Lietots auto: Škoda Roomster 100 000 km izturības tests

Defekti
19. augusts
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
100 000 km garā ceļā ar Škoda Roomster pa visu Eiropu. Uzticama un solīda automašīna. Šim izturīgajam ceļabiedram ir tikai viens defekts – tam pārāk ātri izdeg spuldzītes.

Kāda ir atšķirība starp Jehovas liecinieku un Škoda? Jehovas liecinieka gadījumā jūs vienmēr varat aizvērt durvis. 90. gadu sākumā pat čehu laikraksti spēja par Škoda tikai pasmieties: kādreiz tik lepnā automarka iemīta dubļos… Smieklīgs dizains, slikta kvalitāte, nolaistas rūpnīcas. Lēciens laikā uz 2009. gada aprīli. Atrodamies Mlada Boļeslavā, Škoda šūpulī.

Pēc tam, kad 1991. gadā uzņēmuma darbā iesaistījās VW, šeit uzplauka viena no Eiropā modernākajām autorūpnīcām. Kādā no zālēm uz sekciju galda atrodas Roomster. Šeit sākās tā ceļojums, šeit tas arī beidzas. Pēc 100 000 kilometru pārvarēšanas mēs plānojam pamatīgi pārbaudīt šā čeha iekšas. Pycha – lepnums, tieši šo vārdu mēs pēdējās dienās visbiežāk dzirdam šeit, Bohēmijā.

VW ir atgriezis Škoda darbiniekiem reiz zudušo pašapziņu. Viņi nav nolikti zemākas klases skrūvētāju lomās, bet gan ir aktīvi līdzdarbojušies automašīnu radīšanā. Un šīs laulības rezultātā radušies bērni ir lielisks pierādījums, cik pareizs ir bijis šāds lēmums.

 Jaudīgs sākums: spurtā līdz 100 km/h Roomster testā gandrīz sasniedza rūpnīcas norādīto rezultātu (testā 11,6 s, rūpnīcas dati – 11,5 s). Mērījumu veikšanai tika izmantots optisks sensors, tagad mēs izmantojam GPS sensorus.

Arī Roomster ir šāds pierādījums, pat vairāk nekā citi modeļi. Pirms desmit gadiem pat jauni Škoda automobiļi, tikko noripojuši no konveijera, nebija tik labā stāvoklī, kā šī stilīgā mašīna pēc gara ceļa krustu šķērsu pa Eiropu. Dobumi tīri, dzinējs lieliskā kārtībā, sēdekļi tikpat stingri kā pirmajā dienā, lai gan dažs labs traips vēsta par ne vienu vien ātru maltīti, kas tikusi ieturēta, pie stūres sēžot. Starp citu, ar salona tīrīšanu netika galā pat visniknākais tīrīšanas līdzeklis.

Taču, par spīti tam, salonā nekas nešķita lēts. Pat metāls zem paklājiņiem ir pārklāts ar bagātīgu krāsojuma kārtu.

Drošs paliek drošs. Līdz pat beigām nekas negrabēja un nečīkstēja, pat papildus aprīkojumā pieejamais milzīgais panorāmas jumts ne. Taču tad mums tomēr izdodas kaut ko atrast. Zem durvju gumijas pie ieejas paslēpts defekts – krāsojumā rēgojas desmit centimetru gara vaļēja brūce. Identisks ievainojums redzams arī otrā pusē. Jau sāk veidoties viegla rūsa.

Škoda mūs mierina: «Tā ir montāžas kļūda, ko esam novērsuši jau no 2007. gada maija.» Ja esat iegādājušies Roomster, kas ražots pirms šā datuma, apjautājieties savam dīlerim, lai pievērš tam uzmanību un pārbauda, vai rūsa nav apciemojusi arī jūsu auto.

 Brauciens paātrinātajā skatījumā: tikai 24 mēnešu laikā Roomster nobrauca 100 000 km. Nebija neviena defekta, tikai daži kaitinoši sīkumi. Pie tiem pieskaitāms arī skaļais dīzeļdzinējs

Daudz vairāk diskusiju izraisīja dizains. Mašīna ar raksturu – jā gan. Priekšpuse kaut kā nemaz nesader ar aizmuguri, tas izskatās pēc divām kopā saliktām mašīnām – šādu iespaidu rada dizainiskais pacēlums virs priekšējām durvīm. Un tieši šis noapaļotais loga stūris ļoti traucē, veicot pagriezienu. Moduļu veida uzbūves dēļ tehniski Rommster no priekšpuses ir Fabia, bet aizmugurē – Octavia.

Komponenti, kas izturējuši simttūkstoškārtīgu pārbaudi. Un šasija, kas var droši sacensties ar labākajiem savas klases pārstāvjiem. Droša, visnotaļ stingra, nav neērta, nekad par mīkstu. Mūsu testa mašīnas motors arī ņemts no lielā VW plauktiņa. 1,9 TDI ar 105 ZS. Strauji piecērt, tomēr braukšanas laikā ar tendenci kļūt paskaļam, jo darbojas vēl vecā labā sūkņsprausla – VW mēģina pamazām no šīs metodes atteikties.

Šī motora skaņa tik ļoti krīt uz nerviem, ka lielākā daļa ierakstu testa dienasgrāmatā veltīta tieši šim fenomenam. Kritika sākas no mīlīga «lācīša rūcīša» un beidzas jau ar apzīmējumu «īsts traktors».

Turklāt nav arī pieejams sestais pārnesums, kas tomēr varētu palīdzēt samazināt apgriezienus, braucot pa šoseju, bet visai nosacītās durvju gumijas nekavē skaņai brīvi rezonēt plašajā salonā. Toties augstais iesmidzināšanas spiediens iegrožo mašīnas slāpes: vidējais testa laika degvielas patēriņš bija tikai 6,7 litri uz 100 km. Tas jau gandrīz robežojas ar skopulību.

Turklāt tie, kuri cenšas pārlieku negāzēt, droši var rakstīt pirms komata arī piecinieku. Īsta diēta mašīnai, ar kuru pārsvarā brauc ģimenes. Vācijā 88,5% no visiem Roomster īpašniekiem ir pāri, lielākā daļa ar bērniem. Jā, bieži šī izvēle tiek veikta tieši cenas dēļ. Būdams jauns, Roomster nebija lēts, taču tas gadu no gada lieliski spējis saglabāt savu vērtību. Tas ne tikai nezaudē cenu, bet ir arī ļoti praktisks.

 Priekšējais panelis tāds pats kā Fabia, daudz sīkumu novietņu, robusta apdare. Novecojusī navigācijas sistēma pieprasa savu kompaktdisku katrai valstij.

Galu galā šī 4,20 metrus garā Škoda ir kas līdzīgs mazbudžeta A klasei. Ārkārtīgi labi pielāgojama, pārsteidzoši liela. Ar trim aizmugurējiem sēdekļiem, kas katrs atsevišķi ir ne tikai bīdāms, bet ar dažām roku kustībām arī izņemami pavisam. Tad kravas nodalījumā ietilpst līdz pat 1780 l bagāžas – vairāk nekā Passat Variant. Aizmugurē ievietosies stāvus arī divi divriteņi (to turētājs bija nopērkams atsevišķi par papildu samaksu).

Vārdu sakot, iespējams ir viss. Īsumā šis universāla, minivena un kravinieka sajaukums izrādījās īsts brīnums.

Mūsu bērniem tas patika, jo sēdekļi aizmugurē novietoti augstāk nekā priekšā, radot tādu kā kinoteātra efektu, fotogrāfi bija sajūsmā par lielo bagāžnieka vāku, mūsu redakcijas dāmām vairāk pie sirds bija šīs mašīnas kustīgums, bet visiem kopā patika šā auto draudzīgais raksturs.

 Nolocīt, noliekt un izņemt – tik pielāgojama un praktiska ir reti kura automašīna.

Kā mīlīgs labradora sugas suns – nedaudz gan uzrūc, bet sirds viņam laba. Tas vienmēr par tevi parūpēsies, kad vien tas būs vajadzīgs. Defekti – nekādi. Remonti – tīrie sīkumi. Un tomēr, visu izvērtējot, Roomster par īstu spīdekli tomēr nekļūst. Kaut vai tādēļ, ka pa šo laiku tam piecreiz izdega spuldzītes. Pie vainas esot ģeneratora kļūmes, taču tā īsti nezina neviens, pat Mlada Boļeslavā ne, lai gan tieši šeit tik ļoti lepojas ar sava auto lielisko kvalitāti.

Škoda maldās kā pa tumsu un dusmojas zilimelni, jo šis apstāklis neļauj sasniegt (vēl) labāku rezultātu mūsu uzticamības ranga tabulā. Starp citu, koncerna brāļi no Volfsburgas visi draudzīgi saspiedušies šīs tabulas zemākajā trešdaļā. Pirms kādiem divdesmit gadiem tas visticamāk šķistu vien slikts joks.

100 000 km izturības testa rezultāti

Nedaudz rūsas, bet dzīvīga tehnika

Ar Roomster mums bija viegli. Ja neskaita daudzās izdegušās lampiņas, tas izturēja testu gandrīz bez kļūmēm. Arī mūsu ilgskrējēja beigu demontāžas laikā nepatīkami pārsteigumi nebija jāmeklē. Pirmā kosmētiskā kļūme mums gandrīz vai burtiski iekrita rokās pēc priekšējā vāka pacelšanas. Motora pārsegs motortelpā ir piestiprināts visai vāji.

Vibrācijas jau vairākkārt ir likušas nolietoties stiprinājumiem – remonts tika veikts jau pie 75 000 km. Bez vaļīgā pārsega mums vēl visai uzkrītoša šķita netīrība motortelpā. Tā ir ļoti neglīta un arī pilnīgi nevajadzīga – servisi darītu gudri, ja piedāvātu saviem klientiem motora telpas tīrīšanu ar tai sekojošu konservāciju. Par maksu, protams.

Aplūkojot motora telpu tuvāk, pamanām ieskrambātu ūdens caurulīti. Vada gumijā atstājusi dziļu brūci apakšējā motora pārsega asā mala. Mūsu DEKRA eksperta prognoze ir tāda, ka šī caurulīte vairs nebūtu kalpojusi ilgi. Vairāk kosmētisku defektu atrodam, kad noņemam durvju blīvgumijas. Gan kreisajā, gan labajā pusē krāsojums ir bojāts vienā un tajā pašā vietā.

Zem gumijas jau ir izveidojusies viegla rūsa. Roomster braucējiem vajadzētu likt savā servisā pārbaudīt šīs vietas.

Turpmākajā demontāžas gaitā pamanījām vēl vairākas nepatīkamas lietas, pārsvarā kosmētiskus defektus, piemēram, netīros sēdekļu polsterus. Tie ļoti uzskatāmi parāda, ka ilgstošais tests nav bijusi nekāda medus maize. Redaktori nepārtraukti sūdzējušies, ka sēdekļus ir ļoti grūti tīrīt. Arī apsūbējums pie startera ir visai neglīts.

 Nolietoti: gultņi reti izskatās tā pat pēc 100 000 km. Škoda apgalvo, ka slodzes sadalījuma ietvaros šī ir pilnīgi normāla parādība

Tehniski turpretī Roomster ir vienkārši lieliskā stāvoklī. Tikai pēc nolietotajiem sadales vārpstas gultņiem var redzēt, ka mašīnai ir bijis jācīnās 100 000 kilometru garā ceļā. Taču virzuļi un cilindri ir lieliskā stāvoklī. Arī filigrānie sūkņsprauslas elementi, kas mūsu VW Passat ilgstošajā testā (2008. gadā) vēl sagādāja daudz problēmu, šoreiz bija nevainojami. Perfekti konservētie dobumi un lieliskais sajūgs papildina kopainu.

  • Par to mēs priecājamies

Te iekšā ieiet daudz: kravas nodalījumā, kad tas pilnībā atbrīvots, ietilpst līdz pat 1780 l bagāžas. Aizmugurējos trīs sēdekļus viegli izņemt – ar pāris vienkāršām rokas kustībām. Ja to izmanto kā piecvietīgu mašīnu, tad bagāžnieka tilpums vēl arvien ir veseli 450 l.

  • Šis varēja būt savādāk

Jutīgi: stingri sēdekļi ar polsterējumu, ko ļoti grūti iztīrīt. Karstais krēsls: sēdekļa apsildes 2. pakāpi varētu izmantot pat gaļas grilēšanai.

Rezumējums

Ir mašīnas, kas paredzētas, lai atstātu iespaidu uz citiem, kas labi izskatās noparkotas pie naktskluba. Un ir Roomster. Tas nav nekāds izlēcējs, bet gan visnotaļ pragmatisks auto. Praktisks, uzticams, ekonomisks. Savs čoms. Ja testa dienasgrāmata būtu atmiņu klade, mans pēdējais ieraksts skanētu šādi: «Uz tevi vienmēr var paļauties.»

Roomster brauc pārliecinoši (gandrīz) visās situācijās. Tā pielāgojamais salons padara šo mašīnu par īstu varoni ikdienas vajadzībām. Uzticamības ranga tabulā tas pamatīgi apsteidz savus koncerna brāļus no Volfsburgas. Ja nebūtu nepatikšanu ar izdegušām spuldzītēm, Roomster būtu nokļuvis visu laiku uzticamāko auto saraksta sestajā vietā. Taču kas nepavisam nav patīkami – šis pārlieku skaļais dīzelis. Tie, kuri izvēlas šo motoru, viennozīmīgi vērtē zemu patēriņu augstāk par baudu. Ļoti pragmatiski.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs