Toyota Land Cruiser pirmais testa brauciens

SUV
Toms Timoško
Toms Timoško
23. decembris, 2018
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Pirms vairāk nekā 60 gadiem Land Cruiser bija pirmais auto, kas spēja uzrāpties Fudzi kalna virsotnē. Pēc vairāku paaudžu nomaiņas tāds tas ir arī šobrīd – bravūrīgs, izturīgs un neapturams. Pievienojot klāt šķipsniņu komforta, Land Cruiser apguvis manieres, lai mācētu uzvesties arī pilsētvidē.

Strauji un nemanāmi autonozari papildina ne vien it kā visu varošie krosoveri, bet arī īsta darba darītāji – pikapi. To ražošanai pievērsies gan allaž praktiskais Renault, gan švītīgais Mercedes-Benz. Taču starp popularitāti gūstošajiem krosoveriem un mašīnām ar kravas kasti viducī palicis retums – īsts apvidus auto. Tāds, kāds ir Toyota Land Cruiser. Auto, kas tiek pārdots teju 200 pasaules valstīs un vairākās no tām kļuvis par populārāko izvēli apvidus klasē jau ilgus gadus.

Jaunais dizains

Apvidus auto dizainā saglabātas Land Cruiser raksturīgās robustās plaknes

Atšķirībā no iepriekšējām Land Cruiser paaudzēm, kuru dzīves cikls bija 8 gadi, ceturtā paaudze turpinājusi savu pastāvēšanu arī pārsniedzot 10 gadu slieksni. Kopš tās iznākšanas 2009. gadā, šis ir jau otrais modeļa atjauninājums. Kā vairāku desmitgažu garumā pierādījis G klases kubiks, dizaina jauninājumi var aprobežoties ar cita stila optiku un radiatora resti, taču Toyota gājusi nedaudz citu ceļu. Lai arī eksterjerā veiktas šķietami nelielas izmaiņas, tās visas ietekmējušas auto funkcionalitāti bezceļos.

Dzinēja pārsegā esošais ieliekums atvieglo pārskatāmību, izmaiņas priekšējam bamperim uzlabo piebraukšanas leņķi, savukārt horizontālās formas lukturiem tuvās un tālās gaismas iebūvētas tuvāk mašīnas vidum, nevis kā ierasts lukturu ārējā pusē. Tas tāpēc, lai, džungļos sabojājot auto sānus un priekšējo stūri, jūs naktī nepaliktu bez apgaismojuma. Kopā ar jauno radiatora resti, kas atvieglo dzinēja dzesēšanu, šīs izmaiņas ļāvušas pagarināt modeļa mūžu dīlercentros vēl par pāris gadiem. Darbs ieguldīts arī interjera uzlabošanā.

SUV darbam

Land Cruiser fani ir tie, kuri ikdienā dod priekšroku ērtākam un praktiskākam apģērbam, nevis uzvalkam. Uz praktiskās nots veidots arī SUV interjers.Tiklīdz sākam iepazīties tuvāk, kļūst skaidrs, ka ilgtermiņa izturībai dota priekšroka. Salons gatavs uzņemt pasažierus ar dubļu klātiem apaviem un lietū izmirkušu apģērbu. Jā, arī stūre pēc dzinēja izslēgšanas automātiski tiek uzbīdīta augstāk un dziļāk, lai vēlāk vadītājam atvieglotu iesēšanos.

Feislifta modelim ir jauns instrumentu panelis ar 4,2 collu ekrānu un iepriekšējais multimediju sistēmas ekrāns aizstāts ar Toyota Touch 2 mediju sistēmu. Displeja reakcijas laiks un grafiskais izpildījums ir nesteidzīgajiem bezceļu izbraucieniem atbilstošs. Piedzīvotāju meklētājiem noderēs ekrānā attēlotais kameras skatījums, kas ļauj viegli pārlūkot auto pārkares, kuras bezceļu apvidū ir apslēptas vadītāja redzamībai. Tāpat redzama arī priekšējo riteņu pozīcija un virsbūves leņķis attiecībā pret zemi.

Mūsu testa auto zem centrālā displeja atrodas praktiska mantu novietne, bet premium aprīkojuma versijām šeit būs dažādu slēdžu kopums, kas kalpo kā centrālais bezceļu vadības tornis. Simpātiskāks un sakārtotāks nekā iepriekš.

Land Cruiser salons

Klasiski. Rokturi uz priekšējām statnēm un viduskonsoles sānu polsterējums, lai ekstrēmos braucienos ceļgalu triekšanās tajā būtu mīkstāka.

Atkarībā no jūsu budžeta atjauninātais modelis aprīkojams ar visiem gadalaikiem noderīgām ekstrām. Priekšējiem sēdekļiem tagad pieejama ventilācija, bet apsildes funkcija uzstādīta ne vien otrās rindas sēdekļos, bet arī vējstiklam un logu mazgātāja sprauslām. Par ādas salonu būs jāpiemaksā 2570 eiro, bet jumta lūka pieejama par papildu 1030 eiro.

Auto virsbūve pastiepusies par 60 mm un tā ir gandrīz tikpat plata, cik augsta, tāpēc salonā vieta ir visam. Aiz bagāžas nodalījuma vāka, kas vēl joprojām veras uz sāniem un nav ērti izmantojams lielveikalu stāvvietās, atrodas iespaidīgs plašums. 620 l telpa piecu sēdvietu versijā un 1943 l ar nolaistu otro sēdekļu rindu.

Gandrīz kā piemājas pieliekamajā šeit ir vieta visiem makšķerēšanas vai medību piederumiem, ar iespējām sātīgo trofeju aizvest līdzi mājās.

Land Cruiser pieejams arī septiņu sēdvietu versijā, sēdekļiem elektroniski izbīdoties no grīdas. Trešā sēdekļu rinda piemērota bērniem vai īsākā braucienā arī pieaugušajiem. Ja trūkst vietas kājām, otro sēdekļu rindu var pabīdīt tālāk no aizmugurē sēdošajiem. Ar paceltu trešo sēdekļu rindu, bagāžas nodalījums sarūk līdz 120 l.

Ceļiem un bezceļiem

Līdzīgi kā pēdējie īstās raudzes SUV mohikāņi Mercedes-Benz G klase un Mitsubishi Pajero arī Land Cruiser saglabājis rāmja konstrukciju. Šī šķietami arhaiskā uzbūve padarījusi šo modeli par bezceļu ikonu. Patstāvīgā pilnpiedziņa un centrālā diferenciāļa bloķēšana ar Torsen ierobežotās slīdes diferenciāli pieejama jau bāzes versijā. Ja gribas izbaudīt jaunākos sasniegumus apvidus braukšanā, būs jāpiemaksā.

Jaunieviestais aizmugurējais ierobežotas slīdes diferenciālis, adaptīvā piekare, braukšanas režīmu izvēle (no ekonomiskā līdz pat sportam), panorāmas skata monitors ar 360 grādu kameru un mežu piedzīvojumiem paredzētais Crawl režīms pieejams tikai dārgākajā aprīkojuma versijā.

Crawl (latviski – līst, rāpot) sistēma darbojas kā sava veida bezceļu kruīzkontrole. Braucot augšup vai lejup no kalna, auto pieņems lēmumus jūsu vietā,  bremzējot un kontrolējot riteņus, balstoties no sensoru uztvertās informācijas. Vadītājam šajā procesā tiek piešķirta pasažiera pozīcija, uzticot tikai stūres grozīšanu.

Valis akvārijā

Runājot skaitļos, Land Cruiser spēj šķērsot līdz 70 cm dziļu braslu, bet tā braukšanas kāpuma un sānsveres leņķis ir 42 grādi. Dzīvē tas nozīmē braucienu pozīcijā, kādā brīvprātīgi grib nokļūt tikai adrenalīna ķērāji.

Daļa no Latvijā redzamajiem Land Cruiser nekad nenonāk tam paredzētajā apvidū, tā vietā mīcoties galvaspilsētas sastrēgumos. Ironiski, ka bezceļos tas lieliski tika galā ar irdenām smiltīm un stāviem kāpumiem, bet lielākais pārbaudījums tam ir tieši asfalta vide. Gandrīz piecus metrus garā virsbūve kļūst par īstu pārbaudījumu šaurās vietās, tāpēc feislifta modelis ieguvis sistēmu, kas stāvvietās brīdina par objektiem, kas tuvojas auto aizmugurei no sāniem.

Tāpat Safety Sense drošības pakotnē iekļauta sadursmes novēršanas sistēma ar gājēju uzraudzību, automātiskais tālo gaismu asistents, brīdinājums par joslu maiņu un ceļa zīmju atpazīšanas funkcija.

Pilsētā un uz šosejas Land Cruiser ar standarta piekari šķiet kā laiski dreifējošs kuģis.

Bez adaptīvās piekares, kas pieejama premium versijām, auto ir grūtības tikt galā ar virsbūves svārstībām, taču pie šīm gaitas īpašībām ātri vien var pierast. Tāpat apradām arī ar faktu, ka guļošie policisti, ceļu šuves un neskaitāmās bedres itin nemaz neietekmē komfortu. Līdzīgi kā valis akvārijā, Land Cruiser starp šaurajiem ceļa joslu apzīmējumiem nejūtas omulīgi. Tas nozīmē, ka vadītājam bieži tiks pakratīts ar pirkstu, aizrādot par ceļa joslu šķērsošanu bez ieslēgta pagrieziena rādītāja.

Jāteic, ka uz grants ceļa jutāmies pārliecinošāk. Toyota ir saglabājusi hidraulisko sistēmu, nevis izvēlējusies elektrisko tehnoloģiju. Šī iemesla dēļ tas patstāvīgi neprot sevi noturēt joslā vai noparkoties vadītāja vietā, taču tik daudz būtu jāmāk mums pašiem. Līkumos tas ir nedaudz lempīgs.

Toyota dzinēji

Striktās Euro izmēšu normas likušas Toyota atvadīties no pircēju iecienītā 3,0 l 190 ZS dzinēja, tā vietā izmantojot 2,8 l D-4D dīzeļmotoru.  2215 kg pašmasa un rāmja konstrukcija slaidākas formas iegūšanai nepalīdz. Četrcilindru motors apvidnieku līdz 100 km/h iekustina 12 s, kas liek divreiz padomāt arī pirms katra apdzīšanas manevra. Kopējā dzinēja jauda ir 177 ZS – šāds zirgspēku skaits tikai par sprīdi pārsniedz kompaktklases hečbeku iespēto. Tomēr velti satraucamies. Modernizētajam modelim veikti uzlabojumi motora elektroniskajā vadības blokā un tas devis rezultātu.

Tagad Land Cruiser vilktspēja no 2500 kg palielināta līdz 3000 kg.

450 Nm griezes moments nodrošina vilkmi jau no 1600 motora apgriezieniem. Dzinējs savienots ar 6AT, bet bāzes versijai paredzēts 6MT. Izmēģinot visas Land Cruiser dotības, testa brauciena beigās mūsu auto uz katriem 100 km bija apēdis 10,8 l dīzeļdegvielas.

Land Cruiser sākumcena ir 39 400 eiro, taču grezni aprīkotās Executive un Premium sniedzas pie 65 000 eiro robežas. Bagātīgi aprīkota Land Cruiser cenā pieejami arī Volvo XC90 un BMW X5, kas uz šosejas demonstrē labāku sniegumu. Nevar aizmirst arī par Land Rover Discovery, kas cenšas savienot abas pasaules. Turpretim, ja grants ceļi, lauku apvidus un apgrūtinoši braukšanas apstākļi ir jūsu ikdiena, tad Land Cruiser apvidus auto ir pirmais, kura kandidatūra jāizskata.

Tehniskie dati

 

2,8 D-4D

Darba tilpums:

2755 cm3

Jauda:

130 kW (177 ZS) pie 3400 apgriez./min

Griezes moments:

450 Nm pie 1600 – 2400 apgriez./min

Ātrumkārba:

6MT/6AT

Pašmasa:

2140–2430 kg

Maksimālais ātrums:

175 km/h

Paātrinājums 0–100km/h:

12,1 – 12,7 s

Vidējais degvielas patēriņš:

7,4 l/100km

CO2 emisija:

194 g/km

Cena eiro:

No 39 400

 

Testa auto

  • Garums/platums/augstums: 4840/1885/1845 mm
  • Riteņu bāze: 2790 mm
  • Klīrenss: 215mm
  • Riepas: 265/60 R18
  • Bākas tilpums: 87 l
  • Bagāžas ietilpība: 620 – 1943 l
  • Piedziņa: pilnpiedziņa

Iespaids

Viens no uzticamākajiem bezceļu kompanjoniem, kādu iespējams šobrīd nopirkt.

Rezumējums

Gluži kā senajā parunā: “Vēlies doties bezceļā, pērc 4×4. Ja vēlies tikt arī atpakaļ, pērc Land Cruiser.”

Testa auto Land Cruiser Executive Technology Plus cena: 55 990 eiro

Vērtējums

Tehnika 3,5

Komforts 4

Dizains 3,5

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+