Lietots auto: Peugeot 2008 100 000 km izturības tests

100000km tests
Auto Bild
Auto Bild
24. decembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Nekādu avāriju, nekādu dārgu pārsteigumu, nekādas rūsas – 2008. ir kā balzams Peugeot dvēselei. To pierāda arī mūsu 100 000 km izturības tests.

Omulīgs vīriņš! Tāda bija piezīme borta žurnālā, kas tika ierakstīta pēc 57 580 kilometriem. Tā ir tikpat precīza kā trāpījums naglai uz galvas. Šeit kolēģim Štefanam Novickim izdevās ne tikai gandrīz vai filozofiski aprakstīt Peugeot 2008 raksturu, bet pat nojaust testa gala rezultātu. Šis vīriņš nekad neniķojās, nekaitināja, izturēja visu. Lietas dažreiz ir tieši tik vienkāršas.

Omulīgs, jo Peugeot nav steidzīgs skrējējs, nav nekāds cietais pseidosportists, bet gan vienkāršs tips ar solīdu temperamentu un ar pozitīvā ziņā atbildīgu uzvedību uz ceļa. Vīriņš – jo tam piemīt draudzīgs temperaments bez dažādiem dizaina smalkumiem, tas nebaidās no smaga ikdienas darba un to visu ietvēris savos visnotaļ kompaktajos gabarītos.

Peugeot salons

Spidometrs virs stūres:tie, kuri spēj to saskatīt, ir apmierināti. Lēna informācijas un izklaides sistēma, mazas kabatas durvīs.

2013. gadā, kad 2008. modelis debitēja tirgū, tas bija pieskaitāms pie (toreiz nedaudzajiem) mini SUV pēc Renault Captur un Nissan Juke ģīmja un līdzības. Pašā apakšā slēpjas mazais automobilis (bāze ir no Peugeot 208), bet uz augšu izstieptā virsbūve rūpējas par apvidnieka sajūtu.

Sēdēt augstāk, braukt bez bēdu – tāda ir recepte.

23 350 eiro dārgajam 2008 Allure AdBlueHDi 100 labākai pārredzamībai trūkst pāris klīrensa centimetru, bet īpatnējās ergonomijas dēļ ne vienmēr iestājas cerētā bezbēdīgā braukšana.

Salonā jāskatās pāri ļoti mazajai stūrei uz dažreiz aizsegtajiem tā dēvētā i-Cockpit rādījumiem. Taču tas nederēs jebkuram augumam – to uzreiz pēc sava pirmā dienesta brauciena ar treknu svītru pret lietu sarakstā borta žurnālā pasvītroja fotogrāfs Romāns Recke. 

Jumta sliedes izgrezno izskatu, taču tās nekad netika izmantotas. Metāliskā krāsa maksā 500 eiro – lēti.

Par sēdekļiem krājās tādi ieraksti kā «pārāk mīksti» vai «slikta regulēšanas mehānika». Uzreiz vairāki kolēģi sūdzējās par rokturu trūkumu blakussēdētājam un pasažieriem. Tāpat tika prasītas pārdomātākas novietnes (kādēļ glāžu turētāji atrodas tieši pie apkalpes pogām?), augstvērtīgāka salona apdare, bija saņemtas sūdzības par daļēji sliktu auduma kvalitāti (vadītāja paklājiņam un bagāžnieka apdarei).

To paklājiņu, kas beigu beigās sakrokojās zem pedāļiem kā tāda putekļu lupata, mums izdevās nomainīt, taču multimediju sistēmu diemžēl ne. Tā mūs kaitināja visu testa laiku, jo šķita dzīvojam pati savu dzīvi. Savienojums ar viedtālruni bija īsts veiksmes stāsts, bet radio funkciju vadīšana prasīja pamatīgu pacietību.

Mazā SUV dīzelis

Šeit vēl darbojas četrcilindru dīzeļdzinējs. Tas gan ir drīzāk omulīgs, toties tīrs un pieticīgs

Tā, pietiks sūdzēties. Jo visā visumā 2008., pateicoties savai labsirdīgajai dabai, atlīdzināja daudzas kļūmes. Piemēram, pateicoties tā jaudīgajam, ekonomiskajam un ārkārtīgi izturīgajam motoram. Dīzelis. 100 ZS spēcīgajam HDi ar SCR katalizatoru (AdBlue par kopā 167 eiro tika papildināta tikai apkopju laikā) ir pietiekami daudz argumentu par labu pašaizdedzes sistēmai: pietiekami jaudīgs, maz vibrāciju, 700 km nobraucamā distance.

Protams, ar priekšnoteikumu, ka 1,6 l dzinējs ir ticis pienācīgi forsēts. Redaktoram Sebastianam Farhminam šķita, ka zem 2000 apgriezieniem dīzeļmotors ir neelastīgs. Lai brauciena laikā valdītu nomierinošs skaņas fons, braukšanas ātrumam vajagot būt starp 120 un 150 km/h.

«Tad degvielas patēriņa ziņā parasti pirms komata būs piecinieks,» rezumē kolēģis Olafs Leiherts. «Arī pēc 80 000 km ar šo motoru ir patīkami braukt garās distances.» Un tad arī nav tik pamanāma transmisijas aizķeršanās un garie sviras gājieni.

Šeit redzama Peugeot praktiskā puse: bagāžnieks ar zemu apmali un daudz vietas.

2008. vienkārši ir omulīgs vīriņš. Tā braukšanas maniere paliek labdabīga, praktiskajā bagāžniekā ietilpst arī palieli bērnu ratiņi. Pārāk garie pārnesumi, asā stūres reakcija? Nekas, ja vien šī mašīna izturēs!

Un tā nu mēs jau pēc 24 568 km sākām ar aizdomām vērot sajūgu, kas rīvējās, ieliekot otro pārnesumu. Vai tas tagad...?

Nē, tomēr izturēja. Sausa slīdošā uzmava izspiedējmehānismā un neprecīzi piegulošā spiediena plāksne nepieļāva plūdenu sajūgšanu, taču šīs detaļas nebija nolietotas, kā to nodemonstrēja testa beigās veiktā demontāža.

Vienīgais baiļu pilnais brīdis jau tuvu pašām beigām: grabēšanas dēļ servisā tika nomainīti (garantijas laikā) priekšējie amortizatori. Kā stāsta ražotājs un arī Auto Bild sūdzību grāmata, šis bija atsevišķs un rets gadījums. Bet citādi – skrūvētāji 2008. modeli redzēja tikai apskašu laikā. Visu cieņu, tātad šis nav vienkārši omulīgs vīriņš, tas ir arī vēsais tips – un tam liecībā ir ļoti laba atzīme.

100 000 km izturības testa rezultāti

  1. Solīdi sēdekļi. Mūžīgais strīds. Vai sēdekļi ir pārāk mīksti un omulīgi? Neitrāli skatoties, sēdekļu labais stāvoklis testa beigās ir pozitīvs pārsteigums. Nav manāmas nekādas nolietojuma pēdas.
  2. Roku darbs? Durvju šarnīri izskatās kā izkosti no vesela gabala vai arī izzāģēti ar rokām. Tik un tā tas ir tikai vizuāls trūkums, kas neatstāj nekādu iespaidu uz funkcijām un izturīgumu.
  3. Paklausīgs motors. Labi, sportisti nebūs mierā ar 100 ZS dīzeļdzinēju. Bet ekonomiskie braucēju gan. Vidēji 5,9 l uz 100 km, turklāt, ņemot vērā daudz nobrauktu kilometru, ar pilnu gāzi. Visu cieņu.
  4. Slikti vadīts. Lai rokas bremzes trose būtu novietota precīzi, Peugeot pie ass turētāja ir ierīkojis vadības cilpu. Muļķīgi tikai, ka tieši šeit notiek pastiprināta berzēšanās.
  5. Pašās beigās ietaupīts. 2008. aizmugures daļa izskatās tā, it kā būtu savā ceļā sastapusi līdzekļu ekonomijas komisāru. Bagāžnieka vāks (no iekšpuses) nokrāsots diezgan pieticīgi, apdare pielāgota visai aptuveni.
  6. Asi lukturi. Ja jūs apkopjat 2008. modeli savām rokām, tad pie aizmugurējiem lukturiem būs jāaizķeras. Lukturu stikls rēgojas virs virsbūves, un tā malas ir visai asas.

Pirkt vai nē?

Dīzelis un tīra sirdsapziņa? Ar Euro 6 un AdBlue iesmidzināšanu tas ir iespējams. Taču salīdzināmi benzīna modeļi ir par 3000 eiro lētāki. Tādēļ mēs iesakām 1,2 Pure-Tech 110.

Rezumējums

Uzticams biedrs! Ar savu atzīmi 2+ Peugeot 2008 ir izdarījis pakalpojumu šīs automarkas iedragātajam tēlam, tik labi izturības testā kopš 2012. gada un Citroën C5 nav klājies nevienam PSA grupas modelim. 2008. ir ērts un praktisks, ar mazo dīzeļmotoru arī veikls un ekonomisks. Tieši tā Peugeot atkal spēs nokļūt uz pareizā ceļa.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+