Lietots auto: Mercedes-Benz S-klase (80–91) — ekspertu atsauksmes

Devāmies testēt mazlietotu Renault, kuru diemžēl nevarēja iedarbināt, un attapāmies pie vecas Mercedes-Benz S-klases. 1986. gada luksusa limuzīns izrādījās uzticamāks par moderno francūzi, tāpēc turpinājumā gan par konkrēto eksemplāru, gan visu W126 S klases paaudzi kopumā.
Lietots auto
Auto Bild
16. maijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild

W126 paaudzes Mercedes-Benz S klases ražošanu uzsāka 1979. gadā, īsi pēc 70. gadu naftas krīzes, kad tika domāts gan par dzinēju ekonomiju, gan svaru un aerodinamiku. Rezultātā W126 paaudze ieguva tiem laikiem izcilu CW aerodinamikas rādītāju – 0,36 – un līdz pat 280 kilogramiem samazinātu pašmasu. Izcilnieks S klasē bija arī drošības aprīkojuma ziņā, jo 1981. gadā kā pirmais sērijveida auto ieguva gan vadītāja drošības spilvenu, bet 1987. gadā – blakussēdētāja drošības spilvenu un pirmo elektroniski vadīto pretizslīdes sistēmu (ASR).

Tomēr cilvēkus automobilis vairāk vilināja ar eleganci, stilu un tēlu. Kā atzīst daudzi autobūves speciālisti, W126 S klase ir skaistākais Mercedes-Benz radītais luksusa sedans. Pludenās virsbūves formas nevienā brīdī netiek pārtrauktas, pat logu tīrītāji ir paslēpti zem dzinēja pārsega.

 Salonā valda konservatīvas līnijas un koks

Arī salonā valda mūsdienīga atmosfēra – hromu aizstājusi plastmasa, tāpat arī koka izmantojums samazinājies salīdzinājumā ar priekšgājēja paaudzi. Galvenais, lai ir pienācīgs aprīkojums – velūra salons (āda – liels retums), kondicionētājs, četri elektriskie logi un kruīza kontrole. Bez lūkas var iztikt, jo tā sagādā vairāk problēmas nekā prieka.

 Izcilas proporcijas un nepārtraukta sānu līnija

Dzinēju gammu veido sešu un astoņu cilindru benzīna agregāti. Sākot ar mazjaudīgo 260 SE (160 ZS) un beidzot ar 300 zirgspēku flagmani 560 SEL. Jāatzīmē, ka 80. gadu limuzīns bija pieejams jau divos izpildījumos – SE kā parastā versijas, bet SEL ar pagarinātu virsbūvi.

Zelta vidusceļš dzinēja izvēlē – sešu cilindru 300 SE, kas attīsta pietiekamus 180 vai 188 ZS (bez katalizatora), bet vēl salīdzinoši saudzīgi izturas ar degvielu bākā.

Lai arī W126 paaudze ir visvairāk pārdotā S klase un saražota teju 900 000 eksemplāros, kopti auto ielās manāmi maz. Un arī kopto modeļu daudzums tirgū ar katru gadu samazinās, līdz ar to cenas lēnām, bet pieaug. Nolaisti un izrūsējuši eksemplāri pieejami, sākot no 2500 eiro, savukārt par koptiem un ikdienā lietojamiem spēkratiem tiek prasīti vismaz 5500 eiro. Izcili saglabāti V8 modeļi var maksāt arī 10 000 eiro un vairāk.

Mūsu testa brauciens

 Aizmugurē ērti var pavadīt arī vairākus simtus kilometru

  • Mūsu testa auto

Tas atceļojis no Vācijas un tam ir reta krāsu kombinācija – gaiši zila āriene ar tumši zilu salonu. Vizuāli S klasei nav acīmredzamu defektu, salonā gan būtu nepieciešama pāris detaļu atsvaidzināšana. Aprīkojums solīds – velūra salons, elektriskā lūka, četri elektriskie logi, kondicionētājs, kruīza kontrole un apsildāmi sēdekļi. Uzstādīta arī mūsdienīga magnetola, kas nodrošina labu skaņu, bet ne pārāk autentisku izskatu.

  • Mūsu testa brauciens

Tikai un vienīgi patīkamas emocijas. Pirmkārt, sajūta, ka atrodies 80. gadu miljonāru automašīnā. To papildina līganā gaita, kas apslāpē Latvijas ceļu trūkumus, pamatīgā durvju aizvēršanās un klusums, kas valda salonā braucot. Nedaudz kaitināja pāris nepilnību – atsevišķos brīžos kaut kas gaudoja, čīkstēja bremžu kluči, un vasaras dienā, stāvot sastrēgumā, sāka karst dzinējs. Tomēr šie sīkumi, kuru novēršana prasa salīdzinoši nelielus ieguldījumus, nespēja mazināt pozitīvas emocijas, kuras radās, braucot vienā no visu laiku labākajiem Mercedes-Benz modeļiem.

  • Mūsu spriedums

Konkrētais eksemplārs prasa nelielus ieguldījumus, lai auto būtu ļoti labā stavoklī. Jānomaina bremžu komplekts un atsevišķi gultņi, jāsaremontē dzesēšanas ventilatori un kondicionētājs un ar šo auto droši varēs doties arī garākos braucienos. Jāatzīmē, ka šie ieguldījumi var atmaksāties, jo labu W126 cenas turpina paaugstināties.

Tas sanikno

Lai arī kopumā W126 paaudzes S klase tiek uzskatīta par solīdu spēkratu, vecums dara savu un arī šai klasei ir standarta kaites. Viena no tām ir rūsa – rūsē ne vien spārni un durvis, bet arī bamperu hromētās detaļas. Nākamā problēmu vieta ir balstiekārta – pastiprināti dilst stūres pirksti. Pērkot uzmanība jāpievērš arī automašīnas apakšai – eļļas noplūdes ir bieži sastopamas, tāpat arī jāpārbauda degvielas un bremžu cauruļu stāvoklis. Rezerves daļas ieteicams pirkt oriģinālās – tās ir dārgākas, tomēr kalpos daudz ilgāk nekā lētās alternatīvas.

 Salonā redzams nolietojums

Tehniskie dati

  • Motors – rindā novietoti seši cilindri; priekšā, šķērsvirzienā
  • Vārsti/sadales vārpstas – 2 uz cilindru/1
  • Motora darba tilpums – 2960 cm3
  • kW (ZS) pie apgr./min – 132 (180)/5700
  • Nm pie apgr./min – 255/4400
  • Maksimālais ātrums – 205 km/h
  • 0–100 km/h – 9,3 s
  • Atgāzu normatīvi – Euro 2
  • Pārnesumkārba/piedziņa – četrpakāpju automātiskā/ aizmugurējā
  • Degvielas tvertnes tilpums/degvielas veids – 90 l / benz.
  • Bagāžas nodalījuma tilpums – 505 l
  • Pašmasa – 1570 kg

Rezumējums

W126 paaudzes S klase tirdzniecībā nonāca pirms vairāk nekā 40 gadiem, tomēr ērtības un gaitas īpašību ziņā tā spēj sacensties ar mūsdienu automobiļiem. Galvenais atrast koptu un solīdu eksemplāru, tad šis auto spēs sagādāt pozitīvas emocijas gan ikdienā, gan brīvdienās. Zelta vidusceļš – atjauninātais pēc 1985. gada modelis 300 SE izpildījumā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs