Lietots auto: Kia Sorento (02–09) – ekspertu atsauksmes

4x4
Auto Bild
Auto Bild
24. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Kia markai 2002. gadā Sorento bija īstais auto, ar ko būt uz tā brīža modes viļņa ar nosaukumu SUV. Taču zem moderni veidotā virsbūves metāla atrodas tehnika, kas pacieš arī vienu otru dunku. Par to, kāds ir lietots Kia Sorento, plašāk analizēsim mūsu apskatā.

Kaut ko tādu neviens negaidīja: korejietis ar piegādes termiņu! 2003. gadā interesentiem bija jāgaida pat vesels gads, līdz viņi saņēma savu Kia Sorento, šo moderni veidoto apvidnieku, kas izskatījās kā pēc pārāk karstas mazgāšanas sarāvusies Mercedes M klase. Taču tikai no augšas. Ja nesajutīsiet to jau braukšanas laikā, tad, ieskatoties zem virsbūves metāla, atklāsiet izturīgu rāmi, smagu atkarīgo balstiekārtu aizmugurē, kā arī sadalītāja kārbu ar elektriski pieslēdzamu pazemināto pārnesumu.

Tā ir tehnika, kas lietojama skarbos apstākļos. Un piemērota 2800 kilogramu vilkšanai. Līdz ar to Sorento pazemina citus SUV, kā, piemēram, BMW X3 (1700 kg), līdz izrādīšanās automobiļu līmenim. Sacīkšu zirga Viljama un viņa pārvietojamā mājokļa transportēšana Kia ir pavisam viegls uzdevums. Mazāk izturīgs turpretī ir priekšējais plastmasas buferis. Tas sairst jau pēc kārtīga spēriena, parasti cieš arī miglas lukturi. Tas būs dārgs remonts.

 Viljams brīnās – šodien viņa ganībās gan ir nemierīgi. Labi, ka žurnāla komanda vismaz atnesusi viņam ābolus

2,5 litru CRDi motoram dīzeļdegvielas cieto daļiņu DPF filtrs standartaprīkojumā ietilpa tikai kopš 2006. gada. Vecākus automobiļus ar šo detaļu varēja aprīkot papildus. Jaunākiem modeļiem ar 125 kW dīzeļdzinēju šis filtrs tāpat ir standartaprīkojumā. No 2006. gada beidzot bija pieejama arī ESP, kas līdz tam laikam nebija redzēta pat cenu lapā. Taču šādu automašīnu cena vēl arvien svārstās ap 5500 eiro kamēr pirmā modeļa sērija ar samērīgu nobraukumu sākas jau pie 3000 eiro. Tas nav daudz par labu darba zirgu. Un par 50 procentiem mazāk nekā par M klases Mercedes.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas nācis no autotirgotāja Autopoint Vācijā, Cēvenē. Kilometru spidometrs ar papildu jūdžu skalu ļauj šo auto identificēt kā importētu no ASV. Taču atšķirībā no citām aizokeāna vestām automašīnām tā izskats ir lielisks – melnais krāsojums spīd nevainojami, virsbūves metālā nav redzamas nekādas vērā ņemamas gropes. Arī korejieša salons izskatās labi, nolietojuma pēdas nedaudz redzamas tikai vadītāja sēdeklim.

 Nekā pārsteidzoša. Šeit viss ir vienkāršs un izturīgs.

  • Mūsu testa brauciens

Tas atgādina agrākos laikus Land Rover Defender automašīnā: dīzeļdzinējs rūc, riepu raupjais protektors rīb, un kursa izmaiņas laicīgi jāpiesaka neprecīzajai stūrei. Bet viss darbojas nevainojami, arī pazeminošais pārnesums. Vienīgais traucēklis ir nepārtraukti svilpjošā skaņa: mēs domājām, ka vainīga bojāta ķīļsiksna, taču tā izrādījās gaisa kondicionētāja izplūdes atvere. Vēlāk uz pacēlāja Sorento mums parāda savu otro seju: uz rāmja daudz rūsas punktiņu, gan sadalītāja kārba, gan transmisija zaudē eļļu, bremžu caurulītes stipri sarūsējušas.

  • Mūsu spriedums

Vairāk žēlastības, ne taisnības diktēts: Kia ir daži trūkumi, taču tos pārdevējs sola novērst pirms pirkuma. Un kam šīs visiem apvidiem piemērotās riepas šķiet par raupju, tas komplektā saņems arī ērtākas. Līdz ar to cena šķiet pieņemama.

Tas sanikno

Atteikšanās no pārāk komplicētas tehnikas Kia Sorento padara tikai uzticamāku. Modeļiem ar benzīna dzinējiem nav zināmi gandrīz nekādi trūkumi, taču to proporcija no visiem pārdotajiem auto ir vien 10 procentu. 2004. gadā 91 procentam pārdoto auto zem motora pārsega rūca 2,5 CRDi dzinējs.

Tā problēmzonas ir, pirmkārt, jau Common-Rail iesmidzināšana ar tās inžektoriem un augstspiediena sūkni.

Tiesa, sūdzību arī šeit nav vairāk kā citām auto markām. Tas attiecas arī uz turbokompresoru un cilindra galvu, turklāt lielāko daļu defektu šajā jomā var norakstīt uz čiptūninga rēķina. Visādi citādi problēmas ir vien no 2004. gada ieviestajām piecpakāpju automātiskajām pārnesumkārbām, turpretī pirms tam izmantotās četrpakāpju transmisijas nesagādāja tikpat kā nekādas grūtības.

Turpretī jāuzmanās ar pilnpiedziņu: LX komplektācijā tā ir pieslēdzama, EX un Executive aprīkojumā ir tikai pastāvīgā četru riteņu piedziņa. Taču pazeminošo pārnesumu drīkst ieslēgt tikai apstāšanās brīdī. Pārbaudiet, vai tas slēdzas tīri. Ja ne, var izrādīties, ka iepriekšējais īpašnieks ir mēģinājis to izdarīt braukšanas laikā – un radījis juku jukām samestu zobratu kaudzi. Bet citādi jāskatās vien, vai kaut kur nav rūsa – uz rāmja, uz tā detaļām un īpaši uz dārgajām bremžu caurulītēm.

Rezumējums

Izturīgums, plašums un izdevīgas cenas runā par labu Kia Sorento, bet vēl lielāku velkamās piekabes masu šajā klasē diez vai atradīsiet. Toties uz ielas ar šo auto nepieciešama lielāka pacietība – tur tas brauc nedaudz graboši, gandrīz kā vecās skolas apvidnieks.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+