• Opel Astra pirmais testa brauciens

    Auto
    Aldis Bite
    10. oktobris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Piektās paaudzes Astra (Astra K) ir viens no beidzamā laika interesantākajiem jaunumiem auto pasaulē. Viens no tā sīvākajiem konkurentiem ir Volkswagen Golf, tāpēc tam jābūt īpaši izmanīgam, lai pārspētu pieredzējušo sāncensi. Mūsu pirmais brauciens ar Opel Astra.

    Opel zvaigzne piedzima 1991. gadā, kad nomainīja sestās paaudzes Kadett. Šis ir 11. paaudzes kompaktklases Opel, ja skaitīšanu sākam no 1936. gada Kadett. Pateicoties Astra, GM Europe beidzot atgriezušās cerības atņemt pārdošanas uzvarētāja kroni konkurentiem no Volfsburgas. GM eiropiešiem vairs nepiedāvā Chevrolet, savukārt Opel pilnībā aizgājis no Krievijas. Astra K ražotnes atrodas Polijā Opel Glivices rūpnīcā, motorus izgatavo Ungārijā.

    Dizains

    Opel Astra profila aizmugurējā daļa, īpaši C statne, atgādina gan Hyundai i20, gan Golf, gan spāņu radinieka Seat Leon trešās paaudzes hečbeku. Tas izskatās vienlaikus gaisīgāks, dārgāks, prestižāks un sportiskāks nekā iepriekšējos modeļos. Mulsinošos apaļumus nomainījušas asas, precīzas līnijas un jūtams kupejas virsbūves stils. Aizmugurē sēdošo pasažieru kājām tagad ir par 35 mm vairāk vietas, un pieejama arī sēdekļu apsilde.

    Bagāžnieks ar 370 l tilpumu nav no lielākajiem, arī tā mala (iekraušanas augstums) ir neērtāka nekā populārākajiem konkurentiem. Šur tur iekštelpā vīd pacieta plastmasa, taču patīkami, ka galvenajā panelī konstruktori atteikušies no striktas vadītāja un blakussēdētāja zonas nodalīšanas (kā sporta auto) par labu braucējus vienojošam horizontālam panelim un simpātiskajai centrālajai konsolei.

    Tagad pasažierus priecē izteikti horizontālais panelis, kura vidū izceļas IntelliLink skārienekrāns, bet greznību piešķir melnas klavierlakas klāts dekors. Būtiski samazināts arī spiedpogu skaits viduskonsolē. Loģiskāks kļuvis to izvietojums, vadītājam atvieglojot ieraduma izveidi.

    Tehnoloģijas

    Adaptīvie LED starmeši ir viena no niansēm, kas visvairāk iepatīkas un paliek atmiņā. Opel LED padarījis demokrātiskus, prasot par tiem vien 1110 eiro piemaksu. Astra komforta iespējas ietver divu zonu klimatkontroli, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli ar masāžas funkciju. Ergonomisko vadītāja sēdekli Opel piedāvā no 350 eiro.

    Jaunā Astra ir pirmais auto ar Opel OnStar, personīgo pakalpojumu asistentu, kas Astra pasažieriem, gluži kā Vertu prestižo telefonu īpašniekiem, ir sargeņģelis 24 stundas diennaktī. IntelliLink R 4.0 versija pieejama jau ar Enjoy komplektāciju.

    Vieglāks, ērtāks, klusāks un jaudīgāks

    Atkarībā no motora tipa hečbeks ir no 130 kg līdz 200 kg vieglāks par priekšteci. Tiesa, auto ir 5 cm īsāks un 2,5 cm zemāks par priekšteci, taču, par spīti saīsinātajai garenbāzei, labi pārdomātā interjera un sēdekļu konstrukcijas dēļ iekštelpa ir jūtami ērtāka nekā iepriekš. Būtiski, ka automobilī brauciena laikā kļuvis krietni klusāk.

    Tas neizbrīna bagātīgi aprīkotajā testa eksemplārā, kas izveidots iekarotajā komplektācijā dīzelis/automāts. Šāds auto ir teju divreiz dārgāks par iepriekš mēģināto bāzes modeli. Degvielas ekonomiju sekmējis arī virsbūves aerodinamikas koeficients CX 0,25.

    Motori un transmisijas

    Benzīna agregātu piedāvājums sākas ar bāzes modelī pieejamo 1,4 l R4, bet turpinās ar mūsdienās obligāto 1,0 l trīs cilindru dzinēju. Trīs dažādās jaudās tiek piedāvāts arī mūsu testa varonis 1,6 l čukstošais jeb Whisper dīzeļmotors. Šim dzinējam iespējamas 95 ZS, 110 ZS un136 ZS versijas.

    Dīzeļmotors iespējams gan ar piecu un sešu ātrumu manuālajām kārbām, gan sešpakāpju automātisko transmisiju. 1,0 ltrīs cilindru motoru komplektē arī ar Easytronic piecpakāpju pusautomātisko ātrumkārbu.

    Brauciens

    130 līdz 200 kg svara zaudēšana pozitīvi atsaukusies uz stūrēšanas vieglumu un precizitāti. Samazinātais svars padarījis mašīnu izveicīgāku salīdzinājumā ar tās senčiem, piešķirot Astra īpašniekiem jaunu izjūtu buķeti. Gribas apgalvot, ka ar katru noripoto metru pārliecība par Astra kvalitāti un spējām tikai pieaug. Tiesa, piekare joprojām ir paskaļa, ja bruģis vai jāšķērso dzelzceļa pārbrauktuve. Taču neapstrīdami auto kļuvis sajūtās tīkamāks nekā agrāk.

    1,6 CDTi ir pietiekami kluss likumīgi atļautajos ātrumos, taču strauja paātrinājuma laikā motors kļūst labi dzirdams. Acīmredzot šādu iespaidu atstāj 6AT lietošana laikā, kad attīstītākajiem konkurentiem jau ir astoņu un pat deviņu pakāpju transmisijas. Kā jau minējām, piekare ir skaļāka par tautasvāģi, jo aizmugures tiltam joprojām ir vērpstienis ar Vata mehānismu, taču…

    No otras puses, labi, ka konstruktori atteikušies no FlexRide piekares ar adaptīvajiem amortizatoriem. Tagad auto ir neregulējamas cietības amortizatori, kas divās jaudīgākajās motoru versijās nepārprotami sniedz gandarījumu, ļauj noķert kaifu no Opel vadīšanas. Patīkami, ka 136 ZS dīzelis pat mīnus desmit grādu salā visai sportiskā režīmā uzrādīja patēriņu – 5,2 l/100 km. To, ka vadāt dīzeļa auto, kabīnē pateiksiet galvenokārt pēc tahometra. Motora troksnis patiešām ir samazināts līdz benzīna agregātu skaņai.

    Iespaids

    Astra K dizains, iespējams, iepatiksies tiem pircējiem, kas iepriekš skatījās japāņu vai korejiešu konkurentu virzienā.

    Rezumējums

    Made in EU kvalitāte Opel ar cerībām ļauj piedalīties un uzvarēt valsts iepirkumu konkursos.

    Testa auto Opel Astra 1,6 CDTi Ecotec cena: 25 765 eiro

    Vērtējums:

    Tehnika: 3,5/5

    Komforts: 3/5

    Dizains: 3,5/5

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē