avārijas gadījumam. Bez komentāriem...

    Pirkt vai ne?

    Mazi universāļi ir retums, vienīgais konkurents ir Škoda Fabia Combi. No Clio mēs iesakām trīscilindru 90 ZS benzīna dzinēju. Lielais četrcilindru motors ir pieejams tikai ar automātisko kārbu un ir pārāk dārgs.

    Rezumējums

    Skaists apvalks, vājš kodols. Clio nespēj ikdienā piepildīt tās cerības, ko modina tā skaistais dizains: elektronikas traucējumi, vienkārši apdares materiāli, bet kronis visam – bojāta transmisija. Jāuzlabo kvalitāte, jo Renault pašlaik pamatīgi atpaliek no korejiešiem un vāciešiem. Franči taču var, ja grib, – to pierāda arī labā pretrūsas aizsardzība.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+