Lietots auto: Ford Mondeo 100 000 km izturības tests

Auto Bild izturības tests nav joka lieta. Mondeo turējās braši visa 100 000 km brauciena garumā. Viena maza skrūvīte sabojā testa atzīmi – taču Ford palaimējās.
100000km tests
Auto Bild
29. decembris, 2018

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Ķelnei ir humora izjūta, Ford un pašiem savs pamatlikums. Šī humoristiskā manifesta trešais punkts Ford Mondeo Turnier izturības testa laikā iegūst pavisam īpašu nozīmi. Tā aptuvenais tulkojums skan: «Gan jau viss beigsies labi!»

Jo pēc 58 562 km eksperti ar rūpju izteiksmi sejās stāvēja servisā blakus Ford ar demontētu motoru, lai pārbaudītu, vai viena maza atskrūvējusies skrūvīte ir paguvusi radīt lielas nepatikšanas. Jo sarkanais universālis bija palicis uz ceļa, no motora pārsega cēlās balti dūmi, un tecēja dzesēšanas šķidrums.

Lietots Mondeo

Relaksētas kazas Ultentālē (Dienvidtirolē). Agresīvais Aston Martin līdzīgais izskats neatstāj uz ragaiņiem nekādu iespaidu. Līdz tam K-QZ 5825 apstiprināja galvenokārt pamatlikuma 21. pantu. «Tu esi ķelnietis!» Turnier sevi parādīja no labākās Ford tradīciju puses: liels, ietilpīgs un izdevīgs ar 31 675 eiro pamatcenu, kas, pateicoties daudzajām papildaprīkojuma detaļām, pieauga līdz 42 710 eiro. Augsta cena par tikai 1,5 l četrcilindru benzīna dzinēju ar 160 ZS, kurš gan tīri mundri veic savu darbu (maksimālais ātrums ir 217 km/h) un sākotnējā patēriņa testā bija pārsteidzoši ekonomisks: 7,2 l/100 km – gandrīz vai dīzeļmotora rezultāts. 

Tomēr šaubas par mazo darba tilpumu ir un palika, vēl jo vairāk, kad motoriņš apstiprināja kādu jau agrāk zināmu trūkumu: kolīdz akseleratora pedālis tika spiests ar jaudu, kas pārsniedza trīs ceturtdaļas no tā amplitūdas, tad Mondeo ātri vien pieauga apetīte, bet degvielas patēriņš visā testa garumā uzkāpa līdz vidēji 9,8 l līmenim!

Nu, labi, šai mašīnai bija, ko nest: ar gandrīz divus metrus garu bagāžnieka laukumu Ford spēj kaut ko iekraut vēl tad, kad citi augstākas klases universāļi jau sen ir padevušies.  Te gan trūka padziļinātu grīdas kastu, bet sliedes (par papildu 300 eiro piemaksu), stiprinājumu cilpas un papildu iekraušanas sistēma atkal jau pierādīja: Ford prot ražot universāļus. Ja vien aizmugurējās drošības jostas būtu nedaudz garākas, bērni paši varētu piesprādzēties. Pārāk īsi bija arī priekšēji sēdekļi ar saviem mīkstajiem polsteriem.

Ģimenes auto

Platajā un klusajā (pateicoties dubultajam stiklojumam!) kraviniekā mierīgo atmosfēru traucēja drīzāk visādas blakuslietas, piemēram, elektronika un informācijas un izklaides aprīkojums. Skalu rādītāji gandrīz vai pazūd aiz pogām nokrautās stūres un aiz pārāk sīki sadalītās displeja izvēlnes.

Monitors centrālajā konsolē atstaro gaismu, dažreiz reaģē gausi, bet pie tā kaitinošās darbības ir jāpierod, ja tā pavisam neuzkrīt uz nerviem. «Kas tās par muļķībām?» tā par šo izteiktos Ķelnes pamatlikuma 9. pants. Uz to attiecas arī Keyless-Go darbība, kas mašīnu gan ātri atver, bet tikpat ātri atkal aizver, vēl pirms esat paspējis atvērt durvis.

Daudz vietas našķiem. Mondeo spēj pārvadāt līdz pat 619 kg gumijas lācīšu vai saldumu.

Katrs pasažieris, kam patīk komunikācija, priecāsies par ātro savienošanos ar dažādajiem medijiem un piecām (!) mobilā telefona uzlādes vietām. «Pasaules rekords,» lēš mūsu elektronikas eksperts Štefans Pulss, kuram patika arī uzmanīgais tālās gaismas sensors un labais distances radars. «Tas visu laiku ir modrs un tādēļ labi piestāvētu automobilim ar automātisko kārbu.»

Tas diemžēl neattiecas uz elektroniskajiem amortizatoriem (papildu 2000 eiro), kas atšķaidīja šī modeļa tradicionālo stipro pusi. «Sasodīts, piekares taču bija kādreiz labas,» sūdzas pagriezienu speciālists Mirko Menke, kas bez žēlastības atmasko braukšanas režīmu izvēli.

«Komforta režīms nozīmē pārāk mīkstu braukšanu, normālais vēl ir daudz maz atbilstošs, bet sporta režīms ir pārāk ciets, un tā stabilitāte nepārliecina.»  Un rezultāts? Nu, tā.

Aizmugurē braucošie pasažieri sūdzējās par pārāk robusto komfortu, bet pārāk stingrais priekšējais tilts novada ceļa grūdienus līdz pat stūrei. Ford centieni padarīt komfortablas agrāk sportiski stingrās šasijas nav nesuši augļus. Viņi ir uzbūvējuši Turnier, kuru satrauc pat sānvēja brāzmas. Te vietā pieminēt 11. pantu: «Var nobeigties arī no smiekliem.»

Ne bez defektiem

Deniss Pētermans arī smējās, kad pēc 26 003 km vairs nespēja izbīdīt uz āru piekabes āķi. Defekta meklējums TV redaktoru noveda līdz drošinātāju kārbiņai un atziņai: «Pašpalīdzība šoreiz nav iespējama!» Beigās izrādījās, ka pie vainas ir vadības modulis. Nomaiņa tika veikta garantijas laikā.

Arī eļļas līmeņa kontroles stienis nepieļāva nekādu pašiniciatīvu, jo tas vienmēr tika izvilkts ārā pilnībā vienmērīgi pārklāts ar eļļu. Kā tad lai to nolasa? Tikai no rītiem, pirms došanās uz darbu, ja mašīna stāvējusi absolūti līdzenā vietā. Vesela procedūra!

Turklāt šis benzīna dzinējs 100 000 km laikā patērēja 4,5 l eļļas – tas arī ir moderno īkstīšu ar nelielo darba tilpumu trūkums.

Līdz ar to mēs atgriežamies jau sākumā aprakstītajā krīzes sanāksmē. Vai ūdens, kas pa spraugu iekļuvis motorā, izraisījis defektu? Ar kompresiju viss bija kārtībā, un mašīna darbojās. Tika pieņemts lēmums likt motoru atpakaļ un braukt tālāk. Un likt visas likmes uz 2. pantu: «Viss ir labs, kas labi beidzas.» Beigās mēs no Ford noskaidrojām, ka šāds defekts ir bijis vien 30 Mondeo.

No tā brīža viss bija labi. Gandrīz. Reiz uz ceļa kāda cita automašīna viegli ietriecās Ford aizmugurē un beigu demontāžas laikā DEKRA eksperts Markuss Konstantīns uz grīdas atrada rūsas pēdas. Pārējo pantu vietā nu laiks ne pārāk priecīgai gala atzīmei: 3 – apmierinoši.

100 000 km izturības testa rezultāti

  1. Labi investēta nauda: par 1250 eiro iespējams saņemt adaptīvos LED lukturus (Ford Dynamic LED).  Kopā ar uzmanīgo tālo gaismu asistentu tie veido patiesi lielisku kombināciju, un tiem, kuriem daudz jābrauc naktīs, mēs noteikti iesakām to iegādāties.
  2. Uzticami amortizatori: Mondeo komforta aprīkojuma paketē (2000 eiro) Ford iekļāvuši interaktīvo šasijas sistēmu ar elektronisko amortizatoru regulēšanu. Vai tas patiešām ir nepieciešams? Gaumes jautājums. Ņemot vērā tehnikas stāvokli, sistēmai nav, ko pārmest.
  3. Nedaudz cietis: DEKRA kolēģi ir atraduši nedaudz virsmas korozijas uz asīm. Te nav, ko izskaistināt, jo Ford vajadzēja nodrošināt labāku profilaksi. Taču Ķelnes autoražotāja aizstāvībai var pieminēt arī visai robusto automobiļa uzbūvi.
  4. Kabeļu rasols: kā jau mūsdienās pierasts, visu virsbūvi caurvij kabeļi. Mondeo īpatnība: tieši zem vadītāja sēdekļa resnā mezglā savijušies vairāki vadi.
  5. Solīda tehnika: vairāki testētāji arī sūdzējās, ka transmisijas slēgšanās gājieni ir pārāk gari, taču sajūgam labi izdevās notušēt palielināto slodzi. Sajūga disks nokalpos vēl labus 50 000 km.
  6. Uzkrītošs krāsojums: aizmugurē, aplūkojot uzmanīgāk, var pamanīt iekšpusē sānos neparasti raupju krāsojuma virsmu. Šeit materiāla struktūra (ar spiedienu liets magnijs) iznāk uz āru.

Ko par to saka Ford?

Problēma ar dzesētāju

Vācijā līdz šim pārdoti tieši 6000 Mondeo ar 1,5 l EcoBoost motoru. No tiem mums ir zināms par septiņiem gadījumiem ar šo problēmu. Visā Eiropā ir 30 šādu gadījumu. Tā rezultātā 2016. gadā tika nedaudz mainīts ražošanas process. No tā laika tiek izmantotas citu veidu skrūves. Mēs rēķināmies ar to, ka nu šī problēma ir atrisināta ilgtermiņā.

Pirkt vai nē?

Dīzeļmotorus (bez SCR katalizatora) izvēlas darba vietas kā dienesta automašīnas, bet privātpersonām, kuriem svarīgāka ilgāka izturība, vajadzētu izvēlēties tikai benzīna dzinējus. 160 ZS motors ar AT Titanium komplektācijā maksā 34 750 eiro.

Rezumējums

Šis Mondeo ir jau sevi pierādījis. Universālim no Ķelnes izdodas tas, ko ne vienmēr spēj SUV un miniveni: kaut ko patiešām aiztransportēt. Diemžēl Ford ir tālāk attīstījuši Mondeo nepareizajā virzienā: šasija ir zaudējusi savas priekšrocības, bet lietošanas ērtums no tā nav palielinājies. Tomēr: ja vien nebūtu gadījušās nepatikšanas ar skrūvi, Turnier būtu sasniedzis labu atzīmi 2.

Novērtē rakstu

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Ievas Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

Auto Bild

Ievas Māja

Ievas Receptes

Ievas Dārzs