Lietots auto: Opel Signum (03–08) — ekspertu atsauksmes

Pirkšanas padomi
Auto Bild
Auto Bild
11. jūlijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Signum varētu uzskatīt par bijušā šefa auto. Bet tikai Opel uzņēmumā. Signum balstīts uz Vectra un ir caur un cauri solīds. Aizmugurējais sēdeklis ir lielākais šā auto vilinājums – bīdāms un ar dzesēšanas kasti.

Sapņot jau nav aizliegts. Kad 2003. gada 9. maijā Opel Signum devās uz dīleru autosaloniem, pārdošanas menedžeri cerēja uz izdevīgu darījumu. Gadā gribēja pārdot 35 000 eksemplāru – tikai Vācijā vien. Viss izvērtās pavisam citādi. 2008. gada jūnijā Signum pienāca beigas, jo to bija iegādājušies tikai 53 262 pircēji. Ievērojiet – piecu gadu laikā.

 Pārskatāma darba vieta: apdare ir laba

Jā, bet kādēļ gan? Signum bija Omega mantinieks. Lielākais Opel. Automašīna, ar ko uz darbu vizināt pr iekšniecību. Labi, labi, var – būt tikai to priekšniecību, kam rakstāmgalds atrodas Opel mājā Riselsheimā. Bet tomēr. Kad bijušais valdes priekšsēdētājs Karls Pēters Forsters aizmugurējā sēdeklī atvēra jaunāko laikrakstu, viņš droši vien jutās kā S-klasē.

Izmērīsim: Signum salonā attālums līdz priekšējam sēdeklim ir 78 centimetri, tikai par vienu centimetru mazāk nekā Mercedes-Benz S-klasē. Neticami!

Turklāt – Signum ir nekas vairāk kā greznāks Vectra ar pagarinātu riteņu bāzi kā universālam. No šiem uzlabojumiem iegūst aizmugurē sēdošie. Abi atsevišķie sēdekļi ir bīdāmi par 13 centimetriem, atzveltnes var noliekt 30 grādu leņķī. Opel šo salona koncepciju sauc par FlexSpace. Ja vidū ir iebūvēta interesantā kaste Travel Assistant, luksusa līmenis vēl vairāk paaugstinās. Brīnumkārbā ir integrēts mini ledusskapis, DVD turētājs, elektrības kontaktligzda un nolokāmi galdiņi.

Šādi aprīkots Signum ir īsts četrvietīgs auto. Piektajam pasažierim, lai būtu ērti, smagā kaste jāizņem ārā un jānovieto bagāžniekā (tas prasa pamatīgu piepūli) –, un piektais sēdeklis tāpat der lielākoties tikai kā rezerves variants īsiem ceļiem.

 Fifīgi: ceļojumu kārba ar galdiņiem un ledusskapi

Signum ir vēsture. Taču mašīna, kuru toreiz (gandrīz) neviens nesaprata, tagad lietota tiek uzskatīta par absolūtu favorītu. Lietoto auto tirgū Signum var iegādāties par aptuveni 3000 eiro. Bet tas vēl arvien ir lēti par tādu auto, ar ko vizināts šefs.

Testa brauciens

  • Mūsu auto

Par savu jauno auto 2004. gada janvārī kāds vecāka gadagājuma kungs reiz samaksāja aptuveni 30 000 eiro. Signum ar 2,2 litru tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju ir 155 ZS un vislabākais aprīkojuma līmenis. Cosmo versijā salonā ir bēša ādas apdare, papildaprīkojumā– noņemamais piekabes āķis, metāliska krāsa, klimatkontrole, elektriski regulējami sēdekļi un četru kompaktdisku mainītājs.

  • Brauciens

To mēs vislabprātāk pavadītu aizmugurējā sēdeklī. Bezgalīgi daudz vietas kājām un, pateicoties kastei ar nolokāmajiem galdiņiem un dzesēšanas funkciju (Travel Assistant), tā ir vislabākā vieta šajā auto. Taču, tā kā sēdējām arī priekšā, varam paziņot – Signum slīd pavisam maigi, amortizatori darbojas ļoti ērti, 155 ZS motora jauda ir pilnīgi pietiekama. Tikai pārnesumkārbas ķeršanās un priekšējie sēdekļi ar vājo sānu balstu sagādā vilšanos.

  • Spriedums

Godīgs piedāvājums. Un šis Signum nav vienīgais, kas nācis no nopietna pensionāra rokām.

 Ērti: bagāžas nodalījuma grīda ir pavisam līdzena

Tas saniknoja

Sarūsējušas atgāzu iekārtas. Opel gadījumā pēc tām var uzstādīt pulksteni: vēlākais pēc pieciem gadiem tehniskajā apskatē speciālisti aizrādīs par sarūsējušu izpūtēju. Arī mūsu testa Signum nav izņēmums, ārējais pārklājums drūp nost. Kaitinoši: izpūtējam ir divas daļas, maiņa kopā ar montāžu izmaksās ap 500 eiro. Mūsu Signum pārdevējs apsola iebūvēt jaunu izpūtēju.

Ieteikums: ja pērkat šo auto, iepriekšminētais būs labs iegansts, lai kaulētos par cenu. Pēdējā AutoBild tehnisko apskašu ziņojumā minēts vēl viens defekts: pārāk liela stūres brīvkustība. Lielākoties tā rodas izļodzītu šķērsstieņu bukšu dēļ. Pēc to nomaiņas abās pusēs obligāti vēlreiz jānomēra attālums.

Ieteicams neiebūvēt standarta preci, bet gan optimizētas un uzlabotas detaļas, kas kalpo gandrīz vai mūžīgi (piemēram, Meyle ražotas).

Lai atklātu citus Signum raksturīgos defektus, pietiek paraudzīties u ztehniski līdzīgo Vectra. Ar ko slimo tā? Neblīvi amortizatori aizmugurē. Arī automātiskā kārba un stūre siekārta tiek uzskatītas par uzņēmīgām pret kaitēm. Vectra un Signum benzīna motori darbojas bez problēmām. Ieteicams ir 2,2 litru dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu, pateicoties ķēdei, var iztikt bez dārgās zobsiksnas maiņas.

Ar dīzeļiem problēmu ir vairāk. Četrcilindru versijām bieži jācīnās ar izpūtēju un turbokompresoru defektiem. Pavisam slikti ir ar trīslitru V6. Ir zināms par Isuzu motora (tas tika izmantots arī Renault un Saab automašīnās) defektiem termisku problēmu dēļ, te nu var teikt tikai: rokas nost!

Rezumējums

Šis daudzpusīgais Opel savulaik palika nesaprasts, tāpēc lielākā daļa izvēlējās universālu. Tas ir labi lietotu auto pircējam, jo par cenu, sākot no 2500 – 3000 eiro, pieejami labi eksemplāri ar ne pārāk lielu nobraukumu. Mūsu ieteikums: izvēlieties robusto un ekonomisko 155 ZS benzīna dzinēju.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+