Lietots auto: Opel Vectra (02-08) - ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
18. jūnijs, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Sedans par labu naudu? Pirms 10 gadiem Vectra modeli nomainīja Insignia, atstājot Vectra vēstures lapās. Mūsu tests pierādīja, ka lietots vidējās klases Opel ir ļoti labs darījums, taču pirkšanas brīdī jāievēro dažas nianses.

Tās bija klusas bēres. Nekādu ziedu vainagu, sēru lentu, nemaz nerunājot par bēru runām. Tā vienkārši pameta skatuvi bez nevienas skaņas. Ardievu, Opel Vectra! Pagājušā gada 21. novembrī autosalonos jau atradās jaunā Insignia – Opel jaunākā vidējās klases pārstāve. Īsta cerība! Vārds «Vectra» nu ir pagātne. Hei, stop! Vectra dzīvo, un kā vēl.

Hesenes policija vēl ilgu laiku sedanos turpināja ķert noziedzniekus, neskaitāmi firmu pārstāvji universālos dedzina dīzeļdegvielu uz Vācijas (un ne tikai) šosejām, mazdārziņu īpašniekiem patīk hečbeks tā ietilpīgā bagāžas nodalījuma dēļ. Un tehniskajās apskatēs Vectra C (no 2002. līdz 2008. gadam) arī ir uzrādījusi labus rezultātus. Brīdī, kad lielacainais Opel 2002. gadā ieripoja autosalonos, modeļa slava gan nebija no labākajām.

Pirmo Vectra (modelis A no 1988. gada līdz 1995. gadam) uzskatīja par īstu rūsas perēkli, tās sekotājs (modelis B no 1995. līdz 2002. gadam) rūsēt gan vairs nerūsēja, toties nepārtraukti netika cauri tehnisko apskašu labirintam priekšējās un aizmugurējās ass defektu dēļ, arī stūre ne vienmēr darbojās nevainojami. Taču Opel mācījās no savām kļūdām un beidzot radīja patiesi uzticamu auto.

 Īsts mietpilsoņa sapnis. Vectra C sedans ir daudz labāks nekā tā rēnais tēls.

Nu Vectra C nokļuva uz pacēlāja tikai apkopes laikā – mašīnas ar benzīna dzinēju ik pēc 30 000 kilometriem, ar dīzeļmotoru pēc 50 000 km. Slepenais ierocis Vectra. Īpaši izdevīgi to iegādāties lietota sedana vai hečbeka izskatā. No vienas puses, tas ir atkarīgs no tā, ka Opel tēls ne tuvu nekotējas tik augstu kā Audi vai BMW. Vācijā no 2002. gada līdz 2008. gadam tika pārdoti tikai 59 567 četrdurvju un 40 902 piecdurvju automobiļi ar uzrakstu Vectra.

No otras puses, Vectra kā īpaši izdevīga pirkuma potenciāls ir tik liels tāpēc, ka to īpašnieki pedantiski ievēro rūpnīcas noteiktos servisa intervālus, starplaikos labprāt apmeklējot deju pasākumus ar tējas dzeršanu, brauc pie pensionētajiem bērnības draugiem uz kafiju vai aizbrauc atvaļinājumā.

Jā, Vectra braucēji ir cilvēki gados, viņu vidējais vecums sedana gadījumā ir 61 gads, hečbeka – pat 64. Un, pērkot automobili no šādiem cilvēkiem, mēs taču rēķināmies, ka saņemsim koptu auto.

 Aizmugurē ietilpst 500 litru bagāžas.

Spēcīgs Vectra uzticamības pierādījums bija rezultāti Auto Bild ilgstošajā testā 100 000 km garumā – modelis ar 2,2 litru (147 ZS) benzīna dzinēju nopelnīja kopējo punktu skaitu 2. Pēc 89 233 kilometriem Vectra bija jādodas uz servisu, jo labā priekšējā šķērsstieņa nesošajam šarnīram bija novērojama brīvkustība. Vēl – atslēgai ar tālvadību tika nomainīta baterija. Viss. Pareizi rīkosies tie lietota auto pircēji, kas izvēlēsies modeli ar benzīna dzinēju. Šeit sabojāties var starteris vai ģenerators.

Iegādāties automašīnu ar dīzeļdzinēju ir riskantāk, jo īpaši, ja runa ir par DTI motoriem (līdz 2004. gadam). Ir novērots pārlieku liels eļļas patēriņš un siksnu plīsumi. CDTI motoriem (no 2004. gada) dažreiz ir traucējumi motoru elektronikā. Ak, jā, atgriežamies pie bēru tematikas. Noteikti uzmetiet aci arī automašīnas apakšpusei un izpūtējam. Jo tas dažreiz mēdz atdot galus īsi pirms pirmās tehniskās apkopes.

Vectra ģimene

  • Vectra Caravan

Ietilpīgos Opel ar plašo bagāžas nodalījumu sauc Caravan. Šī Vectra forma ir īpaši iecienīta – 45,6 procenti no visām Vectra ir tieši universāli.

  • Vectra hečbeks

Liels aizmugures vāks, augsta praktiskā vērtība – piecdurvju hečbeka izskatā Vectra ir īsts sedana un universāla krustojums. Elegantas līnijas un praktisks izmantojums.

  • Signum

Lai gan tā vārds nav Vectra, tomēr tas ietilpst šajā pašā ģimenē. Šajā četrdurvju automobilī (no 2003. līdz 2008. gadam) vairāk vietas būs tieši aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

MŪSU TESTA AUTO - Opel Vectra 1,8 (122 ZS)

1,8 litru 122 ZS benzīna dzinējs bija pieejams pirmajai Vectra C no 2002. gada līdz 2005. gada beigām, tad to nomainīja 1,8 litru dzinējs ar 140 ZS. 2003. gada Vectra sedani labā stāvoklī un ar bagātīgu aprīkojumi tiek piedāvāti, sākot jau no 2200 eiro.

Opel Vectra defekti

Aizmugurējā ass, stūres brīvkustība, izpūtējs – šie ir tie trīs punkti, par ko Vectra C tehniskajās apskatēs ir saņemts visvairāk sūdzību. Auto Bild 100 000 km testa laikā pamanīja, ka bremžu diskos ir nodiluma rievas. Taču Auto Bild sūdzību grāmatā jūtami samazinājās sūdzību skaits, ja mēs salīdzinām ar Vectra B laiku. Tikai atsevišķos gadījumos novērotas problēmas ar 2,2 litru DTI motora modeļiem un to automātisko pārnesumkārbu. Nekādu citu sūdzību nav bijis.

Rezumējums

Par dizainu nestrīdas. Ikdienišķs, krietns, kārtīgs – var jau būt, ka tas viss attiecas uz Vectra C. Taču viens gan ir pavisam skaidrs – šis Opel ir patiesi labs auto. No šīs atziņas labumu var gūt tieši lietotu auto pircēji. Un vēl – lieliski kopta Vectra pēc pieciem gadiem maksā mazāk nekā tikpat vecs Golf. Te nu man ir tikai viens ieteikums: ņemiet tik ciet, ir vai nav dizains.

Vērtējums: 4 / 5 zvaigznes

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+