Lietots auto: Toyota Prius (03–09) — ekspertu atsauksmes

Elektroauto
19. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Toyota Prius II ir zaļo iemīļotākais auto. Bet vai šādu lietotu elektroauto ir vērts pirkt? Lai lietota Prius iegāde būtu drošāka, esam sagatavojuši vairākus padomus.

Traka vecene vai autovadītāju labā sirdsapziņa? Vienalga, ko jūs domājat par Renāti Kūnasti, fakts ir šāds: šī Vācijas politiķe reiz ieradās sarunu šovā un ieteica visiem auto no Japānas. Cilvēkiem jābrauc ar Toyota Prius. Tas ir ekonomisks un videi draudzīgs. Bet vai šis hibrīds, kuru darbina elektromotors kopā ar iekšdedzes dzinēju, ir labs ieteikums lietota auto pircējiem?

 Toyota Prius pie neliela ātruma pārvietojas elektriski. Tomēr pie elektrības rozetes tas nav jāpieslēdz.

Auto Bild sev noskatīja otrās paaudzes secondhand Prius (2004 – 2009). Pie testa auto saņemšanas jau pirmais pārsteigums: Toyota pārdevējs Franks Rozenbaums (46) rāda četras remonta izdrukas. Četrreiz ikgadējā apkope, četrreiz maiņa no ziemas uz vasaras riepām un atpakaļ, tam klāt vēl motoreļļa, bremzēšanas un dzesēšanas šķidrumi. Tas arī viss.

Jā, vai tad nekas cits pa šiem četriem gadiem nenoplīsa? «Prius nekad neplīst,» saka Rozenbaums. Viņam tā ir jāsaka, kā nekā viņš taču ir pārdevējs. Bet Rozenbaums arī piebilst: «Es pārdodu vidēji 50 Prius gadā, gan jaunus, gan vecus. Viens jau ir noskrējis 300 000 – bez problēmām.» Taksometru firmas īpašniekam Berndam Engelam (52) no Berlīnes pieder 65 auto, 15 no tiem ir Prius.

Trīs no šiem Prius ir jau noskrējuši pāri par 300 000 km. Remonts? «Amortizatori, bremzes, normāls nodilums,» saka Engels.

Arī Auto Bild ir Prius pieredze, nobraucām 100 000 km ar šo hibrīdu. Bilance: viena bojāta kvēlspuldze numura apgaismojumā, citādi nekas, atzīme 10. Vai Kūnastes kundzei ir vairāk saprašanas par mašīnām, nekā mēs domājam? Tas mums ir jāpārbauda.

 Kā kosmosa kuģī: Prius salons ar digitālo spidometru un infopaneli vidū.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

2005. gada maijā šis sudrabotais Toyota Prius Executive aprīkojumā tika reģistrēts pirmo reizi, tam ir automātiskā klimata kontrole un navigācijas sistēma. Jauns šāds auto reiz maksāja aptuveni 27 000 eiro, pēc 64 500 km pārdevējs vēlas 14 000 eiro. Pārsniedzot 200 000 km slieksni, cena nokritusi jau zem 5000 eiro.

  • Braukšanas iespaids

Vai tas jau darbojas? Prius piestartējas bez skaņas. Kad niķeļa-metāla hibrīda baterija ir gana uzlādēta, hibrīds līdz 50 km/h brauc tikai elektriski, pēc tam pieslēdzas arī iekšdedzes dzinējs. Bremzējot caur ģeneratoru šī enerģija tiek saņemta atpakaļ un uzkrāta bateriju blokā. Kā tad mēs pašreiz īsti braucam? Ekoloģiski vai tomēr dedzinām benzīnu? Par to informē centrālais displejs viduskonsolē, arī patēriņš tiek uzrādīts.

Tas mūsos pamodina sīkstumu: mums izdodas panākt vidēji 4,0 litrus uz 100 km.

Mīnuss: Prius kļūst par prieka bremzi, švammīgā piekare un nejutīgā stūre dara pārējo. Patēriņa rekordi iespējami tikai pilsētas satiksmē, pie pastāvīgas bremzēšanas un elektriskas uzsākšanas. Garākos gabalos dīzeļi ir lētāki. Un tiem ir vairāk jaudas, tātad tie sagādā vairāk prieka.

  • Mūsu vērtējums

To mēs šoreiz iegūstam zem auto, uz pacēlāja. Prius izskatās kā nolaizīts. Kamdēļ tā? Ar šādu auto tiek braukts uzmanīgi, vienmēr esot medībās pēc degvielas ekonomijas rekordiem. Arī var sagādāt prieku.

 Labākai aerodinamikai Prius ir aprīkots ar lielu aizmugurējo antispārnu.

Secinājums

  • Tas priecē

Ekoloģija. Tie, kas pārvietojas ar Prius tikai pilsētā un turklāt vēl brauc «ar galvu», nonāks līdz E95 patēriņam nedaudz virs četriem litriem. Tas saudzē naudas maciņu. Svarīgāk ekofrīkiem: tas saudzē dabu, jo šis hibrīds tad izmet tikai nedaudz virs 100g CO2 uz kilometru. Prieka otrā daļa: Toyota ar Prius piedāvā izcilu kvalitāti, Tas tā bija pirmajiem modeļiem, tā ir arī otrajai paaudzei. Nekādu eļļas zudumu, izturīgas bremzes, nekādu elektronikas ķibeļu – vienkārši lieliski!

  • Tas kaitina

Startera baterija. Prius ir aprīkots ar daudzām vadības iekārtām un tamdēļ tam ir liels elektroenerģijas patēriņš miera laikā. Tiem, kas ilgāk dodas atvaļinājumā, vajadzētu ar podziņu uz priekšējā paneļa atvienot bateriju no tīkla. 48 kilogramus smagais hibrīdsistēmas bateriju bloks skaitās neuzkrītošs. Sešas 1,2 voltu šūnas darbojas kopā katrā no 28 moduļiem. Bojājuma gadījumā elementus iespējams nomainīt atsevišķi, visa bateriju bloka nomaiņa būtu maz ticama. Sākotnēji ražotājs nodrošināja 8 gadu vai 160 000 km nobraukuma garantiju.

Pirmās paaudzes Prius

Tas bija 2000 gadā: Toyota ar Prius I pārdeva pirmo hibrīdauto Vācijā. Tiem, kas meklē šādu lietotu auto, vajadzētu zināt trīs lietas. Piedāvājums ir mazs (līdz 2003. gadam Toyota pārdeva vien 2100 eksemplāru), cenas ir augstas, un – auto nekādu problēmu. Eļļas zudumi, rūsa, bremzes, gultņi? Nekā! Par niķeļa metāla hibrīda bateriju, kas uzglabā strāvu ekoloģiskai braukšanai, Toyota apsola: tā kalpos auto mūžu. Prius I – nav nekāds skaistulis, bet tas iet un iet, un iet…

Rezumējums

Vai varam būt atklāti? Toyota Prius ir neglīts pēc suņa. Bet jābūt godīgiem: Prius ir totāli nomierinošs. Tas mūs velk uz prātīgu braukšanu. Pilsētā var sasniegt 4 l/100km patēriņu, un tā vēl nav robeža! Bet parunāsim pavisam godīgi par naudu: Prius ir dārgs. Tie, kas par lietotu hibrīdu noliek gandrīz 10 000 eiro, par to pašu naudu varētu iegādāties jaunu kompaktklases auto. Tamdēļ Prius visupirms jau ir: liecība vides aizsardzībai. Un visai uzticama.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs