Lietots auto: Volkswagen Caddy (03–19) — ekspertu atsauksmes

Lietots auto
Auto Bild
Auto Bild
1. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Volkswagen Golf un Caddy sader kopā. VW ir iedevis Golf piedziņas tehniku praktiskajam kravas auto. Taču cik uzticams ir Caddy? To skaidrosim mūsu pirkšanas padomos.

VW savus pircējus pārsteidza – tikko 2003. gadā prezentējuši Touran, dažus gadus vēlāk iesviež tirgū tik ļoti līdzīgo Caddy Life. Atšķirības: vispirms jau cena (par 2700 latiem mazāka) un arī tehnika – ESP tikai par piemaksu, atkarīgā balstiekārta ar lokšņu atsperēm, nevis kā Touran četrsviru aizmugures piekare. Un bīdāmās, nevis veramās durvis. Tā nu esam nonākuši pie pirmās vājās vietas – VW ir problēmas ar bīdāmajām durvīm. Tas ir vispārzināms fakts jau kopš Bully otrās paaudzes laikiem.

Arī Caddy gadījumā apakšējais (plastmasas) rullītis nolietojas visai ātri. Kā no tā izvairīties? Skrupulozi turēt tīru durvju sliedi, lai nekrājas netīrumi un smiltis, tad rullītis kalpos ilgāk. Starp citu, labajās durvīs kā rezerves risinājums atrodas bīdāmais logs. Laikam skrūvējams logs būtu bijis par dārgu. Diemžēl bīdāmais logs bieži izrādās neblīvs, gar malām mēdz sūkties ūdens.

 Vienkāršā šasija nodrošina ātru un pārliecinošu gaitu

Neblīvs ir arī īstais vārds, runājot par transmisiju. Tai ir ievērojami eļļas zudumi. Mūsu testa Caddy pārnesumkārba jau pēc nobrauktiem 34 000 kilometriem bija visai mitra. Turklāt bieži gadās, ka ātrumkārbas defekti ir ievērojami lielāki. Pārnesumu slēgšana jāveic ļoti uzmanīgi. Kas pārslēdzēja rokturi darbina ar spēku, tam jārēķinās ar mehānisma bojājumiem.

Savukārt bojāti gaisa kondicionētāji gan nav norakstāmi uz vadītāja rēķina. Kompresoru kvalitāte ir zema, un kondensators atrodas priekšējā buferī, pilnīgi nepasargāts no akmeņu krusas.

Toties motori gan ir uzticami. Nav dzirdēts, ka būtu problēmas ar abiem mazajiem benzīna agregātiem, tikai 2,0 Eco- Fuel bieži kaitina ar ne vienmērīgu gāzes apgādi. Iespējams, iemesls ir atšķirīgā gāzes kvalitāte. Taču, ja vēlaties izbaudīt ar Caddy Life kaut minimālu prieku braukšanas laikā, izvēlieties 105 ZS TDI dzinēju. Vēl jo vairāk, ja runa ir par Maxi Life, kas pieejams no 2007. gada. Tas ir par 40 cm garāks un piedāvā pietiekami daudz vietas septiņiem pasažieriem. Tāpēc tas ir konkurents ne tikai Touran, bet arī Sharan.

Defektu saraksts

VW Caddy modelim ir garāks nekā tā tehnisko risinājumu piegādātājam Golf V, bet tie ir novēršami. Ja vēlaties izvairīties no problēmām, tad lieciet mierā gāzes versiju Eco Fuel – stress ar jutīgajiem vārstiem un sensoriem ir pārāk liels. Arī sūkņsprauslas ēras TDI darbojas labi tikai tik ilgi, kamēr to braucēji nenodarbojas ar čiptūningu un neizmanto lētās eļļas, bet laiku pa laikam pievērš uzmanību arī zobsiksnai.

Benzīna dzinēji turpretī darbojas bez lielām problēmām, retu reizi traucējumi piemeklē transmisiju, bet tas attiecas uz visiem motoriem. Traucējumi bieži vien ir sekas bojātam sajūgam – mūsu diezgan jaunā testa auto tas trokšņoja pārāk dzirdami. Arī daudzie riteņu gultņu defekti visbiežāk ir lietotāju vainas dēļ, turklāt Caddy sver par četriem centneriem vairāk nekā Golf, kam ir tādi paši gultņi.

Turpretī vadītājs nekādi nespēj ietekmēt ESP agregātu: ja sabojājas sensors, jāatjauno visa detaļa, tas maksā līdz 1000 latiem. Arī bojājumiem pakļautā aizmugurējā bremžu diskveida skava pazīstama no Golf IV laikiem, taču tā arī nav tikusi uzlabota.

Konkurenti

  • Renault Kangoo

Kangoo pelnījis cieņu par pilnīgi jauna tirgus segmenta atklāšanu. Un kaunināšanu par sliktajiem tehnisko apskašu rezultātiem. Defektu saraksts ir gandrīz vai telefona grāmatas lielumā; stūre, bremzes un apgaismojums ir īsta katastrofa. Pirmā paaudze (no 1998. līdz 2003. gadam) arī visai spēcīgi rūsē. Taču arī cenu līmenis ir līdzīgi zems kā kvalitāte. Kas pazīst labu mehāniķi, tam oriģinālais francūzis sagādās ne mazumu prieka.

Vērtējums 2,5 / 5 zvaigznēm

  • Citroen Berlingo

Šā auto pirmizrāde notika 1996. gadā vēl kravas automobiļu izstādē Frankfurtē, un jau 1997. gadā pie dīleriem atradās ģimenes auto versija. Gan bez praktiskajām bīdāmajām durvīm – tās parādījās tikai 1999. gadā. Tehniskajās apskatēs Citroën iepriecina ar nedaudz labākiem rezultātiem nekā Kangoo, taču defektu vēl arvien ir gana: paaugstināts eļļas patēriņš, stūres brīvkustība, lūstošas atsperes, bremzes un ātri rūsējošs izpūtējs.

  • Vērtējums 3 / 5 zvaigznēm

Fiat Doblo

Ar tieši 4,25 metru garumu un prezentācijas gadu – 2001. – itālietis atrodas kaut kur starp francūžiem un Caddy. Arī ietilpības ziņā, turklāt kravnesība – tikai 420 kg – ir visai neliela. Taču abus francūžus tas pārspēj defektu koeficienta ziņā – jau pēc trim gadiem tas ir desmit procenti, lai gan vidējais rādītājs ir vien pieci. Šādi bēdīgi rezultāti ir šasijas, bremžu, izpūtēja un paaugstināta eļļas patēriņa dēļ.

Vērtējums 2 / 5 zvaigznēm

Rezumējums

No Golf tiek gaidītas nevainojamas manieres, bet no Caddy to nevar prasīt. Toties tas ir apveltīts ar kravinieku labākajām īpašībām un spēj veikt lielus darbus. Ja kādam vajag kaut ko vairāk, lai pērk Touran.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+