Peugeot 5008 pirmais testa brauciens

Septiņas sēdvietas
Toms Timoško
16. maijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Peugeot 5008 jau otrajā paaudzē piedzīvo dramatiskas pārvērtības, transformējoties ne vien dizaina ziņā, bet arī nonākot pavisam citā segmentā.

Pirmās paaudzes Peugeot 5008 minivens debiju piedzīvoja 2009. gadā. Jau pēc dažiem gadiem autoindustrijas tendences strauji mainījās, pircējiem arvien vairāk iekārojot krosoverus. Šīm izmaiņām veikli izsekoja arī franču autoražotājs. Tā tapa Eiropas Gada auto titula ieguvējs Peugeot 3008 un lielākām ģimenēm piemērotais 5008. Jaunais 5008 ir tik atšķirīgs no iepriekšējās paaudzes modeļa, ka vilkt paralēles starp abiem auto vairs nav iespējams.

Lielākais krosovers

 Modeļa nosaukums ir vienīgā saikne starp abām Peugeot 5008 paaudzēm. Šoreiz tas ir milzīgs ieguvums.

Salīdzinājumā ar mazāko brāli 3008, 5008. modeļa virsbūve ir par 19 cm garāka, bet riteņu bāze pastiepusies par 16,5 cm. Ārēji dizaina koncepts palicis nemainīgs, taču nelielas akcentu atšķirības manāmas lukturos, bamperos, radiatora restē un citos virsbūves elementos.

Kad sākam aprast ar virsbūves izmēriem, otrs pārsteigums ir tā salona ietilpība. Šeit vieta ir visam un vēl vairāk.

Interesanti, ka neierasti garais salons rada drošību arī brauciena laikā, veidojot iespaidu, ka pilotējam patiesi masīvu laineri. Arī NCAP drošības testos auto saņēmis piecas zvaigznes. Interjerā redzams i-Cockpit dizaina risinājums, saglabājot iepriekšējo formulu – neliela izmēra stūri, augstu novietotu instrumentu paneli un aviācijas tipa slēdžus ar ērtiem īsceļiem.

Mazais stūres rats tik masīvā auto sākotnēji šķiet nepiemērots, bet ar laiku tā forma un izmērs mums kļuva ērts, it īpaši pilsētā.

Ja salonā būtu iespējams ko mainīt, tad klimata kontroles vadībai mēs izvēlētos fiziskus slēdžus, savukārt kruīza kontroli novietotu citur. Braucot taisni, vadības slēdžus nemaz nevar pamanīt. Tiklīdz pagriežam stūri, tā ieraugām vairākas ātruma iestatīšanas pogas, taču tās nepieciešams iegaumēt, lai braucot varētu šo sistēmu aktivizēt. Lielās virsbūves izmēri un ierobežotā atpakaļskata pārredzamība sagādās grūtības iebraukt un izbraukt šaurākas vietas, tāpēc atpakaļskata kamera un distances sensori būtu jāievieto obligātā papildaprīkojuma sarakstā.

 Konceptauto cienīgajā salonā lielāko lomu spēlē 12,3 collu ekrāns instrumentu paneļa vietā un 8 collu ekrāns centrālajā konsolē. Klimata kontroles vadībai gan ērtāki būtu fiziski slēdži.

Apdares materiāli izstrādāti tā, lai biežāk aptaustāmās vietas būtu mīkstas, cieto plastmasu atstājot zemākos punktos. Kvalitātes latiņa šeit ir tik augsta, ka pat jāsāk domāt, kā to var panākt šādā cenu segmentā. Salona skaņas dažbrīd liks sadzirdēt sānu spoguļu pretvēju, un paātrinoties līdz mūsu ausīm nonāks arī dzinēja rūkoņa, it īpaši, ja izvēlēsieties 1,6 l THP.

Papildu virsbūves centimetri ievērojami palielinājuši brīvo vietu salonā. Plašums priekšā sēdošo elkoņiem un otrās rindas pasažieru kājām ir tas, kas tiks īpaši novērtēts garākā ceļojumā. Ja izvēlēsieties aprīkot savu auto ar panorāmas lūku (1058 eiro), tad jārēķinās, ka zvaigžņotais skats laupīs nedaudz vietas virs jūsu galvām. Trešās sēdekļu rindas galvenā mērķauditorija būs bērni vai īpaši pacietīgi pieaugušie.

Piekļūšana aizmugures sēdekļiem ir vienkārša. Brīdī, kad trešā sēdekļu rinda nav nepieciešama, sēdekļi ir viegli izņemami vai ielaižami grīdā. Katrs sver vien 11 kg un dos papildu 80 l brīvo bagāžas telpu.

 Katru otrās rindas sēdekli iespējams pabīdīt vai nolocīt atsevišķi. Visu sēdekļu ielaišana grīdā iespējama mazāk kā pusminūtes laikā.

Par vietu mantām nevajadzēs sūdzēties. Ar septiņiem paceltiem sēdekļiem bagāžnieka tilpums ir 166 l, atstājot vietu peldkostīmam un ūdens iepakojumiem. Telpu iespējams palielināt līdz 952 l, iebīdot grīdā trešo sēdekļu rindu, bet, izņemot trešo rindu pavisam, sasniedzam 1060 l. Atsakoties arī no otrās rindas, tiek iegūta iespaidīga 2150 l telpa.

Salīdzinājumam – 3008. krosovera ietilpība ir no 520–1482 l, bet tiešajam konkurentam Škoda Kodiaq 720–2065 l. Parocīgi, ka bagāžniekam nav ielādes sliekšņa, būtiski atvieglojot smago priekšmetu iekraušanu. Priekšējo pasažiera sēdekli arīdzan var nolocīt, ļaujot vest priekšmetus, kuru garums sasniedz 3,2 m.

SUV gaitas īpašības

23 cm klīrenss un masīvais SUV tēls rada priekšstatu, ka brīvdienās ar ģimeni varētu mesties arī bezceļu piedzīvojumos, tomēr 5008. nav pieejama pilnpiedziņa. Tie gan nav slikti jaunumi, jo pretējā gadījumā pilnpiedziņas mezgli vēl vairāk samazinātu vietu trešajā sēdekļu rindā. Turklāt tikai retais prastu izmantot četru riteņu piedziņas priekšrocības.

Lai justos droši sniegā un dubļos, Peugeot izstrādājis īpašu pretslīdes kontroles sistēmu un iekļāvis aprīkojumā sistēmu, kas atvieglo nobraukšanu no kalna līdz 3 km/h. Vislabāk 5008. jūtas uz asfalta, veiksmīgi absorbējot lielāko daļu bedru, lai arī sliktas kvalitātes ielāpu posmi un klasiskā bezceļu trepes ceļi prot izsist suviņu no miera stājas. Neņemot vērā virsbūves izmēru, ģimenes SUV līkumos nejūtas neveikli.

Līdz minimumam samazinot virsbūves svārstības, tiek radītas braukšanas sajūtas, ko no šāda izmēra auto dažs negaidītu.

Savienojumā ar GT-Line pakotni un R19 diskiem gaitas komforts varētu nebūt visiem pa prātam, tomēr ir iespēja izvēlēties standarta versiju ar R18. Ja meklējam vietu izaugsmei, tad šosejas režīmā stūre mēdz kļūt nedaudz nervoza, liekot to stabilizēt arī taisnā ceļa posmā, bet tas varbūt ir pieradums. Centra konsolē atrodas sporta režīma poga, atmodinot ikdienā mierīgo lauvu. Stingrāka stūre, asāka akseleratora pedāļa atsaucība un augstāki motora apgriezieni otrajā plānā atstās lieliskos ekonomijas rādītājus. Dinamiskais režīms gan šeit nešķiet iederīgs, taču novērtēsim to kā interesantu papildinājumu, ļaujot vadītājam izvēlēties sev piemērotus braukšanas uzstādījumus.

Peugeot dzinēji

No Peugeot 3008 aizgūts ekonomisko dzinēju klāsts. Mazākā motora opcija ir triju cilindru 1,2 l dzinējs ar 130 ZS, kas prot pārsteigt mazlitrāžas motoru skeptiķus. Pēc ražotāja datiem, visi agregāti iekļaujas vidējā patēriņa robežās – 4–6 l/100 km. Mūsu izmēģinātais 1,6 l THP nebūs populāra izvēle pircējiem, taču tas derēs tiem, kuri gada laikā nemēro garas distances un vēlas būt droši, ka apdzīšanas manevrs izdosies.

Testa braucienā tika uzrādīts vidējais degvielas patēriņš – 7,4 l/100 km. Septiņvietīgam SUV ar benzīna dzinēju un automātu tas ir labs rādītājs.

Serpentīnu ceļos ar papildu pasažieriem un līdzi ņemamo bagāžu rezultāts būtu gan stipri attālāks no ražotāja noteiktajiem rāmjiem. Populārāks būs dīzeļu spektrs ar 1,6 l (100–120 ZS) un 2,0 l (150 – 180 ZS) BlueHDi dzinēju. Spēcīgākās modifikācijas pieejamas savienojumā ar 6AT, mazākām versijām atstājot 6MT. Automāts strādā precīzi un bez aizķeršanās, dodot iespēju pārnesumus pārslēgt arī mehāniski – aiz stūres atrodas lāpstiņas, kas ir patīkamas gan acīm, gan taustei. Iepriecina fakts, ka nevienam no dzinējiem pusotras tonnas svars nav pārlieku liels slogs, veikli iekustinot septiņvietīgo francūzi.

Iespaids

Peugeot 5008 sevi demonstrē tikpat labi kā izmēros mazākais krosovers, pievienojot tam vēl divas sēdvietas.

Rezumējums

Franču lauvas sakodienam konkurentiem būs ļoti grūti stāties pretī. Salona plašums, efektīgi dzinēji, pieejama cena un futūristiskais dizains ir tā galvenās priekšrocības.

Testa auto 1,6 THP GT-Line cena: 32 300 €

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs