Lietots auto: Renault Laguna 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
1. jūlijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Neuzticami šī modeļa priekšteči pamatīgi iedragājuši Renault labo slavu, bet jaunais universāls cenšas labot pagātnes kļūdas. Kā tas izdevies, raudzīsim šajā 100 000 km izturības testā.

«Ak vai, mēs dabūsim lagūnu.» Kolēģi jaunajā izturības testa auto dodas ceļā uz Ženēvas autoizstādi. Un kāpēc tieši Laguna? Lagūna oriģinālā nosaukuma Laguna vietā – tas vien jau daudz ko izsaka. Sapņu auto garākam pārbraucienam tiek sagaidīti citādi. Vainīgi šajā gadījumā ir modeļa priekšteči. Ne pirmā Laguna (no 1993. gada), ne otrā paaudze (no 2000. gada) netika uzskatītas par īpaši uzticamām. Gluži pretēji: «Ja tu brauc ar Laguna, tad tev ir arī problēmas,» tādi bija valdošie aizspriedumi.

To Auto Bild arī apstiprināja ar Laguna II izturības testa viduvēju rezultātu. Pie 60 000 km nobraukuma no motora pārsega sāka velties balti dūmi, un mašīna apstājās pašā autostrādes vidū. Diagnoze: bojāta turbīna un gaisa dzesētājs. Kad Renault oficiāli atzina savus trūkumus, sliktā slava nostiprinājās pavisam stingri.

 Divas izpūtēja caurules rada sportisku iespaidu. Jumta sliedes bija pieejamas standartaprīkojumā, piekabes āķis par papildus piemaksu.

Daži piesienas arī dizainam. Nav nekāds Passat vai Mondeo, protams, bet moderns francūzis. Nedaudz muļķīgi, ka nolaidenā aizmugures daļa ievērojami liedz mašīnai izpaust savu universāla dabu. Grandtour nav pats ietilpīgākais auto. Gandrīz 1600 l bagāžnieka tilpums izklausās pamaz, turklāt realitātē tur ietilpst vēl mazāk. Piemēram, ja rodas vēlme vest divus sacīkšu velosipēdus, tos ar lielām pūlēm var iemānīt caur nelielo bagāžnieka atvērumu. Mēs gaidījām vairāk no konstruktoriem, kas nākuši no Tour de France zemes. Toties stikls atverams atsevišķi. Mazus priekšmetus bagāžniekā var ielikt ļoti ātri.

«Motora pārsega stutes turētājs salūzis, izlūzis trijstūra šarnīrs priekšā kreisajā pusē,» borta žurnālā rakstīts jau pēc 25 896 kilometriem. Abi tie ir garantijas gadījumi. Vai patiesi kam tādam jānotiek jau tik ātri? Vai atkal sākas vecā dziesma?

Nē, nesākas vis. Mierīgi, ārkārtīgi mierīgi un ļoti kārtīgi Renault brauc kilometru pēc kilometra, neko nelikdams manīt. Zviedrija, Itālija vai Anglija – mūsu Laguna ir pabijusi daudzviet. 15 dažādi testētāji, katrs ar saviem ātrumu pārslēgšanas un braukšanas ieradumiem, daudzveidīga programma ar bērnu, suņu, fotografēšanas aprīkojuma piedalīšanos – tas ir smags pārbaudījums universālam. Auto izmantots pat kā vilcējs.

 Lielā navigācijas sistēma bija pieejama par nepilniem 1000 eiro un nevainojami darbojās visā Eiropā. Visnotaļ ieteicama iekārta, ja vien nebūtu tās kaitinošās balss. Renault gan ir franču mašīna, bet pļerkstošajai sievietei vajadzētu tomēr labāk iemācīties arī svešvalodas. Stieptie patskaņi pēc kāda laika pamatīgi sāk krist uz nerviem

Pēc gariem braucieniem izpelnījies aplausus par lielisku sniegumu. «Laba sēdpozīcija, daudz vietas aizmugurē, vienkāršs lietošanā,» ziņo testa žurnāls. «Salona apdare šķiet augstvērtīga. Atslēgas karte komplektā ar starta pogu ir to vērta,» jūsmo kolēģis Henings Klips. Pavelkot sviru, lejup noslīd aizmugurējā sēdekļa atzveltne.

Bagāžnieka gludā grīda ir visnotaļ praktiska. Bagāžas rullo pārsegs ir muļķu drošs un izturīgs. Vai tiešām tas ir Renault? Tieši tā! Galvās lagūna nu jau pamazām atkal kļūst par Laguna. Elegantais priekšējais panelis rāda, cik augstu pacēlusies francūžu kvalitātes latiņa: skaists, vienkāršs un izturīgs. Mēraukla bijusi vācu konkurenti. Pēc 100 000 kilometriem nav manāmas gandrīz nekādas nolietojuma pēdas.

 Līdzena bagāžnieka virsma. Pārsegs pielāgots slikti

Paskatoties uzmanīgāk, redzamas arī dažas nesaderības un kļūmes apdarē. Sānu novietnes bagāžniekā gandrīz pilnīgi jaunai mašīnai izskatās, it kā Renault aiz muguras būtu jau brāzmaina rokzvaigznes dzīve.

100 000 km izturības testa rezultāti

Demontāžas laikā motors parāda savas vājās vietas.

Problēmas ar Laguna motoru – ar ko tādu neviens nebija rēķinājies, jo spēcīgais dzinējs testa laikā saņēma tikai cildinošas atsauksmes. Pat pēdējo atgāzu un jaudas mērījumu laikā uz DEKRA stenda 173 ZS jaudīgais četrcilindru turbodzinējs parāda sevi no labākās puses, degvielas patēriņa un kaitīgo izmešu rādītāju ziņā gandrīz vai apstiprina ražotāja norādītos datus. Tas ir sīkums, ka jauda par diviem kW mazāka, nekā norādīts. Daudz svarīgāk: ne degvielas patēriņš (vidēji 8,7 litri uz 100 km visu 100 000 km garumā), ne eļļas uzpildīšanas nepieciešamības biežums neļāva nojaust, ka iespējamas kādas problēmas.

Tikai demontāžas laikā kļuva skaidrs: stipri nolietoti klaņa gultņi, dziļas netīrumu rievas visās divu sadales vārpstu gultņu vietās un nelieli plīsumi uz visu četru cilindru galvām.

Vai tuvojas beigas? Nē, DEKRA eksperts apliecina, ka motors būtu darbojies vēl ilgi. Taču klaņa gultņi gan būtu jāmaina visai drīz. Tas nav nekāds izņēmuma gadījums: no 2009. gada Renault sāk izmantot uzlabotus gultņus. Tomēr izjauktā Laguna neizrāda vājās puses. Bagātīgs apakšdaļas pārsegums pasargāja motortelpu no netīrumu iekļūšanas. Lielākā daļa agregātu arī ir tīri un bez rūsas. Izpūtējs izskatās gandrīz kā tikko no konveijera. Transmisijas zobrati spīd un laistās. Arī drošinātāji un slēdži labi pārcietuši laika pārbaudi. Tāpat kā salona aprīkojums – vienīgie sīkie defekti bija pamanāmi un tika novērsti jau testa sākumā.

Kvalitātes uzlabošanas centieni tātad nesniedzas gluži līdz vismazākajām spraudziņām. To apliecina arī šad tad dzirdamie krakšķi no priekšējā paneļa. Kritizēta tiek arī šasija un piekare, kas dažiem šķiet par stingru – dažas bedres izlaužas līdz pat salonam. Rites komforts varētu būt labāks. Arī stūre nepatīk visiem. Vidus pozīcijā trūkst informativitātes – tā ir tradicionāla Renault īpatnība, pie kuras ar laiku var pierast.

Visaugstāko novērtējumu ir pelnījis motors. 173 ZS četrcilindru dzinējs darbojas klusi, apgriezieni pieaug vienmērīgi, un degvielas patēriņš ir zems.

Tas, ka šis dīzelis spēj iztikt vien ar septiņiem litriem degvielas, nodrošina tam plašu piekritēju loku. Augstais griezes moments palīdz braukt tā, ka pārnesumi jāpārslēdz reti – pozitīvā iezīme, kas atstājusi iespaidu teju uz visiem Laguna testētājiem. Žēl vienīgi, ka slavētajam dzinējam pēc izjaukšanas bija manāmas lielas nolietojuma pēdas. Uz klaņa gultņiem un sadales vārpstas redzamās dziļās rievas gan automātiski nenozīmē neizbēgamus motora defektus pārskatāmā nākotnē, taču materiālu nolietojums nepārprotami ir lielāks, nekā parasti esam pieraduši.

 Līdz pēdējai vīlītei: nekas nepalika nepārbaudīts, nepamanīts

Tikpat neierasti ir plīsumi cilindra galvā. To skaits palielinās silta motora gadījumā, tādējādi nedraud kompresijas zudumi. Visticamāk, motors izturēs vēl vismaz 100 000 kilometrus. Arī bojātais turbokompresora temperatūras sensors ietilpst kosmētisko defektu lauciņā. Pēc noslēguma izmeklējumiem mūsu vērtējums skan šādi: labi ar mīnusu. Līdz ar to Laguna nokļūst mūsu uzticamības rangu tabulas 23. vietā. Gaisma tuneļa galā markai Renault.

Rezumējums

Renault ir uz pareizā ceļa. Franču zīmols un tā ilglaicīgā kvalitāte līdz šim ir bijusi tumša bilde. Atzīme 3 par iepriekšējā modeļa Laguna testu bija kā modinātājzvans francūžiem. Izskatās, ka tas tika sadzirdēts, jo jaunais modelis tiešām ir gaisma tuneļa galā. Nelielas nepatikšanas sākumā un bojāts sensors beigās – mūsu testa auto visādi citādi nobrauca 100 000 kilometrus bez īpašām problēmām.

Francūžu kvalitātes uzlabošanas centieni iedarbojas. Lagūna vizuāli nav tik uzkrītoša kā agrāk, toties tagad šī mašīna ir uzticamāka. Potenciāls uzlabojumiem vēl ir, to skaidri pierāda nolietojuma pēdas motorā. Un tomēr – cepuri nost!

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+