Lietots auto: Suzuki Jimny (98–18) – ekspertu atsauksmes

Lietots auto
Auto Bild
Auto Bild
20. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Džips poniju audzētājiem? Drīzāk pilnpiedziņa iesācējiem. Bezceļa apstākļos mazais Suzuki Jimny iet kā lielais. Pavisam cits atklājas kvalitātes ziņā. Rūsējošs skārds, graboša piekare un sliktas bremzes sabojā iespaidu par šo mini SUV.

Vai esat kādreiz jājuši galopā ar poniju? Aptuveni tāda ir sajūta, kad jūs pa lauku ceļa traucaties ar Suzuki Jimny, – pārsteidzoši, ko šis mazais auto spēj. Lielākā šā japāņu džipa priekšrocība ir kompaktums. Pateicoties savam mazajam svaram, tas pārlec pāri purva krūmiem, nekur neiestiegot. Par to mazo Jimny mīl mežsargi, mednieki un mežstrādnieki, bet ne tikai viņi – mazā blusa ilgus gadus bija pārdotais apvidus auto Vācijā.

Šo braucamo vislabāk raksturo tieši iekšējās vērtības, piemēram, pieslēdzamā pilnpiedziņa. Lai gan iekšpusē izskatās kā trakajos 80. gados, tomēr mazais apvidnieks ir tirgū vien no 1998. gada. Līdz pat šai dienai tas ir piedzīvojis tikai pavisam nedaudz izmaiņu. 2005. gadā bija feislifts, 2006. gadā pavisam no jauna izveidota priekšpuse, lai radītu papildu vietu jaudīgāka dīzeļdzinēja dzesētājam.

 Atpakaļ pagātnē: priekšējā panelī daudz plastmasas atgādina 80. gadus. Vismaz viss darbojas

Modelis ar salokāmo jumtu nāk no Spānijas, tas tiek salikts Santana Motors rūpnīcā, un zem pārsega tam rūc 1,3 litru benzīna motors. Dzinējam ir 80 ZS (no 2005. gada 86 ZS) un zināmas problēmas tikt galā ar ne pārāk aerodinamisko automobili. Ar maksimālo ātrumu 140 km/h jau vēl varētu sadzīvot, taču degvielas patēriņš 9,5 litri gan ir mūsdienām neatbilstošs.

Par laimi, ir lauku ceļi. Te Suzuki patiesi spēj sagādāt prieku, tāpēc arī tā slāpes pēc benzīna paliek otrajā plānā. Pateicoties pieslēdzamajai pilnpiedziņai un pazeminātajam pārnesumam, šis mazulis tiek galā ar visdziļākajām dubļu bedrēm.

 Jimny straujos pagriezienos neatstāj nekādu drošo iespaidu, ESP tam nav. Tātad – brauciet lēni!

Uz asfalta gan visi prieki beidzas. Izvairīšanās manevru laikā mašīna sāk šūpoties, jau pie 60 km/h ātruma pastāv apgāšanās briesmas. Nekas labāks arī nav ar bremzēm: vairāk nekā 47 metri ir ļoti slikts rezultāts – vēl jo vairāk –, jo ne katram Jimny ir ABS.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

No pirmā acu uzmetiena mēs it kā redzam labi koptu Jimny. Taču tikai no pirmā. Salonā atklājas saskrāpēta, izbalējusi apdare, plastmasas detaļas neatrodas tām paredzētajās vietās, visur manāma rūsa. No apakšas skatoties, aina ir vēl bēdīgāka.

  • Mūsu iespaidi par braucienu

Nav nekā kopīga ar kabrioleta izmēģinājumu. Ar savu atkarīgo piekari no Spānijas importētais mūsu auto lēkā pa visiem nelīdzenumiem, ja ir lielākas bedres, riteņu triecienus uzreiz izjūt mugurkauls. Braukšana pa šoseju ir īstas mocības, turklāt vēl vilšanos sagādā arī 80 ZS motora nevēlēšanās kāpināt apgriezienus. Jau pie 90 km/h ātruma braucējiem rēc ausīs.

  • Mūsu spriedums

Katru dienu braukt ar Jimny uz darbu? To var, ja tie ir tikai pāris kilometru. Šis mazulis ir neērts, skaļš, un kaut kas tāds ilgstoši nevar sagādāt prieku. Rūsa jau tagad ir nodarījusi tādu postu, ka šobrīd sākam baidīties no nākamās tehniskās apskates.

Tas sanikno

Tipiski Jimny ir nodilis sajūgs un nepakļāvīga transmisija. Strauja piecpakāpju kārbas raustīšana neko nedod, pārnesumus var ielikt tikai ar mīlestību. Vēl dzirdēts arī par nebūšanām ar stūri. Te līdzēs vien iemontēts stūres amortizators (aptuveni 100 eiro). Tehniskajās apskatēs minētas negatīvas atsauksmes arī par priekšējo tiltu. Bieži vien ir sarežģījumi ar izļodzītām buksēm un šķērsstieņu galvām, kā arī klabošām nesošajām svirām.

Suzuki bremzēm defekti ir visās jomās, no pārāk ātri nolietotiem bremžu diskiem līdz pavisam izdilušām bremžu caurulītēm. Turklāt pārbaužu veicēji kritizē arī izpūtēju un aizmugurējos lukturus. Vēl viens Jimny trūkums: pilnpiedziņa sabojājas, ja noslīdējušas vai bojātas zemspiediena caurules.

Rezumējums

Suzuki Jimny ir racējs par mazu naudu, stilīgais kabriolets starp apvidniekiem. Bet ar ilgtspējīgumu un kvalitāti ir tāda lieta – mašīna, kas ir sarūsējusi no vienas vietas, tikai pēc dažiem gadiem ir piemērota īpašniekam, kam patīk visu pašam skrūvēt un labot.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+