Lietots auto: Kia Ceed 100 000 km izturības tests

Mūsu izturības testa dalībnieks – Kia Ceed. Korejietis vairāk nekā 100 000 kilometros nepieļauj gandrīz nevienu kļūdu.
Lietots auto
Auto Bild
1. maijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Golfam laikam nepietieka, vai ne? Kia pircēji turpmāk varēs uz tamlīdzīgām muļķīgām piezīmēm pavisam mierīgi atbildēt: «Toties es braucu ar uzticamāko automobili!» Kamēr Volfsburgas bestselleru Auto Bild izturības testā nomocīja šādi tādi defektiņi, Ceed sniegums vairāk nekā 100 000 km garumā bija gandrīz nevainojams. Jau pati kompaktā korejieša uzņemšana mūsu autoparkā noritēja vienkārši lieliski: lielākā komandas daļa jaunpienācēju uzņēma ar sajūsmu. «Ar šo es labprāt brauktu arī privāti,» šis teikums pirmajās nedēļās bieži atskanēja redakcijas gaiteņos – un no pieredzējušu testētāju mutes tā ir gluži vai iesvētīšana bruņinieku kārtā.

 kaisti iekārtots, vienkāršs lietošanā: vienīgais, kas ne vienmēr darbojas bez problēmām izturības testa automobilī, ir Bluetooth savienojums ar mobilo telefonu.

Braucējiem visvairāk patīk kopējais iespaids par apdares kvalitāti un skaisti, bet ne pārlieku moderni ierīkoto salonu. «Te tu uzreiz jūties labi,» borta žurnālā raksta lasītāju vēstuļu redaktors Andreass Lībeks. Tomēr viņš, tāpat kā vēlāk arī daudzi citi, kritizē Start-Stop sistēmu: dažreiz Kia izslēdzas pie luksofora, bet citreiz ne –vai arī tā atsakās darboties pēc sajūga nospiešanas. «Šī sistēma droši vien darbojas pēc korejiešu Mēness kalendāra,» joko kāds kolēģis. Serviss, kurā vērsāmies pēc 4813 km nobraukšanas, nespēja atrast nekādas kļūmes.

Tomēr kāds servisa darbinieks kārtējās programmatūras pārbaudē 60 000 km apkopes laikā atrada skaidrojumu: Auto Bild puiši neprot kārtīgi nospiest sajūgu. O.K., paldies par aizrādījumu. Tajā pat ir zināma daļa patiesības. Kā mēs vēlāk noslēguma pārrunu laikā dzirdējām no Kia, programmatūra dažreiz netiek līdzi pārāk ātrai vadītāja pēdu darbībai. Start-Stop sistēmas problēmas tā arī paliek līdz testa beigām, bet tās arī ir gandrīz vienīgās. Kia nav vainīgi pie akmentiņa atstātām pēdām uz vējstikla un rievas uz priekšējā bufera.

Visādi citādi korejietis vairāk nekā 100 000 km laikā gāja kā pulkstenis.

Garāku distanču braucējiem traucēja 135 ZS benzīna dzinēja vājā jauda. Piektajā un sestajā pārnesumā nekas dižs nenotiek. «Kad uz šosejas ceļš aiziet augšup, tas tā krīt uz nerviem,» stāsta kolēģis Pēteris Mihaelijs. Te dažreiz ir nepieciešams kārtīgi nospiest akseleratora pedāli – tas arī izskaidro lielo 8,3 l vidējo degvielas patēriņu, kuru mēs aprēķinājām testa beigās.

 Vājas krūtis: 1,6 l tiešās iesmidzināšanas dzinējs uz testa stenda spēja uzrādīt vien 128 ZS – par 7 ZS mazāk, nekā solīja Kia. Tam īpaši grūti klājās augstākajos pārnesumos.

Ja brauc mierīgi, tad Kia kombinētajā ciklā patērē tikai 6,5 l – labs rezultāts. Starp citu, pēc feislifta rudenī būs pieejami jauni trīscilindru turbodzinēji ar 100 un 120 ZS. Daudz uzslavu dzirdēts arī par funkcionalitāti: trīs 12 voltu rozetes, vairāki dzērienu turētāji un lielo ūdens pudeļu novietnes durvīs – Kia ir praktisks automobilis.

 Maks. dziļums 1410 mm. Min. dziļums 705 mm

Arī mugurai draudzīgajiem stingri polsterētajiem sēdekļiem veltītas sajūsmas pilnas atsauksmes, bet apdares materiālu izvēli redaktors Robins Hornigs uzskata «ievērības cienīgu par šo naudu». Toties mobilo telefonu un auto multimediju sistēmas Bluetooth savienojums gan darbojas «tikai pēc nejaušības principa», pukojas Štefans Žihs no padomu slejas. Daži ceļabiedri slavēja precīzo ātrumpārslēgu, taču viņiem traucēja nestabilā gaita taisnā virzienā un sliktā stūres reakcija, kuru ar pogas palīdzību iespējams ieregulēt vienā no trim pakāpēm. Sporta režīmā lielākajai daļai braucēju tā šķiet vispatīkamākā.

Testa beigās negatīvu iespaidu atstāj sajūgs.

Kolēģis Štefans Pulss to jau testa sākumā nosauc kā vienu no mašīnas vājajām vietām, jo braucot augšā kalnā ātri vien jūtama deguma smaka. Taču tikai testa beigās stāvoklis sāk kļūt patiešām nopietns. Spiežot pedāli, nu jāpieliek lielāks spēks, to ir grūtāk dozēt, un beigu beigās Ceed ar rievainu sajūga disku dodas uz demontāžas vietu. Klients gan šajā brīdī varētu palikt pavisam mierīgs: pateicoties lieliskajai garantijai (7 gadi/150 000 kilometri) remonts būtu uz Kia rēķina.

100 000 km izturības testa rezultāti

  • Kārtīgi nokrāsots Metāliskā krāsa Infra Red ir uzklāta tīri un vienmērīgi. Mēs izmērījām starp 95 (slēptajās zonās) un 120 µm (atklātajās virsmās) – labi!
  • Atskrūvējušās vītnes Tās ienes Ceed salonā kaitinošu klaboņu. Trokšņu avots ir slikti nostiprinātais cimdu nodalījuma vāks un briļļu turētājs.
  • Nevainojama vārstu vadība. Divas augšējās sadales vārpstas, viena vadības ķēde – ar tehniku apsēstie sāk garlaikoti žāvāties. Visiem pārējiem interesē tikai izturība.
  • Sajūgs ir cietis Skaidri redzamās karstuma atstātās pēdas uz spararata un sajūga diska liecina par sportisku braukšanas manieri un pārlieku lielu slodzi uz detaļu materiāla.
  • Solīds sniegums, taču arvien lēnāks temperaments. Izturības tests īpaši neiespaidoja motoru, taču beigu mērījumos tam tomēr trūka 7 ZS līdz rūpnīcas norādītajiem datiem.
  • Varbūt tas ir sīkums… …taču tomēr kaitinošs: bagāžnieka grīdas paklājiņš jau pēc 50 000 kilometru izskatījās pamatīgi nolietots. Testa beigās no lietota tas kļuva par nolietotu.

Pircēju izvēle

Pirkt vai nē?

Ceed ir salīdzinoši lēts un izturīgs, turklāt Kia sniedz septiņu gadu garantiju vai 150 000 km. Tas ir nopietns arguments, lai iegādātos šo automobili, jo, pateicoties septiņu gadu drošībai, arī jaunu automobiļu izmaksu risks ir visnotaļ paredzams.

Rezumējums

Korejieši prot ražot tikai lētus automobiļus? Nekā nebija! Kia Ceed izturības testā tikai par mata tiesu netiek pie visaugstākās atzīmes 1, turklāt tas iegūst mazāk mīnusu nekā savā klasē vadošais VW Golf. Kia pat piedāvā vislabāko izturības un septiņu gadu garantijas kombināciju.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs