Honda CR-V pirmais testa brauciens

Kādreiz to brutāli dēvēja par cirvi, bet citam tas asociējās ar dakteru aprindās populārāko krosoveru. Piektās paaudzes Honda CR-V būs labs sabiedrotais, vai tas būtu britu doktors Dūlitls, padomju laika veterinārs Aikāsāp vai ģimenes ārsts kādā mūsu zemes nostūrī.
Krosovers
Arnis Martinelli
24. februāris

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Japāņu krosovers no palātas izbrauca 1995. gadā, bet iepriekšējās paaudzes modelis lepojās ar vislabākajiem pārdošanas datiem vidējo SUV segmentā (ASV šis bija pirktākais krosovers). Šoruden pie mums esam sagaidījuši jau piekto paaudzi. Tā riteņu bāze ir pastiepusies par 3 cm, bet viss auto ir par 6 cm garāks nekā iepriekšējais, līdz ar to aizmugurē ir tik daudz vietas, ka varēsit ietilpināt pat trīs pieaugušus pacientus, turklāt ir iespēja arī uzstādīt trešo sēdekļu rindu (Elegance vai Lifestyle versijā).

Un tad ārsta vadībā varat doties baudīt ziemas priekus, jo arī klīrenss no 180 mm ir palielināts līdz 208 mm, bet vērpes stingrība uzlabota par 25%. Neņemot vērā augstumu, smaguma centrs ir palicis nemainīgs. Stūres statnis ir par 36% platāks nekā priekštecim, bet tās griešanās rādiuss samazināts par ceturtdaļu, līdz ar to vibrācijas ir mazāk jūtamas. Bezceļu spējas ir manāmi labākas – līdz pat 60% spēka var novadīt uz aizmuguri, un patīkami, ka pilnpiedziņas sistēma tik ātri neuzkarst kā iepriekšējā modelī. Braucēji atzinīgi novērtēs Honda inženieru veikumu gaitas komforta būtiskai uzlabošanai, taču par visu pēc kārtas.

Japāņu dizains

CR-V dizains nekad nav bijis īpaši ekscentrisks, auto drīzāk ir bijis pragmatiska praktiķa cienīgs pirkums. Lai atdzīvinātu iepriekšējā modeļa neizteiksmību, jaunajā dizaineriem un hroma lietošanai tika dota pilnīga brīvība. Spīdīgās detaļas ir cieņā zemeslodes vakara pusē, bet šķautņainie griezumi – tā dzimtenē, līdz ar to CR-V vizuļo, spīguļo un dižojas kā pāvs, kas ticis pie spožām spalvām.

Interjerā, sekojot ASV un Japānas modes tendencēm, kokpits ir nedaudz pacelts augstāk, nekā tas būtu nepieciešams. Dizaineri pie darba ķērušies, tiklīdz iepriekšējais modelis sāka ceļu pie pircējiem, līdz ar to salonā šis tas septiņu gadu laikā šķiet novecojis. Premiālo Eiropas auto fani, iespējams, smīkņās par plastmasīgo pogu un finierējuma simbiozi. Arī augstu novietotais milzīgais CVT selektors atgādina vecā Renault Koleos detaļu, un šķiet vairāk iederētos kādā milzīgā bezceļniekā.

Salons un kokpits vairāk patiks tiem, kam nav sveša aizgājušo laiku futūrisma estētika.

Diemžēl blakus rakstītie PRNDS neuzrāda, kāda pozīcija aktivizēta. Stūre ir nosēta ar podziņām, kuru funkcionalitāte būs jāiemācās kā aptieķera rokasgrāmata. Šeit pat ir poga iznirstošā head-up displeja tirdīšanai (Executive komplektācijā). Tiesa, milzīgais, drebelīgais orgstikla gabals neiepriecinās perfekcionistus, taču to var iebīdīt vai vislabāk izsvītrot no papildaprīkojumu saraksta.

Toties sēdekļa regulēšanas diapazons ļaus pielāgot šofera vietu jūsu draugam basketbolistam, kura ceļgalam nedaudz traucēs masīvais centrālais tunelis. Gumija durvju apakšmalā palīdzēs tīrām biksēm ierasties treniņhallē vai ambulatorijā.

Amizants kokpits ar 7 collu trapecveida ekrānu, kura augšējā daļā horizontāli izvietota tahometra skala. Var mainīt apakšējo ikonu izkārtojumu, taču, ja, piemēram, riepu spiediena sensors ziņos, ka kādā riepā ir krities spiediens, taču kurā – miniet paši!

Diezgan vecmodīga Garmin navigācijas grafika, toties mediju sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay, AndroidAuto un pat Waze. Divi USB novietoti dziļi elkoņbalstā, un nav ērti ik pa laikam pievienot kādu ierīci. Kas vēl? Augšējais sfēriskais salona spogulis palīdzēs noraudzīties, kas notiek Kamčatkas plašumos aizmugurē, bet pie ārējā spoguļa iemontētā kamera ne tikai dublēs aizmugures skatu centrālajā ekrānā, bet arī rādīs marķējumu, lai vieglāk varētu noparkoties. Motora troksnis tiek notušēts, diviem mikrofoniem uztverot un sistēmai no skaļruņiem raidot pretējas frekvences skaņu, līdzīgi kā tas ir aktīvajās audioaustiņās.

Gaitas īpašības

Ja mēs piekasāmies dizainam, tad gaitai atradām maz iebilžu. Līgans, ērts auto, lai pēc piesātinātas dienas nebūtu jāuztraucas par savu kaulu veiksmīgu nogādāšanu līdz atjaunošanās vietai – mājām. Braukšanas īpašības ir labākas, nekā sākumā varētu šķist. S režīmā varat justies droši arī strauju manevru veikšanā. Motora vāka pārsega profilu rotā lieli apļveida paaugstinājumi, taču tie netraucē gabarītu kontrolei.

Augstu novietotās bloklampas un šaurā logu līnija vēl vairāk vizuāli paceļ jau tā augsto auto.

Priekšas aklā zona esot samazināta pat par 6 cm. CVT variatora darbību vada divi režīmi, kas pielāgojas lēnai vai straujai kājas noņemšanai no akseleratora pedāļa. Adaptīvā kruīza kontrole funkcionē, uzstādot ātrumu un distanci vai izmantojot ceļa zīmju atpazīšanu. Apsveicami, ka visi drošības testi ir godam izpildīti, saņemot maksimālus novērtējumus.

Honda modifikācijas

1,5 l benzīna motors ar 6MT dod 127 kW jeb 173 ZS spēku, bet CVT variatora gadījumā – 142 kW un 193 ZS jaudu. Comfort paka no 26 860 eiro komplektējas ar priekšpiedziņu un 6MT, joslas asistentiem, ceļa zīmju atpazīšanu, adaptīvo kruīza kontroli un daudz ko citu. Elegance variantā var iegūt AWD (no 32 840 eiro), lietus sensoru, kameru un ādas stūri, bet 7 vietas no 34 390 ar mehāniku vai pusotru tūkstoti dārgāk ar CVT.

Lifestyle (no 34 910 ar 6MT, no 36 420 ar CVT un AWD) dižojas ar bezatslēgas piekļuvi, ādas salonu un papildu drošības sistēmām, bet Executive (no 36 990 eiro) nav iedomājams bez atverama panorāmas jumta, apsildāmas stūres un visiem sēdekļiem, un bagāžnieka atvēršanas ar tradicionālo spērienu.

Ar samērā lielu degvielas patēriņu tik mazam motoram (kombinētajā ciklā uz papīra 7,1 l, praksē 10,2 l/100 km), šķiet, ārsts būs samulsis, taču būs jāsamierinās līdz pavasarim, kad būs pieejama 2 l hibrīda versija, kas būs divus līdz četrus tūkstošus dārgāka. Piemēram, dārgākajam Executive ar CVT/AWD un 5,5 l degvielas patēriņu cena būs 38 430 eiro, bet tas pagaidām uz papīra rakstītajā receptē. Dakteri sapratīs.

Motoru veidi

 

1.5 VTEC Turbo 6MT FWD

1.5 VTEC Turbo CVT AWD

Darba tilpums:

1498 cm3

1498 cm3

Jauda:

173 (127 kW) pie 5600 apgr./min

193 ZS (142 kW) pie 5600 apgr./min

Griezes moments:

220 Nm pie 1900–5000 apgr./min

243 Nm pie 2000–5000 apgr./min

Pašmasa:

1501–1523 kg

1598–1705 kg

Klīrenss

191 mm

208 mm

Ātrumkārba

6MT

CVT

Maksimālais ātrums:

210 km/h

200 km/h

Paātrinājums 0–100 km/h:

9,2 s

10,0 s

Vidējais degvielas patēriņš:

6,3 l

7,1 l

CO2 emisija:

143 g/km

162 g/km

Cena eiro:

no 26 860

no 32 840

Tehniskie dati

  • Garums/platums/augstums: 4600/1932/1689 mm
  • Riteņu bāze: 2663 mm
  • Bagāžnieka tilpums: 497–1756 l
  • Bākas tilpums: 57 l
  • Riepas: 235/55 R19
  • Testa Executive AWD cena: 37 420 eiro

Iespaids

Modernas, amerikāniski japāniskas aprises ar nedaudz vecmodīgu interjeru, taču pārsteidzoši adekvātu gaitu un vadību.

Rezumējums

Labas gaitas īpašības, praktiskums un ergonomika. Ļoti atbilstošs Latvijas laikapstākļiem un ceļiem. Ražots Japānā.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs