Lietots auto: Fiat 500 100 000 km izturības tests

Defekti
Auto Bild
Auto Bild
1. jūnijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Mīlēt nozīmē arī piedot… bet ne gluži visu. Vairāk nekā 100 000 kilometros Fiat 500 sagrozīja mums galvu ar savu izskatu. Un daudzo trūkumu dēļ lika vai zaudēt prātu. Kā tad ir, vai kopdzīvei tas ir piemērots? To noskaidros 100 000 izturības tests.

Pirmā īstā krīze mūsu attiecībās bija pēc 17 mēnešiem. Kaut kāda iemesla dēļ Luidži kļuva nikns kā pūķis tieši šajā februāra piektdienas rītā. No mazā, trauslā izpūtēja nāca biezi dūmi, un mūsu mīlulis nebija pierunājams doties uz priekšu. Vēlāk izrādījās, ka tas nemaz nedusmojas uz mums, bet gan uz deformēto virzuli otrajā cilindrā. Taču kopš šīs dienas mūsu attiecībās parādījās plaisa.

Jā, attiecības ir īstais vārds. Jau pašā sākumā mūsu Fiat 500 nebija vienkāršs testa kandidāts metāla un tehnikas kombinācijas izpratnē. Mēs ilgojāmies pēc šā auto, ar lielām pūlēm Milānā to nopirkām, nosaucām par Luidži – un iemīlējāmies līdz ausīm.

Iemīlējāmies jaukajā izskatā, mīlīgajās apdares detaļās (jau virsbūves krāsas instrumentu panelis vien ir ko vērts!), simpātiskajā dizainā. Un, kā jau tas ir ierasts iemīlēšanās brīdī, mīlētāji nemaz nemana, ka simpātiju objektam piemīt trūkumi, pat tādi, kuri ilgākā laika posmā pamatīgi kaitina.

Jo, tāpat kā pēc pirmās nakts, ir skaidrs, ka partneris skaļi krāc, – tā arī mums jau no sākuma bija jāpamana Luidži lielākā kļūme, ja vien mēs būtu palūkojušies uz to no saprāta pozīcijām. Pēc atgriešanās no Milānas testa žurnālā parādījās sūdzība par mazajam auto neparasti lielo apgrieziena rādiusu (11,7 metri), skaļo vēja šņākuļošanu ap panorāmas jumtu (komplektācijai Lounge stikla jumts ietilpst standartaprīkojumā) un 100 ZS jaudīgā motora gauso gaitas uzņemšanu. Nemaz nerunājot par kaitinoši atsperīgo piekari, kas šķita drīzāk kā iekārta bedru meklēšanai.

 Sarkanais 500. tēloja arī <a data-id=picas piegādātāju." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Lietots_Fiat500_100000km_izturibas_tests_5-1024x683.jpg">

Taču tauriņi vēderā to visu notušēja. «Pirmajā naktī es labprātāk būtu to paņēmis līdzi uz māju. Vismaz iznesis segu un silti apsedzis,» raksta testa braucējs Štefans Malahs. Taču, kad pirmā sajūsma bija pārgājusi, kļuvām prasīgāki. «Vai gan mūsdienās tādai ir jābūt sajūtai, braucot ar 100 ZS?» jautā kolēģe Nadīna Šulca. «Sēdekļu pozīcija, komforts un jo īpaši stūre ir zem šīs klases līmeņa,» tā Dirks Mellers-Zontāgs.

Reportiera Klaudiusa Mainca piezīme: «Uz aizmuguri nepārskatāms pārāk platā aizmugurējā statņa dēļ, degvielas tvertne par mazu.» Dažreiz tieši mazās kļūmes sagrauž partnerattiecības. Piemēram, drošības jostu stiprinājumi, kuros grūti trāpīt. Arī logu tīrītāja šķidruma tvertnes neērtais novietojums – kad vēlamies iepildīt jaunu šķidrumu, puse aizlīst garām.

 Piestartēšana: pēc 63 063 km gals pienāca arī ģeneratoram

Abas lietas tika mainītas garantijā. Kad no piedziņas vārpstas manšetes plīsuma sāka tecēt eļļa, mums bija jāsniedzas pēc maka – garantijas termiņš bija beidzies pirms piecām dienām. Vismaz noskaidrojās, ka bremžu uzlikas priekšā ir gandrīz nodilušas. Tās noteikti nebūtu izturējušas līdz 120 000 km robežai, kad bija plānota nākamā apkope.

Kad visu šo uzskaita laulību konsultantam, tad rezultātā panākam pavisam zemu atzīmi. Un tas ir žēl, jo ar Luidži brāli braucām krietni veiksmīgāk: Panda, uz kura platformas Fiat 500 būvēts un kas arī nāk no poļu rūpnīcas pilsētā Tihe, 2007. gada izturības testā uzrādīja daudz labākus rezultātus. Turklāt Panda izmērījām par diviem metriem mazāku pagrieziena rādiusu.

 Pauze pie āra kafejnīcas Prāgā

Kā jau katrā attiecību krīzē, esam nonākuši punktā, kurā jāizvēlas: jāšķiras vai varbūt dosim mūsu mīlestībai vēl vienu iespēju? Jo esam jau daudz kopā pārdzīvojuši. Piemēram, sadursmi ar klijānu, kurš sadauzīja vējstiklu blakussēdētāja pusē. Vai arī konfliktu ar Fiesta, kas uz apledojušas ielas ieslīdēja Luidži vadītāja puses durvīs. Tas satuvina. Turklāt jāpiemin, ka Luidži ir arī labojies.

Ar jauno motoru, ko tas nēsā pēc streika uz A1 šosejas, gaita ir jūtami uzlabojusies. Un tāpēc mēs nolēmām, ka paliksim kopā ar Fiat 500 un nobrauksim vairāk par paredzētajiem 100 000 kilometriem. Bet, lūdzu, neliec mums vairs vilties, dārgais Luidži.

Pircēju izvēle

100 000 km izturības testa rezultāti

Luidži nav no cukura, taču baidās no ūdens. Defektu saraksts Fiat 500 testa beigu apskatē nav garš. Toties dažas lietas ir uzkrītošas jau pēc pirmā skatiena uz Luidži apakšdaļu. Virsbūves apakšpusē trūkst gumijas aizbāznis. Atgāzu sistēmas izvads atvadās no sava ārējā apvalka. Redzēsim, ko eksperti teiks septembrī pie kārtējās apskates.

 Lielākais remonts pēc 55 226 km: motors un pārnesumkārba uz āķa servisā

Mašīnas priekšpuse: dzinēja apakšā spīd neliela eļļas migliņa, bet citādi viss ir sauss. Toties endoskops gan dodas ienirt. Gluži tāpat kā Fiat Bravo izturības testā, arī šeit visi dobumi ir slapji. Iemesls varētu būt grīdas mazgāšana: gumijas aizbāžņi uz sliekšņiem un sijām laikam nespēj turēt tādu ūdens strūklas slodzi, par laimi, līdz šim brīdim bez redzamām sekām.

Rezumējums

Veiciet attiecību testu! Pat ja mīlestība ir liela, iesaku tomēr nobīdīt rozā brilles zemāk, lai redzētu faktus: liietots Fiat 500 maksā vismaz 4000 – 7000 eiro, tā platformas brāli Panda var dabūt (diemžēl ar mazāku motoru) krietni lētāk. Panda ir piemērotāka ikdienas vajadzībām. Vai Fiat 500 dizains un simpātiskais raksturs ir tā vērts, lai maksātu vairāk? Tas jāizlemj katram pašam.

Es tomēr izvēlētos 69 ZS jaudīgo 1,2 litru motoru: paātrinājuma rādītāji gandrīz neatšķiras, un 1,4 litru dzinēja maksimālais ātrums 182 km/h Fiat 500 braucējam būs nepieciešams ļoti reti. Katrā ziņā pirms braukšanas ieteiktu vismaz divu stundu testa braucienu pa sliktas kvalitātes lauku ceļiem. Tā teikt, attiecības jāpārbauda.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Noderīgi un interesanti

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs

Santa+