Lietots auto: Renault Modus (04–12) – ekspertu atsauksmes

Lietots auto
10. jūnijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Mašīnas dzīvei – tā Renault kādreiz solīja reklāmās. Vai šo solījumu izpilda praktiskais Modus? To palīdzēs noskaidrot lietota Renault Modus tests, pievēršot uzmanību plusiem un trūkumiem.

Renault un reklāma – te emociju nekad nav trūcis. R5 tika reklamēts kā mazais draugs. Un tagadējais Createur d’Automobiles (automašīnu radītājs) kādreiz arī būvēja mašīnas dzīvei, vismaz ja ticam saukļiem. Renault reklāmas saukļi ir daudz pazīstamāki plašai publikai kā viens no šīs markas ražojumiem – Modus, kas pie pircējiem ieradās 2004. gadā. Mazs minivens ar patiesi laba drauga gēniem.

Pat tehnisko apskašu ekspertiem patīk šis daudzpusīgais Renault ar bīdāmu aizmugurējo sēdekli: vismaz Vācijā 4,3% Modus pēc pirmās tehniskās apskates vēlākais pēc trim gadiem ir ar ievērojamiem defektiem. Ar šo rezultātu Modus tālu apsteidz savas markas kolēģus, pa vidu labāko auto zonā un pavisam tuvu BMW X3 un Mitsubishi Colt.

Bet kuras automašīnas daļas izraisa šos 4,3% īpaši smago defektu? Ja pārzināt Renault marku, tad zināt, – lai saņemtu atbildi uz šo jautājumu, vienkārši jānoskrūvē riteņi. Aiz tiem slēpjas bremžu diski, kas parasti šim ražotājam nolietojas īpaši ātri. Proti, Renault stūrgalvīgi atsakās iztērēt dažus santīmus vairāk par bremžu disku aizsargiem, kas varētu pasargāt tos no netīrumiem un līdz ar to arī no rūsas un robiem.

Modus gadījumā tas attiecas arī uz aizmugurējo tiltu, kur arī bremžu diski ir tikpat nepasargāti. Īpaši kaitinošs šajā gadījumā ir fakts, ka kopā ar šiem diskiem jāmaina arī riteņu gultņi, kas tādēļ sadārdzina remonta izmaksas – viens disks maksā aptuveni 50 eiro. Taču vairāk arī tehnisko apskašu ekspertiem nav, par ko sūdzēties, jo vienīgie, kas vēl ir pelnījuši nelielu nopēlumu, ir lukturi.

Šajā jomā Modus draudzību pakļauj visai smagiem pārbaudījumiem: lai nomainītu izdegušu spuldzīti, ir jāņem ārā viss lukturis.

Taču to var izdarīt tikai tad, kad vispirms ir noņemts buferis. Tas nozīmē stundas darbu. Vēl jāpierēķina spuldzītes izmaksas. Mūsu ieteikums šādiem gadījumiem – ja jau ir tik tālu, tad labāk pie reizes nomainīt spuldzītes abos lukturos un šoreiz izvēlēties ilgi kalpojošās (piemēram, Bosch ražojumu), tad ilgāku laiku būs miers. Diemžēl mūsu draugs nav pasargāts arī no nelielām elektronikas kļūmēm.

Tā, piemēram, ja neieslēdzas gaisma, vainīgs būs logu tīrītāja slēdzis. Un bojāts oriģinālais rūpnīcas radio var neļaut izslēgties priekšējā paneļa apgaismojumam, kas savukārt iztērē visus akumulatora uzkrājumus.

 Te valda apjukums: nepārskatāmas instrumentu skalas vidū, slikti apzīmēti ventilācijas slēdži

Toties motori gan sagādā maz problēmu, ja nu vien dīzeļdzinēji: tiem mēdz būt bojāti turbokompresori un augstspiediena sūkņi. Benzīna motoriem saplīst kāda aizdedzes spole, bet citādi nekādu sūdzību nav. Toties kaitinošs ir fakts, ka zobsiksnas maiņa dīvaini novietotā motora dēļ ilgst aptuveni četras stundas, līdz ar to maksā pamatīgu summiņu.

Un, ja sākas runas par dzīves dārdzību, tad visa draudzība beidzas. Tādēļ, sākot attiecības ar šo prātīgo Renault, nenāktu par ļaunu tās kronēt ar lietota auto apdrošināšanu – citādi ilgtermiņā šāds Modus var izrādīties visai dārgs prieks.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas nācis no Fiat autosalona Kiehl Brēmerferdē, Vācijā, un tas ir arī šīs modeļu rindas visbagātīgākajā komplektācijā: Modus 1,6 16V ESP Dynamique melnā, metāliskā krāsā, ar visu iespējamo aprīkojumu. 2005. gada jūlijā tas pirmoreiz izbrauca uz ielas, līdz pat šodienai saglabājoties visai svaigs. Stāvoklis: labs. Nav nekādu skrāpējumu un robu, tikai uz stūres ādas pārvalka ir neglīts plīsums. Uzkrītošs šķiet viens ieraksts servisa grāmatiņā – pēdējās eļļas maiņas laikā pirms diviem gadiem pierakstīts nobraukums 40 000 km. Tas nozīmē, ka pēdējos divos gados kāds ir šo automašīnu lietojis pastiprinātā režīmā.

  • Iespaids par braucienu

Sēdekļi ir tipiski Renault: nedaudz pamīksti, stūres pozīcija ir plakana kā autobusā, to diriģē pastiprinātājs, kura darbība šķiet dīvaini sintētiska. Modus ir labi amortizatori, un tas negrab, tikai motors sagādā vilšanos: tā 112 ZS neliek riepām kaukt. Tas pamostas tikai pie augstākiem apgriezieniem, bet tad pavisam drīz jau atkal kļūst nepatīkami skaļš.

  • Mūsu spriedums

Labais stāvoklis un augstvērtīgais aprīkojums ir šai mašīnai labs, bet cena nav mazsvarīga. Modus cenai nevajadzētu pārsniegt 3000 eiro arī tad, ja meklējat labi aprīkotu eksemplāru.

Rezumējums

Dizains ir gaumes jautājums, bet ikdienā Renault Modus ir visai patīkams ceļabiedrs. Kas izvairās no dīzeļdzinējiem un meklē sev labi koptu mašīnu, vienlaicīgi paturot prātā visas šā auto vājās vietas, tas tiešām var rēķināties ar labu draugu savām ikdienas gaitām.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs