Citroen C3 pirmais testa brauciens

Citroën C3 modelis mazauto segmentā atrodas jau kopš 2002. gada, un tagad radīta franču kompaktā hečbeka trešā paaudze. Vai tas iet C4 Cactus pēdās? Atbildes meklēsim mūsu pirmajā testa braucienā!
Budžeta auto
Toms Timoško
29. novembris, 2018

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli

Mazauto klasē valda sīva konkurence, par līdera godu cīnoties ne vien franču trio, bet arī vācu lielmeistariem – VW Polo, Ford Fiesta un Opel Corsa. Raksturīgi Citroën – tas neiet citu pēdās, bet gan brien savu ceļu. Trešās paaudzes C3, kas pieejams tikai piecdurvju versijā, parūpējies, lai atsvaidzinātu segmentu.

Franču dizains

 Individualizācijas iespēju ir daudz – divtoņu virsbūve un 36 krāsu kombinācijas.

Ja šķiet, ka raugāties uz mazu C4 Cactus, tad var piekrist. Pateicoties kaktusa uznācienam pirms trim gadiem, laika gaitā pierodot pie franču ārišķības, C3 dizains vairs nešķiet kas novatorisks. Uz durvīm redzami klasiskie Airbump elementi, kas virsbūvi aizsargā no pilsētvidei raksturīgām stāvvietu likstām – kontakta ar cita auto durvīm vai lielveikala ratiņiem. Tiesa, šī aizsargstrīpa ar 14 gaisa kapsulām pieejama vien par papildu samaksu – 240 eiro.

Citroën ir parūpējies arī par dažādām individualizācijas iespējām. Kopumā pieejamas 36 dažādas krāsu kombinācijas. C3 salons nebūt nav vienkāršāks par tā eksterjeru. Apdarē izmantotie materiāli ir visai cieti, tomēr Citroën izdevies tos padarīt vizuāli kvalitatīvus, izvairoties no lēta auto iespaida. Iespējams izvēlēties kādu no četrām salona apdares versijām, kurās sēdekļu krāsa saskaņota ar paneļa apdari.

Sēdēšanas komforts ir viens no labākajiem šajā klasē, pateicoties pufīgiem un mīkstiem sēdekļiem.

Daži vadītāji gan vēlēsies, lai sēdekļa pamatne būtu nedaudz garāka. Pogu skaits uz paneļa un stūres ir pavisam neliels, neradot apjukumu arī tiem, kam Citroën līdz šim nav bijis tuvs. Nelielais ekrāns neietver daudz funkciju, tomēr tā darbība ir ātra un nerodas grūtības auto savienot ar viedtālruni.

Salona praktiskums

 Pie stūres var justies kā mazā krosoverā. Par papildu maksu pieejams 7 collu skārienjutīgais ekrāns un automātiskā klimata kontrole.

C3 ir vien nepilnus četrus metrus garš, tas ļauj to ērti novietot stāvvietā arī ļoti šaurās vietās. Salonā pietiek vietas četriem pieaugušajiem. Gara auguma pasažieriem aizmugurē pietrūks vietas kājām, ja vien priekšējie sēdekļi nav maksimāli attālināti. Ņemot vērā pilna izmēra rezerves riteni, bagāžas nodalījuma ietilpība ir klases standartiem atbilstoša.

Ar paceltiem sēdekļiem plašums sasniedz 300 l, bet maksimāli var iegūt 922 l telpu. Tas nav tik daudz kā Renault Clio (300–1146 l) vai Honda Jazz (354–1314 l), taču ikdienas lietām vieta noteikti pietiks. Smagu mantu iecelšanu apgrūtinās augstais ielādes slieksnis.

Aprīkojuma iespējas

 Airbump plastmasas sargi aizgūti no C4 Cactus.

Lētākā C3 komplektācija maksā 10 950 eiro, Live pakotnē iekļaujot aktuālākās drošības sistēmas, piemēram, palīgierīci braukšanas uzsākšanai slīpumā. Lielākā daļa pircēju priekšroku dos Feel versijai, kas ietver LED dienas gaismas, USB un AUX ligzdas, elektriski regulējamus sānu spoguļus ar apsildi, Bluetooth savienojamību un manuālo gaisa kondicionētāju.

Shine aprīkojuma līmenī ietilpst Airbump sānu sargi, automātiskās tuvās gaismas un lietus sensors, priekšējie miglas lukturi, klimata kontrole, ādas apdares stūre, atpakaļgaitas sensori un 7 collu skārienjutīgais ekrāns. Izvēloties dažas papildu ekstras, cena var pietuvoties pat 20 000 eiro atzīmei. Mūsu rīcībā nonāca C3 ar Feel pakotni, kurai papildus uzstādīti miglas lukturi (105 eiro), 16 collu diski ar 3D dekoratīvajām uzlikām (240 eiro), pilna izmēra rezerves ritenis (120 eiro), atpakaļgaitas sensori (270 eiro).

Jaunums ir ConnectedCam kamera, kas visos līmeņos pieejama par papildu maksu. Novietota pie salona spoguļa, kamera negadījuma brīdī saglabās videomateriālu – 30 s pirms avārijas un 60 s pēc notikušā.

Uz ceļa

 Sliekšņu, buferu un riteņu arku plastmasas uzlikas pasargās virsbūvi no sniega undubļiem.

C3 veidots uz iepriekšējās paaudzes modeļa platformas, un šī bāze izmantota arī Peugeot 208. Tas nozīmē, ka abu konkurentu sniegums uz ceļa ir līdzvērtīgs. Nelielā ātrumā C3 veiksmīgi tiek galā ar ceļa nelīdzenumiem, uzturot augstu komforta līmeni, kas jau ilgus gadus uzskatāma par vienu no Citroën stiprajām pusēm.

Uz šosejas balstiekārta vairs nespēj tik mierīgi tikt galā ar šuvēm un bedrēm, savukārt līkumos būs jūtama visai stipra virsbūves šūpošanās. Stūres vieglums ļauj bez raizēm manevrēt stāvvietu līkločos, tomēr tai trūkst atsaucības, lai būtu skaidrība par precīzu priekšējo riteņu stāvokli. Triju cilindru benzīna motors vien dzirdams, straujāk paātrinoties, lielākajam troksnim salonā nākot no riepām un vēja brāzmām sānu spoguļos. Būtiski, ka, atrodoties C3 salonā, vadītājs jutīsies kā mazā krosoverā, pateicoties augstajai sēdpozīcijai.

Citroen dzinēji

 Mazā 1,2 litru spēkstacija pilsētas apstākļos ir pietiekami jaudīga, lai veikli spētu pārvietoties

Dzinēju arsenāls sastāv no triju cilindru 1,2 l VTi, kas pieejams 68 un 82 ZS versijā. To papildina 1,2 e-THP turbomotors ar 110 ZS. Tas ir dinamiskākais agregāts, 0–100 km/h veicot 9,3 s, pārējiem agregātiem ierindojoties 11,9–15,5 s robežās. Ražotājs noteicis 4,6 l vidējo degvielas patēriņu, lai arī mūsu testa brauciens noslēdzās ar rādījumu 6,5 l/100 km. Lai veiktu plūdenu braucienu, būs jāpierod pie 5MT sajūga, kas ir visai ciets, un tā pareiza atlaišana prasīs treniņu. Interesanti, ka, strauji paātrinoties, dažkārt bija jūtamas neizskaidrojamas vibrācijas no kārbas. Šis ir vienīgais dzinējs, kuram pieejama arī 6AT.

Jaunais C3 neizmanto iepriekšējās paaudzes neveiksmīgo pusautomātu, taču arī šīs 6AT veikums pēc dinamikas rādītājiem nav iepriecinošs.

100 km/h tas sasniedz par 6,2 s lēnāk nekā mehāniskā versija. C3 nav sacīkšu auto, un ekspertu atsauksmes vēsta, ka jaunais automāts strādā itin labi, tomēr tik lielai dinamikas atšķirībai ātrumkārbas dēļ nevajadzētu rasties. Vienīgais dīzeļdzinējs ir četrcilindru 1,6 l BlueHDi ar 75 vai 100 ZS. Mazjaudīgā versija ir visai gausa, tāpēc tās vietā labāk izvēlēties 100 ZS modifikāciju, kas patērē tikpat degvielas (3,7 l/100 km) un ir par 3,2 s veiklāka, 100 km/h slieksni sasniedzot 11,9 s. Tomēr no A līdz B punktam ļaus nokļūt visi dzinēji, daži no tiem pat negaidīti ātri.

Ikdienas lietošanai pilnīgi pietiekams būs arī 1,2 VTi ar 82 ZS, un kā alternatīvu var izskatīt 1,2 l e-THP 110 ZS. Atšķirība starp benzīna un dīzeļa dzinēju vidējiem degvielas patēriņiem ir vien 0,9–1,3 l/100 km. Tas rada šaubas, vai ir vērts maksāt pāris tūkstošus vairāk par dīzeļdzinēju.

Iespaids

Pret Citroën C3 dizainu nav iespējams kļūt vienaldzīgam. Tas ir lielisks veids, kā izcelties.

Rezumējums

Citroen C3 pamatā ir trīs stūrakmeņi - ekonomiski dzinēji, pamanāma āriene un komfortabla gaita pilsētvidē.

Testa auto 1,2 e-THP Feel cena: 16 405 eiro

Vērtējums:

Tehnika: 3/5

Komforts: 3,5/5

Dizains: 4/5

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs