Lietots auto: Audi Q3 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
3. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
100 000 km izturības tests ir īsts pārbaudījums Audi Q3. Pārnesumkārbā sadrupa kāds metāla gredzens, turklāt vēl sastapāmies ar ksenona lukturu un izpūtēja bojājumiem – īsts trieciens dārgajam SUV.

Audi Q3 tests

Šī izturības testa vēsture izņēmuma kārtā sākās nevis Auto Bild redakcijā, bet gan Hesenes pilsētiņā Baunatālē. Tur atrodas VW transmisiju rūpnīca, kurā kāds robots mācījās korpusā ielikt mazus gredzentiņus. Taču mašīnas dažreiz mēdz būt tikpat izklaidīgas kā jauni mācekļi. Pirmajā darba dienā robots nometa astoņas reizes gredzenu – te uz grīdas, te pārnesumkārbā. Robotam blakus stāvēja montieris, kuram šādas kļūmes vajadzēja novērst pašam, taču vismaz vienu reizi tas neizdevās.

Un tieši šāda transmisija kopā ar Audi Q3 2,0 TDI Quattro nonāca pie Auto Bild, kur savukārt šo gredzenu neviens ilgi nepamanīja, kamēr – jūs jau nojaušat! – tas liktenīgi iesprūda starp transmisijas zobratiem. Taču par visu pēc kārtas. Testa sākumā pats kandidāts parūpējās par ažiotāžu: luksusa SUV jestrā Samoa oranžā tonī, kāds reālajā dzīvē droši vien sastopams, tikai pasūtot īpaši. Tādas iecienītas ekstras kā MMI navigācijas sistēma, komforta pakete vai ksenona Plus pakete mašīnas cenu palielinājušas līdz 51 115 eiro, taču par šādu summu jau ir iespējams iegādāties tādu iespaidīgu sedanu kā A6 vai E klasi.

Līdz ar to arī attiecīgi augstas bija mūsu prasības, taču Q3 jau uzreiz sagādāja vilšanos.

«Šaurs un piebāzts, sajūta salonā ir visai nospiedoša,» tā domā redaktors Martins Pucs. Tā kā sēdekļi ir novietoti augstu, tad gara auguma braucējiem jāsaliecas kā lielām jautājuma zīmēm. Turklāt mašīnai arī salona aizmugurē ir maz vietas, bet bagāžnieks ir pavisam neliels (430–1365 litri) – «tādu automašīnu spēj izdomāt tikai mārketinga cilvēki.» Tiesa, jo panākumi tomēr saka, ka šai SUV kupejai ir taisnība. Tikai Vācijā vien Audi ir spējuši pārdot vairāk nekā 75 000 Q3 automobiļu. Bet tie, kur dzīvesstila iemiesojuma vietā tomēr vairāk vēlas kravas zirdziņus, labāk izvēlas uzbūves ziņā līdzīgo VW Tiguan.

 MMI grozāmā svira atrodas uz viduskonsoles un gandrīz nav aizsniedzama, jo ir pārāk tālu.

Q3 daba

Vai pie vainas ir sēdekļi? Par salona apdari, kas līdz šim vienmēr ir bijusi viena no Audi stiprajām pusēm, ir saņemtas vairākas sūdzības. Piemēram, pēc 66 000 km stūres statņa apdare sāka grabēt un čīkstēt. Kāju daļā, kurā retāk ieskatās, bet toties biežāk sūc putekļus un slauka, plastmasa nav vieglāk kopjama kā japāņu automašīnās. MMI grozāmā svira atrodas neizdevīgā vietā uz priekšējā paneļa, nevis uz centrālās konsoles, turklāt dažus nokaitināja arī visai neparastā sistēmas darbības loģika. «Ko tas nozīmē – lai ritinātu tekstu atpakaļ, svira jāgriež pa kreisi?» jautā redaktors Mihaēls Foss.

Q3 ir šaurāks, dzīvīgāks un sportiskāks nekā tā konkurenti BMW X3 vai Mercedes-Benz GLK. Dārgs SUV, bet iekārojams otrreizējā pārdošanā, tāpēc arī tā vērtība ir visnotaļ noturīga. Uzmanību: ja pārsēžaties šajā modelī no VW Golf, tad jums šķitīs, ka salonā ir mazāk vietas. Feislifts decembrī uzlaboja daudzas lietas, to vidū arī sēdekļu pozīciju. Parkošanās pīkstinātājs darbojas pārāk piesardzīgi. Joslas maiņas brīdinājums Side Assist ir pārliecinošs uz pārskatāma ceļa, bet ceļa remontu rezultātā radušajos sašaurinājumos gan tas uzvedas pārlieku nervozi.

Krosovera dinamika

Nu mēs esam nonākuši līdz Q3 pārskata labākajai daļai, ko arhivārs Vilijs Koks dēvē par adrenalīna mašīnu. Kā, lūdzu? SUV un adrenalīna mašīna? Tieši tā, jo tā piedziņas un šasijas kombinācija spēja sajūsmināt braucējus visu izturības testu. Kompaktais SUV ņem pagriezienus viegli, kā spēlējoties, bet visu iemīļotais divlitru dīzelis to aizrautīgi uzmundrina. TDI plosās kā velns ar saviem 177 ZS, testa beigu posmā pat uzsāk braukšanu ātrāk nekā sākumā un vidēji iztiek ar 8,2 litriem degvielas. Citādi nekā ar dažu labu zvalstīgo SUV, uz ceļa Q3 turas labi, arī braucot ar maksimālo ātrumu, bet amortizatori, šķiet, atraduši zelta vidusceļu starp noderīgo stingrību un elastīgumu.

 Iekraušana pāri augstajai un platajai apmalei nav patīkama krāvēja mugurai, bet bagāžnieks ir šaurs.

Nav nekāds brīnums, ka iecienītais Audi 100 000 testa kilometrus nobrauc 17 mēnešu laikā. Garās distancēs S-tronic kārba slēdzas maigi un nevainojami. Taču pilsētas satiksmē, it īpaši mainot joslas, traucē tā dēvētais pātagas efekts, kā to nosauca redaktors Pēters Mihaelijs: vispirms nekas nenotiek, tad piedodam gāzi – nelaimīgā kārtā tieši tajā brīdī, kad automātiskā kārba nodrošinājusi saķeri, mašīna palecas kā iesācējam. Tā ir jau zināma problēma, tādēļ precīzi jāievēro ātrumkārbas eļļas maiņas intervāli ik pēc 60 000 km.

Izturības testa varonis servisu redzējis ne vienu reizi vien. Vispirms pēc 27 000 km saplīst lambda devējs (šeit Audi ražošanas gaitā vajadzētu uzlabot vienu sensoru). Tas tika salabots garantijas laikā, tāpat kā defekts atgāzu recirkulācijas sistēmā – šajā vietā kopš 2014. gada rudens tiek izmantots cits dzesētājs. Arī elegantajiem ksenona lukturiem ir vājās vietas, testa laikā savu dzīvi beidza abi degļi, kas bez garantijas būtu abos gadījumos izmaksājuši 256 eiro katrs. Tas, ka beigās sāka nosēsties atslēgas baterija, bija nieks salīdzinājumā ar transmisijas problēmām.

Pēc 96 025 kilometriem pārnesumi sāka izslīdēt, bet slīpumā uz augšu sākās metāliska šķindoņa.

No Baunatāles atbraukušie eksperti divreiz nomaina eļļu, taču tas šo problēmu neatrisina, vien nedaudz mīkstina. Beigu beigās S-tronic kārba tiek nomontēta un rūpnīcā izmeklēta –kur arī tiek atrasts regulēšanas gredzens. Vēl labāk – tā sadalīšanās paliekas, kas ir kronis visā Audi neveiksmē ar Q3.

100 000 km izturības testa rezultāti

  • Vāji lukturi: Lukturu veidošanā vien piedalījušās trīs firmas (Hella, Philips un Mitsubishi Electrics). Izrādījās, ka Philips ksenona degļi ir (jau zināma) vājā vieta.
  • Stingras gumijas: Visu durvju un aizmugurējā vāka blīvgumijas izskatās kā tikko no rūpnīcas. Tās nevainojami pasargājušas Audi Q3 no trokšņiem un mitruma.
  • Tīrs motors: Motorā, par spīti atgāzu recirkulācijai, viss izskatās tīrs. Tikai pie ieplūdes vārstiem ir izveidojies neliels kvēpu slānītis.
  • Spēcīga vārpsta: Par pilnpiedziņas darbību un tehniku netika saņemta neviena sūdzība arī pēc 100 000 km.
  • Ciets pauris: VW koncerna TDI motoriem bieži sastopami cilindra galvu plīsumi. Taču parasti tie, tāpat kā izturības testa Q3, nav būtiski un neietekmē darbību.
  • Izbadējies ciemiņš: Kāda cauna ir notiesājusi apdares materiālu – par laimi, tam nav bijušas nekādas sekas. Ja neskaita dažas netīrumu pēdas, karteris ir saglabājies nevainojami.

Ko par to saka Audi?

Par transmisijas nedienām Pārbaude uz transmisijas testēšanas stenda apstiprināja, ka ātrumkārbas sajūgā vērojama uzkrītoša berze. Tai par iemeslu ir dzelzs/dzelzs oksīda daļiņas, kas gan piesārņojušas transmisijas eļļu, gan apsēdušas sajūga gultņus. Par tā izraisītāju tiek uzskatīts metāla svešķermenis, kas atradās pārnesumkārbā. Pēc pamatīgākas izmeklēšanas noskaidrojās, ka tas ir regulēšanas gredzens, kas ražošanas gaitā nav vis ielikts nepareizi, bet gan ir lieks un nokļuvis tur kļūmes rezultātā.

Tas ir noticis, ieviešot jaunu automatizācijas norisi. Robotam šis gredzens ir jāsatver un jāieliek pārnesumkārbā vajadzīgajā vietā. Saskaņā ar traucējumu protokolu šīs jaunās automatizācijas ieviešanas sākumposmā ir bijušas astoņas kļūmes. Tas gan nozīmē, ka šajos gadījumos gredzens var būt ne tikai iekritis pārnesumkārbā, bet arī aizkritis tai garām.

Tehniskie dati

 

Pircēju izvēle

Pirkt vai nē?

Q3 ir šaurāks, dzīvīgāks un sportiskāks nekā tā konkurenti BMW X3 vai Mercedes-Benz GLK. Dārgs SUV, bet iekārojams otrreizējā pārdošanā, tāpēc arī tā vērtība ir visnotaļ noturīga. Uzmanību: ja pārsēžaties šajā modelī no VW Golf, tad jums šķitīs, ka salonā ir mazāk vietas. Feislifts decembrī uzlaboja daudzas lietas, to vidū arī sēdekļu pozīciju.

Rezumējums

Ja Q3 īpašnieki piedzīvo tādus defektus kā Auto Bild izturības testa laikā, tad tas viss beigu beigās var izvērsties ļoti dārgi: atgāzu recirkulācija, lambda devējs, ksenona lukturi un atkārtoti DSG kārba, kas laiku pa laikam sagādā problēmas visā VW koncernā. Audi labāk jāizpilda mājasdarbi, lai spētu patiesi attaisnot savas lielās cenas.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+