Lietots auto: Seat Ibiza 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
28. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

100 000 km ar Seat Ibiza – tas nav nekāds atvaļinājums, bet patiesi smags darbs. Beigu beigās šis mazulis parāda spīdošus rezultātus. Vēl nevienam VW koncerna bērnam nav izdevies sasniegt tādus augstumus. Jūsu izmanībai – lietots Seat Ibiza.

Seat Ibiza tests

Draugus var izvēlēties, bet ģimeni gan ne. Ja jāizaug tik apdāvinātā saimē kā Ibiza, tad jāuzaudzē arī pamatīgi bieza metāla āda. Abi brālēni – Polo un Fabia – ļoti talantīgi un nepārtraukti slavēti. Volfsburgas pamātei tādi panākumi kā vēl nekad iepriekš. Turpretim Seat 25 gadus pēc nonākšanas VW ģimenē vēl arvien tiek uzskatīts par otršķirīgu. Netrūkst arī tādu, kas koncernā saka: nost ar to spāni, pērkam Alfa Romeo, tad viss būs labi. Šādā vidē mazs Seat var kādu pārliecināt tikai ar lielisku sniegumu. Ibiza tas nav grūti.

Mēs esam atzīmējuši: daudzkārtējs Auto Bild salīdzinošo testu uzvarētājs, vienīgais Seat 50 visvairāk pirkto automobiļu topā (30. vieta), un arvien augošs pārdoto auto skaits. Uz ceturtās paaudzes Ibiza var paļauties. Teorētiski. Arī praktiski. To mēs zinām kopš 2011. gada 12. jūnija. Tad mūsu dzeltenais Seat Ibiza 1,4 16V Sport pēc 653 dienām noslēdza savu izturības testu. Un pēc tam tas Spānijas SEAT rūpnīcā Martorellā visstingrākajā DEKRA speciālistu uzraudzībā tika sadalīts detaļās, nomērīts, novērtēts – un apbrīnots.

Tāds ir šā komandējuma noslēgums, kas koncerna šefa Martina Vinterkorna dzīvi noteikti nav padarījis vieglāku. Jo ekspertu atzinumā var lasīt teikumu, kuru viņš labprāt gribētu dzirdēt arī attiecinātu uz saviem VW ražojumiem: veltīga laika tērēšana. Ātri pārrunāsim izturības testu. Starts bija 2009. gada jūnijā. Toreiz dzeltenais mazulis ar visu papildaprīkojumu maksāja aptuveni 18 000 eiro. Tas nav maz. Polo braucēji maksā tikai nepilnu tūkstoti vairāk.

Tā kā abi VW bērni izmanto identisku platformu, motoru un transmisiju, rodas jautājums: kāpēc gan man būtu jāpērk Ibiza? Jo tas ir jauneklīgāks un nerātnāks par Polo un nebrauc nemaz sliktāk – tūlīt jau pirmajās testa atskaitēs žurnāla lappusēs atbild kāds no jaunajiem kolēģiem.

 Jaunie pētnieki: aizraujošs priekšējais panelis, vecāka gadagājuma cilvēkiem ir zināmas problēmas ar mazo ciparu nolasīšanu. Visbiežāk tika kritizēta lētā plastmasa un neloģiskais radio. Tas ir vienkārši nožēlojams – piezīmē kāds kolēģis

Nu, jā, uz to var paskatīties arī citādi. «Tik perfekts kā Polo Ibiza nav gan,» sausi piezīmē kāds no mūsu testētāju bariņa, laikam vecākas paaudzes pārstāvis. Un piebilst: «Centrālā konsole šūpojas.»

Bet, kad lietus laikā attaisu durvis, ūdens no jumta līst uz sēdekļiem. Taču sēdekļi ir varen smalki.

Līdz pat beigām tie ir stingri, ar nevainojamu sānu atbalstu, arī auduma kvalitāte tik laba, ka demontāžas laikā pat rodas aizdomas, ka mums iesmērējuši pavisam jaunus sēžamos. Turpretī plastmasa uz priekšējā paneļa šķiet daudz lētāka, taču tā līdz pašām beigām izturēja negrabējusi. Durvju rokturi gan ar savu čīkstēšanu atzīstas, ka te varbūt tomēr netiek skrūvēts tik rūpīgi kā Volfsburgā.

 Velsas apmeklējums: ceļotājs liela sēdekļus (labs sānu atbalsts) un stūri Viņu kaitina sliktā aizmugures pārredzamība

Starp citu, kopš mēs pasūdzējāmies, tagad tiekot izmantotas papildu skaņu slāpējošās putas, tādējādi atjaunojot mieru un klusumu. Uz vispārējā fona nepatīkami izcēlās testa auto radio ar CD atskaņotāju. «Stulbā kaste,» komentēja kolēģis Jans Horns. «Tādu iekārtu ir spējīgs uzkonstruēt tikai tāds cilvēks, kam mūzika nepatīk.» Viņam taisnība, darbošanās ar to ir vienas vienīgas mokas. Bez podziņām atsevišķām radiostacijām…

Un USB ieeja ir noslēpta tik labi, ka to atklājām tikai demontāžas laikā. Bēdīgi…

Labi, ka šī mašīnīte jau pati par sevi spēj sagādāt prieku. Vadāmības ziņā tā ir līdzvērtīga Polo, komforta – arī. Varbūt tikai par pusdecibelu skaļāka, bet kopumā skaņas izolācija ir lieliska un labi piemērota arī garākiem maršrutiem. Tādos gan degvielas patēriņš mēdz sasniegt nepatīkamus apmērus. Mazajam 1,4 litru / 85 ZS četrcilindru motoram pie zemākiem apgriezieniem pietrūkst jaudas – jo lielāki apgriezieni, jo labāk tas jūtas. Tāpēc notiek nepārtraukta ātrumu pārslēgšana, kas savukārt reizumis palielina mašīnas ēdelību līdz pat desmit litriem. Ja brauc ar izjūtu, tad šim spānim pietiek tikai ar sešiem litriem, taču straujajā testa ikdienā tie vidēji bija 8,2 litri. Laiks savilkt galus.

 Pietura Nirburgringā: ašs jau tas ir, bet ne īpaši sportisks. Tādam iespaidam nedaudz pietrūka apgriezienu

Ar 103 445 kilometriem uz spidometra mūsu Ibiza noslēdz savu ceļu SEAT rūpnīcā netālu no Barselonas. Un tagad tik būs (mīļie VW īpašnieki, tagad saņemieties!). Tas sasniedz savu mērķi ar pirmo bremžu disku un uzliku komplektu. Testa laikā tam nebija vajadzīgs neplānoti apmeklēt servisu nevienu reizi. Eļļas patēriņš – nulle litru.

Pie punkta par remontiem minēta vienīgi bojāta numurzīmes apgaismojuma lampiņa un nepiestiprināts ātrumpārslēga pamatnes vāciņš. Tīrie sīkumi. Atzīsim, ka mūsu testa kandidātam testa beigās pamatīgi paveicās ar transmisiju. Neliels izlūzis sinhronizatora sazobes gabaliņš varēja radīt krietni lielas galvassāpes. Tomēr tas nenotika. Tā Polo spāņu brālis var piestiprināt sev pie virsbūves vēl kādu apbalvojumu.

Pārnesumkārbas nedienas – varēja beigties sliktāk

Pēc pārnesumkārbas atvēršanas ieraudzījām to, par ko pirms tam jau varējām nojaust: zobrati cieš no kariesa. Lai gan Auto Bild testētāji pēdējo pāris tūkstošu kilometru laikā bija ievērojuši klusas skaņas no transmisijas puses, tomēr tik lieli bojājumi nebija ienākuši prātā nevienam. Tagad sākas cēloņu meklēšana. Ļaundaris tiek atrasts ātri. Neliels metāla gabaliņš ir atlūzis kādai pārnesumkārbas detaļai un jau devies savā iznīcinošajā ceļā. SEAT domā, ka šī kļūme radusies jau montāžas laikā, tāpēc spāņi ir gatavi vēlreiz pamatīgi izanalizēt procesus. Mūsu Ibiza tas šoreiz nozīmē: vienkārši paveicās.

Šķiet, ka transmisija ir Ibiza vājā vieta

Vēl viena norāde par to ir koniskā rullīšu gultņa raupjais nodilums ar visām redzamajām darba pēdām un iegrimušas atsperes pie sajūga diska. Bet tomēr mūsu testa automobilis ne ar ko uzkrītošu neizcēlās. Motors ir spīdoši ticis galā ar maratonu. Testa beigās tas pat bija palielinājis jaudu un uzlabojis paātrinājumu. Iekšējie dobumi iekonservēti nevainojami. Sporta sēdekļu apdare neuzrāda ne mazākās nolietojuma pēdas. Tikai Seat čīkstošiem durvju rokturiem un ļodzīgai centrālajai konsolei vajadzētu tiešām pievilkt skrūves.

Rezumējums

Ibiza pierāda, ka SEAT ir pelnījuši vēl vienu iespēju

Izdegusi numura apgaismojuma lampiņa, bet citādi – tīrie sīkumi. Tas arī viss. Seat atbrauc ar vislabāko sava koncerna rezultātu visā mūsu izturības testu vēsturē. Tā ir arī Volkswagen uzvara, jo šajā mašīnā izmantotie komponenti tiek iebūvēti visu veidu Volfsburgas ģimenes modeļos, bet tikai retu reizi tiem izdevies sevi pierādīt tik labi. VW var lepoties ar šādu rezultātu. Šādā formā SEAT ir pelnījuši savu iespēju.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+