Lietots auto: Nissan Micra (02-10) - ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
18. jūnijs, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Nissan Micra ir japānis ar suņuka skatienu - īsts sieviešu mīlulis. Un izrādās, ka tas ir arī gana izturīgs, ja vien nebūtu šo ķēžu. Par Micra izplatītākajiem defektiem mūsu lietotā auto pirkšanas padomos.

Sievietes un automašīnas, tas nu reiz ir tāds temats... Atvainojiet, taču pavisam nedaudz aizspriedumu taču mēs vēl varam atļauties. Redz, esot tādas sievietes, kas katru reizi, pirms sākt braukt, ilgi meklē mašīnas atslēgu savā somiņā. Veselas piecas minūtes. Vismaz. Ja viņas būtu ieguldījušas līdzekļus Nissan Micra un vēl nedaudz vairāk arī mašīnā ar labu aprīkojumu, šo rakņāšanos somiņā turpmāk varētu aiztaupīt. Jo labāka aprīkojuma gadījumā Nissan Micra ir sistēma, kas palīdz iedarbināt auto bez atslēgas – uzsākt braukšanu var ar pagriežamu slēdzi zem stūres sviras.

 Komandpunkts: pārskatāms priekšējais panelis un podziņas kā no porcelāna. Šiki!

Nissan rūpnīcā droši vien strādā daudz sieviešu ar lielām rokassomām, kas pilnas ar dažādiem sadzīves sīkumiem. Vai nu arī rūpnīcas inženieri vienkārši zina, ko sievietes vēlas. Automašīnu, kas sāk braukt, kamēr citi vēl tikai meklē atslēgu. Nav nekāds brīnums, ka Micra ar uzņēmuma iekšējo nosaukumu K12 ir nevainojams sieviešu auto.

Septiņdesmit procentu visu braucēju ir sievietes – tāds brunču mednieks nav pat Mini.

Nissan Micra vārds pirmoreiz izskanēja 1983. gadā, trešā paaudze ar savu uzticīgo suņuka skatienu ieraudzīja saules gaismu 2003. gadā. Mazulis ar apaļajām ačelēm ir ļoti mīlīgs. Tehniskajās apkopēs atklājas, ka teicienam par skaistumu, kas nāk no iekšām, arī šoreiz ir taisnība. Vismaz nav nekādu nepatīkamu pārsteigumu.

 Bagāžas nodalījums: tajā ietilpst 251 litrs, bīdāmais aizmugurējais sēdeklis bija par maksu.

Atšķirībā no priekšgājēja K11 šī Micra vairs nerūsē. Tai ir solīdas asis un bremzes, gandrīz nemaz nav rūsas pie izpūtēja. Apaļvaidzim nevajadzētu būt arī nekādu problēmu ar gaitu. Nu, gandrīz nekādu. Ja trāpīsiet uz kādu no pirmajiem K12 modeļiem, iespējams, jums nepaveiksies.

Īpaši jāuzmanās no 2003. gada automašīnām, jo sevišķi ar 1,2 litru benzīna dzinēju. Problēmu cēlonis – gāzu sadales mehānisma pievadķēde.

Auto Bild sūdzību grāmatā ienāca ziņojumi par izstieptām ķēdēm, par nopietniem defektiem dažreiz jau pēc 30 000 kilometriem. Un par motoriem, kas braukšanas laikā ne no šā, ne no tā vienkārši noslāpst. Nissan apgalvo, ka tie ir tikai atsevišķi gadījumi un ka konkrētie Micra īpašnieki ir izmantojuši nepareizo eļļu. 2004. gada vasarā Nissan veica izmaiņas ražošanā. Tiem, kuriem negadījums ar ķēdi notika vēl garantijas laikā, ir paveicies. Ja motora kontrollampiņa iemirdzas jau pēc šā perioda, remontā var nākties ieguldīt pat vairāk nekā 1000 eiro. Tad kinderolā, iespējams, tomēr bija arī kāds nepatīkams pārsteigums.

 TRIKS AR ATSLĒGU Labāk aprīkotu Micra var iedarbināt bez atslēgas – vienkārši pagriežot mazo pogu zem stūres sviras.

Kabrioleta versija

Kopš Peugeot 206 CC mazas kupejas-kabrioleti ir modē, tāpēc Nissan kopš 2005. gada piedāvā pircējiem arī savu Micra C+C ar stikla cepurīti. Līdz pat cilvēka gaitas ātrumam pārsegs atveras automātiski – tikai 22 sekunžu laikā. Kura ir atvērtās Micra skaistākā puse? Pavisam noteikti priekšējā, jo aizmugure ir krietni par apjomīgu.

  • Pozitīvi - Elektriskais stikla jumts padara slēgto Micra par saulainu kupeju, arī bagāžas nodalījums ir liels (līdz pat 457 litriem).
  • Negatīvi - Aizmugurējo sēdekli iespējams izmantot tikai bērniem un arī tikai ārkārtas gadījumā. Aizmugure ir par resnu, pati mašīna ar tās maksimālo masu 1,2 tonnām ir daudz par smagu.

Testa brauciens

MŪSU TESTA AUTO - Nissan Micra 1,2 (65 ZS)

Motors Četrcilindru, novietojums priekšā
Motora darba tilpums 1240 cm3
kW/ZS pie apgr./min 48 (65)/5200
Nm pie apgr./min 110/3600
Paātrinājums līdz 100 km/h 13,8 s
Maksimālais ātrums 154 km/h
Testa patēriņš 5,9 /100km
Kaitīgo izmešu normatīvi/CO2 Euro 4/143 g/km
Pārnesumkārba/piedziņa Piecpakāpju/priekšējā
Degvielas tvertnes tilpums/degvielas veids 46 litri / E95
Bagāžas nodalījuma tilpums 251 - 982 l
Pašmasa/kravnesība 1025/450 kg

Laipni lūgti standartaprīkojuma pasaulē! Mūsu laikos taupīšana ir modē, tāpēc izvēlamies Micra ar 1,2 l 65 ZS motoru. Vai ar to pietiek? Protams! Nissan nešķiet pārāk lēnīgs, pat neskatoties uz četrcilindru agregātiņu, kas rūc zem pārsega. Un kur nu vēl pilsētas satiksmē! Pārnesumi slīd kā nazis pa mīkstu sviestu.

Tikai pelēkā krāsa… nu, tā ir, kā ir. Šāds mazs mīlulis droši drīkst atļauties arī raibu tērpu. Lai gan Micra ir tik apaļa, pateicoties tās labi pamanāmajiem izciļņiem pie spārniem, noparkošanās irbērnu spēle. Un vispār – ar saviem apaļajiem lukturiem un olas formas virsbūvi Micra būs pamanāma arī lielā dažādu mašīnu jūklī.

  • MŪSU TESTA BRAUCIENS

65 ZS var būt arī visai dzīvīgi. Nissan benzīna motors gan ir ar visai asu gaitu, taču ar to ir iespējams braukt, arī bieži nepārslēdzot ātrumus. Pilsētā īpašu prieku sagādā mazais apgriešanās rādiuss – tikai 9,7 metri.

MŪSU VĒRTĒJUMS

  • TAS MŪS IEPRIECINĀJA

Sīkumu novietnes ir it visur. Mazajā Micra vieta atradusies pat divu litru kastei zem blakussēdētāja sēdekļa. Cimdu nodalījumā papildu atvilktne, pie priekšējā paneļa – āķis somai. Ja mašīnai ir par papildu samaksu pieejamais bīdāmais aizmugurējais sēdeklis, aizmugurē vieta atradīsies pat vislielākajam lamzakam. Un kur vēl priekšējais panelis – nekāda plika plastmasa, bet gan podziņas, kas izskatās kā gatavotas no porcelāna.

  • TAS MŪS KAITINĀJA

Renault dīzeļdzinēju vārds ir dCi, šie paši motori darbojas arī Micra. Noteikti ievērojiet zobsiksnas maiņas intervālus. Vēl ir zināms, ka dažreiz mēdz gadīties cauras Common-Rail iesmidzināšanas un degvielas caurules, kā arī turbodevēji ar defektu, dažreiz pat saplīst pārnesumkārbas. Agrīnajiem modeļiem ar 1,2 litru benzīna dzinēju novērotas bojātas ķēdes.

Rezumējums

Ak, cik jauks! Tieši tā es nodomāju, kad pirmo reizi ieraudzīju šo Nissan ar apaļajām ačelēm. Un nu izrādās, ka Micra ir arī ļoti solīds auto, daudz labāks par savu rūsējošo priekšgājēju. Mans ieteikums – mašīnu ar mazo 65 ZS benzīna dzinēju lai izvēlas pilsētas braucēji, savukārt tiem, kas mēdz mērot arī garākus ceļus, vairāk piemērots būs 80 ZS agregāts.

Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznēm

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+