Honda HR-V pirmais testa brauciens

Pirmās paaudzes HR-V debitēja 1998. gadā (feislifts 2008. gadā), un toreiz tika veidots uz Honda Logo bāzes, Latvijā eksotiskā mazās klases hečbeka. Pilnpiedziņa šajā gadījumā ir otršķirīga un pieejama tikai ASV. Otrās paaudzes modelis ir veidots, izmantojot Jazz trešās paaudzes platformu un agregātus.
Krosovers
Aldis Bite
30. septembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Jaunais HR-V ir atbilde Nissan Juke komerciālajai veiksmei. B segmenta jeb mazo krosoveru skaits pieaug ģeometriskā progresijā. Tagad globālā līmenī jau varam runāt vismaz par astoņiem konkurentiem – Nissan Juke, Mazda CX3, Jeep Renegade, Fiat 500X, Mini Cooper Paceman, nākotnē sarakstam pievienosies arī Škoda un Audi Q1.

Pašlaik pieejamais HR-V divu motoru skumji īsais saraksts arī otrajā paaudzē dažiem potenciālajiem pircējiem liek šķobīties šaubās, taču pārējās niansēs modernais HR-V kļuvis nesalīdzināmi labāks, ērtāks un veiksmīgāk piemērojams mājsaimnieču un jaunu ģimeņu vajadzībām. Daudzuprāt, HR-V veidošana uz Jazz agregātiem vienlaikus ir gan jaunpienācēja stiprā dūre, gan Ahilleja papēdis.

 Ja vēlaties veiklu, relatīvi lētu priekšpiedziņas krosoveru pilsētai, Honda HR-V ar 17,5 cm klīrensu var apmierināt vajadzības. Tiesa, Nissan Juke ir spēcīgāks, taču mazāk ietilpīgs, savukārt Jeep Renegade/Fiat 500x lepojas ar labākām bezceļu spējām.

Dizains

HR-V otrā paaudze paviršā acu skatā atgādina Mazda CX3. Mašīnas profils papildināts ar trapecveida sānu logiem un C jumta balstos integrētiem aizmugures durvju rokturiem. Lai mazajā SUV nodrošinātu maksimālu salona ietilpību un neciestu agrāk bieži pārmetumus pelnījušais bagāžnieka tilpums, degvielas bāka tagad novietota zem grīdas – vietā, kur atrodas vadītāja sēdeklis. Šāds risinājums ļāvis bagāžnieka tilpumu palielināt līdz 470 l, bet brīdī, kad nolaista aizmugurējā sēdekļa atzveltne, – pat līdz 1533 l tilpumam.

Interjers

Auto iekštelpa piedāvā lietišķo stilu, lakonismu un ērtības vidējas miesasbūves indivīdiem. Mērinstrumenti ir izmēros pamatīgi un teicami pārskatāmi, bet lielākā daļa kontroles funkciju ir uzreiz apgūstamas. HR-V ir laba pārskatāmība no vadītāja vietas, tas krietni atvieglo stūrēšanu pilsētas vidē. Gluži kā radinieks Jazz, jaunais krosovers lepojas ar MAGIC SEAT sistēmas aizmugurējo sēdekli.

Asprātīgā konstrukcija ļauj savāzt sēdekļa pamatni, tā sniedzot iespēju salona aizmugurē novietot lielgabarīta priekšmetus.

Protams, šim pilsētas džipam uzstādīts daudz modernāku tehnoloģiju, piemēram, braukšanas joslu maiņas brīdinājums, Start-Stop, septiņu collu skārienjutīgs ekrāns.

Tehnika

 Jaunais 1,5 l benzīna motors lieliski sevi parādījis jau Jazz jaunākajā modelī. Ekonomisks, elastīgs un ilgspēlējošs. Galu galā, Honda un augsta motoru kvalitāte – tie allaž ir sinonīmi.

Eiropā auto pieejams ar 1,5 l 130 ZS benzīna motoru, kas aizgūts no Jazz, kā arī jaunākajā Civic un CR-V jau iepazītu 1,6 l 120 ZS spēcīgu turbodīzeli. Mazais četru cilindru benzīna motors ir enerģisks, efektīvs un gaitā vienmērīgs, taču jāņem vērā kāda 6MT īpatnība.

Pirmie divi ātrumi ir ārkārtīgi īsi, tādēļ prasa ātru un strauju pārslēgšanos. Tā prasa izstrādāt ieradumu, tas ir raksturīgs dīzeļauto ar maza darba tilpuma motoru. CVT variators pieejams tikai benzīna dzinējam. HR-V nodrošina senāk vien mazajiem Honda hečbekiem atbilstošu degvielas ekonomiju. Tas uzrādīja 5,7 l/100 km, kas atbilst ražotāja solītajam.

Kas jāuzlabo?

 Bagāžnieka tilpums un tā lieliskā organizācija arī zemgrīdas nodalījumos noteikti priecēs mājsaimnieces.

Pirmkārt, uzlabojumus prasa vadītāja sēdekļa regulācijas amplitūda. Zemais jumts, kas HR-V padara izskatā sportiskāku no ārpuses, uzliek ierobežojumu pircējiem, kuru augums ir vairāk par 185 cm. Otrkārt, 6MT trūkst agrākās precizitātes, kādu sagaidām no Honda transmisijām. Ātrumkārba slēdzas maigi un domājoši – gluži kā franču vai itāliešu mašīnas, bet par Honda liecina augstais transmisijas tunelis un sportiski īsais, patīkamais ātruma kloķis.

Aprīkojums

 Bagāžnieka tilpums un tā lieliskā organizācija arī zemgrīdas nodalījumos noteikti priecēs mājsaimnieces.

Jaunākā Honda HR-V dīleru centros nonāk trijos aprīkojuma līmeņos: Comfort, Elegance un Executive. Klientiem, kuri izvēlas Elegance vai Executive modeļus, ieguvums būs arī standarta aprīkojumā iekļautā informācijas un izklaides sistēma Honda Connect. Uz Android operētājsistēmu balstītajai sistēmai, Zoom funkcija ir kā tālrunim.

Standarta drošības funkcijas ietver disku bremzes ar ABS, stabilitātes un vilces kontroli, priekšējo sēdekļu sānu drošības spilvenus, sānu aizkarveida drošības spilvenus un atpakaļskata kameru. Honda LaneWatch aklās zonas displejs iekļauts dārgākajos līmeņos. Garmin satelīta navigācijas sistēma iekļauta aprīkojumā Executive un pēc izvēles pieejama Elegance modeļiem.

Iespaids

Viegli vadāms, prognozējams auto. Liels, labi organizējams bagāžnieks. Paskaļš motors, kas prasa vadīšanas ieradumus.

Rezumējums

Ērts un lēts priekšpiedziņas krosovers. Nezināma tālākpārdošanas vērtība.

Testa auto Honda HR-V 1,5 Elegance ADAS cena: 21 880 eiro

Vērtējums:

Tehnika: 3,5/5

Komforts: 3/5

Dizains: 3/5  

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs