Renault Espace pirmais testa brauciens

Piektās paaudzes Renault Espace uzstāda komforta un dizaina latiņu minivenu segmentā un paralēli mēģina pierakstīties arī krosoveru pulciņā.
Septiņas sēdvietas
Arnis Martinelli
30. septembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Izrādās, šis vairs nav vienkāršs franču minivens, nu tas tiek pozicionēts arī kā krosovers. Daži smīkņās… Lai jau būtu! Iepriekšējā Frankfurtes autoizstādē demonstrētais konceptauto Renault Initiale Paris ļoti atgādināja SUV. Espace ir iedzīvinājis tā gēnus un nosaukumu, jo tieši šādi saucas dārgākā Espace versija.

Dizaina veidošanā piedalījušies pat Airbus plūdlīniju veidotāji. Nu tad sauksim to par septiņvietīgu priekšpiedziņas pseidokrosoveru ar paaugstinātu klīrensu, kurš veidots uz minivena bāzes. Sarežģīti? Gluži kā franču gramatikā – raksta gari, izrunā īsi – Espace.

Gulta uz riteņiem

Daudzfunkcionālais MPV ar šādu kosmisku nosaukumu tiek tirgots kopš 1984. gada. Iepriekšējās paaudzes modelis 2009. gadā aizņēma piektdaļu Eiropas minivenu tirgus. Jaunulis pastiepies par 19 cm, taču kļuvis par 5 cm saplacinātāks, toties klīrenss pacēlies par 4 cm (tagad 160 mm). Šādam auto dinamika vai bezceļu veikšana ir otršķirīga. Renault-Nissan flagmanī viss ir tendēts uz luksusu –panelis ar milzīgu ekrānu, izcili ergonomiski klubkrēsli, stikla jumts un – galvenais – plašums un komforts. Nevis vienkāršs komforts, bet ar glanci. Nakšņot gultā uz riteņiem un vērot zvaigžņu lietu, sagaidot rudeni, nudien izklausās vilinoši.

 Pilnīgs kosmoss franču gaumē un aviācijas dizaineru risinājumā izskatās šādi.

Primārās ērtības

Par daudz sajūsmas? Labi. Slikta pārredzamība – stūros traucē dubultais A statnis ar amizanto trīsstūrveida viltus vēdlodziņu, bet aizmugurē –straujā jumta līnijas pazemināšanās. Atšķirībā no klasiska krosovera Espace zemā sēdpozīcija traucē aptvert gabarītus. Panorāmas lūka atņem platību jau tā pieplacinātajam salonam. Tās atvēršanas rullītis izskatās iepalicis no iepriekšējiem modeļiem, taču funkcionē nevainojami. Sānu spogulīši atrodas par tuvu – pie A statņa atzara, līdz ar to izbīdītais priekšgals jāvada, paļaujoties uz sajūtām vai 360 grādu sensoriem, kuri mēdz ziņot par šķēršļiem gan vietā, gan nevietā. Auto ir paskaļš. Esat to kaut kur jau dzirdējuši Renault saistībā? Taisnība. Bet nu braukšana.

Brauciens

Varat izvēlēties vieno no četriem definētajiem braukšanas režīmiem – neitrālu, sportisku, komfortablu, ekonomisku – vai uzstādīt personalizētu spēka un dinamikas attiecību profilu. Par optimālu var uzskatīt zilgani zaigojošo Komforta opciju. Sarkanā Sporta režīmā braukšana būs cietāka, ar garākiem ātrumu stiepieniem un pastiprinātu motora rūkoņu Bose stereosistēmā, kas minivena salonā rada nevajadzīgu disonansi. Ja startējat uz neasfaltēta seguma, pateicoties ESP, gaitas uzsākšana notiek ar palēcienu.

Manevrētspēja (rādiuss 11,9 m) ir mazā Clio cienīga.

Tas pateicoties 4Control aizmugurējo riteņu piestūrēšanai, kas līdz 60 km/h sagāž riteņus par 3,5 grādiem pretēji griešanās virzienam, bet lielākā ātrumā –kustības virzienā, pastiprinot stabilitāti pagriezienos. IP versijā tā ir standartā, bet Zen versijā par papildu 1804 eiro. Degvielas patēriņš uz papīra mazāks par 5 l/100 km, praksē – par 1,5 l vairāk (6,2 l).

 Centrālā konsole ar vertikālu peldošo skārienekrānu un virzienu maiņas sviru, kas izskatās aizlienēta no kāda lidaparāta.

Dzīve sākas no 30…

Trīs tradicionālie aprīkojuma līmeņi. Dzīve (Life) sākas no 30 615 eiro par 1,3 l dīzeļdzinēju ar 6MT, ar vēršādu apdarinātu stūri, pārslēdzēja uzgali un sēdekļu detaļām, mazo panorāmas jumtu. Standartaprīkojumā arī parkošanās sensori, kruīzkontrole, gaismas un lietus sensori, riepu spiediena kontrole un vēl citi palīgi. Dzen (Zen) līmenī nokļūstam no 34 534 eiro ar 2 l benzīna motoru vai no 36 109 eiro ar 1,6 l turbo dīzeļdzinēju, aklās zonas pārskata sistēmu, daļēji atveramu lielo panorāmas jumtu un dažām izdaiļošanas iespējām, 6AT vai 7AT. Topa versija Initiale Paris maksās no 39 943 eiro par benzīna modifikāciju vai 41 518 eiro par dīzeli.

Tā lepojas ar ādas salonu, četru riteņu stūrēšanas sistēmu, elektrisku amortizatoru regulācijas iespēju, kā arī papildu drošības sistēmas joslas neievērošanas un piespiedu bremzēšanas gadījumā. Centrālā konsole ir ar vertikālu (peldošu) 8,7 collu skārienekrānu kā Tesla, kas ļauj kontrolēt galvenās funkcijas, arī kādu no trim masāžas funkcijām, ja vēlaties sēdēt sastrēgumos kā pie masiera – braukšanas laikā kustīgs beņķis īsti neiederas. Centrālā tuneļa tukšumā zem ekrāna iekārtota glāžu novietne. Temperatūras regulēšanas pogas ir atsevišķi, taču cipars nolasāms ekrānā, nevis uz pogas.

Lai noregulētu ventilatora plūsmu vai virzienu, jābaksta ekrāns. Ja uz tā tiek atstāta, piemēram, klimatkontrole, tad ne āra temperatūra, ne laikrādis nebūs nolasāmi.

Tradicionālā mediju sistēmas vadības svira pie stūres ir neiztrūkstoša Renault vērtība. Ar multimediju sistēmu vadību ir līdzīgi kā ar agrīnajiem viedtālruņiem. Katrs ražotājs mēģina radīt ko īpašu, taču beigās visi tāpat nonāk pie viena kopsaucēja. Pagaidīsim. Ja izvēlaties septiņvietīgu versiju (papildu 1029 eiro) un sasēžaties pēc augumiem, tad Kamčatkas galā ērti jutīsies divi ap 10 gadus veci topošie kosmonauti. Vidējā rindā ievietoti trīs atsevišķi bīdāmi krēsli, no kuriem malējos var uzsildīt (Winter pakete par 381 eiro). Bagāžnieks šādā izklāstā varēs ietilpināt 247 l, pieci pasažieri varēs atvēlēt 680 l, bet divatā – 2100 l.

Rezumējums

Šāds auto uz lielceļiem vai pilsētā ļaus izcelties pat vācu premium līderu vidū.

Testētā Espace Energy dCi160 EDC Initiale Paris cena: 46 000 eiro

Vērtējums:

Tehnika: 3/5

Komforts: 4,5/5

Dizains: 4/5

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs