Lietots auto: Audi A3 Sportback g-tron 100 000 km izturības tests

Dabasgāze? Šis degvielas veids vēl aizvien ir eksotika, taču izturības tests pārvarēs visus aizspriedumus. Mūsu 100 000 izturības testā ieradies Audi A3 Sportback g-tron!
Ekonomisks hečbeks
Auto Bild
30. decembris, 2018

Saglabāt

Foto: Auto Bild

Gandrīz vai gribas to pažēlot. Dienā, kad Audi A3 g-tron ieradās uz savu izturības testu, tā lielākais pretinieks – benzīna cena – bija redzams uz katra ielas stūra. 95. markas benzīns tolaik Vācijā maksāja 1,33 eiro litrā. Tas bija iemesls, kādēļ braukt ar hibrīdiem, elektromobiļiem vai dabasgāzes Audi. G-tron? Vai tās nebija tās mašīnas, kas dīvaini sīc degvielas uzpildes stacijā? Un ar kurām vienmēr brauc līdzi bailes palikt uz ceļa?

Nepareizi! Šis Audi aizslaucīja mēslainē visus iebildumus un 100 000 km distances laikā paspīdēja ar tādu uzticamību kā vēl neviens cits automobilis līdz šim.

Uzticamais Audi

Priekšējais panelis bez jebkādiem trūkumiem: navigācijas sistēmas monitors vienmērīgi izslīd no instrumentu paneļa dziļumiem, visi slēdži pieguļ nevainojami.

Laiks iepazīstināt ar to tuvāk: A3 Sportback g-tron, par 28 350 eiro pamatcenu kopā ar S-tronic transmisiju tas bija par 3100 eiro dārgāks nekā līdzīgas jaudas 1,2 TFSI benzīna modelis, bet papildaprīkojums ļāva tā cenai izaugt līdz pat vairāk nekā 45 000 eiro. Un ar visu to šim automobilim nepiemita nevajadzīgi izskaistinājumi. «Aprīkojums, kas neizliekas par labklājības iemiesojumu, bet gan šķiet vienkārši labs un saturīgs, » rezumēja redaktors Kristiāns Šteigers.

Lai gan Sportback izskatās kā šortos tērpies universālis, tas neder ģimenēm.

Aizmugurē ir pārāk šauri, bet dabasgāzes tvertne laupa 100 l visādi citādi normālā bagāžnieka tilpuma: grīda visu laiku atrodas augšējā pozīcijā, tas nozīmē, ka te vietas pietiek tikai pāra ceļojuma bagāžai. Zem grīdas atrodas dabasgāzes tvertnes, kas izgatavotas no plastmasas.

Tas nozīmē, ka šeit nepastāv rūsas draudi, kā tas ir VW Touran gadījumā, kad dažas tērauda tvertnes ir pat eksplodējušas. Tomēr arī g-tron mēdz izsaukt aizdomas apakšzemes garāžās: mašīnām ar gāzes piedziņu ir jāpaliek ārā. Arī šādi aizliegumi ierobežo ikdienas lietošanas ērtumu. Taču šo ērtumu gāze visā visumā iespaido pārsteidzoši maz.

Dabasgāzes spēks

tra mobilitāte ar dabasgāzi? Nav problēmu, ja maksimālais ātrums ir 197 km/h.

Kāds benzīna motoru fans gan sūdzējās par raupjo tukšgaitu vai vājāku turbokompresora iesaistīšanos kā 1,4 TSI, taču «ar 110 ZS pilnīgi pietiek ikdienā, man tikai retu reizi gribējās vairāk jaudas», pēc 3000 nobrauktiem kilometriem piezīmēja testētājs Bērends Zanderss. Dažreiz, sākot braukšanu ar Start-Stop, DSG transmisija nedaudz noraustījās, taču ECO braukšanas režīmā tas mazinājās.

Sēdekļi, šasija un trokšņu līmenis ir absolūti piemēroti garām distancēm, tie ļauj labāk paciest biežākus degvielas uzpildes staciju apmeklējumus.

Atkarībā no braukšanas paradumiem 14 l gāzes tvertne atkal bija tukša pēc 150–300 km un ķērās klāt 30 l benzīna tvertnes krājumiem. Pārslēgt (vispirms benzīns, tad gāze) nav iespējams.

Lai gan kopumā ir pieejama 900 km nobraucamā distance, tomēr lētākas degvielas cenas vilina daudzus autobraucējus ar lieliskās navigācijas sistēmas starpniecību uzmeklēt tuvāko gāzes uzpildes staciju un izmantot tikai gāzes krājumus: ja kilograms gāzes Vācijā maksāja vidēji 88 centus – tā bija viszemākā degvielas cena visā izturības testa laikā –, tad 250 km izmaksāja vien 11 eiro – lētāk nebija izdevies braukt nevienam.

Šāds vilinājums pāraudzināja visu testa komandu: mēs vairāk nekā 60 000 km nobraucām tikai ar dabasgāzi. Testa vidējais rezultāts – 4,1 kg uz 100 km (gandrīz par 20% vairāk, nekā norādījusi rūpnīca), kas atbilst 108 g CO2 uz km. Audi sargā savu zaļo sirdsapziņu ar dabai draudzīgajiem modeļiem.  

Cik ar dabasgāzi var ietaupīt?

Dabasgāze ir liesāka, turpretī degvielas pistole ir krietni resnāka nekā 95. markas benzīnam.

Cik daudz degvielas vispār tika patērēts? 3057 kg dabasgāzes un 2487 l benzīna visa testa laikā kopā izmaksāja 6720 eiro. Salīdzinājumam: Golf 1,4 TSI, kas pašlaik brauc Auto Bild bezgalīgajā testā, degvielai tādai pašai distancei iztērē 10 505 eiro. Iespaidīgs rezultāts, kas ir jo labāks, jo tuvāk jūsu mājām atrodas gāzes uzpildes stacija.

Īsts piedzīvojums ir nevis braukšana ar gāzes dzinēju, bet gan degvielas uzpildīšana kādā no 900 pa visu Vāciju izvietotajās gāzes uzpildes stacijās.

Dažreiz nākas braukt nedaudz tālāku ceļu, gadās, ka tās ir slēgtas naktīs vai arī tur nepieciešama laiku laupoša gara procedūra: «Jāieiet iekšā, jāpiereģistrē mašīna, jāatbloķē degvielas aparāts, jāievieto karte.

Kādreiz neizdodas, tad tomēr viss strādā – žēl, ka ekonomiskums ir tik sarežģīts, » lamājas redaktors Štefans Pulss. Un tikai Itālijā, Austrijā un Šveicē ir pieejams līdzīgs tīkls.

Iespējamo risinājumu – lielāku degvielas tvertni – Audi izvēlas jaunajam A4/A5 g-tron, kura 19 kg degvielas tvertne un 2,0 l motors sola garāku distanci un lielāku jaudu. Ekonomiskumā gan tas nevarēs pārspēt A3: 100 000 km garumā neviena defekta, neviena darbības pārtraukuma, nekā vairāk par ūdens sabojātu atslēgu ar tālvadību pēc kontakta ar Ziemeļjūru. G-tron ar atzīmi 1+ uzrāpjas mūsu mūžīgā rezultātu saraksta pašā augšgalā – šī noteikti ir vistīrākā puse dīvainim ar dabasgāzes piedziņu.

100 000 km izturības testa rezultāti

  1. Skaistākai dzīvei: pēc polsteriem var pateikt, cik garš ceļš jau nobraukts. Taču te pietiktu ar kārtīgu iztīrīšanu, jo patiesas nolietojuma pēdas nav manāmas.
  2. Laba aizsardzība: uz stūres atrodas kruīzkontroles, radio un borta datora vadība. Šie elementi ir viegli aizsniedzami, lietošana ir ērta.
  3. Noputējis: DSG sausā sajūga korpusā atradām daudz berzes radītu putekļu. Taču sajūgs ir veidots tik pamatīgs, ka tas droši vien bez problēmām pārcietīs arī 200 000 km.
  4. Īsa caurule: ja kāds g-tron aizmugurē meklē izpūtēju, tad dara to velti. Tas beidzas gandrīz pašā vidū automašīnas apakšpusē, vēl pirms degvielas tvertnēm – tām garām nepaiet nekas.
  5. Tīri nofiksēti: Audi specialitāte ir stingri nofiksēti slēdži. Tipiskais klikšķis kā akustisks apstiprinājums ir visur, līdz pat ar hromētajiem rāmjiem apveltītajām ventilācijas sprauslām.
  6. Akmeņu rijējs: gaisa kondicionētāja dzesētājs atrodas pirmajā vietā dzesētāja paketē, un tā apakšējo trešdaļu ir pamatīgi deformējuši akmentiņi. Tomēr tas nekādi neiespaidoja tā funkciju.

Pirkt vai nē?

Jā, ja vēlaties vidējās klases kvalitāti kompaktā automobilī un meklējat dīzeļdegvielas alternatīvu. Piecdurvju versija ir praktiska un populāra. Pašlaik vispieprasītākais vēl gan ir dīzeļdzinējs: mazais 1,6 TDI iztiek ar 5 l un atbilst Euro 6 normatīviem

Rezumējums

Cilvēk, bet dabasgāze! Gandrīz jau aizmirsts, bet bivalentais A3 (dabasgāze plus benzīns) kā luksusa pāris pārliecināja ar savu pārsteidzoši nevainojamo ikdienas lietojumu. Tik priekšzīmīgā Audi uzticamība citiem automobiļiem VW koncernā rāda, kā patiesībā būtu jābūt. G-tron gan neko nevar darīt ar tīrās dabasgāzes uzpildes trūkumiem (piedzīvojumi, uzpildot degvielu).

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs