Testējam ārzemēs — Jaguar F-PACE pirmais testa brauciens

Jaguar
Arnis Martinelli
Arnis Martinelli
17. oktobris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli
Reiz bija multfilma Kaķis, kas staigāja, kur pašam patīk. Jaguar F-PACE kā miera misijas pārstāvis ierikšo tam nezināmā SUV biezoknī, kur konkurenti glūn aiz katra koka. Bet vai tas atnesīs mieru kompakto krosoveru sektorā?

Līdz šim pazinām dažāda lieluma un plaša cenu diapazona krosoverus, kas greznojās ar zaļo Land Rover emblēmu. Nu šo saimi papildina angļu un indiešu kompānijas ilgi lolotais krūmu kaķis, piedodiet, jaguārs, kam mazāku vai lielāku bezceļu pievārēšana nesagādātu problēmas, kā varētu šķist par šoseju joņotāju dinastijas pārstāvi. Ne velti auto testi notikuši gan Dubaijas smiltājā, gan Ziemeļ-zviedrijas ledājā temperatūru amplitūdā no mīnus līdz plus 40 grādiem.

Nu Jaguar vēsturi varam iedalīt divos posmos – pirms un pēc F-PACE. Arī Porsche 2002. gadā varēja teikt – pirms Cayenne un pēc tā. Kad iznāca Macan, Jaguar inženieri apturēja F-PACE tālāku izstrādi, lai izpētītu galveno konkurentu. Ražošanas vadītājs Kevins Straids apgalvo, ka joprojām augošajā segmentā kumoss atradīsies visiem. Vēl vairāk – britu Nostradams pareģo, ka segments pieaugšot vēl par trešdaļu. Varbūt viņš ir pārliecināts arī par to, ka neatzāģē zaru ar zaļajām LR lapiņām…

 Jo ilgāku laiku pavadīsit pie stūres, jo vairāk iemīlēsit F-PACE.

Gēni

Kas iznāk, ja sapāro Range Rover Sport ar Jaguar F-Type? F-PACE Solihalas rūpnīcā Lielbritānijā būvēts uz iQ [Al] platformas, ko izmanto gan XE, gan XF. Par pamatu ņemts 2013. gadā Frankfurtē demonstrētais C-X17 koncepts, kuram četras piektdaļas virsbūves ir no alumīnija. SUV sver 1665 kg, tieši tikpat, cik XE, un tas ir par pāris simtu kilogramu mazāk nekā konkurentiem. Aizmugurē izmantota daudzsviru piekare, priekšā tikai divu sviru kā F-Type, kas arī palīdzējis svara nomešanas operācijā. Dizains turpina jauno X modeļu līniju.

AWD sistēma ir tāda pati, kas nozīmē, ka 0,165 s tas no aizmugures piedziņas auto var pārtapt par pilnpiedziņas. Īpaši ekstrēmā situācijā iespējama īslaicīga visas jaudas novirzīšana priekšējai asij.

Auto ir ļoti jaguārisks – augsta durvju līnija, reljefs garš motora pārsegs. Širmītis virs aizmugures loga aizlienēts no brāļiem Reindžiem. Cayenne sākumā bija svešķermenis sportiskajā ģimenē, kas ar laiku tika pieņemts kā savējais. F-PACE dzimst lēni, uzreiz iekļaujas saimē, taču manto arī sīkās nepilnības salonā – nu kaut vai grūti sataustāmās režīmu pārslēgšanas podziņas un diezgan neērtās logu atvēršanas pogas. Kupejiskā aizmugure ierobežo redzamību no iekšpuses, tādēļ jālūdz palīdzība kamerām. Izteiksmībā auto cenšas nepalikt Macan ēnā. Gēni arī mehānikā ir svarīgi. Un, ja sportisti ķeras pie krosoveriem, tas ir nopietni.

 Jaguar arī Āfrikā (šajos attēlos Melnkalnē) ir Jaguar. F-PACE ar MINI Paceman ir maz kopīga. Līdzīgs ir tikai nosaukums

Savvaļā

Par moderno multimediju sistēmu jau rakstījām XF testā. LED lukturus pēc klienta vēlmēm var aizstāt ar ksenona vai halogena analogiem. 22 collu diskus ir iespējams nomainīt pret mazākiem (līdz pat 18 collām), ja ar savu šķirnes runci esat nolēmuši mērot mūsu valsts neceļus un brikšņus.

Bet šim kaķim ir arī siksniņa, precīzāk aproce, ar kuru varat gan peldēt, gan slēpot, gan, iespējams, apmeklēt saunu Ādama tērpā ar aproci. Uzminējāt, tajā ir integrēta bezatslēga. Remote Premium sistēma ļauj veikt rīkojumu, lai jūsu iekāpšanas brīdī auto salons būtu uzsilis, piemēram, līdz 20 grādiem. Interjerā tīrākajā un nabadzīgākajā (Pure) apdarē izmantota tā sauktā melnā klavierlaka, finierējums par 300 eiro.

 Stūre un sviras ap to pārslogotas ar funkcijām, neērts režīmu pārslēdzis. Augstais un garais motora pārsegs nedaudz traucē kontrolēt auto priekšgalu.

Stūre ir tāda kā sedanam, salona iekārtojumā atšķirībā no XF blakus F-PACE centrālajam displejam vairs nav podziņu, funkcijas pārvietotas skārienveida ekrāna apakšā. Četrkodolu procesors ir tikpat ātrs kā labam viedtālrunim vai datoram. Patīkama ir iespēja mainīt aizmugures sēdekļu leņķi ar podziņu, kas noslēpta sānos.

Lielajā bagāžniekā (par 250 l lielāks kā Macan) jauki integrētas sānu sliedes, kurās var ievietot bagāžas fiksatorus, tāpat patīkamu gaišumu dod sānu lampiņas, kas atrodas nodalījumā. Visus trīs aizmugures beņķus var nolaist bez liekas piepūles, paraujot sviru kreisajā bagāžnieka pusē, taču ar pamatni tie veido pāris grādu slīpumu. Zem divpusējās bagāžnieka grīdas atrodama sīklietu novietne vai rezerves ritenis (410 eiro), stāvu zemāk – akumulators.

Braucot varat izvēlēties kādu no Jaguar zināmajiem braukšanas režīmiem vai universālo, kurā auto analizē segumu un piedāvā konkrētajā brīdī optimālo. Piedziņas sadalījumu starp asīm var aplūkot monitorā. Interesanta šķiet iespēja uzstādīt ASPC kruīzkontroli bezceļu režīmā no 3,6–30 km/h un ļaut efpeisam rakties pa dubļiem vai rāpties kalnos patstāvīgi.

 Gan aizmugures sēdeklī, gan bagāžniekā vietas ir pārsteidzoši daudz.

Šķirnes

Katrs motors piedāvā diezgan atšķirīgas braukšanas izjūtas. 2 l dīzelis ar MT pieejams gan aizmugures, gan pilnpiedziņas formātā, bet AT versijā tikai AWD. Tas būs gana ekonomisks un piemērots ģimenes izbraucieniem. Jaudīgie 3 l benzīna un dīzeļa modeļi, protams, ar pilnpiedziņu. Ar Turbocharged 700 Nm griezi jūtama pārliecība, azarts un adrenalīns. Sešcilindru dzinējs ir klusāks par četrcilindru, taču veiktspēja ir daiļrunīga. Tas nepārsteidz, jo stilīgie efpeisisti nevēlētos pieļaut kāda vecāka auto – vai tas būtu X4 vai Macan – dominanti tieša šāviena (apdzīšanas manevra) attālumā.

Supercharged piedāvā sportisku braukšanu, nedaudz vairāk zirgspēku un spalgāku skaņu.

Kāda ir labākā izvēle? Domas dalās – vieni slavē Turbocharged 700 Nm griezes momentu, citi Supercharged 380 ZS jaudu, vēl citi uzteic videi draudzīgo, mazāk degvielas un nodokļu apēdošo ar četrcilindru 2 l motoru aprīkoto dīzeļauto. Aprīkojumu klāsts Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport, S un First Edition. Apburošā debeszilā Caesium Blue vai austrumzemju varenos kārdinošā Halcyon Gold krāsa pieejama tikai Pirmā laidiena aprīkojuma versijā.

 Atslēgu atstājiet mašīnā, uzvelciet aproci, pielieciet to pie aizmugures logo J, un Let's go surfin!

Pārliecība

Kur aizstaigās pašapzinīgais dzīvnieks, redzēsim pēc gada vai diviem. Taču jau šobrīd varam apgalvot, ka šāds sudzinieks krāšņo smalko aprindu pajūgu paleti, turklāt neliekot slēpties no snobisko reindžistu vai kajenistu un makanistu caururbjošajiem skatieniem. Ja izvēlēsities kādu no standarta komplektācijām, auto saņemsit pēc diviem mēnešiem. Individuāls pasūtījums no Solihalas atceļos pēc pusgada. Šis būšot visvairāk pārdotais savvaļas kaķis un jaguāra rūcienus, iespējams, ikdienā dzirdēsim gandrīz tikpat bieži kā Porsche satraucošo rūkoņu. Un par mieru ne miņas. Starta signāls ir atskanējis. Lai notiek!

Iespaids

Sportiska vadība kā aizmugures piedziņas auto, kas jebkurā brīdī var pārtapt par SUV, pietiekami augsts klīrenss, atzīstamas bezceļu spējas.

Rezumējums

Ja ieliesit divu dažādu pudeļu saturu vienā, tad iegūsit maisījumu – pusi no katra. Tas par reindžu un F-Type.

Vērtējums:

Tehnika: 4,5/5

Komforts: 4,5/5

Dizains: 5/5

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+