Lietots auto: Mercedes-Benz C-klases 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
1. jūnijs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Vai Mercedes atkal ražo maratonskrējējus? Uz šo jautājumu atbildēs C180 Kompressor, un pirmo etapu tas jau pārvarējis pārliecinoši. 100 000 km izturības tests mums sniegs daudz atbilžu.

Sākuma ierakstus zaļajā testa žurnālā par glaimojošiem nenosauksi. Balts ar tērauda riteņiem – cik garlaicīgi! Vai šis: lēta plastmasa apdarē. Un vēl: salons izskatās bēdīgi, viss melnā. Braitonas melns, audums nr. 001, ja būsim precīzi. Šī kritika netika adresēta kādam lētajam Korejas mazauto.

Domāts ir jauns Mercedes. 2007. gada 4. septembrī tas ieradās uz dienestu Auto Bild redakcijā. C 180 Kompressor Classic, krāsa 650 – kalcīta balta. Bāzes modelis ar tikai vienu papildaprīkojumu: radio Audio 50 APS ar navigācijas sistēmu bez atlokāma ekrāna – kura, starp citu, divu gadu laikā nevienam nepietrūka.

 No sniega nebaidās: ar ziemas riepām labas braukšanas īpašības

Par brīvu šis iecienītais Daimler nav pieejams vis. Laikā, kad tas bija jauns, Vācijā tā cena bija aptuveni 30 000 eiro. Tā ir liela nauda. Pārāk liela? No pirmā acu uzmetiena tā varētu šķist.

Tā vairs nav ierastā Mercedes kvalitāte, kā piebilda kāds no kolēģiem. Vai šī mašīna tiešām izturēs 300 000 km?

Jo Mercedes modeļi jau skaitās būvēti šādām distancēm. Tik ilgi tam arī būs jānobrauc pie mums, līdz tas pārvērtīsies par pilnīgu ekonomisku zaudējumu. Baltajam auto būs jāpierāda, cik daudz spēj patiesībā izturēt mūsdienu Mercedes.

 100 000 km 24 mēnešos... Tā ir automašīnas dzīve ar paātrinājumu, un tehnikai un virsbūvei tas nozīmē ilgstošu stresu. Izturības testa programmā ietilpa ne tikai komandējumi krustu šķērsu pa Eiropu, bet arī daudzi braucieni, lai veiktu mērījumus un noteiktu degvielas patēriņu. Beigās Mercedes netiks demontēts kā parasti. Tā vietā motorā un dobumos ar endoskopu meklēsim slēptos defektus.

Taču ar katru kilometru, ko mūsu C klase nobrauc redakcijas uzdevumā, tā arvien vairāk pārliecina neskaitāmos šaubīgos. Tieši ar jaudu un sniegumu, nevis ar luksusu no papildaprīkojuma saraksta. Piemēram, ārkārtīgi pārliecinošs ir četrcilindru kompresora motors. Lielisks motors, tā ierakstīts mūsu testa žurnālā, ārkārtīgi sportisks, pietiekami liels spiediens no 160 km/h sestajā pārnesumā. Patiesi, 156 ZS motors savu darbu padara kārtīgi. Kompresora dobjā rūkšana izklausās patīkami, turklāt tas ir ekonomisks.

 Bagāža četriem cilvēkiem? Nav problēmu. Neliels grāmatplaukts? Bāzes modelī neielīdīs, jo nolokāma atzveltne ir par papildu samaksu

Pārvietojoties ar vidējo ātrumu, var priecāties par patēriņa skaitļiem – uz pārsteidzoši precīzi rēķinošā borta datora pirms komata rakstīts seši. Testa laika vidējais degvielas patēriņš ir 9,9 litri. Nav daudz tādam auto, kas bieži vien tiek dzīts pa šoseju lielā ātrumā. Testa žurnālā krājas uzslavas: Lielisks amortizatoru komforts. Ātrumpārslēgs ir nepierasti precīzs. Pārsteidzoši kluss – ja neskaita vēja skaņas pie priekšējā statņa. Perfekta sēdpozīcija, nekas neklab, un pat vietas ir gana. Cik daudzi auto nepieciešami vienam cilvēkam? Ar C klasi, vēlākais, pēc nobrauktiem 1000 km atbilde ir skaidra: C 180 Kompressor. Ar to pilnīgi pietiek. Tas dara laimīgu.

 Mercedes bāzes modeļa salons: melns audums, vienkārša plastmasa, uz slēdžiem nav mīkstās lakas. Toties pārskatāmība laba: C klasē labi jutīsies visi

Mazākā C klase ir mašīna, kas savu braucēju liek mierā: nekas nepīkst, nečīkst un nečirkst. Laipni lūdzam mājās – tāds agrāk bija Mercedes reklāmas sauklis, un te nu beidzot tas ir īsti vietā. Te var vienkārši justies labi, jo Mercedes 180 no jums neko neprasa – lielisks modelis bez riskiem un blakusparādībām. Taču šis Mercedes spēj vairāk nekā vienkārši tikai būt ērts. Tas pašaujas ap stūri precīzi un ātri, vienalga, vai tā ir pazemes autostāvvieta vai ceļa pagrieziens, kur ātrumam ir nozīme.

 Balts – ne tāpēc, ka moderni, bet gan tāpēc, ka lēti. Turklāt tērauda riteņi ar plastmasas uzlikām– tā izskatās, ja dzīvo bez krustiņiem automašīnas pasūtījuma lapā. Tagad jau Mercedespiegādā bāzes versiju arī ar vieglmetāla riteņiem

Izdevies kompromiss starp ērtu maigumu un sportiskumu. Ar Pirelli ziemas riepām C klases amortizatori šķiet darbojamies īpaši labi, jo mīkstā gumija labāk uztver īsus triecienus. Trūkumi: cieš stūres precizitāte, braukšana taisni vairs nav tik pārliecinoša, šķiet, ka kāds vilktu Benz saitītē. Mūsu taupīgais modelis nobrauc 100 000 km bez problēmām.

Tikai vienreiz apstāties liek riepā iestrēgusi nagla. To pat nevajadzētu pieminēt, ja vien Mercedes 180 bagāžniekā būtu rezerves ritenis. Tā vietā ritenim paredzētajā iedobē atrodam vien TIREFIT flakoniņu. Tas ietaupa vietu, bet arī pabojā nervus, kad riepa pārsprāgst: izlupināt vārstu, uzskrūvēt pudelītei caurulīti, iespiest pildījumu riepā. Beigu beigās caurums tāpat izrādās par lielu, jāsauc evakuators, lai aizgādātu prom cietušo C klasi.

Taču tālus ceļus mērojušais C 180 netiek pie sapņu atzīmes 10 citu iemeslu dēļ. Uz baltā tērpa sakrājušies trīs traipi: Tas gluži vai aprij spuldzītes, testa laikā tam labi garšoja veselas deviņas. Mehāniķim nācās iedziļināties bagāžnieka problēmās, jo tur krājās ūdens. Rezultāts: blīvējums vesels, bet neprecīzi ielīmēts. 100 000 km apskates laikā tika nomainīti priekšējo bremžu disku aizsargi.

Iemesls: materiāla plīsumi. Tā ir sērijveida problēma, kas nu jau novērsta. Vai C 180 K ir visīstākais Mercedes? To mēs vēl redzēsim. Jo šis auto taču paliek ar mūsu komandu uz vēl 100 000 km. Un vēl vairāk.

Jaunais bāzes versijas motors

 Optiski jaunais motors neatšķiras no priekšteča. Tā kā tas ir pieejam s tikai Blue Efficiency versijā, tas vienmēr būs kombinācijā ar īpaši garu sesto pārnesumu

Motorbūvē jaunākā modes tendence ir samazināšana. Arī Mercedes C180 Kompressor kopš 2008. gada vairs nav 1,8 litru darba tilpuma, tas tagad iztiek ar 1,6 litriem. Jauda paliek nemainīga 156 ZS. Tāpat kā braukšanas sajūtas. Pateicoties kompresoram, jaunais motors jau 1500 apgriezienos ir visai temperamentīgs, ar sešpakāpju kārbas garajiem pārnesumiem tas spēj sasniegt pat 230 km/h maksimālo ātrumu iepriekšējo 223 km/h vietā. To, ka tā maksimālais griezes moments –nemainīgi 230 Nm – tagad atrodas 3000 apgriezienos 2500 vietā – autovadītāji nemaz nemana.

100 000 km izturības testa rezultāti

Šoreiz netuvojāmies mūsu izturības testa dalībniekam ar skrūvgriezi rokā. Iemesls: demontāžas nebūs, jo Mercedes C 180 brauks tālāk. Tā vietā ar endoskopu ieskatījāmies visos stūros un spraugās. Rezultāts: gandrīz perfekts. Vienīgie trūkumi, ko pamanījām, bija neliels dzesēšanas šķidruma zudums vienā apkures caurulītē un neliels aprasojums uz stūres mehānisma. Bet visādi citādi: izpūtējs, elektrosavienojumi, dobumi, agregāti un krāsa – viss nevainojamā stāvoklī. DEKRA eksperts Antons Šmits: «Līdz ar to tiek apstiprināti labie ielu un stenda izmēģinājumu rezultāti.»

Pircēju izvēle

Rezumējums

C180: nav iedomīgs un būtībā nevainojams

Kas padara automašīnu par patiesi kvalitatīvu izstrādājumu? Skaists izskats, spožs uznāciens, dārgi materiāli? Kam tuvāk pie sirds izrādīšanās, tas negūs laimi ar C180 Classic. Jo viens kritikas punkts paliek arī pēc 100 000 kilometriem: apdares materiāli salonā atstāj lētuma iespaidu, tas īsti nepiestāv auto, kas reiz maksāja 30 000 eiro. Patiesās C180 vērtības rodamas citur.

Tas ir uzticams, ar noturīgu vērtību un ekonomisks uzturēšanā. Visaugstāko atzīmi un līdz ar to arī labāku vietu kopējā sarakstā iegūt kavē vien bojātās spuldzītes. Interesanti, vai šis Mercedes tikpat labi izturēs arī nākamos 100 000 km?

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs