Lietots auto: Renault Clio (98–05) — ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
1. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Sparīgi mazauto ir retums. Par lētiem varam pavisam aizmirst, bet ar nesen veiktu tehnisko apkopi par 1400 eiro – tas varētu būt sapnis, ne lietots auto. Jūsu rīcībā – Renault Clio pirkšanas padomi.

Pirms vairākiem gadiem utilizācijas prēmija atstāja savas pēdas – Vācijā gandrīz vairs nav sastopami tipiskie braukšanas iesācēju auto par 700 līdz 1000 eiro (ar tehnisko apskati). Cenu slieksnis kompaktajiem auto nu jau atrodas aiz 1500 eiro robežas. Par laimi, ir izņēmumi – vienu tādu atradām: B sērijas Renault Clio, ražots 2000. gadā, 75 ZS, labs aprīkojums, 197 000 kilometri uz spidometra, bet bez tehniskās apskates uzlīmes. Cena: 1400 eiro.

 Šim tipiņam nav asu stūru: Clio ir pavisam maigs

Renault pārdevējs nav sajūsmā, kad atbraucam pakaļ Clio, lai veiktu testu: «Mēs vēl domājam, vai vispār pārdosim šo auto privātpersonai. Saprotiet, tagad likums paredz, ka mums jāsniedz garantija.»

Tiesa, Vācijā pārdevējam jāuzņemas vismaz gadu ilga atbildība par eventuālajiem defektiem – arī, ja ir tik liels nobraukums.

Francūzis uz pacēlāja izskatās patiešām labi: virsbūve bez rūsas, piekare labā kārtībā, pie pārnesumkārbas tikai nedaudz eļļas, motors ir pilnīgi sauss – šāda nobraukuma gadījumā neko labāku nevar vēlēties. Arī elektronika darbojas nevainojami, tas šim modelim nebūt nav pašsaprotami. Logu pacēlāji, centrālā atslēga, elektriskā spoguļu regulēšana – nekādu problēmu.

Tās sākas tikai testa brauciena laikā: viens rumbas gultnis rada lielu troksni, sajūgs pieslēdzas pārāk vēlu, un skatu caur vējstiklu aizmiglo netīras bojātu logu tīrītāju slotiņu atstātas pēdas – vietumis stiklu jau kādu laiku skrāpējušas slotiņu metāla daļas. Arī izpūtējs rūc visai aizdomīgi. Šādā stāvoklī tehnisko apskati iziet nav iespējams, to saprot arī pārdevējs.

Bet viņš nevēlas ieguldīt līdzekļus nepieciešamajos remontdarbos. Tādēļ droši vien šim auto draud tas pats liktenis, kas visiem mazajiem ar nelieliem defektiem, – prom uz Āfriku! Tāpēc lēto auto krīze Vācijā tikai saasinās, pasliktinot stāvokli servisos – utilizācijas prēmiju un obligātās garantijas lāsts skar daudzus.

Testa brauciens

  • MŪSU CLIO 

1,4 litru motors ar 75 ZS – ražots 2000. gada augustā. Auto vecums atstājis pēdas ne tikai uz spidometra, bet arī uz virsbūves, tur var redzēt visu iepriekšējo dzīvi skarbajā pilsētas ikdienā. Bagātīgais aprīkojums ir neliels mierinājums, mašīnai ir arī gaisa kondicionētājs.

 Šarnīri, balsta sviras un stabilizatori ir Clio B kritiskās detaļas

  • MŪSU IESPAIDS PAR BRAUCIENU

Clio ir pārsteidzoši stingrs, turklāt jāņem vērā, ka amortizatori kalpo jau tik ilgu laiku. Arī sēdekļi ir saturīgi, un ātrumpārslēgs nav mīkstāks kā dažam labam jaunam Peugeot. Bet uz vējstikla ir nejauki skrāpējumi, priekšējā labā riteņa gultnis trokšņo pārāk skaļi, un sajūgs ņem tikai pašās pedāļa gājiena beigās – šo kļūmju labošana ir dārga.

  • MŪSU SPRIEDUMS

Rokas nost! Jo Clio kļūs par labu draugu tikai pēc trim dārgiem remontiem. Ir vērts meklēt ko labāku.

Tas mūs sanikno

Daudzi sīkumi kopā veido lielas nepatikšanas. Clio gan ir radīts visai solīds, taču nepārtraukti jāsastopas ar otršķirīgiem traucējumiem: bieža tālvadības pults bateriju izlādēšanās, plīsumi izplūdes kolektorā vai problēmas ar akseleratora trosi. Arī nostrādātas šīs detaļas nav sevišķi labi. Piemēram, degvielas vadi karājas starp stiprinājumiem pilnīgi haotiski, tādēļ ir viegli noraujami.

Toties motori ir izturīgi, turklāt jāņem vērā, ka 16 vārstu agregātu dzīves ilgums galvenokārt atkarīgs no regulāras zobsiksnas maiņas. Dīzeļmotoru galvenais defektu iemesls ir turbokompresors; ir problēmas arī ar sadalītāja iesmidzināšanas sūkni vai noplūdēm Common Rail sistēmā. Kas attiecas uz pārnesumkārbām – to zobrati bieži griežas visai skaļi bez konkrēta iemesla.

Rezumējums

Šo konkrēto Clio pirkt nebūtu ieteicams, jo 1400 eiro cenai pievienojas vēl ievērojams naudas žūksnis par paredzamajiem remontdarbiem. Par tādu cenu ir pieejami auto, kas ir trīs gadus jaunāki un kam uz spidometra par trešdaļu mazāks cipars.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+