Volvo XC60 pirmais testa brauciens

Volvo
Arnis Martinelli
Arnis Martinelli
20. maijs, 2019
1 komentārs

Drukāt

Saglabāt

Foto: Arnis Martinelli
Volvo XC60 pirmā paaudze piedzīvoja gandrīz veselu desmitgadi un ir visvairāk pārdotais auto Volvo vēsturē – ap miljons eksemplāru. Vai jaunais pārspēs rekordu?

Uz SPA platfomas (kopēja ar XC90) veidotais krosovers ir 26 cm īsāks un 12 cm zemāks par savu lielo brāli, bet tikai1 cm šaurāks. Priekšējie Tora vesera lukturi stiepjas līdz pat radiatora restei, bet aizmugurējie ieguvuši horizontālu atzaru uz bagāžas nodalījuma durvīm. Šķautņainums, kas šobrīd dominē gan Audi, gan BMW dizainā, arī Volvo arsenālā nav jaunums, – aktuālie modeļi vairs neatgādina ziepju traukus. Tiesa, deviņdesmitais ir vīrišķīgāks, robustāks, bet sešdesmitajam vairāk piemīt sievišķīga elegance un šarms. Nē, nepārprotiet – auto ir normāls unisex, pat īsts dzimumu līdztiesības manifests.

Zviedru dizaineri jauno modeli pagarinājuši par 4,4 cm, paplatinājuši par 1,1 cm, bet bāzi par 9,1 cm salīdzinājumā ar pirmo paaudzi, kura pirms četriem gadiem piedzīvoja feisliftu. Auto ir kļuvis zemāks par piecarpus centimetriem, taču klīrenss ir 21,6 cm. Jaunā XC60 pagarinātais motora pārsegs un priekšējā bampera iebīdīšana vai nolīdzināšana ar radiatora restes logotipu piešķir tam graciozas līnijas.

XC60 salons

 Kokpita navigācijas kartē ar nelielu nokavēšanos tiek parādītas arī Latvijā uzstādītās ātruma mērīšanas kameras

Aizmugures sēdekļiem horizontālās sēžamplaknes ir nedaudz par īsu liela auguma pasažierim, un tiem nav regulējamu atzveltņu. Auto, kas pretendē uz premium segmentu, neraksturīgi ir stūres mehāniskā regulēšana un plastikāta iekšējie durvju rokturi – acīmredzot svara ekonomijas dēļ.

Salonā galvenā atšķirība no XC90 un S90 ir vijīgā josla, kas aptver gan centrālo konsoli, gan cimdu nodalījumu. 12,3 collu kokpits un 9 collu vertikālā planšete ar Sensus Connect ir identiska ar jaunākajiem Volvo. Startapoga agrāk grozījās uz abām pusēm, tagad tikai pulksteņa rādītāja virzienā, taču, ja ar gudro atslēgu aiziesit pārāk tālu, auto pats izslēgsies.

Daudz izmantota glancētā plastika, kurai piemīt tā pati kaite kā viedtālruņiem. Nē, protams, tas nav trūkums, tikai pirms apgrābstiet XC60, labāk uzvelciet baltus cimdus.

Braukšanas virziena selektors, šķiet, palicis no pagājuša gadsimta modeļiem, bet Start-Stop sistēmas atslēgšanai nav atsevišķas pogas. Toties ir tā saucamā automātiskā stāvbremze, apstājoties pie luksofora. Ja esat ne pārāk ekoloģiskā vietā, slēpjaties savā XC60, jo jaunā četru zonu klimata sistēma CleanZone novērš bīstamu piesārņojošu vielu un daļiņu iekļūšanu salonā. Paņemiet līdzi četrus baltus kreklus un elpojiet dziļi!

Ak, jā – ja, dodoties uz pasākumu, vēlaties noskūties, stāvot pie luksofora, aizmugurē vada stiepiena attālumā ir 220 V rozete. Bagāžas ietilpība mazāka nekā konkurentiem (GLC un X3 550–1600 l), taču XC60 ir ap trīs cm garāks par tiem.

Lai nenosmērētu bikses, krāmējot dāvanas, zem bagāžas nodalījuma ir atlokāma auduma apmale, ar ko apklāt aizmugurējo bamperu. Ja esat pasūtījis piekabes āķi, tas atrodams zem tā, taču bez elektromotora pievada. Nospiežot pogu, tiek atbrīvots fiksators, taču uzlocīt un nolocīt to vajadzēs pašam vai kaimiņam Sašam. Bet nu, uz priekšu – viesi gaida!

Volvo tehnika

 Garāks. Priekšējais bampers beidzas uz vienas līnijas ar radiatora resti.

Ar D4 dīzeļmotoru ir pilnīgi pietiekami pat sportiskai braukšanai. Degvielas patēriņš ar neiebrauktu auto ekorežīmā būs ap 6 l, komforta – 6,2 l. Dinamiskajā režīmā, strauji nospiežot akseleratora pedāli, protams, būs mikrosekunžu aizture. Aisin 8AT salīdzinājumā ar vācu konkurentu izmantotajām ZTF slēdzas brīžiem nedaudz par lēnu un saraustītu, pat braucot komforta režīmā. Piemaksājot pāris tūkstošu atšķirīgi noregulētu D5, iegūsiet veselas sekundes ātrāku starta spurtu un aptuveni par puslitru apetītlīgāku dzinēju.

Būtiski, ka paralēli degvielai nav jāpievieno AdBlue, jo dzinēji atbilst Euro6b.

Agrāk varēja brīnīties par smagu stūrēšanu, kas nemainās līkuma garumā. Tagad slodze parādās pakāpeniski un atbilstoši kustībai, līdz ar to var labāk just auto kontaktu ar asfaltu. Gada beigās Volvo inženieri sola arī S90 aplaimot ar analoģisku stūres pastiprinātāja darbības sistēmu, taču uz Pilot Assist neiesakām paļauties arī tad, ja deg aktivizētā zaļā stūrīte. Atcerieties, ka tā ir piestūrēšanas sistēma, akcentējot «pie», kas darbojas līdz 130 km/h pa ceļiem ar skaidri saskatāmu joslu marķējumu. Sistēma ir nedaudz kaitinoša Latvijas apstākļos, bieži vien auto vadot tuvu ceļa malai vai pat šķērsojot viduslīniju.

 Aizmugurējo bloklampu horizonālā plakne uz durvīm atšķir XC60 no XC90.

Ja kaitina, ieslēdziet to vienīgi galēja noguruma gadījumā. Ja nepārsniegsiet ātrumu 100 km/h, Volvo pats palīdzēs adekvāti veikt tā saukto aļņa testu. Aklās zonas sensori neļaus apskādēt blakus joslās braucošus auto. Pieci braukšanas režīmi: Eko, Komforts, Dinamiskais, Bezceļu un Individuālais. Dinamiskajā režīmā auto pieplok tuvāk asfaltam līdz pat 2 cm.

Ikdienā velkošā ir priekšējā ass, aizmugure pieslēdzas vajadzības gadījumā, bet bezceļu režīmā visi riteņi var saņemt vienādu jaudas daudzumu. Volvo apavu garderobē pieejami izmēri no 18 līdz 22 collām. Izvēlīgākam klientam piekare ar maināmas cietības amortizatoriem un gaisa atsperēm par 2299 €. Tā bezceļu režīmā XC60 paceļ par 40 mm (256 mm). Tāpat laimīgie bīdāmās pneimopiekares īpašnieki var pazemināt auto par 5 cm, lai ielādētu bagāžu vai neliktu mājdzīvniekam lēkt tik augstu.

Zviedra aprīkojums

 Viss kārtībā - rezerves nekur nav pazudis

Pieejami tradicionālie trīs aprīkojumu līmeņi. Jau Momentum atradīsit plašu drošības aprīkojumu ar joslas maiņas brīdinājuma un priekšējo sadursmju izvairīšanās atbalsta sistēmu, salona iepriekšējas uzsildīšanas taimeri, kruīza kontroli, lietus un parkinga sensorus, Start-Stop, riepu spiediena kontroli. Inscription piedāvās iespējas precīzāk pieregulēt braukšanas uzstādījumus, un īpaši izsmalcinātiem estētiem būs pieejami dažādi dizainiski izskaistinājumi.

Ja izvēlēsieties Prestige, varēsiet lepoties ar sporta sēdekļiem, pieregulēt sportiskāku piekares reakciju un iegūt vēl vairāk stilīgu aksesuāru.

Pēc aptuveni 44 000 € sākumcenas par atsevišķu piemaksu var iegūt gandrīz visu, ko sirds vēlas un kredītkarte atļauj.

Piemēram, četru zonu elektroniskā klimata kontrole komplektā ar jumta lūku, atpakaļskata kameru un instrumentu paneļa ādas apdari maksās 3428 €. Apsildāmi aizmugures sēdekļi un stūre par 403 €. Adaptīvā kruīza kontrole ar aklo zonu kontroles un informācijas sistēmu BLIS par 1765 € (atsevišķi 1634 €), kura adekvāti darbojas arī pilsētā. Ja vēlēsieties bezatslēgas piekļuvi, būs jāšķiras no 605 €.

Tāds sīkums kā apsildāmas logu mazgājamās slotiņas maksās 61 €, Head-up displejs 1210 €. Parkošanās sistēma Park Pilot 706 €. Izvēlīgākam klientam piekare ar maināmas cietības amortizatoriem un gaisa atsperēm priekšā un aizmugurē – 2299 €. Vai nav jauki? Tiesa, tad jūsu vidējās klases SUV būs tikpat vērtīgs kā populārie vācu premium. Taču kurš teica, ka Volvo nav premium? Ir.

Skatoties uz cenu un imidžu. Braukšanas bauda ir minimāla un upurēta komforta un stila labā. Nedaudz garlaicīgi, toties ar glanci!

Iespaids

Komfortabls, harmoniski vadāms Volvo ar nopietnu un pamatotu pretenziju beidzot nostabilizēties elites klasē.

Rezumējums

Stilīgs unisex pilsētas krosovers cilvēkiem, kas tendēti uz skandināvisku vēsumu un lakonismu un kas uzskata, ka bembisti vai audiālisti nav ar tik labu gaumi apveltīti.

Testa auto XC60 D4 AWD Inscription cena: 69 042 €

1 komentārs

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+