Lietots auto: Mercedes-Benz E-klase W211 (03–09) — ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
15. jūlijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Mercedes E klases T modelis, sērija 211 – tik daudz vietas, par to var tikai sapņot. Lietots šis universāls ir ļoti iekārojams un vairs nav arī dārgs. Iemesls: iznākušas jau vairākas jaunās paaudzes. Tagad laiks savilkt lietota E klases kopsavilkumu.

Mercedes tā bija īsta katastrofa. Markai, kura vairāk kā jebkura cita vicināja drošības karogu, bija jāatzīstas bremžu darbības traucējumos. Un ne tikai luksusa rodsteram SL, bet arī vispopulārākajam modelim – 2002. gadā prezentētajai 2001. modeļu līnijas E klasei. Tas bija 2004. gads, kad pirmoreiz atklātībā nonāca ziņas par problēmām ar jaunajām elektroniskajām brīnumbremzēm SBC (Sensotronic Brake Control).

 Laipni gaidīti mājās: klasiska Mercedes atmosfēra, labi sēdekļi

Rezultātā 2005. gada aprīlī toreizējais Mercedes-Benz šefs Dr. Ekhards Kordess atsauca visus līdz tam brīdim saražotos auto, kas bija aprīkoti ar SBC bremzēm. Labā ziņa ir sekojoša: kopš tā laika visas problēmas tiek uzskatītas par novērstām.

Tomēr Mercedes – drošs paliek drošs – pēc E klases uzlabošanas 2006. gadā no SBC sistēmas atteicās pilnībā. Tās vietā štutgartieši atkal iebūvēja klasiskās bremzes. Tātad – vai no vecākām versijām ir jāturas pa gabalu? Skaidrs, ka ne.

Šobrīd faktiski vairs netiek saņemta neviena sūdzība par SBC sistēmu. Šīs bremzes darbojas teju vai nevainojami, 211. modeļu līnija ir viens no retākajiem viesiem Auto Bild sūdzību grāmatā. Un tomēr acis jātur vaļā, jo vislētākie auto lietotu mašīnu tirgū visbiežāk ir ar sūru pieredzi un milzīgu nobraukumu.

Ja noskatīsiet kādu no šiem šķietami lētajiem auto ar spidometra rādījumu, kas rakstāms ar palielu sešciparu skaitli, tad pie reizes pieskaitiet arī izmaksas par šķērsstieņu komplektu, nesošajām svirām un aizmugurējā tilta buksēm. Un atkarībā no iepriekšējā braucēja temperamenta varbūt arī par turbīnu, jo īpaši – auto ar čiptjūningu gadījumā. Taču tā nu gan nav specifiska tieši Mercedes Benz problēma. Čiptūnings ir īsta katastrofa visiem moderno turbodīzeļdzinēju ražotājiem.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas nācis no 2004. gada septembra ražas, tas nozīmē, ka tas izgatavots vēl pirms uzlabošanas un tādēļ tam vēl ir arī jutīgās elektrohidrauliskās SBC bremzes. Bez tam ir toreiz vēl par maksu pieejamais dīzeļmotora cieto daļiņu filtrs, piecpakāpju automātiskā kārba un metāliska krāsa, turklāt arī lielāka degvielas tvertne.

 Visā visumā parocīgs: E klase ātros pagriezienos reaģē droši un bez problēmām, taču ne ar mīlestību

Taču iepriekšējais īpašnieks tā īsti nav zinājis, ko ar šo visu bagātību iesākt, jo 83 400 km nobraukums pēdējo piecu gadu laikā ir ļoti mazs rādītājs šai klasei. Šobrīd lietotu E-klasi var nopirkt par aptuvnei 4000 eiro– tagad tā ir pierasta cena šādam auto. Toties visai nepierastas ir daudzās skrambas un nobrāzumi – krāsotājam darba netrūks.

  • Mūsu testa brauciens

Viss sākas ar tipisko CDI rukšķēšanu, taču 1,8 tonnu smagais auto varētu labāk saderēt ar ko jaudīgāku par 150 ZS. Un vai stūrēt vienmēr ir bijis tik grūti? Viss skaidrs, parastais Mercedes stūres pastiprinātājs vienmēr ir bijis diezgan stingrs, pircējam ir jāizjūt šis smagais auto. Tiem, kuri vēlas stūri, ko var grozīt ar vienu pirkstu, jāievelk krustiņš ailītē, kur rakstīts Servotronic. Bet visā visumā šis T modelis šķiet pavisam labs, nekas negrab, fotogrāfs un redaktors izbauda maigo viļņošanos, braucot caur Hamburgai.

 Īsts kravinieks: maksimāli E klase spēj pārvadāt 1950 l vai 575 kg. Šo pārspēt var tikai retais

  • Mūsu vērtējums

Nav nekāds īpaši izdevīgais piedāvājums, taču tehnika atstāj solīdu iespaidu. Tas gan neattiecas uz šī E klases pārstāvja virsbūvi – te nebūs līdzēts ar krāsas zīmuļiem vien, jāaicina talkā profesionāļi. Ja vien, protams, jaunais īpašnieks neņem vērā ārišķības. Mercedes pircēju vidū tādus gan būs grūti atrast

Tas mūs saniknoja

Visa ļaunuma avots un gandrīz vai nāvējoši visas markas tēlam – tādi bija SBC bremžu defekti, kas skāra daudzus līdz 2005. gadam ražotos E klases modeļus un SL. Šo defektu rezultātā Mercedes-Benz nācās atsaukt daudz automašīnu. Tagad SBC nesagādā vairs nekādas problēmas, un, ja nu tomēr kas neparedzēts notiek, Mercedes sola problēmu risināt ātri un maksimāli izvairīties no birokrātijas.

 Visa ļaunuma sakne: SBC bremžu defekts noveda pie ABS darbības traucējumiem un milzīga atsauktu auto daudzuma

Tas pats attiecas arī uz rūsas radītiem bojājumiem, kas W211 gadījumā gan sastopami reti, taču pavisam tos izslēgt nevar. Un, pat ja tas nekādi neietekmē mašīnas funkcijas, tas tomēr neizskatās īpaši glīti, ja vieglmetāla riteņu visas 20 skrūves ir sarūsējušas. Pārējie defekti jau ir teju klasika, gluži kā šo marku apzīmējošā zvaigzne: izļodzījušās šķērsstieņu galvas, uz vienu pusi velkošā stāvbremze, nodilusi ķīļsiksna vai kārtīgi nestrādājošas sprauslas modeļiem ar CDI.

Defekti

Rezumējums Afēra ar SBC ir pamatīgi kaitējusi 211. modeļu līnijas labajai slavai, arī kad Mercedes beigu beigās tomēr salaboja savas bremzes. Pircēji var pavisam droši mest acis uz šo modeli, jo pa šo laiku tas ir kļuvis par vienu no drošākajiem. Auto Bild sūdzību grāmatā tas ir tikpat kā nav manāms, tikai runas par to vēl nav paguvušas izplatīties. Tas nozīmē arī salīdzinoši zemas cenas – vismaz Mercedes markas automašīnai.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+