Testējam ārzemēs — Lexus RC un GS pirmais testa brauciens

Premium segments
Arnis Martinelli
10. oktobris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli
Premium segmentā jaušama azarta un svaiguma elpa. Izskatās, ka japāņu ražotājs ir atklājis jaunības eliksīru, ko nobaudījuši sportiskā RC kupeja un GS biznesa klases sedans. Mūsu pirmajā braucienā – Lexus RC un GS modeļi.

Sportiskais RC

Premium klases kupeja RC starmešu gaismu baudīja 2013. gadā Tokijas autoizstādē kā otrās paaudzes IS (XE20) pārdzimšana divdurvju kupejas veidolā, kā tas notika līdzīgi ar Eiropas ražotāju vidējās klases spēkratiem. Gadu ātrāk atrādītais koncepts LF-CC apvienojumā ar IS iemaņām kļuva par RC.

Mazā raķete lepojas ar muskuļotu dizainu un gandrīz neslēptu agresiju. Pateicoties platajam grilam un dienas LED lampu lokam, kas nedaudz izskatās kā optisks šilieris, kas piefiksēts kustībā, auto manifestē traukšanos pa labi asfaltētiem serpentīniem. Galvenais inženieris Naoki Kobajaši uzlabojis virsbūves stingrību ar kniežu attālumu samazināšanu un ieviesis vairākas tikai pašam zināmas un neizpaužamas nianses.

Eiropā šogad plānots pārdot 2000 auto, no kuriem trīs ceturtdaļas būšot 200t versijas. Tā lepojas ar astoņpakāpju SPDS (Sport Direct Shift) no RC F (sportiskais RC F debitēja 2014. gada janvārī Detroitā), hibrīds 300h aprīkots ar CVT variatoru, kas paklausa arī lāpstiņām pie stūres. Hibrīda versijā 2,5 l četrcilindru benzīna dzinējs kombinācijā ar 105 kW elektromotoru iegūst 223 ZS, 2 l turbodzinējam – 245 ZS.

Lai gan šis tiek pozicionēts kā sporta auto, RC ielas versija nav ideāli atsaucīga akseleratora pedāļa spiedienam, arī piekare nepielipina ideāli auto ceļam, taču varam paslavēt izcilu skaņas izolāciju, ērtos apsildāmos un ventilējamos sēdekļus. Skatu nedaudz aizsedz masīvais un slīpais A statnis, bet salona japāniskais viļņveida dizains, šķiet, patiks vienīgi Austrumu našķu mīļotājiem.

Mark Levinson audiosistēma komentārus neprasa, F Sport aprīkojumā tā pastiprina arī motora rūkoņu, jo tapsētāji pārāk labi izolējuši salonu. Centrālo konsoli rotā septiņu collu ekrāns, bet vadītāja kokpitu papildina apaļa bīdāma ciparnīca. Ar interesantiem skārienjutīgiem vertikāliem potensometriem regulē temperatūru salonā.

Skārienpaliktnis un triju režīmu pārslēdzis pie virzienu selektora un bezrāmja atpakaļskata spogulītis iederas pārliecinoši. Ja vēlaties ierausties aizmugurē, priekšējais sēdeklis pabīdās uz priekšu ar elektromotora palīdzību. Kas vēl? Bauda braukt.

Hibrīda versija 300h sola patīkamu atpūtu pilsētas režīmā, bet uz lielceļiem daudz neatpaliek no turboversijas dinamikas. Reālais degvielas patēriņš ir atbilstošs pozicionējumam un, sportiski braucot, ir tieši divreiz lielāks par ražotāja uzrādīto. Trīs aprīkojuma līmeņi – Executive, F Sport un Luxury.

Pēdējā no tām ir pieejama, sākot no 55 300 eiro. Šajā modifikācija ietilpst tādas ekstras kā adaptīvā kruīza kontrole, ādas salons, ar ekskluzīvu apdares materiālu piedāvājumu un apsildāma stūre, automātiski aptumšojoši spoguļi u. c. Bagāžnieku var atvērt ar elektromotora palīdzību (dārgākajās versijās), bet zem pārsega ir vieta rezerves ritenim.

Majestātiskais GS

 Dinamika un paklausība braucējiem šādas klases automobilim ir atzīstama. Lexus vienotais dizaina stils ieguvis novatorisma iezīmes.

Biznesa klases sedans GS debitēja 2000. gada Parīzes autoizstādē, otrā paaudze parādījās pēc pieciem gadiem, trešā – 2011. gadā, savukārt feislifts tika atrādīts Frankfurtes autoizstādē rudenī. Auto ir kļuvis 30 mm garāks, 60 mm zemāks, taču bagāžnieka tilpums samazinājies par 32 l, un tas kļuvis par 350 kg smagāks.

Sedans piedzīvojis uzlabojumus gan ārēji, gan iekšēji – ārējie norāda uz agresīvāku un sportiskāku dizainu atbilstoši jaunajam japāņu dizaina stilam, kuram nu pamazām tiek pielāgoti visi Toyota premium klases spēkrati. Masīvā vienlaidus smilšu pulksteņa formas radiatora reste, kas papildus akcentēta ar reljefu kontūru, un modernie lukturi ir tas, ar ko jūs atšķirsit jauno luksusa klases sedanu no sava priekšteča.

Salonā sataustīsit jaunā dizaina ergonomisko stūri ar ne tik masīvu centrālo zonu. Podziņas uz stūres izkārtotas horizontāli, taču virzienu maiņas kloķis uz centrālā tuneļa slēdzas robusti, jo nav piedzīvojis izmaiņas, šķiet, kopš tā ieviešanas. Toties tam blakus kā moderna laikmeta liecinieks ievietots nu jau tradicionālais Lexus skārienpaliktnis.

GS motoru paletē vājākais hibrīddzinējs un turbomotors tiek dalīti ar RC, jaudīgākais hibrīds sola braukšanas azartu un liekus jautājumus neuzdod. Enerģisks un pārsteidzoši paklausīgs limuzīns. GS 200t ir tikpat smags kā RC kupeja, bet hibrīdi ir par cilvēktiesu smagāki, tas nozīmē, ka tie labāk pieguļ ceļam. 300h versija vairāk domāta menedžeriem un firmu apkalpošanai, savukārt jaudīgākās versijas piedāvā luksusa baudu gan dinamikā, gan komfortā. Būs pieejama arī 3,5 l V6 ar benzīnmotoru darbināma pilnpiedziņas F Sport versija.

Rezumējums

Abi auto uzskatāmi parāda jaunākās tendences: sportiskie auto tiek pielāgoti ikdienai, bet prestižie kreisētāji kļūst par dinamiskiem drivers’ cars.

Vērtējums:

Tehnika: 4/5

Komforts: 4/5

Dizains: 4,5/5

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs