• Lietots auto: Alfa Romeo 156 (96–07) – ekspertu atsauksmes

    Defekti
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    3. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Itāliešu auto ar savu ārieni pat pelēki spēj izcelties vienmuļajā masā, bet vai ar to pietiek, lai ekstravagantais dienvidnieks spētu stāties līdzās Viduseiropas mietpilsonim ne tikai gleznainā ainavā, bet arī ikdienas satiksmē? Lūkosim noskaidrot, ko spēj lietots Alfa Romeo 156 Sportwagon.

    Alfa Romeo atdzimšana

    Alfa Romeo rūpnīcā Pomigliano d’Arco 1997. gadā bija dzirdams glābējzvans Alfa Romeo 156 veidolā. Tas viesa cerību glābt itāliešu zīmolu, cenšoties radīt sīvāku pretestību sērijveida modeļu ražošanā, jo iepriekšējie centieni nebija vainagojušies panākumiem. Glābējzvans tika sadzirdēts, un 156. modelis kļuva par vienu no visu laiku visveiksmīgāk pārdotajām zīmola automašīnām. Desmit gadu laikā tas tika piedāvāts pircējiem trijos dažādos veidolos – sedana, universāla un bezceļu videi draudzīgā stilā ar nosaukumu Crosswagon (līdzīgi kā Audi Allroad, Škoda Scout u. c.).

    Lielākoties tas pieejams priekšpiedziņas versijā, bet retākos gadījumos lietoto auto tirgū var atrast arī pilnpiedziņas modeli, par ko vēstīs apzīmējums Q4.Par vienu no veiksmes stūrakmeņiem kalpoja plašā dzinēja izvēle, kura ietvēra septiņus dzinējus –piecus benzīna un divus dīzeļa. Gandrīz katrs no tiem bija pieejams vairākās jaudas modifikācijās. Sākot ar 1,6 un 1,8 litru motoru līdz pat ekskluzīvajai 250 ZS 3,2 litru GTA versijai, benzīna dzinējiem pat bija jādala uzmanība ar 1,9 un 2,4 litru dīzeļdzinējiem.

    Itāļu motori un dizains

    Dīzeļdzinēji ar JTD abreviatūru jaudas izteiksmē ir ar mazāku zirgspēku skaitu nekā M-Jet motori. Piemēram, 8 vārstu 1,9 JTD nopērkams, sākot no 105 ZS,bet 16 vārstu 1,9 litru M-Jet pieejams pat 150 ZS versijā. 2,4 litru dzinējam šī amplitūda sniedzas no 136 līdz 175 ZS. 2002. gadā modelis ieguva feisliftu un neierasti ātri, tikai gadu vēlāk, tas tika atjaunināts vēlreiz. Divās uzlabojumu fāzēs auto ieguva jauna dizaina bamperus, optiku un radiatora resti.

    Bāzes aprīkojumu papildināja elektroniskā stabilitātes kontrole, sānu gaisa drošības spilveni un pretizslīdes sistēma, bet papildaprīkojumā tika iekļauti ksenona lukturi, divzonu klimata kontrole, Bose audiosistēma un citas ekstras. Pircējiem tika piedāvāta arī jauna TI sporta pakotne, kas ietvēra īpaša stila 17 collu vieglmetāla diskus un pārveidotu balstiekārtu. Arī interjerā tika izmainīts stūres, viduskonsoles un slēdžu dizains.

    Vērtējot tirgus segmentu, Alfa Romeo 156 ir lielāks konkurents Saab 9–3 nekā BMW 3. sērijai, Audi A4 vai Opel Astra.

    Ne gluži tāpēc, ka tas būtu sliktāks vai labāks, bet tāpēc, ka šiem zīmoliem gadu gaitā ir izveidojusies vienota auditorija ar kopēju filozofiju par to, kādām vērtībām auto būtu jāpiemīt. Nepieciešamība pēc izturīgiem elektrosistēmu mezgliem bieži tiek nomainīta pret ārējo imidžu un augstām prasībām pret salona kvalitāti. Tieši to arī Alfa Romeo spēj sniegt.

     Itāliešu salons ar gaišo ādas apdari arī pēc 10 lietošanas gadiem izskatās gluži kā jauns. Regulāri tīrot salonu un kopjot sēdekļu ādu, šādu kopskatu varēs saglabāt arī nākamos 10 gadus.

    Kas attiecas uz cenu, tad, visticamākais, 3000 eiro robežu 156. modelis Latvijas tirgū nepārsniegs, ja vien netiks izvēlēts kāds no lielas litrāžas benzīna dzinējiem, kā 2,5 V6 vai 3,2 GTA. Lai arī pastāv viedoklis, ka Alfa Romeo ir sarežģīts auto, kuru grūti pārdot, prakse liecina, ka bagātīgi aprīkoti eksemplāri ar atzīstamu tehnisko stāvokli ilgi neturas sludinājumu portālos.

    Testa brauciens

    • Mūsu testa auto

    Pelēkais Alfa Romeo Latvijā ieceļojis no Vācijas 2015. gada sākumā. Pateicoties tam, ka iepriekšējais saimnieks ielicis jaunu radiatoru un turbīnu, uz odometra redzamie kilometri neliek satraukties par nākotni. Atverot dzinēja pārsegu, nav redzamas eļļas vai citu šķidrumu noplūdes. Līdzīgi kā lielākajai daļai sugasbrāļu, arī šis eksemplārs ir ar bagātīgu komplektāciju – tā ietver divjoslu klimata un kruīza kontroli, ādas salona apdari, Bose audiosistēmu, sēdekļu apsildi utt. Pateicoties cinkotajai virsbūvei, šā modeļa īpašniekiem korozija nesagādās raizes.

    • Mūsu iespaidi

    Lai arī 1,9 JTD vilkme nav tik plūstoša kā 2,4 litru dīzeļdzinējam, tas nesagādā vilšanos. Šis ir viens no retajiem auto, kas spēj iekļauties ražotāja noteiktajā degvielas patēriņā – reālais patēriņš ir tuvu ražotāju norādītajam 6,1 l/100 km. Riteņu sagāzums liks ātrāk nodilt riepu iekšpusei, bet tas dod neatsveramu ieguvumu gaitas īpašībās. Līkumos stūre ir precīza un paklausīga, bet sēdekļu sakļaujošā forma neliks turēties pie stūres arī asās kaskādēs. Interesanti, ka koka stūre neslīd un neizrāda nodiluma pazīmes, bet ziemas aukstajos rītos tā ir patīkamāka nekā cita materiāla stūres.

    Tas mūs nokaitināja

    Plastmasa, kas aptver elektrisko logu slēdžus, ir zaudējusi savu eleganci. Sēdekļu apsildes poga bez ražotāja rokasgrāmatas ir sarežģīti atrodama. Tā noslēpta zem sēdekļa un piekļauta cieši viduskonsolei. Bagāžas nodalījuma grīda veidota no mīksta materiāla, un, vedot smagāku kravu bez rezerves riteņa apakšā, brauciena beigās visas mantas atradīsies rezerves rata padziļinājumā.

    Attiecībā uz sezonālo riepu maiņu, vienmēr jāpaskatās, kā servisa darbinieks pacels auto, jo sānu sliekšņus nezinātājs var sabojāt. Balstiekārtā lielāka uzmanība jāpievērš riteņu gultņiem un šķērsstieņiem. Visu četru šķērsstieņu maiņa neizmaksās vairāk kā 200 eiro. Ja tiek izvēlēts kāds no Twin Spark (katram cilindram divas sveces) 1,6 līdz 2,0 litru benzīna dzinējiem, tad pēc 200 000 km atzīmes jābūt gatavam uz sveču un galvas blīvju maiņu. Tas nebūs lēti.

    Iespaids

    Itāliešu autobūvē svarīgais ir mirkļa burvība. Netradicionāli risinājumi vienuviet padara to par pievilcīgu auto vairāku potenciālo pircēju acīs.

    Rezumējums

    Lai arī netrūkst nepārdomātu sīkumu, Alfa Romeo piedāvā pircējam iegūt auto, kas sniegs alternatīvu skatu uz autobūvi, kādu konservatīvāki ražotāji neuzdrīkstas veikt.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē