• Šobrīd

    weather img

    Rīga +8°C

    Imunitāte ir tik svarīga

    Lietots auto: Nissan Qashqai 100 000 km izturības tests

    Lietots auto
    Auto Bild
    Auto Bild
    14. aprīlis, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Nissan Qashqai pirms desmit gadiem bija īsts modes tendenču celmlauzis, taču tagad tam ir jāsacenšas ar spēcīgiem konkurentiem. Prasības pret SUV ir augušas. Kā Qashqai izdevās pievarēt 100 000 km izturības testu?

    Kad pirms desmit gadiem parādījās pirmais Qashqai, mēs vēl mācījām jums, kā to pareizi izrunāt (Kaškai) – jo šis kompaktais auto bija gan neparasts, gan arī pavisam vientuļš. Pa pusei Golf, pa pusei SUV, bet jebkurā gadījumā ļoti veiksmīgs. Tam sekoja 2,6 miljoni eksemplāru un arvien lielāka pārliecība Nissan salonos. Šai modes tendencei sekoja arī atdarinātāji.

    Nissan krosovers

    2014. gadā prezentēto tagadējo Qashqai modeli brīdī, kad sarkanais apvidnieks ieradās pie mums uz izturības testu, jau ielenca divi duči konkurentu. Ar 1,6 l dīzeļdzinēju, Accenta komplektāciju un manuālo pārnesumkārbu par 31 437 eiro. Pagaidām varam izpaust tikai vienu: pa šo laiku ir mainījušās arī prasības. Nissan ir izaudzis līdz pilnvērtīgam SUV, kuram vairs nav jāslēpjas aiz šīs klases pirmrindnieka Tiguan.

    Tas tagad ir pietiekami plašs arī otrajā sēdekļu rindā, tā bagāžnieks ir pielāgojams (430–1585 l), pateicoties dubultajai grīdai, bet sēdekļi ir tikpat stingri un plati kā priekštecim – nav brīnums, ka Qashqai ātri iekaroja popularitāti tieši tālo komandējumu veikšanai. Diemžēl gaisa kondicionētāja darbība bieži vien nesniedzās līdz aizmugurējam sēdeklim, bet pasažieri sāka sūdzēties par pārāk skaļu vēja troksni. Tā jau ir zināma problēma, un Nissan pa šo laiku esot uzlabojuši durvju blīves.

     Lai gan Qashqai atstāj visai plecīgu iespaidu, tomēr skatu uz aizmuguri ierobežo mazais aizmugures logs.

    Laba koncepcija. Diemžēl tai ir dažādi sīki trūkumi – šis iespaids nemainījās visus 100 000 kilometrus. Tā, piemēram, vadītājs iekāpj ļoti ērti, sēž augstu kā uz karietes bukas un priecājas par lielajiem atpakaļskata spoguļiem, taču pa bagāžnieka durvju stiklu aizmuguri redz tik slikti, ka atpakaļskata kamera ir obligāta nepieciešamība. Lielā skārienjutīgā ekrāna attēla kvalitāte ir laba, taču kontroles lauciņi ir tik mazi, ka pirkstgals bieži vien sniedzas tiem pāri.

    Informācijas un izklaides ierīces ir savienotas ar Bluetooth un atpazīst lietotāju, taču navigācijas sistēma mūs tikpat droši ievilināja sastrēgumos. Līdz ar to mēs esam nonākuši pie nejaukās elektronikas. Nissan ir pamatīgi aprīkojuši otro Qashqai un pievienojuši daudz palīgsistēmu, taču tās visas izskatās nedaudz nenobriedušas. «Pārāk centīgais joslas šķērsošanas brīdinājums ir mulsinošs,» sūdzējās redaktors Alekss Kors-Henšels.

    Ceļazīmes netika atpazītas pareizi, bet tālo gaismu asistents reaģēja pārāk gausi. Modernie konkurenti to spēj paveikt labāk.

    Kolēģis Štefans Pulss pat gāja tik tālu, ka ieteica Nissan citādi veidotas aprīkojuma paketes: "Kaitinošo pīkstuļu vietā jau no Accenta vajadzētu bezatslēgas durvju atvēršanas sistēmu. Un šim relaksētajam automobilim ļoti piestāvētu distances regulētājs.»

     Suņu testam tapa iznomāta labradora sugas dāma. Viņas transportējamā kaste perfekti ievietojās bagāžniekā.

    Qashqai dzinējs

    Par mieru uz borta galvenokārt rūpējas īsts brīnumdzinējs. 1,6 l motora gaita – pēc jau ierastās patrokšņošanas, startējot ar aukstu dzinēju, ir ne tikai ar patīkami mazām vibrācijām, bet arī priekšzīmīgi ekonomiska (vidējais testa rādītājs – 6,5 l). Turklāt vēl dCi demonstrēja tādu temperamentu un tā uzgāzē uz šosejas sestajā ātrumā, ka pat radās šaubas par tā jaudu. «Tie taču nav tikai 130 ZS?» prātoja testa asistents Štefans Malahs. Taisnība, jo mērījumi parādīja, ka tie ir 135 ZS.

    100 000 km izturības testa rezultāti

    Skaņas caurlaidība: salīdzinājumā ar konkurentu automobiļiem durvju blīvgumijas izskatās pārāk vājas un vaļīgas. Pārsvarā sauss – tā pirms demontāžas izskatījās motors un pārnesumkārba. Tikai no kartera nedaudz sūcās eļļa. Pēdējos kilometros jau dzirdams – ļoti plānā izpūtēja aizsargplāksne atkal bija ieplīsusi.

     

    1. Ikdienā noderīgi – dienas/nakts režīma pārslēgšana ar vienas pogas nospiešanu. Tādējādi navigācijas sistēmas monitors paliek gaišs, bez nepieciešamības meklēt apakšizvēlnēs, – arī, ja dienas laikā ir ieslēgts braukšanas apgaismojums.
    2. Liela novietne: zem roku balsta centrālajā konsolē atrodas liela novietne, kurā pietiek vietas pat 1,5 l dzērienu pudelēm. Turklāt te atrodas gan USB, gan 12 V kontakti.
    3. Labi novietots: uz stūres atrodas kruīzkontroles, radio un borta datora vadība. Šie elementi ir viegli aizsniedzami, lietošana ir ērta.
    4. Apslāpēta aizsardzība: zem sliekšņiem un garenstieņiem ar endoskopu sīki un smalki tika meklētas rūsas pēdas. Rezultāts: nav sūdzību, Nissan pret korozijas aizsardzība ir efektīva.
    5. Neprecīzi izlikts: pie iekšējās bagāžnieka apmales, kā arī pārejā no bagāžnieka uz aizmugurējo sēdekli paklāja materiāls bija par īsu.
    6. Vislabākās beigas: mazais dīzeļdzinējs sadedzināja tikai 6,5 l/100 km. Ja ņem vērā daudzos ar lielu ātrumu nobrauktos kilometrus, tad šis ir izcils rezultāts.

    Nissan izturība

    Žēl, ka piedziņas agregāti neizturēja testu bez defektiem. Vispirms pēc 30 512 km sāka laist garām kartera blīve, tad Nissan atradās servisā veselas divas dienas. Pēc 63 109 km eļļa sāka tecēt garām blīvgredzenam starp motoru un transmisiju, arī tas tika nomainīts. Šīs abas lietas notika visai agri, bet Nissan apgalvo, ka abi ir atsevišķi gadījumi. Plānā karstuma aizsargplāksne, kas testa laikā ieplīsa divreiz, tagad ražošanas procesā tiek nostiprināta labāk. 1,6 litru dīzeļmotoru izvēlas tikai piektdaļa pircēju, turklāt absolūtais vairākums (83%) izvēlas arī lētāko piedziņas versiju – priekšpiedziņu.

     Nepatīkamos laikapstākļos un uz saimniecības ceļa Hesenē 4x4 piedziņai bija savas priekšrocības: Lock poga nobloķē visko sajūgu.

    Un viņiem ir taisnība, jo pat mūsu Qashqai pilnpiedziņa ne vienmēr spēja tīri novadīt līdz zemei mūsu dCi griezes momentu. Sākot braukt uz slapja ceļa, bieži vien priekšējie riteņi kārpījās uz vietas, kamēr ar viskosajūga palīdzību pieslēdzās aizmugurējie riteņi un novērsa slīdēšanu. Tas, ka ātrumkloķis, ieliekot pārnesumā, mēdza vibrēt, bet sajūga pedālis dažam labam šķita par smagnēju, nav nekas, jo tie abi izturēja līdz pat testa beigām un arī pēc demontāžas nedeva nekādu iemeslu kritikai.

     Izturības testa liktenīgie brīži: durvis un salons jau ir izņemti, uz pacēlāja sekos piedziņas agregāti un asis.

    Taču interesanti, kā viedokļi dalījās attiecībā uz šasiju. Ja redaktors Andreass Borhmans to uztvēra kā «skaļu, kokainu ripošanu», tad kolēģis no Auto Bild Klassik Martins Pucs pēc 4000 km gara komandējuma bija tikai nedaudz aizkaitināts: «Garākus nelīdzenumus tas iznes gana labi, bet lielāki triecieni gan izlaužas cauri pavisam skaidri. Toties pa bruģi braukt tas māk ļoti labi.» Un vai tiešām trokšņa līmenis automašīnā pieauga vai arī mēs vienkārši bijām kļuvuši jūtīgāki? Lielākā daļa tomēr bija vienisprātis: «Tas ir par skaļu.»

    Nissan vienkārši pietrūkst vispārēja brieduma, kā tas arī pierādījās testa beigu demontāžas laikā.

    Mūsu izturības testa komanda sūdzējās par noļukušām durvju blīvēm un nepietiekamu trokšņu amortizāciju riteņu arkās, arī dīzeļmotora izolācija varēja būt labāka. Tas nekad neslēpa savu darba principu. Bet nu jau būs gana ar subjektīvo pliķu dāļāšanu, jo daudz svarīgāks ir šis: Nissan vienmēr izkārpījās un nekad nepadevās. Tam vienmēr varēja uzticēties. Lielais cietās plastmasas daudzums salonā, kuru testa sākumā visi ar neuzticību aptaustījām, tomēr izturēja līdz testa beigām tik pat stingri pieskrūvēts kā sākumā un bija kluss kā baznīcā.

    Arī lielā sīkumu novietne zem centrālā roku balsta, kuras stiprinājumi sāk čīkstēt pat dārgo marku automašīnās, šeit neizdvesa ne skaņas līdz pat testa beigām. Viss ir nostrādāts solīdi. Tikai bezkrāsainā lakas kārta ārpusē pie priekšējā bufera sāka lēni lobīties nost. Tā izskatās neglītās nepietiekamās krāsojuma kvalitātes un ceļa akmentiņu sekas. Taču krāsojums visapkārt gan palika pavisam svaigs. Vēl vienu pārsteigumu piedzīvojām pēdējās apkopes laikā: bremzēm bija nepieciešamas tikai jaunas uzlikas, bet dārgie diski izturēja visu distanci.

    Oho, kaut ko tādu izturības testos ir jāredz reti, un tas arī labi sader ar Auto Bild Klassik redaktora Heninga Hinces viedokli: «Qashqai ir darba zirgs no cietas plastmasas un ar labu motoru.» Tāds, kurš reti tiek nopirkts ar pilnu aprīkojumu un, pateicoties dažādām akcijām un dīleru piedāvājumiem, bieži vien ir lētāks par Tiguan. Savā aptuveni 23 000 eiro cenu klasē tas ir viens no labākajiem, ko vien spēj piedāvāt augsto sēdekļu līga. Jauki, ka dažas lietas ar laiku nemainās.

    Pircēju izvēle

    Pirkt vai nē?

    Jā – ja meklējat Tiguan izmēra SUV par izdevīgāku cenu. Mēs iesakām 1,2 l 115 ZS turbobenzīna dzinēju ar priekšpiedziņu N-Connecta komplektācijā. Konkurenti? Kia Sportage un Hyundai Tucson, abi ar ilgāku garantiju.

    Rezumējums

    Qashqai nedaudz pietrūkst labāk noslīpētu detaļu. Nissan ir modernizējuši sava bestsellera otro paaudzi un padarījuši to uzticamāku – to var labi redzēt pēc labākas gala atzīmes 2. Izolācijas, šasijas un palīgsistēmu problēmas parāda, kas vēl jāpaveic, lai sasniegtu virsotni. Kia un Mazda SUV modeļi pašlaik patraukušies garām ar augstāku kvalitāti līdz pat sīkākajai detaļai.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

     

    Veselība - Parūpējies par savu sirdi!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+