Lietots auto: Mazda CX-5 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
5. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Kompaktais krosovers CX-5 ir ļoti pārliecinošs. Nedaudz ieinteresētāka servisa gadījumā šis auto būtu kļuvis pat par izturības testu līderi. Auto Bild skaidro, kā kompaktajam krosoveram veicās 100 000 km izturības testā.

Mazda CX-5

«Ja vien nebūtu mazā vārdiņa ja, tad mans tēvs būtu miljonārs,» mēdza teikt mana māte, kad es kārtējo reizi daiļrunīgi centos attaisnot neapmierinošu sniegumu skolā. Arī runājot par mūsu izturības testa Mazda CX-5, nepieciešami paskaidrojumi. Nav jau tā, ka šis kompaktais SUV būtu slikts. Gluži otrādi. Tas nokļūst uzticamības saraksta otrajā vietā ar atzīmi 1-. Tomēr te arī ir iemesls, lai pukotos. Ja vien būtu… Taču sākās viss pēc plāna. Skolas sākums Auto Bild izturības testa klasē 2013. gada 13. maijā. Jau no pirmā brīža uzslavas sāka birt kā krusa. Īpaši braucējiem iepatikās 2,2 litru dīzeļdzinējs.

Pateicoties tā kombinācijai ar stabilo šasiju, CX-5 ātri vien kļuva par iemīļotu ceļabiedru garākos braucienos. Nevarēja nepamanīt arī tādas jaukas detaļas kā kabeļu tuneli centrālajā roku balstā vai arī ātri uzsilstošos apsildāmos sēdekļus. Redaktors Karls Augusts Almštats pēc 16 621 kmrezumēja: «Patīkama automašīna – četras ar pusi zvaigznītes par šasiju, motoru, sēdekļiem, navigāciju un plašo salonu.»

 Ciemojoties pie mūsu māsas izdevuma Auto Plus Parīzē. CX-5 ir vēl pietiekami kompakts...

Neņemsim arī vērā faktu, ka mums pašiem bija jāiespiež vietā izļodzījusies numurzīmes lampiņa. Protams, mēs pamanījām arī pārāk mazās sīkumu novietnes durvīs, uzkrītoši vaļīgi ieklāto paklājiņu, kā arī ļoti slikto aizmugures pārskatāmību. Tomēr šie trūkumi nespēja iedragāt labo iespaidu, ko atstāja šis paraugskolnieks. Taču pēc 36 224 km situācija mainījās.

Uz A1 šosejas tieši pie Lēverkūzenes krustojuma mūsu ilggadējo izturības testu veterānu Martinu Klangvaldu nobiedē sarkana, mirgojoša lampiņa instrumentu panelī, tā signalizē par motora defektu un zemu eļļas līmeni, līdz ar to par draudošu motora bojājumu. Tātad uzreiz jābrauc malā, jāizslēdz motors un atkal jāieslēdz atpakaļ – un sarkanā gaismiņa ir pazudusi. Arī ar eļļas līmeni viss ir kārtībā. Viltus trauksme? Ne gluži, jo šī brīdinošā lampiņa iedegas pēc tam vēl vairākas reizes. Tas, protams, nav pieņemami.

Mēs izlēmām veikt pēc 40 000 km paredzēto apkopi ātrāk un nomainīt eļļu. Diagnoze: motoreļļa ir nolietojusies un kļuvusi pārāk šķidra. Kas tad nu?

Vai borta datoram nevajadzēja par to brīdināt laikus un likt braukt uz servisu? Vajadzēja gan. Un tas arī būtu noticis, ja vien iepriekšējās apkopes laikā serviss nebūtu aizmirsis ieinstalēt programmatūras atjauninājumus. Taču dīleru centra darbinieki to acīmredzot palaida garām. Tāpat kā jaunos datus navigācijas sistēmai. Uz CX-5 šī neuzmanība neatstāj nekādu iespaidu. Tas turpina ripot tikpat neuzkrītoši un nesūdzēdamies kā līdz šim. Līdz 87 389 kilometriem. Un atkal motora brīdinājuma lampiņa, atkal neplānots servisa apmeklējums – un atkal jau cilvēcīgais faktors.

 Garā distance Somijā: izturības testā CX-5 tas bija īsts izaicinājums, ar kuru tas tika galā bez kurnēšanas.

Brīdinājuma izskaidrojums ir vienlaikus vienkāršs un kaitinošs: pēdējās apkopes laikā netika pagriezts atpakaļ apkopju intervāls, tādēļ dzinējs rēķinājās ar vēl veco eļļu un līdz ar to palielināto slodzi. Divas servisa kļūmes viena izturības testa laikā – ar to vajadzētu pietikt. Tā nospriedām gan mēs, gan laikam arī mūsu Mazda. Tad nu pagājušā gada beigās, kad CX-5 bija pievārējusi 100 000 kilometrus bez vēl vienas nepieciešamības doties uz servisu viltus brīdinājumu dēļ, visi testa dalībnieki varēja priecāties.

Taču demontāžas laikā piedzīvojām šoku. Viss izskatās lieliski – izņemot priekšējās bremzes. Uzlikām izdrupuši gabali, bet uz diskiem dziļas rievas.

Uzminiet, kas pie tā vainīgs! Tieši tā! Pēdējās apkopes laikā pārskatīšanās dēļ mūsu mašīnai uzmontētas īpašas bremžu uzlikas –tādas, kas domātas mašīnām, ar kurām brauc maz. Auto Bild izturības testam šī ir sliktākā iespējamā izvēle. Jo šādas trīs servisa kļūdas iespējamo 1+ atzīmi pārvērta par 1-. Tas vēl arvien būtu pieņemami, ja vien nebūtu…

100 000 km izturības tests rezultāti

Ar solīdu tehniku neuzkrītoši sasniegts mērķis

  • Zems motora pārsegs

Vidēja auguma eiropietis eļļas līmeņa pārbaudes brīdī varētu viegli atsist galvu. Motora pārsegs, kad balstās pret stieni, nepaceļas pietiekami augstu.

  • Solīdi bremžu diski

Otrie diski būtu lieliski kalpojuši arī pēc testa beigām – ja vien nepareizās uzlikas nebūtu tos sabojājušas.

  • Tīri stūrēts

Japāņu automašīnu stūre parasti saņem vairāk kritikas nekā uzslavas. Vismaz, ja runa ir par tās elektrisko darbību. Taču šoreiz gan dzirdama atzinība par tās precizitāti.

  • Solīda detaļa

Arī ja CX-5 pirmajā vietā ir uzbūves vieglums: daudzsviru aizmugurējā piekare ir visai smaga. Taču, tieši pateicoties tai, mašīna tik droši turas uz ceļa.

  • Gara caurule, liels izpūtējs

Izpūtēja sistēma šķiet ļoti vienkārša, taču beigu beigās tā spēj izpildīt Euro 6 prasības. Tas ir iespējams, pateicoties ļoti tīrai sadegšanai.

  • Gandrīz nekādu zudumu

Gaisa kondicionētājs darbojas īpaši ekonomiski ar dzesēšanas šķidrumu (R134a). No uzpildītajiem 490 gramiem testa beigās ir palikuši 402 grami. Tikai 18 gramu zudums ir izcils rādītājs.

Ko par to saka Mazda?

Par nolietotajām bremžu uzlikām

Pēc 80 000 km nobraukšanas tika nomainītas bremžu uzlikas. Tajā brīdī pārskatīšanās dēļ tika uzmontētas īpašas specifikācijas detaļas. Tās ir īpaši izdevīgas tiem autovadītājiem, kas brauc maz, jo tādā gadījumā ir ļoti saudzējošas pret bremžu diskiem mitruma un uz ceļa kaisīta sāls apstākļos. Parastos gadījumos Mazda iesaka rūpnīcā noteiktās specifiskās uzlikas, kuras arī paaugstinātas slodzes apstākļos nodrošina zemu nolietojumu.

 Arī tas pieder pie lietas izturības testa laikā: CX-5 kā vilcējs. Sūdzības tā arī nedzirdējām.

Pircēju izvēle

Pirkt vai nē?

CX-5. Mēs varam no visas sirds ieteikt to iegādāties. Šis kompaktais SUV ļoti labi iederas mūsu straujajā laikā, testa gaitā tas sevi parādīja kā ļoti uzticamu un ekonomisku ceļabiedru. Jo īpaši modelis ar dīzeļdzinēju, kuru izvēlas gandrīz divas trešdaļas pircēju. Pilnpiedziņa? To pērk puse, taču īpaši nepieciešama tā tomēr nav.

Rezumējums

Nekas nespēja apturēt CX-5, pat ne īpaši uzmanīgais serviss. Par spīti aizmirstiem programmatūras atjauninājumiem un nepareizi nomainītām bremžu uzlikām, Mazda iegūst otro vietu un atzīmi 1-. Un, ja arī serviss būtu pacenties, tad šis automobilis kļūtu par jauno izturības testu meistaru. Taču šis modelis jau tāpat ir ieguvis citu kroni – visvairāk pārdotā Mazda Vācijā. Un pavisam pelnīti.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+