Lietots auto: Volkswagen Tiguan 100 000 km izturības tests

Pirkšanas padomi
Auto Bild
Auto Bild
1. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
VW un izturības testi – līdz šim tas bija apkaunojuma kalngals. Vai Tiguan pēc 100 000 kilometru maratonskrējiena mainīs šo situāciju?

Būt automašīnai šodien nemaz nav viegli. Agrāk par 100 000 kilometriem pienācās hromēta plāksnīte pie radiatora restes un apzeltīti pulksteņi stūrei. 21. gadsimta sākumā mašīna ar tādu nobraukumu ir visai ikdienišķa. Spēt gandrīz trīsreiz apbraukt apkārt pasaulei – tas būtu jāmāk katram auto. Bet nemāk vis. Nelabojamā kombinācija – pārblīvētā elektronika + naudas taupīšanas kāre – nesaudzīgi dara savu melno darbu. Arī VW koncernā.

Volfsburgas auto markas nepārtrauktā atrašanās Auto Bild uzticamības saraksta apakšējās vietās ir gandrīz groteska pretruna pret Volkswagen panākumiem globālajā tirgū. Ja gribi redzēt VW augšpusē, apgriez tabulu otrādi. Pēdējā vietā Touran, priekšpēdējā Polo.

 Tiguan ātri atrada piekritējus: uz (izbīdāmā) āķa drīkst pārvadāt līdz 2100 kg. Āķis ir par piemaksu, pašlaik tas no Francijas ved mājās <a data-id=Opel Commodore GS" src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_Volkswagen_Tiguan_100000km_izturibas_tests_8-1024x768.jpg">

Tātad Tiguan devās ceļā ar mugursomu pilnu vilšanās un veltu cerību. Tieši Tiguan – modelis, kas jau radīšanas brīdī bija pakļauts stingriem taupības pasākumiem. Lai šo SUV kaut cik izdevīgi varētu ražot Vācijā, toreizējais markas vadītājs Volfgangs Bernhards trīsreiz pārdomāja katras skrūvītes izmantošanas nepieciešamību.

Tagad šo augsto Golf uzskata par VW ienesīgāko auto – pārdošanas rezultāti ir spīdoši: Vācijā pārdoti 90 000 eksemplāru, visā pasaulē kopā 310 000. Tātad mūsu pagalmā ieripoja maza krājkasīte? Tas tik būs jautri! Un bija arī, kaut gan Touareg mazais brālis nebūt netika apsveikts ar sajūsmu. Braucienu žurnāls sākas ar teikumiem – «Nav skaists, bet labs gan», «Pilnīgi nekādas harizmas».

 Sniega šķūrētājs: Tiguan 4x4 sistēma tehniski ir vienkārša, taču ar to pilnīgi pietiek. Vairāk nekā 75% pircēju izvēlas pilnpiedziņu.

Skaidrs, ka Tiguan nav nekāds Džonijs Deps – Tiguan nav aktieris, tāpēc neizliekas – ko jūs redzat, to arī dabūsit. Prātīgs auto, kam absolūti trūkst drosmes izrādīties. Tipisks VW – pārdomāts, ērts lietošanā, praktisks. Nu, vismaz pārsvarā. Jau no paša sākuma kaitina augstā bagāžnieka apakšējā mala. Ja vēlaties iekraut aizmugurē kādu smagāku priekšmetu, vispirms parūpējieties par veselu mugurkaulu.

Arī bagāžnieka pārsegs nav ideāls. Izmaksu samazināšanas nolūkos VW atteicies no rullo, bet izmanto kartona vāku līdzīgi kā Golf. Ja vedīsiet līdzi savu Reksi, vāku vajadzēs atstāt mājās. Visādi citādi ceļā no Nordkapa līdz Gibraltāram Tiguan iegūst plus punktus no mums tieši par salona aprīkojumu. Sēdekļi ir lieliski: priekšā – sportiski, stingri un izturīgi, saglabā formu līdz pat testa beigām. Aizmugures sēdekļus var bīdīt gareniski, var regulēt arī atzveltņu slīpumu.

Arī nolocīt tos ir pavisam vienkārši, vienīgais trūkums ir nelielais pakāpiens, kas tad parādās bagāžnieka vidū. Salonā un sēdekļos nav ne miņas no nepieciešamības taupīt līdzekļus. Pat pēc 100 000 kilometriem nekas neklabēja un negrabēja, nebija atlīmējies neviens paklāja stūrītis, apdares materiāli bija labā stāvolī.

Neliels ieteikums – nepasūtiet bēšu salonu, kāds bija mūsu testa auto. Labi tas izskatās tikai pirmās piecas dienas…

 Tiguan starp citiem SUV izskatās drīzāk kā maza laiva starp kuģiem. «Praktisks, ātrs, sabiedrībā ieredzēts,» tāds ir kolēģa komentārs pēc ceļojuma uz Dāniju

Tiguan pircējiem toties vajadzētu atļauties papildaprīkojumu, ko līdz šim uzskatījām par diezgan nevajadzīgu, – adaptīvo šasiju, ko VW nosaukuši par DCC. Par spīti 18 collu riteņiem ar to iespējams sasniegt pārsteidzoši augstu braukšanas komforta līmeni. Redaktors Jans Horns: «Lielisks ceļojumu auto. Pateicoties DCC.» Vēlams pieturieties pie standarta 17 collu riteņiem, jo ar 18. izmēra riteņiem Tiguan lec pa bedrēm kā zaķis.

Var iztikt arī bez 170 ZS jaudīgā benzīna dzinēja, kurš nav ne sportisks, ne interesants, toties patērē daudz degvielas. Tie, kuri Tiguan tikai nedaudz uzmundrinās ar gāzes pedāli, ceļojuma laikā ar izbīli varēs vērot, kā kustas degvielas daudzuma rādītāja bultiņa. Ar gandrīz vai pilnu aprīkojumu, plus pilnpiedziņu, plus vēl liels pieres laukums – tas nozīmē savus 12, ja ne visus 13 litrus uz 100 km. 64 litru lielās degvielas tvertnes gadījumā tas nozīmē smieklīgi īsus nobraucamos attālumus.

 Pārāk augsta bagāžnieka apmale un pakāpiens, kas izveidojas, nolokot atzveltnes

Nekādu lielu prieku tas nesagādā, ja vēl ņem vērā, ka pārnesumi ir saslēgti ne pārāk veiksmīgi. Mūsu ieteikums – iegādājieties Tiguan ar TDI dzinēju, piemēram, ar 140 ZS, tas labi sader ar Tiguan raksturu un nepatērē tik daudz degvielas (testa patēriņš 7,0 l/100 km). Tehniskā ziņā mūsu TSI nebija, kur piesieties. Visu ilgo braucienu tas izturēja tikpat pārliecinoši, kā mēs izturam gājienu uz kafejnīcu.

Uzpildīt degvielu, braukt, vēlreiz uzpildīt. Desertā nedaudz eļļas (2,5 litri uz visu nobraukto ceļa garumu), un ne reizi nebija nepieciešams ārpus kārtas apmeklēt dakteri. Vesels kā rutks šis auto visbeidzot aizripoja uz demontāžu, kuras laikā DEKRA eksperts Ginters Šīle pārbaudīja motora stāvokli: «Viss kārtībā, kā tikko no konveijera.» Kopumā Tiguan bija manāmas vien normālas nolietojuma pēdas un trīs izdegušas lampiņas.

Tas nozīmē: atzīme 10 un piektā vieta Auto Bild mūžīgajā uzticamības ranga tabulā. Bravo, VW!

Tomēr, skatoties pavisam lietišķi, rezultāts ir tipisks izturības testam, kādu mēs arī varētu sagaidīt no mašīnas, kas vēl joprojām nav lēta. Vai arī, kā teica kolēģis Kristiāns – jāatzīst, nedaudz nejauki – ierakstīdams borta žurnālā pēdējo vārdu: «Tagad VW Tiguan beidzot ir tikpat uzticams kā Kia Cee’d.»

Kuru papildaprīkojumu vērts izvēlēties?

  • Automātiskās gaismas diemžēl mūsu testa auto nebija. Obligāti jāmeklē eksemplārs, kuram tādas ir, jo ir to vērtas.
  • Sporta sēdekļi Sport & Style komplektācijā bija standartaprīkojumā. Laba izvēle. Līdz testa beigām polsterējums bija stingrs un nebija nolietojies. Bēškrāsas ādai gan bija manāms izdilušām džinsa biksēm raksturīgs efekts.
  • DCC. Adaptīvās piekares regulēšana bija viens no pozitīvajiem testa iespaidiem. Braukšanas komforts nav salīdzināms.
  • Radio navigācijas sistēma RNS 510 – lieliska iekārta ar labu skaņu, super navigācijas sistēma, kas atrod pat vismazākos kalnu ciematiņus. Taču vidusmēra braucējam tā šķiet pārbāzta ar funkcijām un sākotnēji bija pārāk dārga. Patiesībā, pilnībā pietiek arī ar RNS 310.
  • Climatronic – klimata kontroli izvēlas 84% Tiguan pircēju. Jēdzīgs ieguldījums – ierīce par aptuveni eiro uztur pastāvīgu temperatūras režīmu.
  • Sešpakāpju pārnesum kārba uz testa beigām padevās un sāka ķerties. Iemesls – trūka eļļas. Automātika maksāja par 2000 eiro dārgāk.

100 000 km izturības testa rezultāti

Pirms Tiguan demontāžas paredzēts vēl pēdējais testa brauciens ar VW tehniķiem un Auto Bild redaktoriem. Astoņas ausis satraukti ieklausās vismazākajā troksnītī, mēģinot noteikt, kādas ir problēmas ar motoru, stūri vai šasiju. Bet – patiesi nav nekā, kam pievērst uzmanību.

Arī ar vairāk nekā 100 000 kilometriem uz spidometra Tiguan nav vājo vietu. Ja vien neņem vērā nelielo troksni, kas rodas, pārslēdzot ātrumus, un to, ka pats slēgšanās process vairs nav tik ērts kā jaunam auto. Tādēļ pēc demontāžas visa mūsu uzmanība tiek pievērsta vispirms transmisijai. Un ilgi nav jāmeklē. Kolīdz noņemts ādas pārsegs, kļūst skaidrs, ka problēmu būtu atrisinājušas dažas piles eļļas. Sīkums.

Daudz vairāk arī neko neatrodam: nedaudz rūsas pie atsperes stiprinājuma, mazliet ierūsējusi numura apgaismojuma lampiņa, neliels zaļums pie drošinātāja un pie VW tik pierastās komposta kaudzes aiz priekšējiem riteņu arku pārsegumiem. Tehniski Tiguan ir pavisam vesels.

Aizsargvaska kārtiņa dobumos gan ir visai nevienmērīga, bet pilnīgi pietiekama. Pārnesumkārba un sadalītājkārba 100 000 kilometrus ir pārcietušas bez redzamām pēdām. Atgāzu iekārta ir vēl pavisam svaiga, bet motoram DEKRA eksperts Ginters Šīle pat piešķir vislabāko novērtējumu pēdējo 30 izturības testa kandidātu vidū!

Rezumējums

Gaisma ļoti gara tuneļa galā. Pēc neveiksmju, defektu un bēdu sērijas beidzot tuneļa galā manāma gaisma. Tiguan ar cieņu iztur garo pārbaudījumu, nenoliedzami kļūstot par visuzticamāko VW mūsu testu sērijās. Iemesls priecāties, bet nav iemesla sasliet degunu gaisā, jo tieši šādu rezultātu gaida katrs VW pircējs – augsta kvalitāte par labu naudu. Arī konstrukcijas ziņā Tiguan nav vājo vietu.

Pārdomāta automašīna, kas pārliecina ar savām labajām pusēm. Tas nav nekāds žigolo, nav revolveru varonis, bet gan vienkāršs tipiņš. Kā tu un es. Tātad, Golf SUV vidū.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+