Lietots auto: BMW X1 100 000 km izturības tests

100000km tests
23. februāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
BMW X1 grib būt īpašāks par visiem pārējiem, ar kuriem kopā rokas pa dubļiem. Elegantajam SUV arī izturības testā izdodas pierādīt, ka tas spēj piepildīt uz to liktās cerības.

Neviens jums nav tuvāks, dārgā Auto Bild auditorija, par Štefanu Pulsu. Šis hamburdzietis ir mūsu modrā acs uz ārpasauli: mūsu kolēģis saņem lasītāju vēstules, zina jūsu rūpes un vēlmes, kā arī rūpējas par mūsu tik svarīgo sūdzību grāmatu, kurā tiek apkopotas visas nepatikšanas uz četriem riteņiem. Un, ja jau šis lasītāju dakteris, kas priecājas pa katru braucienu ar elektromobili, pie 57 922 km nobraukuma par BMW X1 konstatē: «Šis automobilis manā virtuālajā iepirkumu sarakstā atrodas pirmajā vietā!» – oho, tas nozīmē, ka noticis kas patiešām nozīmīgs.

Tātad aplūkosim šo teicamnieku tuvāk: sudraba X1 sāka šo izturības testu kā xDrive20i, tātad ar pilnpiedziņu un 192 ZS jaudīgo benzīna dzinēju, kas pašā dīzeļa problēmu epicentā bija jaudīga un ļoti patīkama alternatīva. 37 600 eiro pamatcena demonstrē, ko nozīmē premium, bet tāds papildaprīkojums kā automātiskā transmisija, 18 collu riteņi un navigācijas sistēma Plus ar reālā laika informāciju RTTi uzdzen cenu līdz pat 54 250 eiro. Kaut ko tādu dzirdot, vispirms ir dziļi jāievelk elpa.

Tā ir liela nauda par SUV, kurš ar savu 4,42 m garumu pretendē uz tik populāro vidējo klasi: starp tādām mietpilsoņu automašīnām kā Seat Ateca, visnotaļ ieteicamajiem, lai gan mazāk zināmajiem korejiešiem vai karali VW Tiguan. BMW jau no paša testa sākuma demonstrēja savas visnotaļ izdevušās koncepcijas priekšrocības: «Patīkami liels, aizmugurē daudz vietas, pateicoties motora šķērsvirziena novietojumam, arī pārredzamība ir ļoti laba, » uzskata redaktors Larss Būzemans pēc 6988 km.

Aizmugurē ērti jūtas pat gara auguma cilvēki, bet bīdāmais aizmugurējais sēdeklis padara BMW tikpat pielāgojamu kā minivenu. Omulīgs ceļojuma laikā, veikls pilsētā, droša saķere ar ceļu – pamata melodija ar nosaukumu Labs multitalants! kā sarkans dzīpars vijas cauri testam visu 100 000 km garumā.

No otras puses, mūsu attieksme šeit ir nedaudz kā pret klases paraugskolēnu, kura katra kļūda tiek vērtēta divtik stingri. Par visādām lietām tiek diskutēts tā, it kā runa būtu par divām dažādām automašīnām. Vēlaties piemēru? «Izcila automātiskā kārba, kas gluži vai ar telepātiju atrod īsto pārnesumu, » piezīmēja testētājs Andreass Borhmans, kuram uzreiz pretī runāt steidz viņa kolēģis Dirks Branke. «Aisin kārba darbojas nervozāk nekā senāk izmantotās ZF kārbas.»

Analogs spidometrs, centrālā konsole viegli pavērsta uz vadītāja pusi – labāk gandrīz nav iespējams

Vai arī ņemsim stūri. Vai tā darbojas «viegli un tomēr precīz» (Borhmana citāts) vai arī «raustās un man pietrūkst reakcijas», kā to novērtē riepu testētājs Dirks Mellers? Vai abi tiešām domā vienu un to pašu automašīnu? Divi viedokļi, gandrīz vai divas nometnes arī attiecībā uz šasiju ar adaptīvajiem amortizatoriem (papildu 500 eiro): te savu viedokli izsaka sportiskie braucēji, bet tur mierīgākas dabas cilvēki.

Interesanti, ka tieši sportisti, kuri pieraduši pie skarbāka rakstura, uzskatīja, ka X1 ir par cietu. «Tas lec pa šoseju kā gumijas bumba, » pukojās Mario Pukšecs. Turpretī tādi braucēji ar budista raksturu kā Kristiāns Šteigers šasiju slavēja par «visus negludumus norijošajiem amortizatoriem arī sporta režīmā».

Vai tiešām viņiem nav citu rūpju? Viennozīmīgi – nē. Mēs šo kolēģu strīdu varam atspoguļot tik plaši, jo BMW – ja neskaita tā dīzeļmotoram līdzīgo skaņu aukstā starta laikā – tad murrā kā kaķēns. Vienīgais, kas no 18 805 km atkārtoti pārtrauc mierīgo rutīnu, ir norāde «nedarbojas uzbraukšanas brīdinājums». Tam par iemeslu ir izļodzījies brīdinājuma slēdža kontakts, šo kļūmi ātri izdevās novērst. Vietām slikto kustību taisni uz priekšu BMW noraksta uz Runflat riepām, kuras pamazām tiek izņemtas no ražošanas.

Krauj tik iekšā: X1 ir ietilpīgs kā labs universālis, bet zem bagāžnieka grīdas ir vēl viena papildu novietne.

Tie, kas brauc enerģiskāk, sūdzējās par attālumu regulējošo kruīzkontroli, kura mēdza iesaistīties pārāk pēkšņi, bet pēc 140 km/h izslēdzās pavisam. «Tas ir šeit iebūvētās videokameras dēļ, kas vēl pieder pie vecās paaudzes, » skaidro X1 projekta vadītāja Kārina Trukenbroda. Modernās radaru sistēmas darbojas līdz 200 km/h. To, ka arī programmatūra ātri noveco, pierāda par papildu 2690 eiro iebūvētā navigācijas sistēma Plus.

Tā gan ir jau aprīkota ar reālā laika sastrēgumu informāciju, tomēr maršruta plānošana nenotiek īpaši veiksmīgi, par ko varēja pārliecināties arī Andreass Majs. «Šī sistēma rēķina lēnāk nekā mans vecais mobilais telefons.» Ceļazīmju atpazīšana gan norit ātrāk. Navigācijas sistēmā Plus ietilpst arī Head-Up displejs. Tas pieskaitāms pie tiem braukšanas palīgiem, kuri sākumā šķiet nevajadzīgi, taču drīz vien ar savu neuzkrītoši perfekto funkcionalitāti kļūst neaizstājami.

To gan nevar teikt par stūri. «Speķaina kā desas āda, » pēc 70 000 km ar riebumu raksta Henings Klips. M stūres ādas apdare (250 eiro) ir piebriedusi, bet tas esot atsevišķs gadījums, kā apgalvo projekta vadītāja Trukenbroda. Un plaukstas lieluma puns labās puses durvju elkoņbalstā, kur īsi pēc testa beigām sāk lobīties apdares materiāli? «Mūsu materiālu piegādātājs veica izmaiņas ražošanas procesā.» Te tev nu bija premium!

Ceļotājam viegli smaidīt: sēdekļa virsmu iespējams divās daļās bīdīt garenvirzienā, atzveltne dalās trīs daļās, kuras visas atsevišķi nolokāmas. Turklāt vēl stingrs polsterējums un laba pārredzamība.

Beigu demontāžas laikā DEKRA eksperts Markuss Konstantīns arī atrada nelielas ieloces uz vadītāja sēdekļa, virspusēju rūsu uz tilta sijām un uz durvju šarnīra, vecās lapas motortelpas ūdens noplūdēs un minimālas norīvētas vietas uz grīdas – kopumā tas nozīmē vienu soda punktu. Vēl viens soda punkts pienākas par vieglu noplūdi no gaisa ieplūdes caurules un nedaudz eļļas iesūknēšanos sistēmā. Tai tur nekas nav pazudis. Tā nu X1 kopumā savāc piecus mīnusa punktus. Gala atzīme ir 1–. Un mūsu rangā – jo mazāk, jo labāk!

Kandidāts uz teicamnieka diplomu beigu beigās to tomēr iegūst. Un reabilitē BMW par 218i ActiveTourer, kurš 2017. gadu pabeidza ar bēdīgu četrinieku. Nu, re – ja grib, tad var.

100 000 km testa rezultāti

1. Krunkas uz vadītāja sēdekļa. Uz atzveltnes un sēdvirsmas sānu daļas izkāpšanas pusē apdares audums sakrokojies. Te nu atspēlējas dažu kolēģu pārāk cietā sēdēšana uz sporta sēdekļiem.

2. Nekādas rūsas. Labi aizsargāta pret rūsu ir virsbūve, arī tās dobumos. Pat ar endoskopu mums neizdodas sameklēt vājās vietas.

3. Kvalitāte – līdz pat sīkākajai detaļai. Grīdas segums un paklājiņi ir izturīgi un izskatās (gandrīz) kā jauni. Kas tur liels? Tas ir vismaz pieminēšanas vērts, jo novērojams nebūt ne katram izturības testa kandidātam.

4. Nedaudz noberzta ir grīdas apakšējās daļas aizsardzība nelielos laukumiņos kreisajā un labajā pusē. Šajās vietās to noberzuši lielie grīdas pārsegi.

5. Nedaudz piekvēpuši ir ieplūdes vārsti. Īpaši trešajam cilindram novērojama paaugstināta eļļas kvēpu uzkrāšanās. Taču motoram tas ne ar ko nedraud.

6. Piekasīšanās visaugstākajā līmenī. Kreisā aizmugurējā luktura augšējā apmale bija viegli piepacelta. Turklāt – nelielas rūsas pazīmes uz aizmugurējās vilkšanas cilpas vītnes.

Ko par atklātajiem defektiem saka BMW?

…par speķaino ādas stūri

 Ādas stūres virsma ir vienmērīgi spīdīga. Tādēļ lietošanas intensitāte un nobraukums kopumā nozīmē arī zināmu nolietojumu. Redzamajām pēdām nav nekāda sakara ar stūres tehniskajām īpašībām.

…par pumpu uz roku balsta

Līdz šim salona apdares materiāla virskārtas noslāņošanās ir novērota tikai atsevišķos gadījumos. Izturības testa automobiļa ražošanas laikā materiālu piegādātājiem tika novērota problēma ar ražošanas procesu. Lai to novērstu, manuāla līmes uzklāšana tika aizstāta ar automātisku robota veiktu darbību.

…par ACC izslēgšanos

 Visticamāk, ACC sistēmas izslēgšanos var izskaidrot ar kontakta šķietamu nobloķēšanos kombinētajā slēdzī Brīdinājuma gaismas un inteliģentās drošības poga. Pēc slēdža izņemšanas un ielikšanas atpakaļ ar jaunu kontakta montāžu šo problēmu varētu atrisināt ātri un galīgi.

Pirkt vai nē?

Ieteikt pirkumu nav viegli. Ja jums jāvelk piekabes vai ja jūsu pusē ir skarbas ziemas, izvēlieties pilnpiedziņu! Tie, kam daudz jābrauc, vislabāk ietaupīs ar dīzeļdzinēju. 150 ZS benzīna modelis ar priekšpiedziņu gan būs lētāks, toties xDrive20d sniedz pilnīgāku SUV sajūtu.

Rezumējums

Visu varošs automobilis, kas liek tev justies labi. Tieši tā daudzi uztvēra X1 testa laikā: tas spēj ceļot, nest, spurtot un arī palutināt. Par lielu naudu arī daudz tiek piedāvāts, beigu beigās arī 100 000 nevainojami kilometri un mūsu ranga tabulas augstā vieta. Vai jāizvēlas benzīna dzinējs?  Atbildi rādīs nākotne.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs