Lietots auto: Audi A6 (11–18) 100 000 km izturības tests

Lietots auto
25. marts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
A6 Avant ir iekļauts viss, kas nosaka Audi būtību. Izturības tests ar (gandrīz) pasakainām beigām. Kā jau pasakā – ir arī skumjā puse. To noskaidrosim mūsu 100 000 km izturības testā.

Reiz bija…  Katra laba pasaka sākas ar šo teikumu. Arī pasaka par Audi. Tātad: reiz bija automobiļu marka no Saksijas, kura pazaudēja visu kara laikā un pēc tam tai vajadzēja visu sākt no nulles Rietumos plikai un nabagai. Tur tā kļuva par tumšo spēku un kaprīzu kungu rotaļlietu, dalīja gultu ar uzreiz vairākiem koncerniem un tādēļ kļuva arvien slimāka un slimāka. Tad kādu dienu parādījās bruņinieki zelta bruņās, kuri ar skūpstu pamodināja dusošo skaistuli, tāpēc tā atplauka un turpināja ziedēt jo krāšņāk. Un tad atkal melna ēna, un bruņiniekiem bija jāaiziet.

Dīzeļgeita? Jā, šim ir viens no EA189 sērijas dzinējiem, kas bija iesaistīts skandālā, taču, ja tas nav vēl izdarīts, kļūmīgo elektroniku var pārprogrammēt un padarīt pilnīgi legālu un adekvātu pie oficiālā dīlera.

Lai patiesi saprastu, kas ir noticis, mēs jums izstāstīsim mūsu izturības testa automobiļa A6 Avant 2,0 TDI stāstu. Izņēmuma kārtā šoreiz zirgu seglosim no aizmugures. Mēs uzreiz pārlēksim uz ceļojuma ar šo cēlo rumaku beigām.

Uz spidometra redzami 100 396 km. Tā ir diena, kurā es pēdējo reizi nobraucu garāku ceļa gabalu ar A6. Diena, kurā es paklanos dziļi jo dziļi. Tā automobiļa priekšā, kas acīmredzot ir atklājis mūžīgās jaunības formulu.

Audi A6 ekspluatācija

Pāri robežām: šeit mēs esam Breganā, uz robežas starp Horvātiju un Slovēniju.Salons šķiet – gandrīz vai augstprātīgi pašpārliecināti – neskarts, gluži kā savulaik dīlera autosalonā. Un jums mums jātic – mēs šo tipiņu nesaudzējām neviena brauciena kilometra laikā jebkuros laikapstākļos no Eiropas galējā dienvidu līdz galējam ziemeļu punktam, neskaitāmos dienesta braucienos ar steidzīgiem reportieriem un fotoaparātu koferiem uz borta. Izturības testa automobiļa ikdiena var būt diezgan nežēlīga, neviena testa automašīna nevar cerēt uz mūsu empātiju.

Tomēr visas grūtības A6 ir kā pīlei ūdens, tāda sajūta, ka mašīna jau standartā būtu pārklāta ar teflonu. Sēdekļi ir tikpat stingri un labvēlīgi krustiem kā mašīnas saņemšanas brīdī, uz ādas un Alkantaras polsterējuma nav manāma neviena stresa kroka. Nekas neklab, nekas nečīkst, un navigācijas sistēmas monitors vēl aizvien darbojas tikpat nevainojami, it kā šo ceļu mērotu pirmo reizi.

Šajā A6 iemiesota visas automarkas esence. Kvalitāte, kurai iespējams pieskarties, arī pēc simts tūkstošiem kilometru. 

Kopumā šo iespaidu apstiprina arī mūsu lasītāji. Auto Bild sūdzību grāmata līdz šim vēl nepazīst nevienu A6 īpašnieku, kam Tips 4G sagādātu problēmas.  Un arī interneta forumos lielākoties dzirdamas vien slavas dziesmas. Ja jums ir citāda pieredze, lūdzu, uzrakstiet mums!

Protams, pasaciņām par Audi kā tautai tuvāko Mercedes-Benz alternatīvu jau sen vairs neviens netic. Arī šeit šķiet, ka cenu lapas rakstījis kāds galma nerrs. Mūsu smalkajam braucamajam uz borta ir ekstras par 20 000 eiro – kur tad tās ir? Tas ir neaptverami, turklāt tas arī nav redzams.

A6 salons pēc 100 000 km vēl aizvien izskatās lieliski. Nekas neļogās un nekrakšķ. Pārsegi, sēdekļi, slēdži un āda – (gandrīz) visi ir saglabājuši to kvalitātes līmeni, kāds bija jaunai automašīnai. Tas ir premium līmenis, un par to var arī prasīt premium līmeņa cenas

Ja vēl ņem vērā, ka sēdekļu regulēšana un transmisija darbojas manuāli. Daudziem kolēģiem pietrūka tieši automātiskās pārnesumkārbas. Un viņiem ir taisnība, lai gan visi seši pārnesumi arī testa beigu posmā darbojās precīzi un lielais automobilis, pateicoties lielajam divlitru TDI griezes momentam, brauca gandrīz kā ar automātisko kārbu.

Par dīzeļdzinēju vispār mēs dzirdējām tikai labu. Nu, jā, tikai izņemot zemnieciski raupjo toņkārtu uzsilšanas laikā un faktu, ka solīto 177 ZS vietā mums testa laikā izdevās izmērīt tikai 171. Bet visādi citādi četrcilindru agregāts bija uzticams, pietiekami spēcīgs un arī ekonomisks biedrs. Tie, kuri brauca mierīgāk, iztika ar sešiem litriem un 1000 km distanci ar vienu bāku. Mūsu izturības testa vidējais patēriņš bija 7,7 l, kas ir pat ļoti pieņemams rezultāts, ņemot vērā garos pa ātrgaitas šoseju nobrauktos posmus.

Vēlmju sarakstā – quattro pilnpiedziņa

Šo neķer nekas: uz slapja ceļa priekšpiedziņa ātri vien sasniedza savas spēju robežas. Quattro būtu labāk

Pareizā pasakā pašās beigās var kaut ko vēlēties. Mana vēlmju saraksta pašā augšā ir Quattro. Jo priekšpiedziņa slapjā laikā nebija tā labākā izvēle. Atlika tikai uzgāzēt pie luksofora, un priekšēji riteņi jau sāka kārpīties uz vietas. Tas ir apkaunojoši šādam 60 000 eiro līgas premium klases modelim.

Vēlme nr. 2: vairāk novietņu, jo īpaši lielizmēra. Agrāk A6 bija iztapsētas, aizveramas kabatas durvīm. Tagad tur ir tikai niecīgas iedobītes. Labi, tie ir sīkumi, taču dažreiz tieši tie ir noteicoši automašīnas pirkuma brīdī.

Bet visādi citādi A6 Avant bez nevienas neplānotas apstāšanās reizes stūrēja pretī grandiozām laimīgām beigām. Neviena defekta gluži kā pasakā – līdz pēdējā braucienā īsi pirms Ingolštates pamodās ļaunā defektu ragana. Dacota pelēkā kariete pēkšņi ierēcās tā, it kā kāds tai būtu pielicis sporta izpūtēju.

Demontāžas laikā ātri vien apstiprinājās mūsu aizdomas: izpūtēja blīve sāka laist cauri atgāzes. Šis defekts ir Audi koncernā jau novērots automobiļiem ar lielu nobraukumu, un tā remonts maksā tieši 350 eiro.

Tomēr mūsu mazais stāsts beidzas ar vislabāko rezultātu, kādu Audi jebkad ir spējuši sasniegt izturības testā. Pirmā vieta jaunajā izturības testu ranga sarakstā, atzīme 1 ar mīnusu. Un, ja tas ir pārprogrammēts un kļūmīgie izmešu dati ir izlaboti, tas brauc vēl šodien.

100 000 km izturības testa rezultāti

  1. Dārga, bet laba. Elektroniski regulējamā pneimatiskā piekare (Adaptive Air Suspension, 1950 eiro) ir samaksātās naudas vērta. Atsperu elementi darbojas bez kļūmēm, testa beigās visi bija perfekti noblīvēti.
  2. Neliela rūsa uz apmalēm. Pie abām tilta sijām nedaudz traucējoši šķiet nelieli rūsas aizmetņi. Skaidrs, ka tas ir tikai kosmētisks defekts, taču šāda premium līmeņa izstrādājumam tas tomēr nebūtu pieļaujams.
  3. Uzticamie izsmidzinātāji. Četras izsmidzināšanas sprauslas (Pjezo inžektori) baro turbodīzeļdzinēju ar vissmalkākajiem degvielas maisījumiem, kas tiek iesmidzināti ar 2000 bāru lielu spiedienu. Augstās tehnoloģijas tik mazā vietā. Turklāt iespaidīgi – demontētie inžektori izskatās kā tikko izņemti no kastītes.
  4. Precīza pārnesumkārba. Borta žurnālā netika saņemta neviena sūdzība par sešpakāpju transmisiju. Tā kā mēs atvērtā korpusā redzējām pavisam minimālas nolietojuma pēdas, šoreiz izvēlējāmies neveikt pilnīgu ratu sistēmas demontāžu.

Pircēju izvēle

Pirkt vai nē?

Mūsu izturības testa A6 Avant – noteikti jā. Lielais Audi universālis šķiet tehniski nobriedis, nepiedzīvojām nevienu bojājumu, zems degvielas patēriņš, visaugstākā kvalitāte. Šādā stāvoklī līzinga kompānijai atgrieztas automašīnas ir vērā ņemams ieteikums iegādei.

Rezumējums

Pasakains izturības tests. Tikai viens defekts, turklāt pašās beigās, kā arī pāris kosmētisku traipiņui uz visādi citādi nevainojami baltās vestes. Audi A6 Avant ir atradis piepildījumu savai gandrīz vai fanātiskajai misijai skrējienā pēc kvalitātes. Ceram, ka arī pircējiem tā paveiksies ar viņu, A6, kā mums.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs