Lietots auto: Saab 9–5 (97–10) — ekspertu atsauksmes

Lietots auto
Auto Bild
Auto Bild
1. jūlijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Ko vērts ir šis arhitektu auto? Saab īpašnieki tiek uzskatīti par brīvdomātājiem ar labu izpratni par smalkiem auto. Arī Saab 9–5 pēc nelielas aprūpes var kļūt par īstu dārgumu.

Arhitekts.  Izprot mākslu, interesējas par mūziku un literatūru, izvēlas vienkāršu melnu un vienmēr modernu apģērbu. Un viņš brauc ar Saab, jo arhitekts redz tālāk nekā citi. Tik daudz klišeju vienā rindkopā? Vienalga. Saab nopirkt var atļauties arī tie, kuri nesaņem algu saskaņā ar arhitekta honorāru cenrādi. Jo Saab 9–5 (1997.– 2010. gadam) ir izdevīgs un lēts pirkums. Bet vai tas ir arī labs?

Ļausim runāt diviem ekspertiem. «Tas ir viens no visvieglāk kopjamiem auto, ko es zinu,» saka Tims Ēlšlēgers (32 gadi), interneta tirdzniecības vietnes saimnieks no Esenes Vācijā. Viņš tirgojas ar Volvo un Saab rezerves daļām. 9–5 gadījumā gan nekādi izdevīgie darījumi nenotiek.

«Man ir viens klients, kurš nobraucis 240 000 kilometru un nomainījis tikai vārstu nolietotās detaļas, kā arī nopircis pašu vārstu par 20 eiro.»

 Maiga slīdēšana. Strauji pagriezieni nav Saab 9-5 stiprā puse, toties šasija iepriecina ar komfortu, amortizatori uztver visus ceļa negludumus

Otrs Saab eksperts ir Niko Gasparatoss (47 gadi), automehāniķis no Hamburgas: «Četrcilindru motors, ja to labi kops, kalpos mūžīgi.» Tātad ar arhitektu Saab viss ir kārtībā? Gandrīz. Jo blakus tādām sen zināmām problēmām kā eļļas piesārņošanās, šasijas nolietojums un aizdedzes kasete  kļūmes visbiežāk ir sīkas, bet pamanāmas. Piemēram, pirms pirkšanas obligāti jāpārbauda ventilācijas sistēma. Vai arī servomotoriem noplīst ventilatora vāciņš, tad remontējot jāpavada divas dienas.

Vai turbokompresors: lēnām iebraukt, lai iesilst, un pēc ātra brauciena pa šoseju vēl kādu laiku padarbināt – līdz brīdim, kamēr atdziest. Ja tomēr tas sadumpojas, remonts maksās ap 600 eiro.

Un tad vēl jāpiemin kāds rūpju bērns ar sešiem cilindriem, kas mēdz klaudzēt. Isuzu trīslitru dīzeļdzinējs darbojas tikpat neuzticami kā Opel un Renault automobiļos.

 Dzīvot skaisti. Ādas stūre, vadības paneļa koka apdare un CD mainītājs. Grūti pat noticēt, ka šis ir 2000. gada Saab.

Tas sanikno

Eļļas sietiņš. Saab četrcilindru benzīna motoru šausmām ir savs vārds: eļļas piesārņojums. Ik pēc 80 000 km būtu jānoņem karteris, jānoskrūvē sietiņš un jāiztīra. Tas ilgst stundu, atkarībā no servisa maksā ap 80 eiro, taču tas ir absolūti nepieciešams. Aizsērējis sietiņš draud ar motora defektu. Dzinēja remonts, ieskaitot jaunu turbokompresoru, izmaksās vairāk, nekā pats auto. Arī regulārās eļļas maiņas ir obligātas. Tās jāveic ik pēc 10 000 km.

Vislielākā uzmanība motortelpā jāpievērš piedziņas ķēdes korpusam – ja te kaut kas ir neblīvs, tad viss agregāts jāņem ārā, un seko divu dienu darbs servisā.

Vēl viena vājā vieta: aizdedzes kasete mēdz plīst. Raustīšanās paātrinājuma laikā? Uzmanīgi, tad jāpieprasa atlaide no cenas. Detaļas nomaiņa ir vienkārša, bet tā maksā aptuveni 250 eiro.

 Tā vajadzētu izskatīties servisa grāmatiņai. Zīmogs ik pēc 10 000 km – tas noteikti vieš uzticību

Testa brauciens

  • Testa auto

Saab 9–5 ar divlitru turbodzinēju, kam ir 150 ZS. Sarkani metāliskais krāsojums ir gaumes jautājums, par vispārējo stāvokli šaubu nav. Gan no iekšpuses, gan ārpuses kā jauns, 17 collu vieglmetāla diski bez skrāpējumiem, ādas apdare nevainojama. Pēdējā apkope veikta pirms 10 000 kilometriem. Nav jautājumu: šis auto ir 2000 eiro vērts. Jauna auto cena reiz bija vairāk nekā 30 000 eiro.

  • Testa brauciens

Kam vajadzīgs universāls? Šajā bagāžniekā ietilptu trīs fotogrāfu profesionālais aprīkojums, aizmugurē daudz vietas kājām. Tikai četrpakāpju automātiskā kārba slēdzas gausi – tā jau pirms desmit gadiem bija novecojusi. Ja meklējat maigu raksturu, kas savu darbu paveiks klusi un pārliecinoši, neņemiet vērā šo trūkumu.

  • Spriedums

Reti kad šāda gada auto šķiet tik jauns. Iespaidīgi!

Rezumējums

Ak tu tētīt, tas gan ir viens sasodīti labs piedāvājums! Saab 9–5 pieejams gan kā sedans, gan universāls, un daudzi no šiem auto nākuši no ļoti rūpīgām rokām. Mans ieteikums – izvēlieties četrcilindru turbodzinēju. Labas kopšanas rezultātā (eļļasmaiņa, eļļas sietiņš) tas kalpos vai veselu mūžību.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+