Lietots auto: Volkswagen Passat (05–14) — ekspertu atsauksmes

Pirkšanas padomi
12. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Vācijas iemīļotāko ģimenes universālu sauc Volkswagen Passat Variant – labs, praktisks, dārgs. Tā fanus šie apsvērumi netraucē. Taču nu jau arī Latvijā iecienītais, kopš 2005. gada ražotais modelis kļūst lētāks, turklāt tā facelift versiju ražoja līdz pat 2014. gadam. Vai Passat ir vērts meklēt?

Mūsu mīļāko kravinieku sauc Passat Variant – šajā ziņā nekas nav mainījies kopš tā pirmās parādīšanās tautai 1974. gadā. Pēc katras modeļa maiņas pircēji drudžaini spieto ap jauno auto, tā tirgus daļa visā šī modeļa paletē visu laiku turas ap 75%. Iemesli nav tālu jāmeklē: Passat universālā netrūkst ne vietas, ne komforta.

 Daudz vietas milzīgajā bagāžniekā. Passat Variant galvenais pirkšanas arguments lutinās gan ceļotājus, gan darba braucējus

Un, ja zem pārsega ir TDI motors, arī degvielu tas ēdīs visai mēreni. Dažādo motoru paletē arī lielāko daļu aizņēmuši eļļas dedzinātāji, bet visvairāk pārdotais ir 1,9 TDI ar 77 kW/105 ZS. Taču, tā kā pilns piekrauts Passat sver vairāk ne kā divas tonnas, mēs tomēr ieteiktu divlitru dzinēju. Tā 103 kW/140 ZS nodrošina harmonisku piedziņas komfortu, jo īpaši – savienojumā ar DSG pārnesumkārbu. Taču arī ar standarta sešpakāpju kārbu pārnesumi slīd viegli un precīzi.

Kas attiecas uz kvēpu filtriem: līdz 2006. gadam par sodrēju bremzi bija jāmaksā papildus, līzinga un korporatīvajiem auto to bieži nepasūtīja. Toties motora un pārnesumkārbas defekti sprauslu problēmu, bojātu eļļas sūkņu vai sajūgu dēļ būs dārgāki, un šie defekti sastopami gana bieži. Tādēļ ieteicams, pērkot šo auto, vienmēr iegādāties arī lietota auto garantiju, ja tādu kāds piedāvā. Tas tāpēc, lai vismīļākais kravinieks beigu beigās neizrādītos ļoti dārgs.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

No konveijera tas noripoja 2006. gada aprīlī. No ārpuses tas ir vispopulārākajā krāsā Reflex Silver, salons gaiši pelēks. Tas ir šī auto lielākais trūkums, jo savienojumā ar nepārtraukti smēķējošu braucēju salona vietā ir radusies neizskatīga un netīra ala. Taču to atlīdzina labais aprīkojums, kurā ietilpst sēdekļu apsilde priekšā un aizmugurē, alumīnija riteņi, jumta reliņi un telefona instalācija. Vēl aprīkojumā ietilpst arī navigācijas sistēma un signalizācija.

 Uzkrītoši vienkārša salona apdare, šajā attēlā Comfortline komplektācija. Ja gribat atstāt iespaidu uz kaimiņiem, izvēlieties dārgāko Highline variantu

  • Mūsu testa brauciens

Tipisks sūkņsprauslas dzinējs – tā klabināšanu nevar nedzirdēt. Taču divlitru TDI ir labs uzrāviens, sajūgs un pārnesumkārba darbojas nevainojami. Viss auto šķiet vēl jauns un svaigs, ja vien neskaita krāsojumu – daudz mazu skrāpējumu viscaur, bet īpaši dziļas rievas aizmugurē labajā pusē. Vai ar vienkāršām metodēm to maz izdosies novērst?

  • Mūsu vērtējums

Lietotu auto tirgotāji internetā par šādu mašīnu prasa, sākot no 3000 eiro. Pieliekot klāt dažus simtus par klasisko kļūmju novēršanu, cena jau izskatās pavisam reāla un pievilcīga.

Secinājumi

  • Tas mums patika

Sēdekļi ir nevainojami, skaņa salonā braucošā mašīnā ir minimāla (pat par spīti TDI), ripošana ir mīksta, bet lielais ceļa gabals, ko var nobraukt ar 70 l degvielas bākā ir tie iemesli, kas Passat padara par ideālu ceļabiedru garās distancēs. Turklāt tas arī piedāvā daudz vietas gan pasažieriem, gan to bagāžai. TDI motoriem ir labs spiediens un zems degvielas patēriņš, toties plašais benzīna dzinēju klāsts gan nav apveltīts ar īpašu pievilcību. No otras puses – to cenas ir ievērojami zemākas, jo tāds ir arī pieprasījums.

 Garas distances bez problēmām, pateicoties ērtajiem sēdekļiem (šeit arī ar apsildi). Gaišie pārvalki kā uz burvju mājienu pievelk putekļus un netīrumus

  • Tas mūs saniknoja

Svārstīga kvalitāte padara lietota Passat pirkšanu par loteriju. Daudzi piedzīvo dārgus motora un pārnesumkārbas defektus un klausās, kā viņu auto grab līdzīgi pestīšanas armijas ziedojumu traukam, savukārt citi brauc vienu kilometru tūkstoti pēc otra, neizjūtot ne vismazākās neērtības pat uz bruģa. Turklāt nelieli defekti, kā, piemēram, bojāti sensori, mēdz sagādāt neērtības un liek palikt uz ceļa, nedodot iespēju avārijas režīmā doties uz mašīnas remonta vietu.

Rezumējums

Plašums, komforts un augstā otrreizējās pārdošanas vērtība runā par labu Passat Variant. Pret to ir vietumis sliktā apdares/salikšanas kvalitāte, kā arī daudzie motora un pārnesumkārbas defekti. Žēl, ka VW vēl arvien nav izdevies Passat uzbūvēt tikpat uzticamu kā Golf V un VI.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs