Nissan Navara NP300 pirmais testa brauciens

Pikaps
Aldis Bite
17. oktobris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Japāņu dizainera Mamoru Aoki radītais trešās paaudzes Nissan Navara (D23) ir lieliska atbilde uz jautājumu, kas notiek, ja Taizemē ražotam japāņu pikapam uzstāda Renault Master dīzeli. Auto saglabā žirgtumu, gluži kā ar agrāko 3 l V6 turbo dīzeli, taču būtiski samazina apetīti, jo tagad ar 2,3 dCi patērē septiņarpus litru. Lūk, mūsu pirmais brauciens!

Iespējams, atceraties, ka agrāk pikapu hierarhijā Navara bija ne tikai otrais prestižākais pēc Toyota Hilux, bet arī otrais dārgākais. Lai samazinātu pašizmaksu un cenu Renault Nissan mainījuši ražošanas ģeogrāfiju, dodoties uz Taizemi. Auto pasaule jau nākamo pāris gadu laikā sagaida astoņus jaunus pikapus.

Nissan NP 300 kopā ar jauno Ford Ranger un Mitsubishi L200 ir jaunumu saraksta atklājēji. D23 ir pirmais jaunās paaudzes produkts, ko kopš 2014. gada jūlija ražo jaunuzceltajā, 360 miljonu vērtajā Samut Prakan rūpnīcā Taizemē.

 Krietni atvieglotā virsbūve ļauj NP300 justies veiklākam nekā tā priekštecim.

Dizains

Dizaineri izveidojuši izskatu, kas ir vidusceļš starp robustu darba vāģi un ģimenes auto. Tas joprojām saglabā nesošā rāmja konstrukciju, taču virsbūves dizains ieguvis vairāk noapaļotu detaļu. Auto priekšgals bagātīgi papildināts ar hroma detaļām, īpaši izceļot radiatora režģi. Navara tiek piedāvāta King-Cab vai Double-Cab versijā. Abas kabīnē piedāvā aizmugurējos sēdekļus, taču tikai Double-Cab ir tradicionālais sols aizmugurē un četras durvis, King-Cab aizmugurē ir divi kino stilā nolokāmi aizmugurējie sēdekļi un niecīgas pusdurvis.

 Auto lepojas ar pilnvērtīgu apvidus auto salonu. Ja iegādāsities bagāžas nodalījumu nosedzošo alumīnija slīdpārvalku, tad 35 cm būs aizņemti ar šo konstrukciju, kuru paša spēkiem būs grūti demontēt.

Tehnika

Zem motora pārsega ir Renault-Nissan 2,3 l dCi dīzelis, kas izstrādāts speciāli komerciāliem transportlīdzekļiem Renault Master, Opel Movano, Nissan NV400. Motoram ir ķēdes piedziņa, lai paplašinātu apkalpošanas intervālus līdz diviem gadiem vai 30 000 km. 2,3 l dCi turbo dīzelis pieejams divās versijās ar vienu vai divām turbīnām, attiecīgi 160 ZS un 190 ZS.

Svarīgākais jaunums – Double-Cab kabīnes šasijai aizmugurējam tiltam pilnībā nomainīta piekare (tagad piecu sviru jeb daudzsviru), tur agrākās atsperlāgas jeb lokšņu atsperes aizstātas ar vītņatsperēm (King-Cab versija saglabā lokšņu atsperes).

Tāpēc auto gaita ir daudz komfortablāka par spīti faktam, ka tas joprojām ir darbarīks, ar kuru var pavilkt pat 3,5 t piekabi. Savukārt Double-Cab patiks privātajiem pircējiem, jo var kalpot kā alternatīva SUV.

 Salona iekārtojums lakonisks un robusts. Ērta piekļuve funkcijām, laba atpakaļskata kamera ar veiksmīgu auto projicēšanu uz ekrāna skatā no augšas.

Interjers

Kabīnē Nissan ir izvēlējušies lietišķu pieticību. Dominē melna plastmasa, pseidohroms un klavierlaka. Nissan pikapa interjeru iedvesmojuši un tieši ietekmējuši šā zīmola krosoveri. No pirmā acu uzmetiena mūsu testa modeļa kabīne šķiet līdzīga Qashqai vai X-Trail. Arī šim pikapam iespējami četri apdares līmeņi: Visia, ACENTA, ACENTA + un N-CONNECTA. Vadītāja vieta ir ērta, jo īpašu uzslavu nopelnījuši priekšējie sēdekļi, kas izstrādāti ar NASA speciālistu atbalstu. Navara joprojām tuvāka ir komerctransporta, nevis vieglā auto filozofija.

Brauciens

Nissan Navara piedāvā trīs braukšanas režīmus: 4WD High – viegliem bezceļa apstākļiem, 4WD Low – nopietniem bezceļa apstākļiem, smiltīm, sniegam vai dziļiem dubļiem, 2WD – parastiem braukšanas apstākļiem. Elektroniski kontrolētā četru riteņu piedziņas sistēma ērta ir ar divām niansēm – ar gaitā pieslēdzamo pilnpiedziņu un vienkāršu elektroniskā ierobežotas slīdes diferenciāļa (eLSD) bloķēšanas iespēju pēc apstāšanās.

Ceļu manieres ir ievērojami uzlabojušās, pateicoties jaunajai atsperojuma sistēmai.

Vītņatsperes lieliski tiek galā ar bedrēm un asfalta ielāpiem ar teju limuzīnisku vieglumu, nevis kā vecajā modelī, nogurdinot ar pusatkarīgā tilta trīcēšanu, kas atbalsojās visā virsbūvē. Nelielā ātrumā braukšana ir tikai uzjautrinoša, kā mušiņmakšķerēšana nemākuļa izpildījumā, taču, pārvietojoties 80–100 km/h diapazonā, auto jūtas kā kreiseris okeānā, lineārai stabilitātei minimāli pieprasot stūres korekciju.

Lai kā negribētos, taču šis Nissan pikaps nevadās gluži tāpat kā krosovers. Motora maksimālais griezes moments pieejams šaurā apgriezienu joslā – 1500–2500, bet maksimālā jauda novērojama tikai ar 3750 apgriezieniem min. Aizmugurējā daudzsviru piekare Navara sniedz džipiem līdzīgu braukšanas komfortu. Būtisks arguments pircējiem ir piecu gadu/160 000 km ražotāja standarta garantija.

Nissan Navara aprīkots ar jaunu 2,3 ​​l dīzeļdzinēju, kas darbojas par 24% efektīvāk nekā vecā modeļa 2,5 l dzinējs, nemaz nerunājot par 3,0 V6 turbo dīzeli. Auto piedāvā izvēli starp 6MT vai 7AT pārnesumkārbu.

Iespaids

Navara detaļu apstrāde un konstruktīvie risinājumi jauno modeli pacēluši citā līmenī. Pat straujas virziena izmaiņas tiek pieļautas bez uztraukuma.

Rezumējums

Lai gan sperts neapstrīdami nozīmīgs solis salīdzinājumā ar veco modeli, joprojām ir atgādinājumi, ka Navara būtībā ir praktisks transportlīdzeklis darbam – āmurs uz riteņiem.

Testa auto Nissan Navara NP300 4×4 Double Cab 2,3 dCi 160ZS N-Connecta cena: 32 420 eiro

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs