Peugeot 508 SW pirmais testa brauciens

Peugeot 508 SW ir kaut kur pa vidu starp populāriem un pieprasītiem ekonomiskajiem universāļiem un švītīgajiem Vāczemes pragmatiķiem. PSA grupa soļo premium virzienā ar kaut ko ekstravagantu, francisku un rotaļīgu.
Testējam ārzemēs
Arnis Martinelli
6. februāris

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Kurš gan negribētu savu bērnības auto palielināt līdz reāla satiksmes dalībnieka izmēram? Šķiet, franču dizaineri izdzīvo savu sapni un arvien filigrānāk iemieso to katrā nākamajā izpausmē. Peugeot 508 SW bija trūkstošais posms, un nu tas var lepoties ar bērnības vīzijām atbilstošu veidolu. 504. modelis debitēja pirms pusgadsimta, pa vidu ir bijis daudz ciparu, bet 2010. gadā 407. sērija tika nomainīta ar tam laikam ekstravagantu sedanu, vēlāk universāli, kura aizmuguri rotāja skaitlis 508.

Otrās paaudzes modelis ir gājis vēl tālāk, un nu ir kļuvis par pilntiesīgu ražotāja izvirzīto tendenču mantinieku, ko pirms pieciem gadiem iesāka 308. sērija, bet pārliecinošāk pierādīja par krosoveriem pārtapušie 3008 un 5008.  Šis universālis ir domāts jauniem, atraktīviem, stilīgiem pāriem vai ģimenēm, kam patīk ceļot un baudīt sevi un pasauli. Taču ne viss ir ideāli.

Replika

Šķiet, labākajā gadījumā jaunajiem frančiem būs jāsamierinās ar savas plašās dzimtenes apsekošanu, jo tālākai gaitai AGR sēdekļi sāks spiest, bet galvas atbalsts neļaus pietiekami relaksēties. Kā padomju laika multfilmā par kādu Mašu, kurai sega kož un spilvens spiež. Aizmugurē vieta kājām samazināta par 15 mm, tas neliekas daudz, un jaunākie to pat nepamanīs. Taču atliek iesēsties kādā ne tik smalkā salonā, kad, nokļūstot atpakaļ 508., viss jūs apmierinās.

EMP2 platforma kļuvusi 70 kg vieglāka nekā priekštecim, kam pateicoties gaitas īpašības uz kvalitatīva ceļa ir tuvu ideālam, kuras var iegūt no šādas klases auto.

Dizaina pašizpausmes

Franču ambīcijas tēmē uz premium klasi. Ja mēģināsim salīdzināt ar D segmenta līderiem, tad būs jāatzīmē, ka logu augstums – pareizāk, zemums – dod nedaudz sliktāku pasaules aptveršanu, jo auto ir kļuvis par 6 cm zemāks salīdzinājumā ar pirmo paaudzi. I-Cockpit ir samērā augsts, kā tas raksturīgs šim ražotājam, bet iekšējais spogulis aizņem par daudz vietas. Par mazo rotaļīgo stūri, kas atgādina bērnības auto, ir atsevišķs stāsts, ko jau apspriedām krosoveru sakarā, taču jāatzīst, ka var pierast.

Motora pārsegs ir garš, un ir jāpierod pie priekšas izmēriem. Augsta viduskonsole, taču rokturi nav atrodami ne virs durvīm, ne pie centrālā tuneļa. Podziņas zem 10 collu skārienekrāna ala Ford Mustang ir labs dizaina elements. Cimdu nodalījums ir pilnvērtīgi atverams tikai tad, kad blakussēdētājs būs atstājis iesildīto vietu. Spogulītis saulessargā liks partnerei piekļauties tuvāk šoferim, lai veiktu rīta krāsojumu.

Dizains ir nedaudz pašmērķīgs, un dizaineru pašizpausmē slīps plaukts, uz kura neko nevar novietot, tiek papildināts ar citiem slīpumiem un reljefiem. Aiz mediju ekrāna ir tukšums, kurā varētu ievietot kādu rakstāmpiederumu, taču pagriezienā tas, iespējams, torpedēs pa atvērto logu.

Braukšanas režīmu slēdzis novietots tā, lai paralēli braukšanai jūs neaizmirstu par faķīra ikdienišķajiem vingrinājumiem (standartā ir 3 režīmi: Eco, Normal un Sport, bet jaudīgākajiem dīzeļiem klāt nāk Comfort), toties stūres lāpstiņas ir pie statnes kā kārtīgam sportistam pierasts.

Klimata kontroles vadības bakstīšana ekrānā nav tā patīkamākā nodarbe, bet TomTom Traffic navigācija nerāda papildu mazo bultiņu, kad jāveic manevrs. USB noslēpti pietiekami dziļi, toties ir Qi sistēmas bezvadu lādēšana.

Individuālists

Ja varam to pieciest, šis auto ir pietiekami individuāls, lai nepazustu pelēkspožajā masā. Pēc noklusējuma ir pieejama pelēka krāsa. Balta no jums prasīs 201 eiro, zila – 554 eiro, bet sarkana – 756 eiro. Četri aprīkojumu līmeņi: Active, Allure, GT-line un GT. Kas vēl? Nigt Vision kamera (1512 eiro) lieliski noderēs dzīvnieku vērotājiem 200 metru tālumā, franču FOCAL audiosistēma ar 10 skaļruņiem (605 eiro) ļaus pavadīt ceļojumu šansonu gaisotnē, bet video skatīšanās komplekts īsinās laiku bērniem, piemaksājot 433 eiro.

1,6 l benzīna dzinējs pieejams divās jaudas versijās, bet dīzeļu piedāvājumā pusotra un divu litru motori. Visi dzinēji atbilst WLTP procesa Euro6.d standartiem, kas būs spēkā no 2020. gada. Latvijā pieejamie auto ir komplektēti ar astoņpakāpju automātu. Šobrīd vienīgā versija Eiropā ar 6MT ir BlueHDi 130. Benzīna dzinēji Eco režīmā līdz 130 km/h slēdz tā saukto slīdēšanas režīmu, kas ļauj ietaupīt līdz 3% degvielas. Adaptīvā kruīza kontrole un drošības sistēmas no DS7 uztver gan gājējus, gan riteņbraucējus dienā un naktī līdz pat 140 km/h.

Lai cik prozaiski tas skanētu, bet, izmēģinot visas modifikācijas, jaudīgākais dīzelis demonstrē visharmoniskāko piekares, stūres un dzinēja simbiozi, sevišķi Sport režīmā, kad stūre kļūst stingrāka, bet griezes moments tiek sasniegts ar maigu lauvas rēkoņu. Varbūt tas būs tā tikai līdz hibrīda debijai gada vidū? Tāda ir plānota ar 80 kW elektromotoru un 40 km nobraucamo distanci, bet pagaidām paliksim pie šī. Sports, komforts un drošība – ar šo saukli ražotāji Mulhausā netālu no Šveices robežas montē 508. sērijas Saloon un Estate – kupejisku sedanu un ģimenes universāli. Jāatzīst, ka tie ir izdevušies.

Tehniskie dati

  • Garums/platums/augstums: 4778/1907/1420 mm
  • Riteņu bāze: 2793 mm
  • Klīrenss: 143 mm
  • Piedziņa: priekšējā
  • Pārnesumkārba: 8EAT
  • Bagāžnieka tilpums: 530–1780 l
  • Riepas: 235/45 R18

Modifikācijas     

  PureTech 180 PureTech 225 BlueHDi 130 BlueHDi 160 BlueHDi 180
Darba tilpums: 1598 cm3 1598 cm3 1499 cm3 1997 cm3 1997 cm3
Jauda: 181 (133 kW) pie 5500 apgr./min 224 ZS (165 kW) pie 5500 apgr./min 131 ZS (96 kW) pie 3750 apgr./min 163 ZS (120 kW) pie 3750 apgr./min 177 ZS (130 kW) pie 3750 apgr./min
Griezes moments: 250 Nm pie 1650 apgr./min 224 ZS (165 kW) pie 5500 apgr./min 131 ZS (96 kW) pie 3750 apgr./min 163 ZS (120 kW) pie 3750 apgr./min 177 ZS (130 kW) pie 3750 apgr./min
Pašmasa: 1584 kg 1584 kg 1602 kg 1694 kg 1694 kg
Maksimālais ātrums: 226 km/h 246 km/h 208 km/h 226 km/h 231 km/h
Paātrinājums 0–100 km/h: 7,9 s 7,3 s 10,0 s 8,3 s 8,3 s
Vidējais degvielas patēriņš: 5,5 l 5,7 l 3,9 l 4,5 l 4,7 l
Bākas tilpums: 62 l 62 l 55 l 55 l 55 l
CO2 emisija: 127 g/km 132 g/km 103 g/km 122 g/km 132 g/km
Cena eiro: no 27 600 no 40 900 (GT) no 28 500 no 29 600 no 34 400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iespaids

Prasa pierašanu pie mazās stūres un īpatnējiem mēraparātiem. Ja tas izdodas – uz priekšu par Franciju!

Rezumējums

Dizainiski atšķirīgs, temperamentīgs, pietiekami plašs un ar odziņu.

Novērtē rakstu

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Ievas Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

Auto Bild

Ievas Māja

Ievas Receptes

Ievas Dārzs