Testējam ārzemēs — Ford Mustang pirmais brauciens

Sporta auto
Arnis Martinelli
Arnis Martinelli
9. maijs, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli
Leģendārais Ford Mustang, saglabājot klasiskās aprises un lielo atmosfērisko dzinēju, kļuvis modernāks un vēl spriganāks. Tas joprojām ir pieejamākais šāda tipa auto, kuru Eiropā pilnā ekipējumā var iegādāties līdz 50 000 eiro.

Pirmās paaudzes Ford Mustang ir viens no veiksmīgākajiem produktiem autobūves vēsturē. Pirmajos 18 mēnešos kopš nonākšanas tirgū 1964. gadā tika pārdoti vairāk nekā miljons Mustang, bet kopumā vairāk nekā desmit miljoni savvaļas zirgu atraduši savu stalli.

Kopš Eiropas tirgū iesoļojis sestās paaudzes modelis, Mustang četrus gadus pēc kārtas izdevies būt par visvairāk pārdoto sporta auto visā ne tikai šeit, bet arī visā pasaulē. «Eiropas kāre pēc Mustang ir izrādījusies vēl lielāka, nekā mēs bijām iedomājušies,» stāsta Stīvens Ārmstrongs, Ford Motor Company grupas viceprezidents un prezidents Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā.

Ford dizains

Klasisks siluets – kopš 1964. gada izmaiņas nav tik radikālas kā citiem auto.

Modernākais Ford Mustang atsauc atmiņā ikoniskā 60. gadu modeļa asās plecu līnijas, pamatīgo motora pārsegu, šķelmīgos starmešus un dalītās aizmugurējās bloklampas. Tas pārveidots mūsdienīgā dizaina valodā, saglabājot Mustang klasiskos elementus.

Jaunajam kumeļam veikta plastiskā operācija, tā virsbūve ir kļuvusi elegantāka un sportiskāka, alumīnija dzinēja pārsega profils tagad ir zemāks, tajā ir iestrādātas gaisa ieplūdes atveres, apvienojot to ar pārstrādātu apakšējo radiatora režģi, kas piešķir Mustang agresīvāku izskatu un  uzlabo aerodinamiku.

Bez tradicionālajām krāsām ir pieejami par 1300 eiro piemaksu trīs jauni metāliski virsbūves toņi–Kona Blue, Orange Fury un Royal Crimson, savukārt klienti, kuri vēlas izcelties vēl vairāk, var izvēlēties sacīkšu auto svītras baltā vai melnā krāsā (520 eiro).

Kupejas salons

Elektroniskā mēraparātu displejā bilde un izkārtojums mainās atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma.

Pirmo reizi visā modeļu klāstā maksimālajam komfortam pieejami arī apsildāmi un dzesējami sēdekļi ar ādas apdari un apsildāma stūre. Ford SYNC 3 komunikācijas, informācijas un izklaides sistēma ļauj autovadītājiem pārvaldīt pievienotus viedtālruņus, audiosistēmu, navigāciju un klimata kontroli ar sarunvalodas balss komandām un pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem 8 collu skārienekrānā.

Tiesa, navigācija nestrādā tik laikus, kā varētu vēlēties, līdz ar to nepazīstamā vidē būs jāmeklē apkārtceļi, toties digitālais pilota displejs katrā braukšanas režīmā rāda atšķirīgi izvietotu tahometra un citu svarīgu informāciju.

Mustang dzinēji

Slavenais astoņu cilindru 5 l benzīna dzinējs, kas atkal ir nedaudz uzlabots, padara auto priekšgalu smagāku nekā ar 2,3 l motoru aprīkotajam auto.

5 l V8 dzinēja 450 ZS jauda un 529 Nm griezes moments ir panākts, pateicoties jaunajai augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmai un zemspiediena iesmidzināšanai ieplūdes kanālos, kas arī palielina griezes momentu par 8 Nm. Tas ir par 40 cm3 mazāks un 27 ZS vājāks nekā iepriekšējais, toties paātrinājums ir īsāks par 0,3 s. 

6MT tagad ir papildināta ar dzinēja apgriezienu pielāgošanas funkciju, kas ļauj ātrāk un vienmērīgāk pārslēgt zemākus pārnesumus, kas nedaudz uzlabo dinamiku salīdzinājumā ar veco kārbu.

Uzlabotais 2,3 l EcoBoost benzīna dzinējs attīsta 290 ZS jaudu un 440 Nm griezes momentu, pateicoties īslaicīgai turbokompresora virsspiediena funkcijai, ko aktivizē straujš paātrinājums, sniedzot papildu jaudu pēc katra pārnesuma pārslēgšanās.

Vecā 6AT vietā jaunā 10AT ar stūres lāpstiņām, jo šādā auto labāk rokas neatraut no stūres.

Abu dzinēju komplektācijas ir pieejamas ar abām kārbām. Tā kā testa braucienos nobraukti vairāk nekā 6 miljoni kilometru, 10AT piedāvā lielāku degvielas ekonomiju, kas panākta ar konstrukciju, kurā samazināta berze, un Start-Stop sistēmu, kā arī par 0,3 s ašāku spurtu nekā 6AT.

Papildus standarta (Normal), sporta (Sport), sacīkšu trases (Track) un sniega/slapju laikapstākļu (Snow/Wet) režīmam ir pieejami Drag Strip, kas optimizē veiktspēju maksimālajam paātrinājumam no starta pozīcijas 400 m dragreisa apstākļos un My Mode, kas ļauj autovadītājiem izvēlēties veiktspējas, dinamikas un izplūdes sistēmas skaņas iestatījumus.

Mustang pirmo reizi tiks piedāvāts ar adaptīvo kruīza kontroli un distances brīdinājuma funkciju, kā arī joslu maiņas brīdinājuma sistēmu, kas palīdz iestūrēt automobili atpakaļ braukšanas joslā.

Akcenti

Diemžēl režīmu un stūres reakcijas slēdzīši darbojas tikai ar vienvirziena kustību.

Papildaprīkojumā pieejama MagneRide amortizācijas sistēma, kas spēj zibenīgi reaģēt uz mainīgiem ceļa apstākļiem, pateicoties šķidrumam pašā amortizatorā, kas tiek stimulēts elektroniski, lai panāktu augstāku vai zemāku amortizācijas pretestību atkarībā no braukšanas situācijas. Sensori uzrauga braukšanas apstākļus tūkstoš reižu sekundē.

Priekšā MacPherson balsts ar dubulto savienojumu un cauruļveida stabilizatora stieni, aizmugurē neatkarīgā balstiekārta ar vienlaidu savienojumu un spirālatsperēm. Jāatzīst, ka piekares uzlabojumi salīdzinājumā ar trīs gadus veco modeli jūtami paaugstinājuši komfortu, bet stūres atsaucība jau sāk atgādināt kādu no Eiropas premium, piemēram, BMW M sērijas modeļus.

Launch Control un priekšējās bremzes sabloķējošo Line Lock efektīgam startam no vietas ļauj spurtot gluži kā Jānim Baumanim vai Reinim Nitišam. 

Elektroniskais bremžu bloķētājs aktivizē tikai priekšējās bremzes un ļauj autovadītājam izslīdināt aizmugurējās riepas, lai tās uzsildītu, kamēr automobilis nav izkustējies.

Ja jūs sāk kaitināt patīkamā, bet apnīkošā motora rēkoņa, varat izmantot Quiet mode režīmu, ko iespējams iestatīt manuāli vai noteiktā laikā, piemēram, vakaros vai rītos, dodoties cauri apdzīvotām vietām. Tā minimizē 5 l motora ālēšanos līdz pieklājīga benzīnnieka troksnim.

Modifikāciju izvēle

Zirgam pietiks. Aizmugurē vietas nav daudz, taču bagāžniekā varot ievietot ap 400 litru pudeļu

Leģenda par adekvātu cenu. Lētākā versija ir no 40 620 eiro ar EcoBoost un 6MT, bet dārgākais būs GT versijas kabriolets ar 5 l dzinēju un 10AT – 53 400 eiro. Mustang nenoliedzami ir īstu veču auto, ar milzīgu vēlmi pēc brauciena atstāt sava īpašnieka sejā platu smaidu, ko nevar nepamanīt arī apkārtesošo novērotāju sejās. 

Jāatzīst, ka arī mazā motora un AT kombinācija nezaudē mustangisko sajūtu, un šķiet, pie mums tā būtu adekvātāka izvēle. Galu galā klasiskā MT roktura raustīšana sāk palikt par dīvaiņu kaprīzi vai vēsturisku auto ekstru. Latvijā šim auto tiešu konkurentu nav, bet par japāņu vai vācu līdzinieku cenu varat nopirkt divus mustangus.

Tehniskie dati

  • Garums/platums/augstums: 4789/1916/1381 mm
  • Riteņu bāze: 2720 mm
  • Klīrenss: 145 mm
  • Piedziņa: aizmugures
  • Pārnesumkārba: 6MT/10AT
  • Bagāžnieka tilpums: 408 l
  • Riepas: 255/40 R19

Motoru veidi

 

2,3 EcoBoost

5,0 V8

Darba tilpums:

2261 cm3

4951 cm3

Jauda:

290 ZS (231 kW) pie 5400 apgr./min

450 ZS (331 kW) pie 7000 apgr./min

Griezes moments:

440 Nm pie 3000 apgriez./min

529 Nm pie 4600 apgriez./min

Pašmasa:

1655 kg

1720 kg

Ātrumkārba

10AT

6MT

Maksimālais ātrums:

233 km/h

250 km/h

Paātrinājums 0–100 km/h:

5,5 s

4,6 s

Vidējais degvielas patēriņš:

9,2 l

12,4 l

Bākas tilpums:

59 l

61 l

CO2 emisija:

205 g/km

277 g/km

Cena eiro:

no 43 550

no 46 060

Iespaids

Klasika nemirst. Ar uzlabotu vadību un piekari Mustang ir spējis nepazaudēt vēsturisko šarmu.

Rezumējums

Agrāk turīgie pilsoņi brauca auto, bet vienkāršie – zirgā. Nākotnē iespējams masa pārvietosies ar pašbraucošiem, bet turīgie – ar īstiem auto, kā šis.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+