Lietots auto: Smart ForTwo (98–07) — ekspertu atsauksmes

Šodien jau ir skaidrs, ka Smart ir izsities tautās un nu ir neatņemama daudzu metropoļu sastāvdaļa. Un, jo vecāks tas kļūst, jo labāk redzamas tā labās īpašības.
Pirkšanas padomi
Auto Bild
17. augusts

Drukāt

Saglabāt

Vispirms noskaidrosim vienu: man reiz bija Smart. Divas vasaras es braucu ar Fortwo cdi Cabrio, kas mani kopā ar draudzeni un mūsu abu bagāžu vizināja no Hamburgas uz Horvātiju un uz Dienvidtiroli. Un tas darbojās bez nekādām problēmām visu 26 000 kilometru garumā. Garie maršruti ar Smart? Jā, tas ir paveicams, pie tam lieliski. Kādēļ tad es to tomēr pārdevu? Nu, piemēram, tādēļ, ka pārāk gari noregulētajā atpakaļgaitā gandrīz vai nebija iespējams izbraukt no garāžas. Es negribēju šo auto vairs ik dienas pakļaut tik nežēlīgām mocībām.

Pirmās sērijas Smart piemīt vairākas tamlīdzīgas kļūmes, kā, piemēram, ārkārtīgi sarežģīta eļļas līmeņa pārbaude, kuras laikā, lai tiktu klāt līmeņrādim, vispirms jānoņem izolācija un motora pārsegs.

Turklāt līmeņrādis un caurule ir izveidoti tik sarežģīti, ka nepacietīgie pavisam vienkārši pielej par daudz eļļas. Vai stikla jumts, kam ir tendence uz pēkšņu plaisāšanu. Pēctecim šī detaļa jau ir no plastmasas, taču arī šeit mēdz būt problēmas ar sīkām plaisiņām.

 Priekšējais panelis ir vienkāršs un viegli tīrāms, taču papildu instrumenti mēdz diezgan viegli izlūzt no stiprinājumiem. Šādā gadījumā nelīdzēs nekāda līmēšana, jāiegādājas jauni stiprinājumi

Tomēr, par spīti visam, šis mazulis ir īsts cīnītājs. Pat pēc desmit darba gadiem vairāk nekā puse no visiem Smart tiek galā ar tehniskajām apskatēm bez problēmām. Tas ir lielisks rādītājs jebkuram modelim, nemaz nerunājot par mikroauto. Šī mazā mašīna pašlaik lieliem burtiem ieraksta sevi vēsturē. Tās māte Daimler var pamatoti lepoties ar savu mazuli.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Ražošanas gads – 2004., tātad jau pēc lielajiem modeļa uzlabojumiem 2003. gadā. Tas nozīmē sekojošo: 0,7 l motora darba tilpums iepriekšējo 0,6 litru vietā, kā arī lielāku griezes momentu un izturību. Klāt nācis arī īsts ESP, kas Smart ar tā aizmugures piedziņu ļoti noder uz slidenām ielām.

  • Mūsu iespaids par braucienu

83 500 km ir redzami digitālajā spidometrā, taču šis Smart brauc kā jauns – ar netiešu, vieglu stūri, transmisiju, kas nedaudz raustās un sprauslājošu dzinēju. Nekas neklab, uz apdares materiāliem pagājušie pieci gadi nav atstājuši tikpat kā nekādas pēdas.

 Motors noslēpts aizmugurē, grūti sasniedzams, tehniski neapdāvinātiem cilvēkiem eļļas līmeņa noteikšana ir īsts izaicinājums – šī iemesla dēļ eļļas maiņa bieži vien netiek veikta laicīgi

  • Mūsu vērtējums

Smart spēj sagādāt prieku arī garākos maršrutos, taču tā galvenie medību lauki ir un paliek pilsētā. Šiem apstākļiem pilnīgi pietiek ar vismazāko benzīna dzinēju un visvienkāršāko aprīkojumu, pēc kondicioniera arī nav nekādas vajadzības, jo, kamēr vājā iekārta mašīnu būs beidzot atdzesējusi, jūs jau sen būsiet atbraucis līdz savam mērķim. Tādēļ labāk atvērt logus un ielaist salonā svaigu gaisu, katrā (vecajā) Smart to var izdarīt, nospiežot vienu pogu.

Iespaids

  • Tas mūs iepriecināja

Labākie sēdekļi visā mazo auto klasē, turklāt laba ceļa pārredzamība augstās sēdpozīcijas dēļ, telpas izjūta kā minivenā. Tiesa, kam tādam jūs noticēsiet tikai tad, kad pats būsiet pasēdējis Smart salonā.

Pārsteidzoša ir arī bagāžnieka ietilpība: sešas ūdens kastes – nav problēmu, jumts, galu galā, ir pietiekami augsts.

Ir gan pāris vājo vietu komforta ziņā, taču ar tām viegli samierināties, ja ņemam vērā zemo vērtības zudumu, jo labi eksemplāri pēc 2003. gadā veiktajiem uzlabojumiem vēl arvien maksā ap 2000 eiro.

  • Tas mūs sadusmoja

Kaitina amortizatori – lai gan visumā Smart gaita ir diezgan mīksta, tomēr sliktāks ceļa segums šim mazajam auto un tā braucējiem ir īstas mokas. Arī automatizētā transmisija neiepatīkas gluži uzreiz: tā darbojas nedroši, bieži vien pārnesumu maiņa notiek visai negaidīti un ar raustīšanos. Arī sajūga lietošana jāapgūst no jauna (Smart-Center), ja vēlaties, lai tā darbība būtu vairāk vai mazāk vienmērīga. Un gaisa kondicionētājs ir ļoti vārgs.

Smart vēsture no 1998. līdz 2007. gadam

  • 1998. gads

Oktobrī tiek uzsākta šī modeļa ražošana ar 0,6 litru trīscilindru turbodzinēju un 45 vai 55 ZS. No 1999. gada pieejams arī ar dīzeļmotoru (cdi), 2003. gada janvārī lielie modeļa uzlabojumi: ESP standartaprīkojumā, benzīna dzinējs ar 0,7 l (50 vai 61 ZS).

  • 1999.gads

Brabus uzsāk Smart uzlabošanu. 75 ZS, līdz pat 205. izmēra aizmugurējās riepas un pazeminātā šasija padara Smart par īstu konfektīti. Maksimālais ātrums – 150 km/h.

  • 2000.gads

Smart City-Cabrio ienākšana martā, benzīna dzinēji ar 55 ZS, elektriskais jumta pārsegs. No novembra pieejams arī dīzeļdzinējs, no 2001. gada arī jumta pārsega atvēršana ar tālvadību.

  • 2002.gads

Atvērtā tipa modeļa Smart Crossblade prezentācija, 71 ZS. Dziedātājs un sieviešu mīlulis Robijs Viljamss brauc ar šo auto tā reklāmā, pēc tam tas izsolē tiek pārdots par 51 000 eiro.

  • 2007.gads

Tiek prezentēts jaunais modelis (tips 451). Par 19 cm garāks, jaudīgāki motori un nosvērtāks imidžs. Vissvarīgākās izmaiņas: pusautomātiskā kārba slēdzas nedaudz ātrāk.

Rezumējums

Smart kvalitāte ir atkarīga no tā iepriekšējo īpašnieku rūpēm. Problemātiski ir tie modeļi, kas pakļauti autoamatieru čaklajām rokām un mežonīgajai fantāzijai, jo Smart sarežģītā tehnika nepiedod, ja kāds ar to haotiski darbojas. Tādēļ, ja šaubāties, labāk iegādājieties šo auto pie dīlera, kas piešķirs arī lietota auto garantiju.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs