Lietots auto: Jeep Wrangler (86–95) — ekspertu atsauksmes

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
3. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Autobild
Hei, ļaudis! Šoreiz būs par pavisam nesaprātīgu automašīnu. Tā ir maza, šaura, skaļa un sarūsējusi. Tā dzer kā bizons un lec kā prērijas zaķis. Bet kas padara lietotu Jeep Wrangler tik pievilcīgu?

Tā vectētiņš ar desanta kuģi ceļoja uz Eiropu, bet tēvs vārdā CJ jau dzīves laikā bija īsta leģenda. Runa ir par Jeep Wrangler, kas ar nosaukumu YJ tika ražots no 1987. līdz 1996. gadam. Šis amerikānis tika uzskatīts par pārāk maigu, jo tā kantainie lukturi sekoja modei. Droši vien kovbojiem pirms 24 gadiem bija stingrāka daba, jo YJ ir visai arhaisks auto.

Tas piemērots lielpilsētas kovbojiem, jo šis Jeep ir stilīga parādība pie vietējās kafejnīcas. Pats mazākais modelis ar 2,5 litru četrcilindru motoru un 120 ZS pret 1,5 tonnām cīnījās tikpat neveiksmīgi kā Bučs Kesidijs un Sandenss Kids pret meksikāņu armiju. Jo Wrangler nav nekāda alumīnija kārba, tā 3,9 metru virsbūve atrodas uz stabila rāmja ar atkarīgo piekari.

 Šis būs izturīgs: četrlitru sešcilindru motors

Tādēļ iecienītāki ir 4 vai 4,2 litru sešcilindru motori, kas ar skubu ķeras pie lietas jau uzreiz pēc tukšgaitas un nomierinās pie 3000 apgriezieniem. Amerikāņi to sauc par apakšējā gala griezes momentu (low-end-torque).

Toties itin augsti ir degvielas patēriņa rādītāji – 14 litri ar manuālo kārbu, līdz pat 16 litriem ar automātiku. Bet ko nu tur! Galu galā četrcilindru dzinējs arī nepatērē mazāk par 13 litriem.

Braucot pa apvidus trasi, pievienojas vēl pāris litru, jo šeit YJ ir savā elementā, tādēļ bieži vien ticis uzlabots tieši šim mērķim. Taču šā auto mūžs būs ilgāks, ja tas ripos tikai pa ielu. Motori kalpo mūžīgi, bet tas liek daudziem šoferiem kļūt bezrūpīgiem. Eļļas maiņu izlaišana var slikti beigties – hidrauliskie bīdītāji nolietojas un sāk klabēt. Lai tos nomainītu, jānoņem cilindra galva. Tas, starp citu, var notikt arī ar šā modeļa pēcteci. Tam ir skrūvju atsperes, kas to padara par īstu mīkstpēdiņu, kas nav īsta lielpilsētas kovboja gaumē.

 Jeep groži: priekšējam panelim skarbs dizains, šaura sēdpozīcija

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas nācis no privātpersonas Jirgena Garnica un ir ražots 1993. gadā. Ar savu četrlitru sešcilindru motoru YJ tipa Wrangler ir nobraucis tikai 135 000 km. Nav visai labi kopts, taču viss, kas tur ir iekšā, darbojas.

  • Mūsu testa brauciens

Wrangler atgādina īstu rodeo. Šasija ar slokšņu atsperēm liek Jeep spītēties kā mežonīgam mustangam, stūrei brīvkustība ir tāda kā jūga lopa pavadai. Arī ēdelība ir līdzvērtīga: tikko tu esi ielējis pilnu bāku, degvielas rādītāja bultiņa uzsāk jau brīvo kritienu. Toties šie smagie Detroitas dzelži iepriecina ar labu griezes momentu un gandrīz vai mūžīgu dzīvi, bet tādas sensoru kļūmes un nepareizi kļūdu ziņojumi, kādi ir ikdienā ar jaunajiem turbodīzeļdzinējiem, noteikti nesasniegs šā auto jātnieku. Toties Wrangler labprāt rūsē, nu, šis jau arī ir gados – 1993. izlaidums.

  • Mūsu spriedums

Šis Jeep ir patiess līdz matu galiņiem. Nepieciešams ieguldīt nedaudz darba, bet līdz nākamajai tehniskajai apskatei vēl ir laiks. Un varbūt Jirgens vēl nolaidīs cenu.

 Aši pagriezieni Jeep nepatīk, tā aizmugure tad pārāk strauji sasveras

Tas sanikno

Jeep Wrangler viena no galvenajām īpašībām ir uzticamība. Pat ja kaut kas saplīst, tā kovbojs, visticamāk, spēs sasniegt dzimto stalli. Piemēram, kāds saplīsis aizmugurējās kardānvārpstas šarnīrsavienojums sāk gaudot jau ilgi pirms tā beigām. Rezerves detaļa maksā ap 10 eiro, nomainīt to varēs arī amatieris.

Lielākā problēma ir rūsa, visu pārējo iespējams saremontēt vienkārši.

Rūsas skartas ir durvis, priekšējie spārni, bremžu caurulītes un vieta virs degvielas tvertnes, pavisam ekstremālos gadījumos sarūsējis ir arī rāmis. Kaitinoši, bet Wrangler viegli novēršami: eļļas iztecēšana pa visiem pogcaurumiem. Te pietiek, ja tikai nomainīs vārpstu blīvgredzenus. Ērmīga Jeep iezīme – stūres statnis var kļūt vaļīgs.

Rezumējums

Vietas tikpat daudz kā Smart, degvielas patēriņš kā S klasei – ņemot vērā šodienas degvielas cenas, vai ir prātīgi pirkt Jeep Wrangler, tas nu katram pašam jāizlemj. Šī mašīna patiešām sagādā prieku. Un tā nav nemitīgi jāved uz servisu, lai veiktu ar testeri kaut kādas diagnostikas.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+