• Testējam ārzemēs — Ford Mustang pirmais testa brauciens

    Auto
    Aldis Bite
    30. septembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Jau pusgadsimtu šī kupeja ir amerikāņu kultūras daļa. Leģendārais Ford Mustang svin apaļu jubileju un sestās paaudzes debiju. Pirmoreiz 50 gadu laikā sākta tā oficiālā tirdzniecība Eiropā.

    Mustang sestās paaudzes pārdošana ASV aizgājusi uz urrā – galvenokārt pieņemamās cenas un V8 motora dēļ. Kombinācija ar 5 l V8 motoru un 6MT būs īstā recepte riepu gumijas svilinātājiem, jo tikai šai modifikācijai piedāvā Launch Control un priekšējās bremzes sabloķējošo Line Lock efektīgam startam no vietas, kas pat iesācējam ļauj spurtot gluži kā Kenam Blokam vai Reinim Nitišam.

    Šogad Ford Motors mārketinga ļaudis lēmuši, ka mežonīgais prēriju zirgs jāpiedāvā arī Vecajai pasaulei, tiesa, visai ierobežotā 5000 eksemplāru tirāžā (2800 pasūtījumu jau esot saņemti). Veiksmes atslēga slēpjas šā auto raupjajā skaistumā un jaudā, kuru izvilina no šiem laikiem netipiski ražena motora.

    Ja esat gatavs ar skaļu saucienu – ejiet dillēs, ekoplānprātiņi! –joņot apkārt savā Mustang 5,0 Ti-VCT V8, šim nolūkam dedzinot ne mazāk kā 18 l (ražotājs gan optimistiski sol a13,5 l/100 km)…

    Tad šis vāģis ir tieši tas, ko ārsts jums izrakstījis, lai celtu pašapziņu un baudītu kārtējo adrenalīna devu. Šī benzīna pārstādes fabrika ir patiesi vislētākā analogu spēļmantiņu klāstā. Pat visbagātīgāk nopakotais Mustang nemaksā vairāk par 50 000 eiro, kamēr vācu vai japāņu konkurenti ir pat divreiz dārgāki.

    Muskuļauto

    1964. gadā ar cenu 2368 ASV dolāri Mustang radīja īstu revolūciju. Pēc 18 mēnešiem klajā nāca jau miljonais šā auto eksemplārs. Braucot pie šīs mašīnas stūres, biežāk nekā parasti jāsaskaras ar apkārtējo apbrīnu, sajūsmā uz augšu paceltiem īkšķiem. Godīgi sakot, pat neatceros nevienu citu auto, pie kura skolēni būtu lūguši atļauju nofotografēties. Ko padarīsi, ja ap 100 000 eiro dārgi vācu premium sedani uz ielas nepiesaista uzmanību, bet 50 000 eiro vērts koši dzeltens Mustang liek pamatskolas meitenēm sajūsmā spiegt.

    Iespējams, skeptiķiem šķitīs, ka tehnoloģiski šis vāģis ir jau vakardiena, jo to nevar salīdzināt ar iepriekšminēto BMW, Mercedes-Benz vai Audi sportiskāko modeļu precīzo vadāmību un bi-turbo vai twin-turbo dzinēju spējām. Šobrīd atrodami daudz auto, tiesa, pārsvarā dārgāki, kas, ar turbīnām aprīkoti, ir paātrinājumā jestrāki un stūrējas izjustāk.

    Ford inženieri oponē, ka Mustang 5,0 ir vienīgais muskuļauto, kuram ir atmosfēriskais motors, tātad nekādu turbīnu vai kompresoru. Viņi ir aizmirsuši vai neko nezina par Lexus RC-F. Un tomēr viena lieta Mustang ir neatkārtojama – V8 motora darbība.

    Tukšgaitā tas burbuļo veca pīpmaņa basā, bet paātrinājumā rēc kā saniknots vērsis.

    Lai izbaudītu V8 velnišķīgo dabu, jums nav jāprot virtuozi manipulēt ar pedāļiem un stūri. Pietiks, ja nospiedīsiet pāris aviācijas tipa slēdžu, kas atrodas auto viduskonsolē. Mustang nenoliedzami ir īstu veču auto, ar milzīgu vēlmi pēc brauciena atstāt sava īpašnieka sejā platu smaidu.

    Nenoniecinot četru cilindru 314 ZS jaudīgā Ecoboost benzīnmotora potenciālu, kas kalpo par Mustang bāzes spēkstaciju, tomēr pareizais motors neapšaubāmi ir tikai viens, proti, 421 ZS jaudīgais 5 l astoņu cilindru motors komplektā ar 6MT. Nomināli abiem motoriem pieejams arī 6AT, taču tas drīzāk ir iesācējiem.

     Jeņķa ierašanās Vecajā pasaulē nav lēta. Auto cena tā dzimtenē sākas no nepilniem 24 000 dolāru, Eiropā – no 36 000 eiro.

    Vēl lielāku emociju vētru pircēju prātos atstās Mustang cenu lapa. Diezgan neticami, bet askētiskākais Mustang ar 314 ZS jaudīgo Ecoboost motoru maksās no 36 200 eiro. Savukārt ar V8 motoru –42 800 eiro. Lielākā daļa visu nepieciešamo ekstru jau ir standartā, bet, pieliekot īpašo Style Pack, kura ietver Recaro sēdekļus, premium navigācijas, 12 skaļruņus, Mustang cena nepārsniegs 50 000 eiro robežu.

    Ieskats vēsturē

    Vairāk nekā deviņi miljoni Mustang pārdoti kopš auto debijas 1964. gadā. Redzēts tūkstošiem Mustang uznācienu kino, televīzijā, mūzikas klipos un videospēlēs. Šim nolūkam tas pat divas reizes transportēts uz Empire State Building debesskrāpja jumta Ņujorkā. Nesen Ford atkārtoja triku, jauno Mustang nogādājot uz pasaulē augstākās celtnes Burj Khalifa jumta Dubaijā. Pirmā šā modeļa mašīna no konveijera nobrauca Dīrbornā (Mičiganā) 1964. gada 9. martā un tika izstādīta Ņujorkas Pasaules gadatirgū, bet septembrī tā jau debitēja Džeimsa Bonda filmā Goldfinger.

     Bērnišķīga, taču pašapziņu ceļoša ekstra, ir ārējos spogulīšos ievietotie Pony Projector, kas izgaismo Mustang logotipu uz asfalta.

    Pirmās paaudzes Mustang ir viens no veiksmīgākajiem produktiem autobūves vēsturē. Pirmajos 18 mēnešos kopš nonākšanas tirgū tika pārdoti vairāk nekā miljons Mustang. Trakais prēriju zirgs radīja pony car mašīnu klasi, jo, savietojot garu motora pārsegu, nolaižamu jumtu un īsu kabīnes grīdu, tas vairāk izskatījās pēc sedana nekā sporta mašīnas. Laika gaitā Mustang radās vairāki konkurenti un sekotāji, kā Chevrolet Camaro, Toyota Celica un Ford Capri. Iepriekšējās paaudzes Mustang spēlēja runājošo auto seriālā Knight Rider, ar kuru darbdienu vakaros gulēt gāja šā brīža trīsdesmitgadnieku paaudze arī Latvijā.

    Dizains

    Modernākais Ford Mustang atsauc atmiņā ikoniskā 1964. gada modeļa asās plecu līnijas, pamatīgo motora pārsegu, šķelmīgos starmešus un interesanti dalītās aizmugurējās bloklampas. Tas pārveidots mūsdienīgā dizaina valodā, saglabājot Mustang klasiskos elementus. Mustang pieejams desmit krāsās, ieskaitot ekskluzīvu oranžu un koši dzeltenu. Daudzslāņu audums kabrioleta versijai nodrošina vieglu un ātru transformāciju, kā arī klusu kabīni.

     Dizaineri iespaidojušies no aviācijas laineru kabīnēm, kur ergonomiskie slēdži un pogas nodrošina lielisku taktilo kontroli.

    Interjers

    Pirmkārt, pazudusi iepriekš cietā un nepiedienīgi muzikālā plastmasa. Otrkārt, zem diviem simetriskiem širmīšiem – saulessargiem – novietojas mērinstrumentu bloks kreisajā pusē un ērts cimdu nodalījums labajā. Sīklietu konteinera vāku rotā pulēta alumīnija šiltīte ar lepnu uzrakstu Mustang Since 1964. Autovadītājiem patiks liels, labi nolasāms mērinstrumentu ansamblis, kura pamatā ir klasiskie spidometra un tahometra apļi ar vidū iekļautu taisnstūrainu transportlīdzekļa informācijas displeju, pie kādiem mūs pieradinājuši vācu automobiļi.

    Transportlīdzekļa platums un jaunā, modernajam Mondeo radniecīgā daudzsviru aizmugurējā piekare ļāvusi palielināt telpu pasažieriem un bagāžai, kurā tagad var ietilpināt divas golfa somas.

    Sporta tehnika

    Visbūtiskākais Mustang ieguvums ir jauna šasija ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo piekari. Priekšējās piekares palīgrāmis ļāvis samazināt svaru un uzlabot riteņu kontroli. Kopš 2011. gada ar Coyotte nosaukumu zināmais Ford 5 l V8 dzinējs pēc pielāgošanas Eiropas atgāzu normām ieguvis 421 ZS un 530 Nm griezes momentu.

    Cenā pieejamāka būs versija ar 2,3 l EcoBoost četrcilindru dzinēju un turbokompresoru 314 ZS jaudu un 432 Nm griezes momentu. DriveMode režīmi: Normal, Sport +,Track un Snow/Wet. Motora pārsegs un priekšējie spārni izgatavoti no alumīnija.

    Rezumējums

    Sestās paaudzes Mustang ir 1964. gada modeļa mūsdienīga reinkarnācija. Ir visi priekšnosacījumi, lai tas pēc nākamajiem50 gadiem būtu tikpat lielā cieņā kā Ford pirmās paaudzes muskuļauto.

    Testētā Ford Mustang 5,0 Ti-VCT V8 cena: 49 880 eiro

    Vērtējums:

    Tehnika: 4,5/5

    Komforts: 4/5

    Dizains: 5/5

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē