Lietots auto: Peugeot 407 (03–10) — ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
15. jūlijs, 2019
1 komentārs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Peugeot sedani kādreiz tika uzskatīti par īpaši solīdiem. Taču tas bija sen, un 2004. gadā klajā nākušais 407 universālis ir gluži pretējs gadījums.

Lietotu Peugeot 504 un 505 vešana uz Āfriku – šādi savas mācības savulaik finansēja ne viens vien vācu students. 80. gados šī nodarbe bija visai ienesīga, jo lielās franču automašīnas melnajā kontinentā bija visnotaļ pieprasītas – to šasija tika uzskatīta par nesagraujamu. Ar 407 afrikāņiem prieka būs mazāk, jo auto riteņu piekare vienlaikus ir arī tā Ahilleja papēdis: gan priekšējā, gan aizmugurējā tilta vienlīdz sarežģītā konstrukcija jau pārāk ātri nolietojas Eiropas ceļos.

 Bez tiem nekādi nevar iztikt: 407 pircējiem jau darījuma laikā vajadzētu vienoties par piekares detaļu komplekta iegādi

Tas ne visai patīk arī lietotu auto pārdevējiem, kuriem jāpiedāvā garantija. Lodveida šarnīri, gultņu ieliktņi, stabilizatoru atsaites un šķērsstieņi jāatjauno ik pēc 40 000–60 000 kilometriem. Neliels mierinājums: aizmugurējā stabilizatora atsaites brīvajā tirdzniecībā ir pieejamas labākā firmas Meyle izpildījumā ar četru gadu garantiju. Arī motora rezerves daļu meklējumos ieteicams pievērsties brīvajam tirgum: tur bieži nepieciešamais turbokompresors 1,6 HDi dzinējam pieejams par vairāk nekā 200 eiro lētāk kā pie Peugeot.

Mūsu ieteikums: iebūvējot to, pie reizes savediet kārtībā arī eļļošanas sistēmu, jo tieši tās bojājumi parasti vainojami pie turbokompresora defektiem.

Visādi citādi dīzeļdzinēji tiek uzskatīti par solīdiem, ja vien serviss pavisam neaizmirst par zobsiksnu. Priekšzīmīgi: visiem HDi jau no paša sākuma bija dīzeļdegvielas kvēpu filtrs. Diemžēl tas mēdz aizsērēt, ja auto tiek pārsvarā lietots tikai īsiem pārbraucieniem. Šādā ziņā benzīna motori – izņemot 3.0 V6 dzinēju – ir mazāk predisponēti bojājumiem.

 LAKONISKA INFORMĀCIJA. Sīki rādījumi ekrānā, tikpat sīkas pogas klimatkontrolei. Kur vien skaties, visur plastmasa

Arī automātiskās pārnesumkārbas ir problemātiskas, manuālās ir izturīgākas. Laiku pa laikam no ierindas iziet arī piedziņas vārpstas šarnīri, to var just pēc stūres un ātrumpārslēga darbības. Ja reiz esam nonākuši līdz svirām: pagriezienu rādītājs bieži ķeras vai arī vispār nefiksējas. Tālāk – logu pacēlāji sadrūp, gaisa kondicionētājs dzesē un karsē atkarībā no garastāvokļa, lielā stikla jumta, kas tik labprāt tika pasūtīts 407 universālam, žalūzija streiko. Vismaz Eiropā. Siltajā Āfrikā droši vien ne.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Šis ir Peugeot 407 SW HDi 110, kura aptuvenā cena lietoto auto tirgū ir 2600 eiro. Vizuāli vēl gluži pieņemams. Ar lielu stikla jumtu, klimatkontroli un vairākām elektriskām palīgierīcēm tas ir visai pieņemami aprīkots. Taču zem melnās metāliskās krāsas čaulas mūs sagaida tehnisks ārprāts.

  • Testa brauciens

Tas kļūst par īstu katastrofu. Mazais 1.6 litru HDi, pateicoties īsiem pārnesumiem, veikli izkustina lielo mašīnu no vietas, bet šasija ir pilnīgi nolietota. Priekšā grab izļodzītie lodveida šarnīri, aizmugurē universāls krata savu pēcpusi, jo aizmugurējais tilts cītīgi šūpojas līdz katram ceļa negludumam.

 MAZS UN KLUSS. 1.6 HDi ir ekonomisks, kluss un principā izturīgs, taču tā turbokompresors tiek uzskatīts par kaprīzu

Te nu nomaiņu gaida ne tikai kāda bukse vien. Kaitinoši ir arī apdares trūkumi, piemēram, dažādu pārsegumu grabēšana un čīkstēšana pašos vadītāja puses durvju dziļumos. Arī pagrieziena rādītāja svira īsti nenofiksējas – tipiska 407 vaina.

  • Spriedums

Iznākums nevar nemaz būt citāds: rokas nost! Pat ja pārdevējs garantijā ir saremontējis visu šasiju, bailes no nākamā defekta pastāvēs vienmēr. Bet, visticamāk, šāds 407 ar visiem saviem defektiem dosies tālāk uz eksportu, jo veikt daudzos remontus tāpat neatmaksājas.

Tas sanikno

Šis auto ir mehāniķa posts – 407 tāds ir tikai tā konstrukcijas dēļ vien. Katram remontam nepieciešams ilgs laiks, bet rēķinā tad parādās summas, kas tālu pārsniedz vidējās klases rāmjus. Turklāt jāpiemin arī ne pārāk rūpīgā apdare: logu pacēlāji saplīst, spoguļu stikli dreb vējā, un sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba slēdzas asi vai arī gaudo pie augstākiem pārnesumiem. Standarta gaismas ir nespodras, bet tiem, kas pērk auto ar ksenona lukturiem, jārēķinās ar bojātām vadības ierīcēm.

Arī piedziņas gadījumā tiek uzdots jautājums par mazāko ļaunumu. Kā likums, mazie benzīna dzinēji kombinācijā ar manuālo pārnesumkārbu samazina risku; V6 dīzelis un automātika ir domāti tikai rūdītiem spēlmaņiem.

Rezumējums

AutoBild tehnisko apskašu ziņojumā Peugeot 407 atrodas 123. vietā no 125 auto. Iemesls: grabošā šasija. Bet arī eļļas zudumi izraisa dārgus un ilgstošus remontdarbus servisā. Šādu auto nevar ieteikt nevienam, nelīdz arī tā deviņi gaisa spilveni un spēja nosvērti izturēties uz ceļa.

1 komentārs

Vladimir's Kwa
Pavirši,neprecizi. Autoram nav jausmas par piekares uzbuvi. 2.0 hdi ta laika labakais un ilgspelejošais dzinejs. Bedigi kad vertejam pec principa; Janis teica ta ir. Salona apdares matreali ta laika top limenis.krasojuma kvalitate priekšzimiga. Apkopes un remonti ne sarežgitaki un dargaki ka VAG auto- ja skruvetajam ir galva un rokas neaug no pecpuses.Ja šis auto serijveida tika aprikots ar ASR sistemu....Rażošanas beigas 2010,paskataties cik šo auto vel parvietojas pa eiropas ceļim. Ja viss butu ka jus rakstat braucošu auto nebutu. Ir problemas uz ko butu javerš uzmaniba iegadajoties šo modeli,bet viņas raksta nav minetas diemžel....

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+