Lietots auto: Mazda RX-8 (03–12) — ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
17. jūlijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Zem japāņu sportista priekšējā pārsega griežas eksotisks rotors un rada turbīnai līdzīgu skaņu. Taču vai RX-8 piemīt Mazda leģendārā kvalitāte?

Mazda pārstāvji var šķist patiešām biedējoši. Jo viņi māk ražot patiesi labus auto. Un tādēļ, ka šīs mašīnas (gandrīz) nekad neplīst. Paskatīsimies, piemēram, 2009. gada Auto Bild tehnisko apskašu ziņojumu. Otrajā vietā atrodas Mazda 2, piektajā – Mazda 3. Vai arī Auto Bild ilgstošie testi – Mazda 6 pieveica 100 000 kilometrus bez jebkādām problēmām, Mazda 5 bija līdzīgs rezultāts, tā saņēma gandrīz visaugstāko novērtējumu – «1», nevis viens ar krustu kā lielākā māsa. Biedējoši.

 Sarkans gar acīm: RX-8 salons izskatās kā pasūtīts no D&W kataloga

Taču bez mazajiem auto, kompaktajām mašīnām, sedaniem un miniveniem Mazda ir radījusi arī sporta automobili RX-8. Vai arī tas ir tikpat labs?

Nedaudz aizsteidzoties notikumiem priekšā: šis slaidais japānis neparādās ne Auto Bild tehnisko apskašu ziņojumā, ne ilgstošajā testā. Iemesls tam ir mazais pārdoto auto skaits. Jo cik gan RX-8 jūs redzat ikdienā uz ielas?

Taču tie ir pieejami lietotu auto tirgū ar diviem motoriem, precīzāk, jaudas versijām – ar 192 vai 231 ZS. Cenas sākas ar aptuveni 3500 eiro par mazāko motoru. Ar 231 ZS un labu aprīkojumu būs jāšķiras no vairāk naudas, ja tādu vispār atradīsiet. Tad mašīnā būs arī ādas sēdekļi un navigācijas sistēma, lielākoties arī nobrauktas riepas. 225/45 R 18 W izmēra aizstājējas maksā ap 80 eiro.

Taču vēl svarīgāk ir, kādā stāvoklī ir mašīnas sirds. Rotordzinējs? Mēs to pazīstam vēl no NSU Wankel Spider vai no Ro 80. Un nu arī no Mazda. Jau no 1967. gada japāņi ražo automašīnas ar rotora jeb Vankeļa dzinēju sērijveidā, un kopš tiem laikiem arī uzticamu fanu pulks apgalvo, ka nekas nevar būt labāks par turbīnai līdzīgo skaņu, kad rotordzinējs kļūst par īstām ērģelēm.

RX-8 ir patiesi jauks sporta auto par tik mazu naudu. Taču vai tas ir arī tipisks Mazda? Ar biedējoši labu kvalitāti? Lasiet par to tālāk.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

RX-8 pirmā reģistrācija bija 2003. gada novembrī, tas nobraucis jau 114 000 km, zem pārsega lielākais motors ar 231 ZS, servisa grāmatiņa pilna ar Mazda servisa zīmodziņiem. Auto cenā ietilpst sarkanmelna sporta stūre un sarkanmelni ādas sēdekļi. Viss kopā izskatās, it kā Mazda gribētu glābt D&W. Taču atpakaļskata spoguļi un milzīgie aizmugurējie spārni gan liecina par iepriekšējā īpašnieka mirklīgu prāta aptumsumu, jo tie patiesi nākuši no tūninga kataloga.

  • Mūsu testa brauciens

 Darbojas aizmugurē: Mazda ar rotoru labi tiek galā pagriezienos

Atvainojiet, bet pirmoreiz piestartēsim uz pacēlāja. Karteris pārklāts ar rūsas punktiņiem, šasijas daļu apmales aprūsējušas, uz aizmugurējām durvīm rūsas radīti burbuļi – kas tad tas? Mūsu testa auto ir nepilnus sešus gadus braucis pa piejūras ceļiem. Tomēr šādai rūsai te nav vietas! Ja patiesi grib izpriecāties ar RX-8, uzgriež motoru līdz 5000 apgriezieniem. Tad mašīna jūs palutinās ar turbīnas skaņu un pamatīgu grūdienu. Jo tāds īsts piecirtiens ar Vankeļa motoru nav iespējams salīdzinoši mazā griezes momenta dēļ (211 Nm).

  • Mūsu vērtējums

Stingra šasija, vienreizēja motora skaņa – uz ielas ar šo Mazda ir patiess prieks braukt, uz pacēlāja gan tā nepārliecina.

Rezumējums

RX-8 – vai patiesi tik iekārojams sporta auto? Nē. Šī Mazda ir mašīna ar tehniku apsēstajiem, kuriem pavisam noteikti nepieciešams Vankeļa dzinējs. Un, lai gan lietota auto cena var šķist gana vilinoša, potenciālajiem pircējiem tomēr būtu jāņem vērā trīs lietas.

Pirmkārt, jārēķinās ar 14 litriem degvielas uz 100 kilometriem. Otrkārt, arī eļļu šī mašīna sadedzinās virs vidējā. Treškārt, apkopes un remonti tikai pie Vankeļu speciālista, tātad – autorizētā Mazda dīlera.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+